Οριστική «ταφόπλακα» μπαίνει στην πεζοδρόμηση της οδού Πανεπιστημίου σε συνδυασμό με την ανάπλαση του κέντρου της Αθήνας καθώς και στη μεταμόρφωση του Φαληρικού Μετώπου. Η έγκριση από την Κομισιόν του νέου ΕΣΠΑ βάζει τέλος στα δύο αυτά πολύ σημαντικά έργα τα οποία για να υλοποιηθούν θα πρέπει να βρεθούν από αλλού χρήματα.
Το υπ. Περιβάλλοντος κατέθεσε την ηλεκτρονική βάση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομών, Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης της Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020. Σ' αυτό δεν περιλαμβάνονται τα δύο έργα και όπως αναφέρεται σε έγγραφο προς τη Βουλή «δεν περιλαμβάνονται τα έργα ανάπλασης της οδού Πανεπιστημίου και του Φαληρικού Ορμου, έπειτα από σχετική διαβούλευση των ελληνικών Αρχών με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κατά την οποία η τελευταία διατύπωσε σχετικές επιφυλάξεις για τα παραπάνω έργα».
Οπως αναφέρει το Βήμα, σύμφωνα με το υπουργείο, έπρεπε να δοθεί προτεραιότητα στην «έγκαιρη υποβολή του ανωτέρω Επιχειρησιακού Προγράμματος, συνολικής δημόσιας δαπάνης ύψους περίπου 5,2 δισ. ευρώ, στο οποίο εμπεριέχονται πολύ σημαντικά έργα για την απασχόληση και την ανάπτυξη σε όλη την Ελλάδα» και αυτό «προτάχθηκε από τις ελληνικές Αρχές, προκειμένου να επιτευχθεί η έγκρισή του εντός του τρέχοντος έτους και εντός του ισχύοντος δημοσιονομικού πολυετούς πλαισίου».
Ωστόσο, σε σχέση με την Πανεπιστημίου και το Φάληρο, «δεν υφίσταται λόγος ανησυχίας, δεδομένου ότι για τα έργα αυτά συνεχίζεται η διαδικασία ωρίμασής τους, ώστε οι ελληνικές Αρχές να επανέλθουν σε διαβούλευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και να αναδειχθεί τόσο η βιωσιμότητά τους όσο και η αναπτυξιακή τους αξία για τον τουρισμό, αλλά και για την περιβαλλοντική βελτίωση της ζωής στην πρωτεύουσα» αναφέρεται.
Τα μεγάλα έργα που πέρασαν από την Κομισιόν είναι:
πηγη
Το υπ. Περιβάλλοντος κατέθεσε την ηλεκτρονική βάση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Υποδομών, Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης της Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020. Σ' αυτό δεν περιλαμβάνονται τα δύο έργα και όπως αναφέρεται σε έγγραφο προς τη Βουλή «δεν περιλαμβάνονται τα έργα ανάπλασης της οδού Πανεπιστημίου και του Φαληρικού Ορμου, έπειτα από σχετική διαβούλευση των ελληνικών Αρχών με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, κατά την οποία η τελευταία διατύπωσε σχετικές επιφυλάξεις για τα παραπάνω έργα».
Οπως αναφέρει το Βήμα, σύμφωνα με το υπουργείο, έπρεπε να δοθεί προτεραιότητα στην «έγκαιρη υποβολή του ανωτέρω Επιχειρησιακού Προγράμματος, συνολικής δημόσιας δαπάνης ύψους περίπου 5,2 δισ. ευρώ, στο οποίο εμπεριέχονται πολύ σημαντικά έργα για την απασχόληση και την ανάπτυξη σε όλη την Ελλάδα» και αυτό «προτάχθηκε από τις ελληνικές Αρχές, προκειμένου να επιτευχθεί η έγκρισή του εντός του τρέχοντος έτους και εντός του ισχύοντος δημοσιονομικού πολυετούς πλαισίου».
Ωστόσο, σε σχέση με την Πανεπιστημίου και το Φάληρο, «δεν υφίσταται λόγος ανησυχίας, δεδομένου ότι για τα έργα αυτά συνεχίζεται η διαδικασία ωρίμασής τους, ώστε οι ελληνικές Αρχές να επανέλθουν σε διαβούλευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και να αναδειχθεί τόσο η βιωσιμότητά τους όσο και η αναπτυξιακή τους αξία για τον τουρισμό, αλλά και για την περιβαλλοντική βελτίωση της ζωής στην πρωτεύουσα» αναφέρεται.
Τα μεγάλα έργα που πέρασαν από την Κομισιόν είναι:
- Υδρευση Κέρκυρας.
- Αναβάθμιση ΠΑΘΕ/Π: τμήμα ΣΚΑ - Οινόη (χωρίς τη σύνδεση με ΣΚΑ).
- Εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων και δίκτυα αποχέτευσης οικισμών Νέας Μάκρης και Μαραθώνα.
- Εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων και δίκτυα αποχέτευσης οικισμών Ραφήνας και Αρτέμιδας.
- Επέκταση προαστιακού σιδηροδρόμου Αττικής από κόμβο Κορωπίου ως Λαύριο και σύνδεση με λιμένα Λαυρίου.
- Ολοκλήρωση της κατασκευής του μετρό Χαϊδάρι - Πειραιάς και συρμοί του μετρό Αθήνας.
- Επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης ως Καλαμαριά - Κύριες εργασίες και προμήθεια συρμών.
-
Ηλεκτροκίνηση υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη -
Προμαχώνας και εντοπισμένες παρεμβάσεις μικρής έκτασης σε
υποδομή-επιδομή.
- Κατασκευή αυτοκινητοδρόμου «Καλό Νερό - Τσακώνα».
- Κατασκευή αυτοκινητοδρόμου «Πάτρα -Πύργος».
-
Κατασκευή νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας (ΣΚΑ) - Πάτρας
στο τμήμα Ροδοδάφνη - Ρίο (επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση).
- Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο - Πάτρα.
- Κατασκευή της Οδικής Παράκαμψης Χαλκίδας.
- Κατασκευή του τμήματος «Λαμία - Ξυνιάδα» του αυτοκινητοδρόμου «Κεντρικής Ελλάδας» (Ε65).
- Μετρό Αθήνας Γραμμή 4 - Τμήμα «Αλσος Βεΐκου - Γουδή».
- Μετρό Θεσσαλονίκης Βασική Γραμμή - Ολοκλήρωση κατασκευής και προμήθεια συρμών.
- Μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων Ανω Λιοσίων.
- Μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων Φυλής.
- Ολοκλήρωση της κατασκευής οδικής σύνδεσης της περιοχής Ακτίου με τον Δυτικό Αξονα Βορρά - Νότου.
- Ολοκληρωμένη Διαχείριση Απορριμμάτων Πελοποννήσου με ΣΔΙΤ.
- Ολοκληρωμένη Εγκατάσταση Διαχείρισης Απορριμμάτων Νοτιοανατολικού Τομέα Θεσσαλονίκης.
- Φράγμα Χαβρία.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου