Όπως είχε προαναγγείλει η Κίνηση Ενεργών Πολιτών Μυκόνου (ΚΕΠΟΜ), συνεχίζει τον αγώνα κατά του ξεπουλήματος των αεροδρομίων και ιδιαίτερα τη Μύκόνου, μαζί με πολίτες και ομάδες από όλη την Ελλάδα. Στο πλαίσιο αυτό η δημοτική σύμβουλος Μυκόνου της ΚΕΠΟΜ, Άννα Καμμή, παραβρέθηκε στις Βρυξέλλες...
Στο πάνελ συμμετείχαν οι :
- ο Enrique CARMONA, Πρόεδρος του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας και Τουρισμού, και Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές, ο οποίος ανέπτυξε την ενότητα σχετικά με το νέο πακέτο αερομεταφορικών πολιτικών της Κομισιόν - Κοινωνικές Πτυχές και Ασφάλεια.
Ευχαριστούμε για την πρόσκληση σε αυτήν την πολύ σημαντική ημερίδα και για την ευκαιρία να παρουσιάσουμε όχι μόνο την θέση μας για τις εξελίξεις στον τομέα των αερομεταφορών γενικότερα στην Ευρώπη και ειδικότερα στην Ελλάδα, να καταθέσουμε τον προβληματισμό μας αλλά και στοιχεία που αφορούν το αεροδρόμιο της Μυκόνου αλλά και να συντονιστούμε για περεταίρω κινητοποιήσεις.
Λίγα λόγια για την Κίνηση Ενεργών Πολιτών Μυκόνου ( ΚΕΠΟΜ)
Το 2012 προσφύγαμε ως κίνηση στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) κατά της παραχώρησης ενός από τα δύο λιμάνια της Μυκόνου -του λιμανιού του Τούρλου- στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου(ΤΑΙΠΕΔ) . Για τον ίδιο λόγο προσέφυγε στο ΣΤΕ και ο Δήμος της Μυκόνου, χωρίς ακόμη να είναι γνωστή η απόφαση του δικαστηρίου.
Λίγα λόγια για την Μύκονο
Οι αφίξεις επισκεπτών στο αεροδρόμιο της Μυκόνου αποτελούν περίπου το 1/4 του συνολικού αριθμού των αφίξεων. Για το 2015 οι αφίξεις με κρουαζιερόπλοια φθάνουν τις 650.000 και οι αφίξεις με πλοία της ακτοπλοΐας επίσης 650.000 .
Ο ετήσιος τζίρος του αεροδρομίου από όλες τις δραστηριότητες( αφίξεις, τέλη χρήσης του αεροδρομίου και τα τέλη συγχρονισμού και ανάπτυξης- σπατόσημο) αγγίζει τα 6.000.000 ευρώ. Παρόλα αυτά από το 2000 δεν έχει γίνει κανένα σοβαρό έργο βελτίωσης ενώ χρειάζεται άμεσα νέα διάδρομο και επέκταση- ανακατασκευή της πίστας. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις 2/8/2015 έσπασε ρεκόρ ημερήσιων αφίξεων (170). Είναι αεροδρόμιο που χρησιμοποιεί και η πολεμική αεροπορία ενώ οι αεροδιακομιδές με το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας( ΕΚΑΒ) ετησίως ξεπερνούν τις 200, με δεδομένο ότι το Κέντρο Υγείας του νησιού δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τα σοβαρά περιστατικά και εξυπηρετεί ασθενείς από τα γύρω νησιά που δεν διαθέτουν αεροδρόμιο.
Οι περίπου 14.000 πτήσεις ετησίως αφορούν εταιρίες lowcost (EasyJet και charters). Αυτό σημαίνει ότι η ιδιωτικοποίηση θα επηρεάσει σοβαρά την πολιτική των tour operators που διακινούν μεγάλο μέρος των επισκεπτών αλλά και τις αφίξεις των individuals αφού η τιμολογιακή πολιτική δεν θα στοχεύει στην τουριστική ανάπτυξη αλλά μόνο στο κέρδος της εταιρίας η οποία είναι γερμανικών συμφερόντων με κύριο μέτοχο το γερμανικό δημόσιο, με μεγάλα συμφέροντα στον χώρο του τουρισμού και σοβαρές επενδύσεις σε τουριστικούς προορισμούς που ανταγωνίζονται την Ελλάδα.
Συμπερασματικά
Οι λόγοι για τους οποίους θεωρούμε ότι η παραχώρησή των αεροδρομίων στην γερμανικών συμφερόντων FraportAG πρόκειται για ξεπούλημα και πρέπει με κάθε τρόπο να αποτραπεί, είναι οι παρακάτω:
1. Οικονομικοί. Αφού
2. Κοινωνικοί. Αφού το Αεροδρόμιο χρησιμοποιείται για ιατρικές και νοσοκομειακές αερομεταφορές χωρίς κόστος.
3. Εθνικοί. Αφού το Αεροδρόμιο χρησιμοποιείται από την Πολεμική Αεροπορία τόσο σε ασκήσεις όσο και σε έκτακτες εθνικές καταστάσεις. Είναι παραχώρηση, καταστρατηγεί το Σύνταγμα και υπονομεύει την Εθνική μας Κυριαρχία.
4. Πολιτικοί. Θεωρούμε ότι η απόφαση για το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας της πατρίδας μας - και μάλιστα με την υπογραφή μιας αριστερής κυβέρνησης - αποτελεί το χειρότερο από όλα τα μέτρα των τριών μνημονίων που μας επιβλήθηκαν για να εξυπηρετήσουν τις τράπεζες και τους δανειστές.
Σας εύχομαι καλή χρονιά, με υγεία , αλληλεγγύη και αγωνιστικότητα!
Κυρίως, επισημαίνει η ΚΕ.ΠΟ.Μ., πρόκειται για εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας από τις ελληνικές αρχές - με την έγκριση της Κομισιόν και του Eurogroup - οι οποίες πωλούν τα ελληνικά αεροδρόμια στην εταιρεία Fraport, εταιρία που ανήκει στο γερμανικό δημόσιο, το Επιμελητήριο του κρατιδίου της Έσσης και την αεροπορική εταιρεία Lufthansa". Σημειωτέον ότι θυγατρική εταιρεία της Lufthansa είχε "διοριστεί από τις ελληνικές αρχές και ως σύμβουλος ιδιωτικοποιήσεων των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων, εγείροντας πολλά ερωτηματικά για τη νομιμότητα της διαδικασίας".
Ταυτόχρονα, οι ευρωβουλευτές Νίκος Χουντής, Σοφία Σακοράφα επιχειρώντας να κρατήσουν το θέμα "ανοιχτό" και να ασκήσουν πιέσεις προσδοκώντας καλύτερο αποτέλεσμα για τους προσφεύγοντες ανέλαβαν τη δέσμευση να καταθέσουν ερώτηση προς την Επίτροπο Ανταγωνισμού Margrethe Vestager.
Newsroom Cyclades Voice
.. προσκεκλημένη ως
μέλος της Πρωτοβουλίας κατά της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων και
μίλησε σε ημερίδα που διοργανώθηκε στις 12 Ιανούαρίου 2016 στις με θέμα:
"Ακολουθώντας την πορεία των αερομεταφορών στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Τρέχουσες εξελίξεις και προοπτικές".
Συμμετείχαν
ευρωβουλευτές από άλλα κόμματα του Ευρωκοινοβουλίου καθώς και εκπρόσωποι
και συνδικαλιστές από τον χώρο των αερομεταφορών από χώρες της Ευρώπης.
Η εκδήλωση ήταν πρωτοβουλία των Ευρωβουλευτών της ομάδας της Αριστεράς
GUE/ NGL , Νίκου Χουντή, Σοφίας Σακοράφα και J.L. Melenchon.
Στο πάνελ συμμετείχαν οι :
- ο Enrique CARMONA, Πρόεδρος του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας και Τουρισμού, και Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές, ο οποίος ανέπτυξε την ενότητα σχετικά με το νέο πακέτο αερομεταφορικών πολιτικών της Κομισιόν - Κοινωνικές Πτυχές και Ασφάλεια.
-ο Μανώλης Καμηλάκης, Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών και
-ο Λάμπρος Ντούσικος,
μέλος του Συντονιστικού της Πανελλήνιας Πρωτοβουλίας κατά των
Ιδιωτικοποιήσεων των Περιφερειακών Αεροδρομίων, οι οποίοι αναφέρθηκαν
στην υπόθεση της ιδιωτικοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην
Ελλάδα.
-ο Philippe JURAVER, Εθνικός Γραμματέας του γαλλικού Κόμματος της Αριστεράς (Partie de Gauche), υπεύθυνος συνδικαλιστικού τομέα.
-η Karine MONSEGU, γαλλική Γενική Συνομοσπονδία Εργασίας (CGT)
-ο David RICATTE, από τη γαλλική Γενική Συνομοσπονδία Εργασίας (CGT) και πιλότος της Air France,
-Γάλλοι συνδικαλιστές οι
οποίοι παρουσίασαν την υπόθεση της Air France και το νέο σχέδιο
αναδιάρθρωσης της εταιρίας με τις 2.900 απολύσεις.
Στην παρέμβασή της η Άννα Καμμή παρουσίασε στοιχεία για το αεροδρόμιο της Μυκόνου και ανέφερε:
Αγαπητοί διοργανωτές,
Ευχαριστούμε για την πρόσκληση σε αυτήν την πολύ σημαντική ημερίδα και για την ευκαιρία να παρουσιάσουμε όχι μόνο την θέση μας για τις εξελίξεις στον τομέα των αερομεταφορών γενικότερα στην Ευρώπη και ειδικότερα στην Ελλάδα, να καταθέσουμε τον προβληματισμό μας αλλά και στοιχεία που αφορούν το αεροδρόμιο της Μυκόνου αλλά και να συντονιστούμε για περεταίρω κινητοποιήσεις.
Λίγα λόγια για την Κίνηση Ενεργών Πολιτών Μυκόνου ( ΚΕΠΟΜ)
Ονομάζομαι Άννα Καμμή και κατάγομαι από την Μύκονο.
Είμαι δημοτική σύμβουλος
στον Δήμο της Μυκόνου και επικεφαλής της δημοτικής κίνησης Ενεργών
Πολιτών Μυκόνου, η οποία συμμετέχει στο δημοτικό συμβούλιο του νησιού με
δύο δημοτικούς συμβούλους.
Πιστοί στην βασική μας
πολιτική θέση για προάσπιση του δημόσιου χαρακτήρα αγαθών, υποδομών και
υπηρεσιών έχουμε συμμετάσχει σε κάθε πρωτοβουλία κατά των
ιδιωτικοποιήσεων.
Το 2012 προσφύγαμε ως κίνηση στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) κατά της παραχώρησης ενός από τα δύο λιμάνια της Μυκόνου -του λιμανιού του Τούρλου- στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου(ΤΑΙΠΕΔ) . Για τον ίδιο λόγο προσέφυγε στο ΣΤΕ και ο Δήμος της Μυκόνου, χωρίς ακόμη να είναι γνωστή η απόφαση του δικαστηρίου.
Είμαστε μέλη της πρωτοβουλίας για την κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ και μέλη της πρωτοβουλίας κατά της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων.
Λίγα λόγια για την Μύκονο
Η Μύκονος είναι ένας
καθαρά τουριστικός προορισμός, ένας από τους δημοφιλέστερους παγκοσμίως.
Αν και μικρό νησί με έκταση μόλις 86,125 τ.χλμ και μόνιμο πληθυσμό
10.134 άτομα, την καλοκαιρινή περίοδο φιλοξενεί κοντά στους 1.700.000
επισκέπτες. Το μεγαλύτερο μέρος της τοπικής οικονομίας βασίζεται στον
τουρισμό και οτζίρος των επιχειρήσεων του νησιού συμβάλει στο Ακαθάριστο
Εγχώριο προϊόν της Ελλάδας (ΑΕΠ) με σημαντικό ποσοστό .Το αεροδρόμιο
και τα δύο λιμάνια ως μοναδικές πύλες εισόδου- εξόδου αποτελούν
σημαντικές υποδομές για την ανάπτυξη του τουρισμού.
Τα στατιστικά στοιχεία
που έχουμε συλλέξει από την ΥΠΑ για την ετήσια κίνηση στο αεροδρόμιο
αλλά και από το Δημοτικό λιμενικό ταμείο για την κίνηση στα λιμάνια
δείχνουν σημαντική αύξηση της τουριστικής κίνησης, η οποία αυξάνεται
σημαντικά από χρόνο σε χρόνο. Για τον λόγο αυτό οι υποδομές αυτές δεν
είναι απλά κερδοφόρες αλλά χαρακτηρίζονται ως φιλέτα!
Λίγα λόγια για το αεροδρόμιο της Μυκόνου
Το αεροδρόμιο της Μυκόνου είναι διεθνές αεροδρόμιο.
Ενδεικτικά αναφέρουμε
ότι για το 2015 η εκτιμώμενη αύξηση της κίνησης στο αεροδρόμιο της
Μυκόνου αγγίζει το 15 %.Το σύνολο των επιβατών που μετακινήθηκε
αεροπορικώς στο νησί έως το τέλος Δεκεμβρίου του 2015 φτάνει τις 432,460
ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2014 το νούμερο ήταν 390.400.
Οι αφίξεις επισκεπτών στο αεροδρόμιο της Μυκόνου αποτελούν περίπου το 1/4 του συνολικού αριθμού των αφίξεων. Για το 2015 οι αφίξεις με κρουαζιερόπλοια φθάνουν τις 650.000 και οι αφίξεις με πλοία της ακτοπλοΐας επίσης 650.000 .
Ο ετήσιος τζίρος του αεροδρομίου από όλες τις δραστηριότητες( αφίξεις, τέλη χρήσης του αεροδρομίου και τα τέλη συγχρονισμού και ανάπτυξης- σπατόσημο) αγγίζει τα 6.000.000 ευρώ. Παρόλα αυτά από το 2000 δεν έχει γίνει κανένα σοβαρό έργο βελτίωσης ενώ χρειάζεται άμεσα νέα διάδρομο και επέκταση- ανακατασκευή της πίστας. Αξίζει να σημειωθεί ότι στις 2/8/2015 έσπασε ρεκόρ ημερήσιων αφίξεων (170). Είναι αεροδρόμιο που χρησιμοποιεί και η πολεμική αεροπορία ενώ οι αεροδιακομιδές με το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας( ΕΚΑΒ) ετησίως ξεπερνούν τις 200, με δεδομένο ότι το Κέντρο Υγείας του νησιού δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τα σοβαρά περιστατικά και εξυπηρετεί ασθενείς από τα γύρω νησιά που δεν διαθέτουν αεροδρόμιο.
Οι περίπου 14.000 πτήσεις ετησίως αφορούν εταιρίες lowcost (EasyJet και charters). Αυτό σημαίνει ότι η ιδιωτικοποίηση θα επηρεάσει σοβαρά την πολιτική των tour operators που διακινούν μεγάλο μέρος των επισκεπτών αλλά και τις αφίξεις των individuals αφού η τιμολογιακή πολιτική δεν θα στοχεύει στην τουριστική ανάπτυξη αλλά μόνο στο κέρδος της εταιρίας η οποία είναι γερμανικών συμφερόντων με κύριο μέτοχο το γερμανικό δημόσιο, με μεγάλα συμφέροντα στον χώρο του τουρισμού και σοβαρές επενδύσεις σε τουριστικούς προορισμούς που ανταγωνίζονται την Ελλάδα.
Συμπερασματικά
Οι λόγοι για τους οποίους θεωρούμε ότι η παραχώρησή των αεροδρομίων στην γερμανικών συμφερόντων FraportAG πρόκειται για ξεπούλημα και πρέπει με κάθε τρόπο να αποτραπεί, είναι οι παρακάτω:
1. Οικονομικοί. Αφού
α) τα έσοδα των αεροδρομίων υπερκαλύπτουν τα έξοδα του και συνεισφέρουν στον Κρατικό Προϋπολογισμό.
β) Οι τιμές χρήσεις του
είναι χαμηλές και θα ανέβουν κατά πολύ με την ιδιωτικοποίηση (αύξηση
τελών για αεροσκάφη και επιβάτες δηλαδή μεγάλη αύξηση των εισιτηρίων,
(εννοείς της τιμής των εισιτηρίων, μάλλον;) αύξηση των ενοικίων για τις
εταιρίες που νοικιάζουν χώρους κλπ)
2. Κοινωνικοί. Αφού το Αεροδρόμιο χρησιμοποιείται για ιατρικές και νοσοκομειακές αερομεταφορές χωρίς κόστος.
3. Εθνικοί. Αφού το Αεροδρόμιο χρησιμοποιείται από την Πολεμική Αεροπορία τόσο σε ασκήσεις όσο και σε έκτακτες εθνικές καταστάσεις. Είναι παραχώρηση, καταστρατηγεί το Σύνταγμα και υπονομεύει την Εθνική μας Κυριαρχία.
4. Πολιτικοί. Θεωρούμε ότι η απόφαση για το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας της πατρίδας μας - και μάλιστα με την υπογραφή μιας αριστερής κυβέρνησης - αποτελεί το χειρότερο από όλα τα μέτρα των τριών μνημονίων που μας επιβλήθηκαν για να εξυπηρετήσουν τις τράπεζες και τους δανειστές.
Με αφορμή την αποπληρωμή
ενός παράνομου χρέους για το οποίο δεν ευθύνονται οι πολίτες, στοχεύει
μαζί με όλα τα μέτρα των μνημονίων στην απώλεια της εθνικής μας
κυριαρχίας και θα οδηγήσει την Ελλάδα σε μεγαλύτερη ύφεση.
Εάν δεν αντιδράσουμε
δυναμικά δεν θα σταματήσουν εδώ. Μετά τα λιμάνια και τα αεροδρόμια, τις
πηγές ενέργειας, τα κόκκινα δάνεια και την πρώτη κατοικία σειρά έχουν οι
παραλίες, οι αρχαιολογικοί χώροι, οι περιοχές NATURA, όλος ο εθνικός
υλικός και άυλος πλούτος.
Συντασσόμαστε με κάθε δράση και πρωτοβουλία για την ανατροπή αυτής της αντιλαϊκής αδηφάγου πολιτικής!
Σας εύχομαι καλή χρονιά, με υγεία , αλληλεγγύη και αγωνιστικότητα!
Ευχαριστώ
Όλη η καταγραφή των συζητήσεων της Ημερίδας για τις αερομεταφορές στις Βρυξέλλες στις 12/1/2016 στο λινκ:
(η Άννα Καμμή από το 2:12’ έως το 2:19’)
Εν κατακλείδι, σημειώνει η ΚΕΠΟΜ, στη σημαντική αυτή εκδήλωση στην καρδιά της Ευρώπης οι συμμετέχοντες απέδειξαν με στοιχεία όσον αφορά τηνιδιωτικοποίηση των δεκατεσσάρων περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας ότι πρόκειται για ασύμφορη συμφωνία για το Ελληνικό Δημόσιο.
Κυρίως, επισημαίνει η ΚΕ.ΠΟ.Μ., πρόκειται για εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας από τις ελληνικές αρχές - με την έγκριση της Κομισιόν και του Eurogroup - οι οποίες πωλούν τα ελληνικά αεροδρόμια στην εταιρεία Fraport, εταιρία που ανήκει στο γερμανικό δημόσιο, το Επιμελητήριο του κρατιδίου της Έσσης και την αεροπορική εταιρεία Lufthansa". Σημειωτέον ότι θυγατρική εταιρεία της Lufthansa είχε "διοριστεί από τις ελληνικές αρχές και ως σύμβουλος ιδιωτικοποιήσεων των ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων, εγείροντας πολλά ερωτηματικά για τη νομιμότητα της διαδικασίας".
Συμπερασματικά, μια
τέτοια ιδιωτικοποίηση αποτελεί ένας είδος οικονομικού ιμπεριαλισμού και
οικονομικής ταπείνωσης της Ελλάδας, αφού με τις συμβάσεις που θα
υπογραφούν η Fraport θα έχει το πάνω χέρι στην ελληνική τουριστική αγορά
και θα επεμβαίνει στην τουριστική μας πολιτική, τονίζει η ΚΕΠΟΜ.
Για τους παραπάνω λόγους δρομολογείται προσφυγή στην
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Εμπορίου-Ανταγωνισμού από συνδικαλιστικές οργανώσεις
εργαζομένων στις αερομεταφορές και κινήσεις πολιτών που αντιτίθενται
στην ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, καταβάλλοντας μια
ύστατη προσπάθεια να "μπλοκάρουν" τη σύμβαση του ελληνικού Δημοσίου με
τη γερμανική κοινοπραξία Fraport.
Ταυτόχρονα, οι ευρωβουλευτές Νίκος Χουντής, Σοφία Σακοράφα επιχειρώντας να κρατήσουν το θέμα "ανοιχτό" και να ασκήσουν πιέσεις προσδοκώντας καλύτερο αποτέλεσμα για τους προσφεύγοντες ανέλαβαν τη δέσμευση να καταθέσουν ερώτηση προς την Επίτροπο Ανταγωνισμού Margrethe Vestager.
Newsroom Cyclades Voice
Δημοσιεύτηκε 1 hour ago από τον χρήστη kinisienergoipolites@gmail.com
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου