Το θρυλικό Opel GT θα εκτεθεί και πάλι το κοινό, στην Techno Classica στο Έσσεν (6-10 Απριλίου). Δίπλα στο πρώτο σπορ μοντέλο GT του τέλους της δεκαετίας του '60 και του '70, το φουτουριστικό GT Concept θα γιορτάσει το Γερμανικό ντεμπούτο του.
Η ιστορία του θρυλικού μοντέλου ξεκινά το 1965 όταν η σχεδιαστική μελέτη Experimental GT έγινε ο διάττοντας αστέρας στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τη χρονιά εκείνη.
Το όραμα του σχεδιαστή Erhard Schnell για ένα αεροδυναμικό, ασυμβίβαστο, αλλά προσιτό σπορ αυτοκίνητο έτυχε τόσο θερμής υποδοχής, ώστε η Opel αποφάσισε να το βάλει στην παραγωγή. Τρία χρόνια αργότερα το GT κυκλοφόρησε στην αγορά βασισμένο στη δοκιμασμένη τεχνολογία του Kadett B. Η συνέχεια έχει γραφτεί στην ιστορία.
Την εποχή εκείνη, το Kadett θα έτρεχε σε αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην κατηγορία τουρισμού και η κοινότητα των βελτιωτών (tuners) ήταν πρόθυμη να κάνει παρεμβάσεις στο νέο σπορ αυτοκίνητο που κατασκευαζόταν από προσιτά εξαρτήματα μαζικής παραγωγής. Στην Techno Classica, μαζί με ένα κλασικό, κατακόκκινο GT παραγωγής, η Opel θα παρουσιάσει τρεις τροποποιημένες εκδόσεις που υπογράφουν οι βελτιωτές Conrero, Gerent και Irmscher.
Στο αποκορύφωμά του, το Gerent GT προδιαγραφών «Group 4 Appendix J» κυνηγούσε συχνά τις νίκες στην κατηγορία των 2.000 κ. εκ., ενώ το αυτοκίνητο της Ιταλικής αγωνιστικής ομάδας Conrero ήταν ο ήρωας του 1971 Targa Florio, όπου τερμάτισε στην ένατη θέση γενικής κατάταξης. Χάρη στην επινοητικότητα και αγωνιστική τεχνογνωσία της Conrero Squadra Corse, το GT όχι μόνο κέρδισε το σεβασμό των 2λιτρων ανταγωνιστών του (κυρίως Porsche 911 και 914/6) αλλά κατάφερε και να τους νικήσει.
Η οικογένεια GT στον εκθεσιακό χώρο του Έσσεν ολοκληρώνεται με το GT Concept. Αυτό το πρωτοποριακό αλλά καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο καταργεί κάθε τι που διαταράσσει την «καθαρή» γραμμή του. Το GT Concept δεν έχει καν λαβές θυρών ή εξωτερικούς καθρέπτες και κανένα περιττό διακοσμητικό στοιχείο. Είναι ένα «εργαλείο» όπως υποδηλώνουν και οι κλασικές, σπορ αναλογίες του, με μακρύ καπό, πολύ κοντούς προβόλους και μία κόκκινη γραμμή που διαιρεί το αμάξωμα οριζόντια. Η απουσία πορτμπαγκάζ, η πρωτότυπη και πρωτοποριακή σχεδίαση των θυρών, η κεντρική διπλή εξάτμιση, ο σχεδιασμός του τιμονιού και ασφαλώς το όνομα, όλα παραπέμπουν στο πρώτο GT. Ωστόσο, εκτός από τα εντυπωσιακά κόκκινα ελαστικά που κοσμούσαν την επίσης πρωτοποριακή μοτοσικλέτα Motoclub 500 Opel του 1928, το GT Concept δεν μιμείται τον πρόγονό του. Το αντίθετο, χωρίς ίχνος νοσταλγίας ή δείγμα ρετρό σχεδίασης, το GT Concept ερμηνεύει εκ νέου το καινοτόμο, τολμηρό και συναρπαστικό πνεύμα του πρώτου μοντέλου, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στη ιστορία των μοντέλων GT.
Νίκος Τσάδαρης
Η ιστορία του θρυλικού μοντέλου ξεκινά το 1965 όταν η σχεδιαστική μελέτη Experimental GT έγινε ο διάττοντας αστέρας στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τη χρονιά εκείνη.
Το όραμα του σχεδιαστή Erhard Schnell για ένα αεροδυναμικό, ασυμβίβαστο, αλλά προσιτό σπορ αυτοκίνητο έτυχε τόσο θερμής υποδοχής, ώστε η Opel αποφάσισε να το βάλει στην παραγωγή. Τρία χρόνια αργότερα το GT κυκλοφόρησε στην αγορά βασισμένο στη δοκιμασμένη τεχνολογία του Kadett B. Η συνέχεια έχει γραφτεί στην ιστορία.
Την εποχή εκείνη, το Kadett θα έτρεχε σε αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην κατηγορία τουρισμού και η κοινότητα των βελτιωτών (tuners) ήταν πρόθυμη να κάνει παρεμβάσεις στο νέο σπορ αυτοκίνητο που κατασκευαζόταν από προσιτά εξαρτήματα μαζικής παραγωγής. Στην Techno Classica, μαζί με ένα κλασικό, κατακόκκινο GT παραγωγής, η Opel θα παρουσιάσει τρεις τροποποιημένες εκδόσεις που υπογράφουν οι βελτιωτές Conrero, Gerent και Irmscher.
Στο αποκορύφωμά του, το Gerent GT προδιαγραφών «Group 4 Appendix J» κυνηγούσε συχνά τις νίκες στην κατηγορία των 2.000 κ. εκ., ενώ το αυτοκίνητο της Ιταλικής αγωνιστικής ομάδας Conrero ήταν ο ήρωας του 1971 Targa Florio, όπου τερμάτισε στην ένατη θέση γενικής κατάταξης. Χάρη στην επινοητικότητα και αγωνιστική τεχνογνωσία της Conrero Squadra Corse, το GT όχι μόνο κέρδισε το σεβασμό των 2λιτρων ανταγωνιστών του (κυρίως Porsche 911 και 914/6) αλλά κατάφερε και να τους νικήσει.
Η οικογένεια GT στον εκθεσιακό χώρο του Έσσεν ολοκληρώνεται με το GT Concept. Αυτό το πρωτοποριακό αλλά καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο καταργεί κάθε τι που διαταράσσει την «καθαρή» γραμμή του. Το GT Concept δεν έχει καν λαβές θυρών ή εξωτερικούς καθρέπτες και κανένα περιττό διακοσμητικό στοιχείο. Είναι ένα «εργαλείο» όπως υποδηλώνουν και οι κλασικές, σπορ αναλογίες του, με μακρύ καπό, πολύ κοντούς προβόλους και μία κόκκινη γραμμή που διαιρεί το αμάξωμα οριζόντια. Η απουσία πορτμπαγκάζ, η πρωτότυπη και πρωτοποριακή σχεδίαση των θυρών, η κεντρική διπλή εξάτμιση, ο σχεδιασμός του τιμονιού και ασφαλώς το όνομα, όλα παραπέμπουν στο πρώτο GT. Ωστόσο, εκτός από τα εντυπωσιακά κόκκινα ελαστικά που κοσμούσαν την επίσης πρωτοποριακή μοτοσικλέτα Motoclub 500 Opel του 1928, το GT Concept δεν μιμείται τον πρόγονό του. Το αντίθετο, χωρίς ίχνος νοσταλγίας ή δείγμα ρετρό σχεδίασης, το GT Concept ερμηνεύει εκ νέου το καινοτόμο, τολμηρό και συναρπαστικό πνεύμα του πρώτου μοντέλου, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στη ιστορία των μοντέλων GT.
Νίκος Τσάδαρης
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου