To 20% περίπου της αμόλυβδης που καταναλώνει ακόμα και ο
πιο εξελιγμένος κινητήρας βενζίνης δεν χρησιμοποιείται για την παραγωγή
έργου, αλλά για την ψύξη του, ειδικά στις μεγάλες ταχύτητες ταξιδίου. Αυτές τις απώλειες λοιπόν η Bosch προσπαθεί να τις περιορίσειχρησιμοποιώντας το υγρό που μέχρι τώρα δεν είχε καμία δουλειά στο θάλαμο καύσης ενός κινητήρα, το νερό.
Η γερμανική εταιρεία έχει αναπτύξει ένα νέο σύστημα ψεκασμού νερού που ακόμα και σε περίπτωσεις γρήγορης οδήγησης μπορεί να μειώσει την κατανάλωση βενζίνης έως και 13% και τις αντίστοιχες εκπομπές ρύπων κατά 4%.
Ενδιαφέρον είναι πως τα παραπάνω ποσοστά επιτυγχάνονται κυρίως σε
3κύλινδρα και 4κύλινδρα σύνολα μοντέλων της μεσαίας κατηγορίας.
Παράλληλα το καινοτόμο σύστημα της Bosch αυξάνει και την απόδοση των κινητήρων, καθώς διαφοροποιείται το σημείο έναρξης του ψεκασμού καυσίμου, με αποτέλεσμα η λειτουργία να είναι πιο αποτελεσματική και η απόδοση μεγαλύτερη. Αυτό συμβαίνει ήδη στον 6κύλινδρο των 3.000 κυβικών της BMW M4 GTS, η οποία είναι το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως με ψεκασμό νερού, καθώς η απόδοσή του έχει αυξηθεί από τους στάνταρ 431 ίππους στους 500. Η γερμανική εταιρεία δοκιμάζει ήδη το σύστημα και σε μικρότερου κυβισμού σύνολά της, που αναμένεται να είναι διαθέσιμα το 2018.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία της Bosch βασίζεται στην αρχή του ότι ένας κινητήρας δεν πρέπει να υπερθερμανθεί. Προκειμένου λοιπόν να αποφευχθεί η υπερθέρμανση ψεκάζεται μία πρόσθετη ποσότητα καυσίμου η οποία εξατμίζεται μειώνοντας την θερμοκρασία του κινητήρα και των εξαρτημάτων του. Οι μηχανικοί της Bosch αντικατέστησαν αυτόν τον ψεκασμό καυσίμου με τον ψεκασμό μιας ποσότητας νερού στην πολλαπλή εισαγωγής πριν γίνει η ανάφλεξη του καυσίμου, ενώ η αποτελεσματική ψύξη επιτυγχάνεται χάρη στην υψηλή θερμοκρασία των ατμών του νερού.
Η BMW M4 GTS είναι το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως που χρησιμοποιεί ψεκασμό νερού. Με τη βοήθειά του η απόδοση του κινητήρα της -6κύλινδρος, 3.000 κυβικών με 2 turbo- έχει ανέβει από τους 431 ίππους στους 500. Πηγή: BMW
Σημαντικό είναι πως ο ψεκασμός νερού δεν προκαλεί σκουριά στον κινητήρα καθώς όλη η ποσότητα εξατμίζεται και αποβάλλεται στο περιβάλλον μαζί με τα καυσαέρια. Για το νερό που απαιτείται για τη συγκεκριμένη διαδικασία, που πρέπει να είναι απιονισμένο, υπάρχει ειδικό ρεζερβουάρ στο αυτοκίνητο που υπολογίζεται πως χρειάζεται γέμισμα κάθε 3.000 χιλιόμετρα.
Παράλληλα το καινοτόμο σύστημα της Bosch αυξάνει και την απόδοση των κινητήρων, καθώς διαφοροποιείται το σημείο έναρξης του ψεκασμού καυσίμου, με αποτέλεσμα η λειτουργία να είναι πιο αποτελεσματική και η απόδοση μεγαλύτερη. Αυτό συμβαίνει ήδη στον 6κύλινδρο των 3.000 κυβικών της BMW M4 GTS, η οποία είναι το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως με ψεκασμό νερού, καθώς η απόδοσή του έχει αυξηθεί από τους στάνταρ 431 ίππους στους 500. Η γερμανική εταιρεία δοκιμάζει ήδη το σύστημα και σε μικρότερου κυβισμού σύνολά της, που αναμένεται να είναι διαθέσιμα το 2018.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία της Bosch βασίζεται στην αρχή του ότι ένας κινητήρας δεν πρέπει να υπερθερμανθεί. Προκειμένου λοιπόν να αποφευχθεί η υπερθέρμανση ψεκάζεται μία πρόσθετη ποσότητα καυσίμου η οποία εξατμίζεται μειώνοντας την θερμοκρασία του κινητήρα και των εξαρτημάτων του. Οι μηχανικοί της Bosch αντικατέστησαν αυτόν τον ψεκασμό καυσίμου με τον ψεκασμό μιας ποσότητας νερού στην πολλαπλή εισαγωγής πριν γίνει η ανάφλεξη του καυσίμου, ενώ η αποτελεσματική ψύξη επιτυγχάνεται χάρη στην υψηλή θερμοκρασία των ατμών του νερού.
Η BMW M4 GTS είναι το πρώτο αυτοκίνητο παγκοσμίως που χρησιμοποιεί ψεκασμό νερού. Με τη βοήθειά του η απόδοση του κινητήρα της -6κύλινδρος, 3.000 κυβικών με 2 turbo- έχει ανέβει από τους 431 ίππους στους 500. Πηγή: BMW
Σημαντικό είναι πως ο ψεκασμός νερού δεν προκαλεί σκουριά στον κινητήρα καθώς όλη η ποσότητα εξατμίζεται και αποβάλλεται στο περιβάλλον μαζί με τα καυσαέρια. Για το νερό που απαιτείται για τη συγκεκριμένη διαδικασία, που πρέπει να είναι απιονισμένο, υπάρχει ειδικό ρεζερβουάρ στο αυτοκίνητο που υπολογίζεται πως χρειάζεται γέμισμα κάθε 3.000 χιλιόμετρα.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου