Ανάμεσα στα μοντέλα που δέχονται ανανέωση για το 2017 είναι και το
streetfighter της BMW, το S1000R –αυτό ήταν από καιρό γνωστό. Τώρα, χάρη
στο Asphalt and Rubber έχουμε και τις πρώτες φωτογραφίες της
μοτοσυκλέτας, όπως στην Έκθεση της Κολωνίας.
Οι αλλαγές είναι οπτικές αλλά και μηχανικές και μάλιστα αρκετές. Πρόκειται για τις βελτιώσεις που έχουν ήδη βρει το δρόμο τους στο Superbike S1000RR από το 2015: δηλαδή ένα νέο πλαίσιο και αλλαγές στη ρύθμιση του κινητήρα.
Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν με κινητό στην γερμανική πίστα Oschersleben, όπου η νέα S1000R υποβλήθηκε στις τελευταίες δοκιμές πριν την άνοδό της στη «σκηνή» της Intermot 2017.
Σημαντικότερη και ευκολότερα αντιληπτή διαφοροποίηση είναι η χρήση του πλαισίου της RR. Οι διαφορές παλιού και νέου διακρίνονται εύκολα, συγκρίνοντας τα σημείο όπου στηρίζονται τα μαρσπιέ της κόκκινης streetfighter (παλιό πλαίσιο) με εκείνα της μπλε Superbike (νέο πλαίσιο).
Παρατηρώντας λοιπόν τις φωτογραφίες της μαύρης, καινούργιας S1000R βλέπουμε πως στο σημείο αυτό μοιάζει με την μπλε Superbike, πράγμα που μαρτυρά ότι φορά το νέο πλαίσιο της 2015 BMW S1000RR.
Πιο αδιόρατες αλλά υπαρκτές είναι οι αλλαγές στο ρύγχος της μοτοσυκλέτας που διακρίνονται ευκολότερα κοιτάζοντάς το προφίλ. Το σχήμα των αεροδυναμικών εισαγωγών και των πλαστικών γύρω από το ψυγείο έχουν αλλάξει. Ελάχιστα, αλλά έχουν αλλάξει. Διαφορετικός από παλιό και νεότερο μοντέλο ειναι ο καταλύτης, που τώρα πρέπει να καλύψει τις νέες, αρκετά πιο αυστηρές προδιαγραφές Euro4.
Από μηχανικές αναβαθμίσεις τώρα, καταρχήν διακρίνουμε την προσθήκη του συστήματος Shift Assistant Prο. Πρόκειται για ένα quickshifter που επιτρέπει ανέβασμα και κατέβασμα σχέσεων χωρίς συμπλέκτη. Στο S1000RR το σύστημα φοριέται ήδη από το 2015.
Στις βάσεις του τιμονιού φαίνεται να έχουν προστεθεί λαστιχένια «πατουσάκια», για μείωση των κραδασμών.
Ακόμη, αναμένουμε να δούμε τις αλλαγές που είχε δεχτεί πριν δύο χρόνια το S1000RR, δηλαδή τη νέα κυλινδροκεφαλή, με ανασχεδιασμένο εκκεντροφόρο και βαλβίδες εισαγωγής.
Εν όψει Euro4 που τείνει να καταπίνει άλογα, δεν αναμένεται σημαντική αύξηση της ιπποδύναμης –αρκεί η S1000R να μείνει ανταγωνιστική απέναντι σε μοντέλα όπως τα Aprilia Tuono και ΚΤΜ 1290 Super Duke.
Πάντως η πλέον μαρτυριάρικη ένδειξη για το ότι βλέπουμε μια νέα μοτοσυκλέτα, αποτελεί η χρήση των προειδοποιητικών αυτοκόλλητων στο λαιμό, στο σημείο όπου κανονικά πιρτσινώνονται οι ειδικές αναγνωριστικές πλακέτες προδιαγραφών και αριθμών πλαισίου / κινητήρα.
Θανάσης Χούντρας
Οι αλλαγές είναι οπτικές αλλά και μηχανικές και μάλιστα αρκετές. Πρόκειται για τις βελτιώσεις που έχουν ήδη βρει το δρόμο τους στο Superbike S1000RR από το 2015: δηλαδή ένα νέο πλαίσιο και αλλαγές στη ρύθμιση του κινητήρα.
Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν με κινητό στην γερμανική πίστα Oschersleben, όπου η νέα S1000R υποβλήθηκε στις τελευταίες δοκιμές πριν την άνοδό της στη «σκηνή» της Intermot 2017.
Σημαντικότερη και ευκολότερα αντιληπτή διαφοροποίηση είναι η χρήση του πλαισίου της RR. Οι διαφορές παλιού και νέου διακρίνονται εύκολα, συγκρίνοντας τα σημείο όπου στηρίζονται τα μαρσπιέ της κόκκινης streetfighter (παλιό πλαίσιο) με εκείνα της μπλε Superbike (νέο πλαίσιο).
Παρατηρώντας λοιπόν τις φωτογραφίες της μαύρης, καινούργιας S1000R βλέπουμε πως στο σημείο αυτό μοιάζει με την μπλε Superbike, πράγμα που μαρτυρά ότι φορά το νέο πλαίσιο της 2015 BMW S1000RR.
Πιο αδιόρατες αλλά υπαρκτές είναι οι αλλαγές στο ρύγχος της μοτοσυκλέτας που διακρίνονται ευκολότερα κοιτάζοντάς το προφίλ. Το σχήμα των αεροδυναμικών εισαγωγών και των πλαστικών γύρω από το ψυγείο έχουν αλλάξει. Ελάχιστα, αλλά έχουν αλλάξει. Διαφορετικός από παλιό και νεότερο μοντέλο ειναι ο καταλύτης, που τώρα πρέπει να καλύψει τις νέες, αρκετά πιο αυστηρές προδιαγραφές Euro4.
Από μηχανικές αναβαθμίσεις τώρα, καταρχήν διακρίνουμε την προσθήκη του συστήματος Shift Assistant Prο. Πρόκειται για ένα quickshifter που επιτρέπει ανέβασμα και κατέβασμα σχέσεων χωρίς συμπλέκτη. Στο S1000RR το σύστημα φοριέται ήδη από το 2015.
Στις βάσεις του τιμονιού φαίνεται να έχουν προστεθεί λαστιχένια «πατουσάκια», για μείωση των κραδασμών.
Ακόμη, αναμένουμε να δούμε τις αλλαγές που είχε δεχτεί πριν δύο χρόνια το S1000RR, δηλαδή τη νέα κυλινδροκεφαλή, με ανασχεδιασμένο εκκεντροφόρο και βαλβίδες εισαγωγής.
Εν όψει Euro4 που τείνει να καταπίνει άλογα, δεν αναμένεται σημαντική αύξηση της ιπποδύναμης –αρκεί η S1000R να μείνει ανταγωνιστική απέναντι σε μοντέλα όπως τα Aprilia Tuono και ΚΤΜ 1290 Super Duke.
Πάντως η πλέον μαρτυριάρικη ένδειξη για το ότι βλέπουμε μια νέα μοτοσυκλέτα, αποτελεί η χρήση των προειδοποιητικών αυτοκόλλητων στο λαιμό, στο σημείο όπου κανονικά πιρτσινώνονται οι ειδικές αναγνωριστικές πλακέτες προδιαγραφών και αριθμών πλαισίου / κινητήρα.
Θανάσης Χούντρας
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου