Κόμματα της αντιπολίτευσης και μερίδα ΜΜΕ επιδόθηκαν τις τελευταίες ημέρες -πριν και μετά το Πάσχα- σ’ ένα κρεσέντο στείρας κριτικής στην κυβέρνηση αναφορικά με τα τμήματα νέων δρόμων ανά την επικράτεια, τα οποία παραδόθηκαν στην κυκλοφορία.
Με αποκορύφωμα τη φαιδρή ανακοίνωση του Ποταμιού που κάλεσε την κυβέρνηση να ζητήσει συγγνώμη για τις ουρές που δημιουργήθηκαν κατά τη μαζική επιστροφή των εκδρομέων τη Δευτέρα του Πάσχα, πολλοί ήταν εκείνοι που
κατηγόρησαν την κυβέρνηση ότι προχώρησε για ψηφοθηρικούς λόγους στην παράδοση των νέων τμημάτων των εθνικών οδών, πριν αυτά ολοκληρωθούν. Αυτό βεβαίως δεν είναι αληθές, όπως επίσης δεν είναι αληθές το ότι για πρώτη φορά, όπως πολλοί θέλησαν να παρουσιάσουν, δημιουργούνται ουρές δεκάδων χιλιομέτρων στο εθνικό οδικό δίκτυο. Για να αντιληφθεί βεβαίως κανείς πώς ακριβώς λειτουργεί και σ’ αυτή την περίπτωση ο μηχανισμός της προπαγάνδας, αρκεί να δει τι έγραφαν προ ετών τα μεγαλύτερα ελληνικά έντυπα και πώς πρώην υπουργοί και σημαίνοντα πολιτικά πρόσωπα μιλούσαν για τα αναγκαία έργα.
Ο «έγκριτος» Τύπος στην υπηρεσία της μονταζιέρας
Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της εφημερίδας «Πελοπόννησος» η οποία σήμερα θυμήθηκε πως στην Ιονία Οδό, σημειώθηκε «μποτιλιάρισμα μετά τις κορδέλες». Φυσικά, όπως άλλωστε σχολιάζουν και στο υπουργείο Μεταφορών, δεν κόπηκαν ποτέ κορδέλες στην Ιονία, παρά παραδόθηκε σήραγγα που έπρεπε να παραδοθεί τον Αύγουστο του 2017 για να υπάρχει ασφαλής όδευση και μικρότερη απόσταση από ό,τι υπήρχε. Εξυπακούεται πως στον συγκεκριμένο δρόμο σημειώνεται δυστυχώς μποτιλιάρισμα κάθε χρόνο τέτοιες μέρες, με τα μέσα ενημέρωσης να κάνουν λόγο, τον Μάιο του 2016 για παράδειγμα, για «μαρτύριο των οδηγών» και για «αυξημένη κίνηση σε όλο το εθνικό οδικό δίκτυο».
Ενδιαφέρον έχει βεβαίως και το πώς ο Τύπος παρουσίαζε εγκαίνια δρόμων η τμημάτων τους τα προηγούμενα χρόνια. Διότι μπορεί σήμερα, τα Νέα για παράδειγμα να γράφουν ειρωνικά «Ξαναδένουν την κορδέλα που έκοψαν», ωστόσο το 2013, όταν τις κορδέλες έκοβαν ο Αντώνης Σαμαράς και ο Ευάγγελος Βενιζέλος όλα ήταν καλά. Το ίδιο ίσχυες και για την έγκριτη κατά τ’ άλλα «Καθημερινή», η οποία, όπως σχολιάζουν στο υπουργείο Μεταφορών, αν ο Σαμαράς και ο Βενιζέλος μπορούσαν και είχαν ολοκληρώσει τα έργα «θα τους είχε αναγορεύσει σε εθνάρχες, τουλάχιστον»…
Η υποκρισία των πολιτικών σε όλο της το μεγαλείο
Πέρα πάντως από τον Τύπο, είναι σημαντικό να θυμηθεί κανείς τί δήλωναν σε ανάλογες περιπτώσεις κατά το παρελθόν, πρώην πρωθυπουργοί, «συμπρωθυπουργοί» και υπουργοί. Ο Αντώνης Σαμαράς για παράδειγμα, ως πρωθυπουργός το 2013 έλεγε: «οι θυσίες του ελληνικού λαού πιάνουν τόπο. Μέρα με τη μέρα αποδεικνύεται ήδη ότι σηκώνει κεφάλι. Η επανεκκίνηση της οικονομίας είναι εδώ, το βλέπουμε. Αυτοί οι αυτοκινητόδρομοι θα δώσουν χιλιάδες θέσεις εργασίας, η πατρίδα μας γυρίζει σελίδα. Πιστεύω πραγματικά ότι η ανάκαμψη δεν είναι μακριά και τελικά η Ελλάδα της ανάπτυξης θα νικήσει. Η χώρα σηκώνει τα μανίκια». Ο συγκυβερνήτης την ίδια περίοδο Ευάγγελος Βενιζέλος προσέθεσε: «έχουμε περάσει πολλά τα τελευταία χρόνια και δικαιούμαστε ως έθνος να δρέψουμε καρπούς και να θωρακίσουμε την πατρίδα. Χρειάζεται δουλειά, αλήθεια, και ενότητα».
Ο Χρήστος Σπίρτζης, πριν από σχεδόν δέκα ημέρες δήλωσε επίσης: «δίνεται στην κυκλοφορία σήμερα μια μεγάλη σήραγγα και ένα μεγάλο κομμάτι του δρόμου της Ιόνιας Οδού, προκειμένου να διευκολυνθούν οι συμπολίτες μας στη μετακίνησή τους. Η επίσημη παράδοση στην κυκλοφορία θα γίνει από τον Πρωθυπουργό γύρω στην Πρωτομαγιά... Ήταν πραγματικά μια υπερπροσπάθεια σε ένα πάρα πολύ δύσκολο κομμάτι του έργου, στις σήραγγες της Παλαιοβούνας, στην Κλόκοβα. Οι άνθρωποι κατάφεραν να κάνουν και τη σήραγγα της Ρίζας και να είναι έτοιμη, αλλά δυστυχώς κάποιοι λειτουργοί του δικαστικού σώματος δεν έτρεξαν τόσο γρήγορα, όσο έτρεξε ο τεχνικός κόσμος. Άρα το κομμάτι του αυτοκινητόδρομου μεταξύ των δύο σηράγγων δεν είναι έτοιμο λόγω της καθυστέρησης των απαλλοτριώσεων. Τουλάχιστον με την προσθήκη ενός roundabout που έγινε, θα δοθεί η μεγάλη σήραγγα στους πολίτες πολλούς μήνες νωρίτερα. Θα μπορέσουν να τη χρησιμοποιήσουν και οι Αιτωλοακαρνάνες και οι Ηπειρώτες και μέρος των Επτανήσιων. Θέλω να πω ότι το έργο αυτό είναι πραγματικά αξιοζήλευτο, αλλά θέλει συμπλήρωση. Θέλει συμπλήρωση διότι δεν έχουν προβλεφθεί οι απαραίτητες συνδέσεις με μεγάλα αστικά κέντρα της περιοχής, όπως το Αγρίνιο, την Πρέβεζα. Και βέβαια θα γίνουν κι αυτές και θα γίνουν μαζί». Δηλαδή, ο Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος καταγγέλλεται σήμερα από την αντιπολίτευση και συγκεκριμένα ΜΜΕ, αφ’ ενός είπε το 2017 όσα οι προηγούμενοι έλεγαν το 2013, αφ’ ετέρου ήταν και ειλικρινέστερος.
Το πλέον εντυπωσιακό πάντως είναι το τι είπαν οι υπεύθυνοι Μεταφορών των κομμάτων της αντιπολίτευσης το τελευταίο διάστημα. Είναι πραγματικά απορίας άξιο, το πώς κατάφεραν να αλλάξουν γνώμη μέσα σε λιγότερα από δέκα ημέρας. Τα παραδείγματα είναι πολλά με πρώτο αυτό του Κώστα Καραμανλή του νεότερου ο οποίος στις 11 Απριλίου έλεγε: «Σήμερα, εγκαινιάζεται ένα πολύ μεγάλο έργο. Ένα έργο το οποίο -όπως όλοι γνωρίζουμε- σχεδιάστηκε και ξεκίνησε το 2007. Σήμερα, δε νομίζω ότι είναι η κατάλληλη ημέρα για να μπούμε σε μια αντιπαράθεση με την Κυβέρνηση για το ποιος έκανε τι. Και αυτό, άλλωστε, δεν αφορά και τον κόσμο. Καλό, όμως, είναι να γνωρίζουμε πως τα έργα αυτά όταν ήρθαν στη βουλή το 2007».
Επτά ημέρες μετά ο κ. Καραμανλής είχε αλλάξει γνώμη και ισχυριζόταν: «Η πρωτόγνωρη ταλαιπωρία που βίωσαν οι οδηγοί, εγκλωβισμένοι και ακινητοποιημένοι σε ”ουρά” 6 χιλιομέτρων στην Ιόνια Οδό, φέρει καθαρά την υπογραφή της Κυβέρνησης Τσίπρα- Καμμένου. Αυτών, οι οποίοι προτίμησαν να ”στήσουν” φιέστες εγκαινίων, από το να φροντίσουν να παραδώσουν σε κυκλοφορία λειτουργικούς οδικούς άξονες. Και όλα αυτά, για να βγουν οι φωτογραφίες την Μεγάλη Εβδομάδα του πρωθυπουργού με τους υπουργούς του, μπροστά από τα έργα. Για ακόμα μια φορά, η Κυβέρνηση αποδεικνύεται χαμηλότερη των περιστάσεων. Όχι μόνο δεν είναι σε θέση να σχεδιάσει και να δημοπρατήσει έργα, αλλά δεν μπορεί ούτε καν να παραδώσει στο κοινό έργα υποδομών που παρέλαβε έτοιμα κατά το μεγαλύτερο ποσοστό. Πέρα, όμως, από την ανικανότητα, δεν έχει ούτε καν τη στοιχειώδη ευθιξία να ζητήσει ”συγγνώμη” από τους πολίτες που ταλαιπωρήθηκαν».
Βεβαίως τα στελέχη της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ δεν μπορούν ούτε μεταξύ τους να συμφωνήσουν αναφορικά με τα έργα. Έτσι ο Γιάννης Μανιάτης είπε στις 11 Απριλίου ότι «οι οδικοί άξονες προκηρύχτηκαν με διεθνείς διαγωνισμούς ως συγχρηματοδοτούμενα έργα από τις αρχές του 2001. Μετά από αρκετά χρόνια καθυστερήσεων και δολιχοδρομιών η ΝΔ έφερε τις συμβάσεις παραχώρησης το 2007 που αποδείχθηκαν εκ του αποτελέσματος ατελείς και προβληματικές». Τελικά το 2001 έγιναν οι διαγωνισμοί ή το 2006, όπως λέει η ΝΔ;
Το πλέον ενδιαφέρον ίσως είναι αυτό που δήλωσε στις 6 Απριλίου ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης. «Στη Νέα Δημοκρατία χαιρόμαστε που σήμερα παραδίδεται στην κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα του δρόμου Αθηνών-Θεσσαλονίκης. Χαιρόμαστε που ολοκληρώνονται οι 4 αυτοκινητόδρομοι, είναι θετικό για τη χώρα, θετικό για τους πολίτες. Τα έργα αυτά ανήκουν στον ελληνικό λαό. Ακόμα περισσότερο στη Νέα Δημοκρατία χαιρόμαστε, γιατί τα έργα αυτά ξεκίνησαν από την Κυβέρνηση Καραμανλή με Υπουργό τον Γιώργο Σουφλιά. Και στη συνέχεια, όταν σταμάτησαν, με την κρίση το 2011, τα έργα αυτά επανεκκίνησαν από την Κυβέρνηση Σαμαρά», έλεγε ο κ. Χατζηδάκης αποδεχόμενος ότι τα έργα ολοκληρώθηκαν σήμερα.
Άδειασμα πάντως στις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ επεφύλασσε και ο Γιώργος Σουφλιάς ο οποίος είπε επίσης στις 6 Απριλίου: «τα έργα πάγωσαν το 2010 λόγω της κρίσης που σκληρά έπληξε τη χώρα μας. Οι κυβερνώντες τα πρώτα χρόνια επέδειξαν πρωτοφανή αδράνεια για τις αναγκαίες διαπραγματεύσεις όπως προβλεπόταν από την σύμβαση. Αποτέλεσμα, τα έργα να επανεκκινήσουν το 2013. Τέσσερα χρόνια χαμένα και ένα εξάμηνο του 2015».
Για προπαγάνδα κάνει λόγο το υπουργείο Μεταφορών
Για προπαγάνδα και μονταζιέρα από πλευράς αντιπολίτευσης και μερίδας των ΜΜΕ αναφορικά με τα τμήματα των δρόμων που παραδόθηκαν στην κυκλοφορία πριν από το Πάσχα, κάνει λόγο σε μακροσκελή του ανακοίνωση και το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Με εμφανή διάθεση ειρωνείας προς όσους επιχείρησαν να ασκήσουν φθηνή αντιπολίτευση με αφορμή τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν κατά τη μαζική επιστροφή των εκδρομέων του Πάσχα, το υπουργείο Μεταφορών σημειώνει μεταξύ άλλων: «καταγγέλλουμε την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, τον Πρωθυπουργό, τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών: Γιατί έγινε μποτιλιάρισμα, τη δεύτερη ημέρα του Πάσχα και έβρεξε… Γιατί ολοκληρώθηκαν τα έργα και, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, παραδόθηκαν, τα έτοιμα κομμάτια τους… Γιατί τέλειωσαν μαζί και οι αποζημιώσεις των καθυστερήσεων, οπότε, τι θα κάνουν τώρα οι χιλιάδες εργαζόμενοι… Γιατί διαπραγματεύθηκαν ειδικά τιμολόγια και εκπτώσεις στους συχνούς χρήστες. Γιατί διαπραγματεύτηκαν δωρεάν διελεύσεις για τους μόνιμους κατοίκους… Γιατί διαπραγματεύτηκαν δωρεάν διελεύσεις για τα ΑΜΕΑ. Γιατί επιχειρούν να βάλουν αναλογικά ηλεκτρονικά διόδια… Γιατί είχαν το θράσος να ονοματοδοτήσουν σήραγγες με τα ονόματα του Ανδρέα Παπανδρέου, του Κωστή Στεφανόπουλου, του Νίκου Τεμπονέρα, του Ρήγα Φεραίου, του Κωστή Παλαμά, του Καπετάν Νικήτα, φιλοσόφων, οπλαρχηγών της επανάστασης και αγωνιστών της εθνικής αντίστασης καθώς και ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους στα σημεία καρμανιόλα των ημιτελών εθνικών οδών και στα έργα».
Το αρμόδιο υπουργείο σχολιάζει επίσης σκωπτικά: «καταγγέλλουμε την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για το ‘’φιάσκο’’ των έργων, αναπαράγοντας τα επιχειρήματα ΝΔ, ΔΗ.ΣΥΜ (ΠΑΣΟΚ) και των εργολαβικών ΜΜΕ τους, ότι δηλαδή τα έργα υλοποιήθηκαν από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, τα έργα είναι ημιτελή και πρόχειρα, παρότι ολοκληρώθηκαν από τις κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, έδωσαν πανωπροίκια και πριμ επιτάχυνσης, εξοικονομώντας 764 εκ. ευρώ σε αυτά που δέσμευσαν τη χώρα, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ». Παράλληλα, το υπουργείο απαντά σε όσους μίλησαν για απρέπεια αναφορικά με το ότι δήθεν δεν εκλήθησαν στα εγκαίνια υπουργοί προηγούμενων κυβερνήσεων, προσωπικά ότι προφανώς «ο Κωστής Χατζηδάκης πήγε απρόσκλητος στα εγκαίνια των Τεμπών».
Κατά τα λοιπά και πάντοτε σε χιουμοριστικό τόνο, το υπουργείο Μεταφορών αναφέρει για τα έργα και τη στείρα κριτική που ασκήθηκε στην κυβέρνηση ότι «παρότι δεν σχεδιάστηκαν, ολοκληρώθηκαν και δεν εγκαινιάστηκαν από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τους καταγγέλλουμε επίσης για τις καθυστερήσεις, τις ουρές και την ταλαιπωρία στην Αττική Οδό και τις καθυστερήσεις στην Αθηνών Κορίνθου κατά την έξοδο της Μεγάλης Παρασκευής». «Καταγγέλλουμε ακόμη την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για μεγάλες καθυστερήσεις τις προηγούμενες ημέρες στους αυτοκινητόδρομους και τις σήραγγες ολόκληρης της Ευρώπης και του κόσμου, στη Γενεύη, την Τουλούζη, το Λονδίνο, το Παρίσι, το Λος Άντζελες… Και τέλος καταγγέλλουμε όλους εμάς που φύγαμε το Πάσχα και επιστρέψαμε τη Δευτέρα του Πάσχα μαζικά, χωρίς την έγκριση της ΝΔ, της ΔΗΣΥΜ και του Ποταμιού» αναφέρει επίσης η ανακοίνωση.
«Προσβάλλουν τη νοημοσύνη και τη μνήμη του ελληνικού λαού»
«Από την ημέρα παράδοσης των αυτοκινητοδρόμων ως σήμερα, επιχειρείται συνεχώς από τη ΝΔ, τη Δημοκρατική Συμπαράταξη (ΠΑΣΟΚ) και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσής τους, η αποδόμηση της υπερπροσπάθειας που έγινε τα δύο τελευταία χρόνια για την ολοκλήρωση και παράδοση των τελματωμένων έργων που άφησαν πίσω τους. Δυστυχώς γι’ αυτούς η κατάσταση των έργων και τα εργοτάξια φαίνονταν πριν από τον Ιανουάριο του 2015 και φαίνονται και σήμερα που χρησιμοποιούνται από τους πολίτες.
Αφορμή για την κορύφωση του πραγματικού φιάσκου της αντιπολιτευτικής προπαγάνδας υπήρξε η ταλαιπωρία τη Δευτέρα του Πάσχα, σε μια περιοχή που σε κάθε έξοδο παρατηρείται το ίδιο φαινόμενο, μιας και η παλιά εθνική διαθέτει μία λωρίδα ανά κατεύθυνση.
Είναι γνωστό σε όλους ότι δεν έγιναν εγκαίνια στην Ιονία Οδό. Είναι γνωστό σε όλους ότι οι σήραγγες ξεκίνησαν μετά το 2015 και είναι πλέον έτοιμες, ενώ έπρεπε να παραδοθούν τον Αύγουστο του 2017 και το οδικό τμήμα που τις συνδέει είχε καθυστερήσεις, εξαιτίας καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις. Τι θα προτιμούσαν οι φωστήρες της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του Ποταμιού και των ΜΜΕ τους; Να μην δινόταν η μεγάλη σήραγγα και να κινούνταν οι πολίτες για πολύ μεγαλύτερη απόσταση στην παλιά εθνική οδό, των αλλεπάλληλων στροφών και της υψηλής επικινδυνότητας;
Από τις μεγαλύτερες πασχαλινές εξόδους των τελευταίων ετών με ελάχιστα ατυχήματα και κανένα θανατηφόρο», καταλήγει η ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών.
Με αποκορύφωμα τη φαιδρή ανακοίνωση του Ποταμιού που κάλεσε την κυβέρνηση να ζητήσει συγγνώμη για τις ουρές που δημιουργήθηκαν κατά τη μαζική επιστροφή των εκδρομέων τη Δευτέρα του Πάσχα, πολλοί ήταν εκείνοι που
κατηγόρησαν την κυβέρνηση ότι προχώρησε για ψηφοθηρικούς λόγους στην παράδοση των νέων τμημάτων των εθνικών οδών, πριν αυτά ολοκληρωθούν. Αυτό βεβαίως δεν είναι αληθές, όπως επίσης δεν είναι αληθές το ότι για πρώτη φορά, όπως πολλοί θέλησαν να παρουσιάσουν, δημιουργούνται ουρές δεκάδων χιλιομέτρων στο εθνικό οδικό δίκτυο. Για να αντιληφθεί βεβαίως κανείς πώς ακριβώς λειτουργεί και σ’ αυτή την περίπτωση ο μηχανισμός της προπαγάνδας, αρκεί να δει τι έγραφαν προ ετών τα μεγαλύτερα ελληνικά έντυπα και πώς πρώην υπουργοί και σημαίνοντα πολιτικά πρόσωπα μιλούσαν για τα αναγκαία έργα.
Ο «έγκριτος» Τύπος στην υπηρεσία της μονταζιέρας
Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της εφημερίδας «Πελοπόννησος» η οποία σήμερα θυμήθηκε πως στην Ιονία Οδό, σημειώθηκε «μποτιλιάρισμα μετά τις κορδέλες». Φυσικά, όπως άλλωστε σχολιάζουν και στο υπουργείο Μεταφορών, δεν κόπηκαν ποτέ κορδέλες στην Ιονία, παρά παραδόθηκε σήραγγα που έπρεπε να παραδοθεί τον Αύγουστο του 2017 για να υπάρχει ασφαλής όδευση και μικρότερη απόσταση από ό,τι υπήρχε. Εξυπακούεται πως στον συγκεκριμένο δρόμο σημειώνεται δυστυχώς μποτιλιάρισμα κάθε χρόνο τέτοιες μέρες, με τα μέσα ενημέρωσης να κάνουν λόγο, τον Μάιο του 2016 για παράδειγμα, για «μαρτύριο των οδηγών» και για «αυξημένη κίνηση σε όλο το εθνικό οδικό δίκτυο».
Ενδιαφέρον έχει βεβαίως και το πώς ο Τύπος παρουσίαζε εγκαίνια δρόμων η τμημάτων τους τα προηγούμενα χρόνια. Διότι μπορεί σήμερα, τα Νέα για παράδειγμα να γράφουν ειρωνικά «Ξαναδένουν την κορδέλα που έκοψαν», ωστόσο το 2013, όταν τις κορδέλες έκοβαν ο Αντώνης Σαμαράς και ο Ευάγγελος Βενιζέλος όλα ήταν καλά. Το ίδιο ίσχυες και για την έγκριτη κατά τ’ άλλα «Καθημερινή», η οποία, όπως σχολιάζουν στο υπουργείο Μεταφορών, αν ο Σαμαράς και ο Βενιζέλος μπορούσαν και είχαν ολοκληρώσει τα έργα «θα τους είχε αναγορεύσει σε εθνάρχες, τουλάχιστον»…
Η υποκρισία των πολιτικών σε όλο της το μεγαλείο
Πέρα πάντως από τον Τύπο, είναι σημαντικό να θυμηθεί κανείς τί δήλωναν σε ανάλογες περιπτώσεις κατά το παρελθόν, πρώην πρωθυπουργοί, «συμπρωθυπουργοί» και υπουργοί. Ο Αντώνης Σαμαράς για παράδειγμα, ως πρωθυπουργός το 2013 έλεγε: «οι θυσίες του ελληνικού λαού πιάνουν τόπο. Μέρα με τη μέρα αποδεικνύεται ήδη ότι σηκώνει κεφάλι. Η επανεκκίνηση της οικονομίας είναι εδώ, το βλέπουμε. Αυτοί οι αυτοκινητόδρομοι θα δώσουν χιλιάδες θέσεις εργασίας, η πατρίδα μας γυρίζει σελίδα. Πιστεύω πραγματικά ότι η ανάκαμψη δεν είναι μακριά και τελικά η Ελλάδα της ανάπτυξης θα νικήσει. Η χώρα σηκώνει τα μανίκια». Ο συγκυβερνήτης την ίδια περίοδο Ευάγγελος Βενιζέλος προσέθεσε: «έχουμε περάσει πολλά τα τελευταία χρόνια και δικαιούμαστε ως έθνος να δρέψουμε καρπούς και να θωρακίσουμε την πατρίδα. Χρειάζεται δουλειά, αλήθεια, και ενότητα».
Ο Χρήστος Σπίρτζης, πριν από σχεδόν δέκα ημέρες δήλωσε επίσης: «δίνεται στην κυκλοφορία σήμερα μια μεγάλη σήραγγα και ένα μεγάλο κομμάτι του δρόμου της Ιόνιας Οδού, προκειμένου να διευκολυνθούν οι συμπολίτες μας στη μετακίνησή τους. Η επίσημη παράδοση στην κυκλοφορία θα γίνει από τον Πρωθυπουργό γύρω στην Πρωτομαγιά... Ήταν πραγματικά μια υπερπροσπάθεια σε ένα πάρα πολύ δύσκολο κομμάτι του έργου, στις σήραγγες της Παλαιοβούνας, στην Κλόκοβα. Οι άνθρωποι κατάφεραν να κάνουν και τη σήραγγα της Ρίζας και να είναι έτοιμη, αλλά δυστυχώς κάποιοι λειτουργοί του δικαστικού σώματος δεν έτρεξαν τόσο γρήγορα, όσο έτρεξε ο τεχνικός κόσμος. Άρα το κομμάτι του αυτοκινητόδρομου μεταξύ των δύο σηράγγων δεν είναι έτοιμο λόγω της καθυστέρησης των απαλλοτριώσεων. Τουλάχιστον με την προσθήκη ενός roundabout που έγινε, θα δοθεί η μεγάλη σήραγγα στους πολίτες πολλούς μήνες νωρίτερα. Θα μπορέσουν να τη χρησιμοποιήσουν και οι Αιτωλοακαρνάνες και οι Ηπειρώτες και μέρος των Επτανήσιων. Θέλω να πω ότι το έργο αυτό είναι πραγματικά αξιοζήλευτο, αλλά θέλει συμπλήρωση. Θέλει συμπλήρωση διότι δεν έχουν προβλεφθεί οι απαραίτητες συνδέσεις με μεγάλα αστικά κέντρα της περιοχής, όπως το Αγρίνιο, την Πρέβεζα. Και βέβαια θα γίνουν κι αυτές και θα γίνουν μαζί». Δηλαδή, ο Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος καταγγέλλεται σήμερα από την αντιπολίτευση και συγκεκριμένα ΜΜΕ, αφ’ ενός είπε το 2017 όσα οι προηγούμενοι έλεγαν το 2013, αφ’ ετέρου ήταν και ειλικρινέστερος.
Το πλέον εντυπωσιακό πάντως είναι το τι είπαν οι υπεύθυνοι Μεταφορών των κομμάτων της αντιπολίτευσης το τελευταίο διάστημα. Είναι πραγματικά απορίας άξιο, το πώς κατάφεραν να αλλάξουν γνώμη μέσα σε λιγότερα από δέκα ημέρας. Τα παραδείγματα είναι πολλά με πρώτο αυτό του Κώστα Καραμανλή του νεότερου ο οποίος στις 11 Απριλίου έλεγε: «Σήμερα, εγκαινιάζεται ένα πολύ μεγάλο έργο. Ένα έργο το οποίο -όπως όλοι γνωρίζουμε- σχεδιάστηκε και ξεκίνησε το 2007. Σήμερα, δε νομίζω ότι είναι η κατάλληλη ημέρα για να μπούμε σε μια αντιπαράθεση με την Κυβέρνηση για το ποιος έκανε τι. Και αυτό, άλλωστε, δεν αφορά και τον κόσμο. Καλό, όμως, είναι να γνωρίζουμε πως τα έργα αυτά όταν ήρθαν στη βουλή το 2007».
Επτά ημέρες μετά ο κ. Καραμανλής είχε αλλάξει γνώμη και ισχυριζόταν: «Η πρωτόγνωρη ταλαιπωρία που βίωσαν οι οδηγοί, εγκλωβισμένοι και ακινητοποιημένοι σε ”ουρά” 6 χιλιομέτρων στην Ιόνια Οδό, φέρει καθαρά την υπογραφή της Κυβέρνησης Τσίπρα- Καμμένου. Αυτών, οι οποίοι προτίμησαν να ”στήσουν” φιέστες εγκαινίων, από το να φροντίσουν να παραδώσουν σε κυκλοφορία λειτουργικούς οδικούς άξονες. Και όλα αυτά, για να βγουν οι φωτογραφίες την Μεγάλη Εβδομάδα του πρωθυπουργού με τους υπουργούς του, μπροστά από τα έργα. Για ακόμα μια φορά, η Κυβέρνηση αποδεικνύεται χαμηλότερη των περιστάσεων. Όχι μόνο δεν είναι σε θέση να σχεδιάσει και να δημοπρατήσει έργα, αλλά δεν μπορεί ούτε καν να παραδώσει στο κοινό έργα υποδομών που παρέλαβε έτοιμα κατά το μεγαλύτερο ποσοστό. Πέρα, όμως, από την ανικανότητα, δεν έχει ούτε καν τη στοιχειώδη ευθιξία να ζητήσει ”συγγνώμη” από τους πολίτες που ταλαιπωρήθηκαν».
Βεβαίως τα στελέχη της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ δεν μπορούν ούτε μεταξύ τους να συμφωνήσουν αναφορικά με τα έργα. Έτσι ο Γιάννης Μανιάτης είπε στις 11 Απριλίου ότι «οι οδικοί άξονες προκηρύχτηκαν με διεθνείς διαγωνισμούς ως συγχρηματοδοτούμενα έργα από τις αρχές του 2001. Μετά από αρκετά χρόνια καθυστερήσεων και δολιχοδρομιών η ΝΔ έφερε τις συμβάσεις παραχώρησης το 2007 που αποδείχθηκαν εκ του αποτελέσματος ατελείς και προβληματικές». Τελικά το 2001 έγιναν οι διαγωνισμοί ή το 2006, όπως λέει η ΝΔ;
Το πλέον ενδιαφέρον ίσως είναι αυτό που δήλωσε στις 6 Απριλίου ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Κωστής Χατζηδάκης. «Στη Νέα Δημοκρατία χαιρόμαστε που σήμερα παραδίδεται στην κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα του δρόμου Αθηνών-Θεσσαλονίκης. Χαιρόμαστε που ολοκληρώνονται οι 4 αυτοκινητόδρομοι, είναι θετικό για τη χώρα, θετικό για τους πολίτες. Τα έργα αυτά ανήκουν στον ελληνικό λαό. Ακόμα περισσότερο στη Νέα Δημοκρατία χαιρόμαστε, γιατί τα έργα αυτά ξεκίνησαν από την Κυβέρνηση Καραμανλή με Υπουργό τον Γιώργο Σουφλιά. Και στη συνέχεια, όταν σταμάτησαν, με την κρίση το 2011, τα έργα αυτά επανεκκίνησαν από την Κυβέρνηση Σαμαρά», έλεγε ο κ. Χατζηδάκης αποδεχόμενος ότι τα έργα ολοκληρώθηκαν σήμερα.
Άδειασμα πάντως στις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ επεφύλασσε και ο Γιώργος Σουφλιάς ο οποίος είπε επίσης στις 6 Απριλίου: «τα έργα πάγωσαν το 2010 λόγω της κρίσης που σκληρά έπληξε τη χώρα μας. Οι κυβερνώντες τα πρώτα χρόνια επέδειξαν πρωτοφανή αδράνεια για τις αναγκαίες διαπραγματεύσεις όπως προβλεπόταν από την σύμβαση. Αποτέλεσμα, τα έργα να επανεκκινήσουν το 2013. Τέσσερα χρόνια χαμένα και ένα εξάμηνο του 2015».
Για προπαγάνδα κάνει λόγο το υπουργείο Μεταφορών
Για προπαγάνδα και μονταζιέρα από πλευράς αντιπολίτευσης και μερίδας των ΜΜΕ αναφορικά με τα τμήματα των δρόμων που παραδόθηκαν στην κυκλοφορία πριν από το Πάσχα, κάνει λόγο σε μακροσκελή του ανακοίνωση και το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Με εμφανή διάθεση ειρωνείας προς όσους επιχείρησαν να ασκήσουν φθηνή αντιπολίτευση με αφορμή τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν κατά τη μαζική επιστροφή των εκδρομέων του Πάσχα, το υπουργείο Μεταφορών σημειώνει μεταξύ άλλων: «καταγγέλλουμε την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, τον Πρωθυπουργό, τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών: Γιατί έγινε μποτιλιάρισμα, τη δεύτερη ημέρα του Πάσχα και έβρεξε… Γιατί ολοκληρώθηκαν τα έργα και, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, παραδόθηκαν, τα έτοιμα κομμάτια τους… Γιατί τέλειωσαν μαζί και οι αποζημιώσεις των καθυστερήσεων, οπότε, τι θα κάνουν τώρα οι χιλιάδες εργαζόμενοι… Γιατί διαπραγματεύθηκαν ειδικά τιμολόγια και εκπτώσεις στους συχνούς χρήστες. Γιατί διαπραγματεύτηκαν δωρεάν διελεύσεις για τους μόνιμους κατοίκους… Γιατί διαπραγματεύτηκαν δωρεάν διελεύσεις για τα ΑΜΕΑ. Γιατί επιχειρούν να βάλουν αναλογικά ηλεκτρονικά διόδια… Γιατί είχαν το θράσος να ονοματοδοτήσουν σήραγγες με τα ονόματα του Ανδρέα Παπανδρέου, του Κωστή Στεφανόπουλου, του Νίκου Τεμπονέρα, του Ρήγα Φεραίου, του Κωστή Παλαμά, του Καπετάν Νικήτα, φιλοσόφων, οπλαρχηγών της επανάστασης και αγωνιστών της εθνικής αντίστασης καθώς και ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους στα σημεία καρμανιόλα των ημιτελών εθνικών οδών και στα έργα».
Το αρμόδιο υπουργείο σχολιάζει επίσης σκωπτικά: «καταγγέλλουμε την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ για το ‘’φιάσκο’’ των έργων, αναπαράγοντας τα επιχειρήματα ΝΔ, ΔΗ.ΣΥΜ (ΠΑΣΟΚ) και των εργολαβικών ΜΜΕ τους, ότι δηλαδή τα έργα υλοποιήθηκαν από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, τα έργα είναι ημιτελή και πρόχειρα, παρότι ολοκληρώθηκαν από τις κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, έδωσαν πανωπροίκια και πριμ επιτάχυνσης, εξοικονομώντας 764 εκ. ευρώ σε αυτά που δέσμευσαν τη χώρα, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ». Παράλληλα, το υπουργείο απαντά σε όσους μίλησαν για απρέπεια αναφορικά με το ότι δήθεν δεν εκλήθησαν στα εγκαίνια υπουργοί προηγούμενων κυβερνήσεων, προσωπικά ότι προφανώς «ο Κωστής Χατζηδάκης πήγε απρόσκλητος στα εγκαίνια των Τεμπών».
Κατά τα λοιπά και πάντοτε σε χιουμοριστικό τόνο, το υπουργείο Μεταφορών αναφέρει για τα έργα και τη στείρα κριτική που ασκήθηκε στην κυβέρνηση ότι «παρότι δεν σχεδιάστηκαν, ολοκληρώθηκαν και δεν εγκαινιάστηκαν από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τους καταγγέλλουμε επίσης για τις καθυστερήσεις, τις ουρές και την ταλαιπωρία στην Αττική Οδό και τις καθυστερήσεις στην Αθηνών Κορίνθου κατά την έξοδο της Μεγάλης Παρασκευής». «Καταγγέλλουμε ακόμη την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για μεγάλες καθυστερήσεις τις προηγούμενες ημέρες στους αυτοκινητόδρομους και τις σήραγγες ολόκληρης της Ευρώπης και του κόσμου, στη Γενεύη, την Τουλούζη, το Λονδίνο, το Παρίσι, το Λος Άντζελες… Και τέλος καταγγέλλουμε όλους εμάς που φύγαμε το Πάσχα και επιστρέψαμε τη Δευτέρα του Πάσχα μαζικά, χωρίς την έγκριση της ΝΔ, της ΔΗΣΥΜ και του Ποταμιού» αναφέρει επίσης η ανακοίνωση.
«Προσβάλλουν τη νοημοσύνη και τη μνήμη του ελληνικού λαού»
«Από την ημέρα παράδοσης των αυτοκινητοδρόμων ως σήμερα, επιχειρείται συνεχώς από τη ΝΔ, τη Δημοκρατική Συμπαράταξη (ΠΑΣΟΚ) και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσής τους, η αποδόμηση της υπερπροσπάθειας που έγινε τα δύο τελευταία χρόνια για την ολοκλήρωση και παράδοση των τελματωμένων έργων που άφησαν πίσω τους. Δυστυχώς γι’ αυτούς η κατάσταση των έργων και τα εργοτάξια φαίνονταν πριν από τον Ιανουάριο του 2015 και φαίνονται και σήμερα που χρησιμοποιούνται από τους πολίτες.
Αφορμή για την κορύφωση του πραγματικού φιάσκου της αντιπολιτευτικής προπαγάνδας υπήρξε η ταλαιπωρία τη Δευτέρα του Πάσχα, σε μια περιοχή που σε κάθε έξοδο παρατηρείται το ίδιο φαινόμενο, μιας και η παλιά εθνική διαθέτει μία λωρίδα ανά κατεύθυνση.
Είναι γνωστό σε όλους ότι δεν έγιναν εγκαίνια στην Ιονία Οδό. Είναι γνωστό σε όλους ότι οι σήραγγες ξεκίνησαν μετά το 2015 και είναι πλέον έτοιμες, ενώ έπρεπε να παραδοθούν τον Αύγουστο του 2017 και το οδικό τμήμα που τις συνδέει είχε καθυστερήσεις, εξαιτίας καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις. Τι θα προτιμούσαν οι φωστήρες της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του Ποταμιού και των ΜΜΕ τους; Να μην δινόταν η μεγάλη σήραγγα και να κινούνταν οι πολίτες για πολύ μεγαλύτερη απόσταση στην παλιά εθνική οδό, των αλλεπάλληλων στροφών και της υψηλής επικινδυνότητας;
Από τις μεγαλύτερες πασχαλινές εξόδους των τελευταίων ετών με ελάχιστα ατυχήματα και κανένα θανατηφόρο», καταλήγει η ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου