ίναι κανόνας, ότι ομάδα που κερδίζει, δεν την αλλάζεις. Μπορείς όμως
να την ανανεώσεις, όπως έκανε η Nissan με
το facelift του Qashqai δεύτερης γενιάς, που δείχνει ικανό να παραμείνει
στην κορυφή της κατηγορίας του σε Ελλάδα και Ευρώπη. Αυτός είναι και ο
καλύτερος τρόπος για να γιορτάσει το Qashqai τη συμπλήρωση δέκα χρόνων
ζωής, δηλαδή με μία αναβάθμιση ουσίας και διατηρώντας όλα εκείνα τα
χαρακτηριστικά, που το έχουν κάνει ασυναγώνιστο.
Οι εξωτερικές αλλαγές δεν είναι κραυγαλέες, αλλά διακρίνονται με την πρώτη ματιά. Η μάσκα έχει διαφοροποιηθεί περισσότερο, υιοθετώντας τη σχεδιαστική γλώσσα των νεότερων μοντέλων της φίρμας, με κυρίαρχο το σχήμα V και την τρισδιάστατη εικόνα. Με τον ανασχεδιασμό των φωτιστικών σωμάτων και των προφυλακτήρων το crossover της Nissan προβάλλει μια περισσότερο δυναμική και επιβλητική εικόνα από το απερχόμενο. Στο πίσω μέρος έχουν γίνει διακριτικότερες αλλαγές, οι οποίες εντοπίζονται κυρίως στα νέα φανάρια και στον προφυλακτήρα. Παράλληλα υπάρχουν περισσότερες επιλογές στα διαθέσιμα χρώματα του αμαξώματος και νέου σχεδιασμού ζάντες αλουμινίου, που δημιουργούν συνδυαστικά μια πιο premium εικόνα για το δημοφιλές Nissan.
Η ίδια φιλοσοφία αναβάθμισης ακολουθείται και στο εσωτερικό. Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά στο νέο, παχύτερο τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος και τις πολλαπλές λειτουργίες, το οποίο συνηθίζεις γρήγορα. Ποιότητα υλικών και συναρμογή έχουν ανέβει άλλο ένα σκαλοπάτι ψηλότερα από το προηγούμενοQashqai, χωρίς να αφήνουν περιθώρια κριτικής και η λειτουργικότητα κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, χωρίς σφάλματα εργονομίας. Οι χώροι φτάνουν και περισσεύουν για τέσσερις επιβάτες, ενώ και ένας πέμπτος θα χωρέσει δίχως να δημιουργεί πρόβλημα χάρη στο πλάτος της καμπίνας. Επαρκές είναι και το πορτμπαγκάζ των 430 λίτρων που διαθέτει απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και δημιουργεί έναν επίπεδο μεγάλο χώρο (830 lt) χωρίς ενοχλητικό «σκαλί», όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Επίσης ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια πανοραμική, υψηλή θέση με καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, αν εξαιρέσουμε τα φαρδιά κολονάκια, που «κρύβουν» κάποια σημεία. Εξαιρετικά και τα νέα καθίσματα με άνετες και μεγάλες επιφάνειες, που κρατούν ξεκούραστο το σώμα ακόμη και μετά από πολύωρη οδήγηση.
Ο κινητήρας, που κινούσε το Qashqai της δοκιμής μας, είναι ο γνωστός 1.5 dCi ντίζελ του ομίλου Nissan-Renault,. Ο τετρακύλινδρος αποδίδει 110 ίππους ισχύ και 260 Nm ροπής, που αρκούν για επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα στα 182 χλμ./ώρα, ενώ δεν χρειάζεται περισσότερα από 3,8 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τις μετρήσεις της Nissan. Δεν μιλάμε βέβαια για κάποιο ιδιαίτερα σβέλτο μηχανικό σύνολο, ωστόσο πάνω από τις 1.800 σ.α.λ. εκπληρώνει με αξιοπρέπεια την αποστολή του, ενώ δεν απογοητεύει σε κανένα επίπεδο. Στα συν του συγκεκριμένου κινητήρα καταγράφεται η ικανοποιητική του ελαστικότητα, χάρη στην οποία μπορεί να οδηγηθεί χαλαρά με μία σχέση «πάνω», ενώ επιτρέπει προσπεράσεις χωρίς άγχος. Σύμμαχος του οδηγού αποδεικνύεται το σωστά κλιμακωμένο εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων. Από την άλλη, για τις ημέρες είχαμε στη διάθεσή μας το Qashqai, δεν μας ζήτησε περισσότερα από 6,3 λίτρα ντίζελ ανά 100 χιλιόμετρα, μια πολύ καλή επίδοση βάζοντας στην εξίσωση το βάρος και το μέγεθος του αυτοκινήτου.
Τα δύο τελευταία κρύβονται ωστόσο επιμελώς, όταν οδηγείς το ιαπωνικό best seller. Στο δρόμο το crossover της Nissan δίνει την αίσθηση ενός καλού επιβατικού, χωρίς να εμφανίζει μεγάλες κλίσεις στις στροφές ούτε να ενοχλεί με συμπτώματα πλεύσης στις απότομες αλλαγές διεύθυνσης. Ακολουθεί πιστά την πορεία που χαράσσεις με τα χειριστήρια και είναι άμεσο, αλλάζοντας κατεύθυνση πρόθυμα και χωρίς χρονική υστέρηση. Το τιμόνι έχει γίνει πιο ακριβές, μεταδίδει σωστή αίσθηση στα χέρια του οδηγού, ο επιλογέας του χειροκίνητου σασμάν «κουμπώνει» εύκολα και γρήγορα και τα φρένα αντέχουν στην απαιτητική χρήση, ενώ πλαισιώνονται και από ένα γραμμικό πεντάλ.
Στον αυτοκινητόδρομο κρατάει το ανανεωμένο Qashqai άνετα την επιθυμητή ταχύτητα και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι εμφανίζονται μόνο σε... απαγορευμένα πεδία του κοντέρ, όπου γίνεται εμφανής η πρόοδος στον τομέα της ηχομόνωσης. Η ποιότητα του ταξιδιού ενισχύεται και από τα πιο άνετα καθίσματα, οπότε το ιαπωνικό crossover μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένας ιδανικός «δρομέας» μεγάλων αποστάσεων. Αντιθέτως, οι ικανότητες εκτός δρόμου δεν ήταν στις προτεραιότητες της Nissan, καθώς με τη συγκεκριμένη έκδοση κινητήρα δεν διατίθεται καν η τετρακίνηση. Ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, όσο το ανάγλυφο του οδοστρώματος δεν είναι πολύ έντονο και θα περάσει από σημεία που δεν τολμάς με συμβατικό ΙΧ. Αν θέλει όμως το κάτι παραπάνω, όπως κίνηση σε σαθρές και ολισθηρές επιφάνειες ή το συστηματικό off road, καλύτερα να στραφεί στην έκδοση με τον 1.6 dCi των 130 ίππων και το προαιρετικό σύστημα 4x4, η οποία κοστίζει όμως 26.990 ευρώ.
Το νέο Nissan Qashqai συνεχίζει και παραμένει ο «αυτοκράτορας» στην κατηγορία του, όπως και οι προηγούμενες γενιές. Μπορεί να μη φαίνεται με την πρώτη ματιά, όμως έχει αλλάξει σε πολλά σημεία και αναβαθμίστηκε σε όλους τους τομείς. Εξοπλίζεται με όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, ενώ αποδεικνύεται πλήρες και στον εξοπλισμό άνεσης, όπως μπορούμε να δούμε στον αναλυτικό πίνακα με τις διαθέσιμες εκδόσεις. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 19.190€ για τον βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων και για το μοτέρ της δοκιμής μας (1.5 dCi Diesel 110 PS), η ελληνική αντιπροσωπεία της μάρκας ζητά 21.790€. Λίγο τσιμπημένη κρίνεται η ντιζελοκίνητη έκδοση των 1,6 λίτρων με 130 άλογα, που ξεκινά στην προσθιοκίνητη εκδοχή της από 24.990 ευρώ.
πηγη
Οι εξωτερικές αλλαγές δεν είναι κραυγαλέες, αλλά διακρίνονται με την πρώτη ματιά. Η μάσκα έχει διαφοροποιηθεί περισσότερο, υιοθετώντας τη σχεδιαστική γλώσσα των νεότερων μοντέλων της φίρμας, με κυρίαρχο το σχήμα V και την τρισδιάστατη εικόνα. Με τον ανασχεδιασμό των φωτιστικών σωμάτων και των προφυλακτήρων το crossover της Nissan προβάλλει μια περισσότερο δυναμική και επιβλητική εικόνα από το απερχόμενο. Στο πίσω μέρος έχουν γίνει διακριτικότερες αλλαγές, οι οποίες εντοπίζονται κυρίως στα νέα φανάρια και στον προφυλακτήρα. Παράλληλα υπάρχουν περισσότερες επιλογές στα διαθέσιμα χρώματα του αμαξώματος και νέου σχεδιασμού ζάντες αλουμινίου, που δημιουργούν συνδυαστικά μια πιο premium εικόνα για το δημοφιλές Nissan.
Η ίδια φιλοσοφία αναβάθμισης ακολουθείται και στο εσωτερικό. Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά στο νέο, παχύτερο τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος και τις πολλαπλές λειτουργίες, το οποίο συνηθίζεις γρήγορα. Ποιότητα υλικών και συναρμογή έχουν ανέβει άλλο ένα σκαλοπάτι ψηλότερα από το προηγούμενοQashqai, χωρίς να αφήνουν περιθώρια κριτικής και η λειτουργικότητα κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, χωρίς σφάλματα εργονομίας. Οι χώροι φτάνουν και περισσεύουν για τέσσερις επιβάτες, ενώ και ένας πέμπτος θα χωρέσει δίχως να δημιουργεί πρόβλημα χάρη στο πλάτος της καμπίνας. Επαρκές είναι και το πορτμπαγκάζ των 430 λίτρων που διαθέτει απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα και δημιουργεί έναν επίπεδο μεγάλο χώρο (830 lt) χωρίς ενοχλητικό «σκαλί», όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα. Επίσης ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια πανοραμική, υψηλή θέση με καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, αν εξαιρέσουμε τα φαρδιά κολονάκια, που «κρύβουν» κάποια σημεία. Εξαιρετικά και τα νέα καθίσματα με άνετες και μεγάλες επιφάνειες, που κρατούν ξεκούραστο το σώμα ακόμη και μετά από πολύωρη οδήγηση.
Ο κινητήρας, που κινούσε το Qashqai της δοκιμής μας, είναι ο γνωστός 1.5 dCi ντίζελ του ομίλου Nissan-Renault,. Ο τετρακύλινδρος αποδίδει 110 ίππους ισχύ και 260 Nm ροπής, που αρκούν για επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα στα 182 χλμ./ώρα, ενώ δεν χρειάζεται περισσότερα από 3,8 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τις μετρήσεις της Nissan. Δεν μιλάμε βέβαια για κάποιο ιδιαίτερα σβέλτο μηχανικό σύνολο, ωστόσο πάνω από τις 1.800 σ.α.λ. εκπληρώνει με αξιοπρέπεια την αποστολή του, ενώ δεν απογοητεύει σε κανένα επίπεδο. Στα συν του συγκεκριμένου κινητήρα καταγράφεται η ικανοποιητική του ελαστικότητα, χάρη στην οποία μπορεί να οδηγηθεί χαλαρά με μία σχέση «πάνω», ενώ επιτρέπει προσπεράσεις χωρίς άγχος. Σύμμαχος του οδηγού αποδεικνύεται το σωστά κλιμακωμένο εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων. Από την άλλη, για τις ημέρες είχαμε στη διάθεσή μας το Qashqai, δεν μας ζήτησε περισσότερα από 6,3 λίτρα ντίζελ ανά 100 χιλιόμετρα, μια πολύ καλή επίδοση βάζοντας στην εξίσωση το βάρος και το μέγεθος του αυτοκινήτου.
Τα δύο τελευταία κρύβονται ωστόσο επιμελώς, όταν οδηγείς το ιαπωνικό best seller. Στο δρόμο το crossover της Nissan δίνει την αίσθηση ενός καλού επιβατικού, χωρίς να εμφανίζει μεγάλες κλίσεις στις στροφές ούτε να ενοχλεί με συμπτώματα πλεύσης στις απότομες αλλαγές διεύθυνσης. Ακολουθεί πιστά την πορεία που χαράσσεις με τα χειριστήρια και είναι άμεσο, αλλάζοντας κατεύθυνση πρόθυμα και χωρίς χρονική υστέρηση. Το τιμόνι έχει γίνει πιο ακριβές, μεταδίδει σωστή αίσθηση στα χέρια του οδηγού, ο επιλογέας του χειροκίνητου σασμάν «κουμπώνει» εύκολα και γρήγορα και τα φρένα αντέχουν στην απαιτητική χρήση, ενώ πλαισιώνονται και από ένα γραμμικό πεντάλ.
Στον αυτοκινητόδρομο κρατάει το ανανεωμένο Qashqai άνετα την επιθυμητή ταχύτητα και οι αεροδυναμικοί θόρυβοι εμφανίζονται μόνο σε... απαγορευμένα πεδία του κοντέρ, όπου γίνεται εμφανής η πρόοδος στον τομέα της ηχομόνωσης. Η ποιότητα του ταξιδιού ενισχύεται και από τα πιο άνετα καθίσματα, οπότε το ιαπωνικό crossover μπορεί να χαρακτηριστεί ως ένας ιδανικός «δρομέας» μεγάλων αποστάσεων. Αντιθέτως, οι ικανότητες εκτός δρόμου δεν ήταν στις προτεραιότητες της Nissan, καθώς με τη συγκεκριμένη έκδοση κινητήρα δεν διατίθεται καν η τετρακίνηση. Ο οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, όσο το ανάγλυφο του οδοστρώματος δεν είναι πολύ έντονο και θα περάσει από σημεία που δεν τολμάς με συμβατικό ΙΧ. Αν θέλει όμως το κάτι παραπάνω, όπως κίνηση σε σαθρές και ολισθηρές επιφάνειες ή το συστηματικό off road, καλύτερα να στραφεί στην έκδοση με τον 1.6 dCi των 130 ίππων και το προαιρετικό σύστημα 4x4, η οποία κοστίζει όμως 26.990 ευρώ.
Το νέο Nissan Qashqai συνεχίζει και παραμένει ο «αυτοκράτορας» στην κατηγορία του, όπως και οι προηγούμενες γενιές. Μπορεί να μη φαίνεται με την πρώτη ματιά, όμως έχει αλλάξει σε πολλά σημεία και αναβαθμίστηκε σε όλους τους τομείς. Εξοπλίζεται με όλα τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, ενώ αποδεικνύεται πλήρες και στον εξοπλισμό άνεσης, όπως μπορούμε να δούμε στον αναλυτικό πίνακα με τις διαθέσιμες εκδόσεις. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 19.190€ για τον βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων και για το μοτέρ της δοκιμής μας (1.5 dCi Diesel 110 PS), η ελληνική αντιπροσωπεία της μάρκας ζητά 21.790€. Λίγο τσιμπημένη κρίνεται η ντιζελοκίνητη έκδοση των 1,6 λίτρων με 130 άλογα, που ξεκινά στην προσθιοκίνητη εκδοχή της από 24.990 ευρώ.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου