Οι μεγάλες τράπεζες της Τουρκίας είναι απρόθυμες να χρηματοδοτήσουν το έργο της Διώρυγας της Κωνσταντινούπολης που ανακοίνωσε ο Πρόεδρος RecepTayyipErdoğan πριν από 10 χρόνια, λόγω των περιβαλλοντικών επιπτώσεων καθώς επίσης των επενδυτικών κινδύνων που εγκυμονούν τα μεγάλα κατασκευαστικά έργα. Τέσσερις τραπεζικές πηγές του Reuters ανέφεραν ότι οι τράπεζες είναι απρόθυμες να συμμετάσχουν στη χρηματοδότηση λόγω των κινδύνων που θα δημιουργούσε το έργο λόγω περιβαλλοντικών παραγόντων.
«ΕΜΠΟΔΙΟ ΣΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΠΟΡΩΝ»
Αμφότεροι οι τραπεζίτες ανέφεραν ότι η συμφωνία υπεύθυνων τραπεζικών αρχών η οποία υπεγράφη στο παρελθόν από έξι από τις μεγάλες τράπεζες της Τουρκίας, αποτελεί εμπόδιο για την χρηματοδότηση της κατασκευής της Διώρυγας της Κωνσταντινούπολης. Σύμφωνα με την εκπονηθείσα ΜΠΕ (Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) που δημοσιεύθηκε στα τέλη του 2019, εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν 75 δισ, λίρες YTL (ή περίπου 13 δισ. δολάρια σύμφωνα με τη συναλλαγματική ισοτιμία της αντίστοιχης περιόδου), για την κατασκευή της Διώρυγας της Κωνσταντινούπολης την οποίο ο Ερντογάν είχε χαρακτηρίσει “τρελό έργο” όταν το παρουσίασε πριν από 10 χρόνια. Η κυβέρνηση σκοπεύει να ξεκινήσει την κατασκευή της διώρυγας τον Ιούνιο η οποία θα συνδέσει τη Μαύρη Θάλασσα με τη Θάλασσα Μαρμαρά και θα καταστήσει το δυτικό τμήμα της πόλης νησί μήκους 45 χιλιομέτρων.
ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΑΝΤΙΤΙΘΕΝΤΑΙ
Ο Erdoğan αναφέρει ότι η διώρυγα θα μειώσει τη θαλάσσια κυκλοφορία στο Βόσπορο, ενώ ο Δήμαρχος της ΚωνσταντινούποληςEkremİmamoğlu, μηχανικοί και τουλάχιστον μία δημοσκόπηση αναφέρουν ότι οι περισσότεροι πολίτες αντιτάσσονται στο έργο καθώς θα προκαλέσει περιβαλλοντική καταστροφή και θα μολύνει τις παροχές γλυκού νερού. Ο Erdoğan ανέφερε ότι τα θεμέλια της 1ης γέφυρας πάνω από τη διώρυγα θα τεθούν τον Ιούνιο. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου