Οι καρναβαλικές ομάδες του Ρίο αγωνίζονται για το δικαίωμα στο πάρτι πριν από τους επίσημους εορτασμούς

Τα σχολεία σάμπα θα επιστρέψουν στη δράση, αλλά οι «μπλοκ» - ομάδες του δρόμου - είναι εξαγριωμένοι που δεν έχουν λάβει ακόμη την άδεια να συγκεντρωθούν,Μερικές από τις πιο αγαπημένες ομάδες καρναβαλιού στο δρόμο του Ρίο λένε ότι αγωνίζονται για το δικαίωμα στο πάρτι ενόψει των πρώτων επίσημων εορτασμών της πόλης από την έναρξη της πανδημίας του κορωνοϊού.

Οι παγκοσμίου φήμης σχολές σάμπα του Ρίο θα επιστρέψουν στη δράση την επόμενη εβδομάδα για τις πρώτες τους παρελάσεις στο στάδιο Sambódromo εδώ και περισσότερα από δύο χρόνια. Αλλά οι λάτρεις του καρναβαλιού πίσω από εκατοντάδες « blocos » – άτακτους μουσικούς θιάσους που τριγυρνούν στους δρόμους κρατώντας χάλκινα όργανα και ποτό– είναι εξαγριωμένοι που δεν έχουν λάβει άδεια να συγκεντρωθούν.

Η παραλλαγή Omicron διέλυσε τα σχέδια για το φετινό καρναβάλι πριν από τη Σαρακοστή, που έπρεπε να είχε διεξαχθεί στα τέλη Φεβρουαρίου. Όμως, ενώ ο διαγωνισμός Sambódromo αναδιοργανώθηκε για το επόμενο Σαββατοκύριακο –και συχνά γίνονται και ακριβές ιδιωτικές πτήσεις– οι αρχές ισχυρίζονται ότι δεν υπήρχε αρκετός χρόνος για να προετοιμαστούν για τα δωρεάν υπαίθρια μπλοκ, τα οποία προσελκύουν εκατοντάδες χιλιάδες θεατές.

Περισσότερα από 120 μπλοκ κατήγγειλαν τον παραγκωνισμό τους αυτή την εβδομάδα σε ένα μανιφέστο που δήλωνε: «Οι δρόμοι ανήκουν στον λαό και είμαστε ελεύθεροι να μιλάμε».

«Οι γλεντζέδες ενωθείτε!» προέτρεψε την ανακοίνωση, οι υπογράφοντες της οποίας περιελάμβαναν ομάδες όπως οι Soggy Capybaras και οι Bellicose Knickers 

 

Εκατοντάδες ακτιβιστές του καρναβαλιού με γυαλιστερές λάμψεις έτρεξαν στο κέντρο του Ρίο το βράδυ της Τετάρτης για να διαμαρτυρηθούν για αυτό που αποκαλούσαν σφυρί για την τοπική οικονομία και έναν από τους σημαντικότερους πολιτιστικούς θησαυρούς της Βραζιλίας.


«Το δημαρχείο εγκατέλειψε το καρναβάλι του δρόμου», παραπονέθηκε ο Kiko Horta, ιδρυτής ενός από τα πιο γνωστά μπλοκ του Ρίο, του Cordão do Boitatá.


"Δεν βγάζει νόημα. Το καρναβάλι του δρόμου – μαζί με το καρναβάλι [Sambódromo] – είναι το πιο σημαντικό φεστιβάλ της πόλης. Έχει τεράστια συμβολική, πολιτιστική και οικονομική αξία. Το να το απαγορεύεις απλώς είναι παράλογο», πρόσθεσε η Χόρτα.


Ο κορωνοϊός βυθίζει σε πένθος τον κόσμο της βραζιλιάνικης σάμπα

 Διαβάστε περισσότερα

Η Telma Neves, η πρόεδρος του samba bloco Engata no Centro (City Center Coupling), συμμετείχε στο demo με την 83χρονη μητέρα της Georgina που δεν είχε χάσει καρναβάλι από τα έξι της. «Περάσαμε τα τελευταία δύο χρόνια στη σιωπή, ανίκανοι να κάνουμε τίποτα», παραπονέθηκε ο Νέβες, 58 ετών. «Ζητάμε το δικαίωμα στο δικό μας καρναβάλι».


Το ράλι της Τετάρτης πρόσφερε ένα στιγμιότυπο από τον παράξενο και υπέροχο κόσμο του καρναβαλιού του δρόμου του Ρίο, καθώς οι βακχανικοί όλων των ηλικιών και από όλα τα κοινωνικά στρώματα χόρευαν στην πόλη φορώντας έναν ιλιγγιώδη συνδυασμό κοστουμιών - ή σε ορισμένες περιπτώσεις σχεδόν καθόλου ρούχα.


Ένας άνδρας ήρθε ντυμένος σαν μια ζοφερή θεριστική μηχανή κραδαίνοντας ένα παιχνίδι Minion και μια προσποιητή σύριγγα – μια πολιτική κριτική της αρνητικής απάντησης του Προέδρου Ζαΐρ Μπολσονάρου στον Covid. Άλλοι ερμηνευτές έκαναν σάμπα σε ξύλινα ξυλοπόδαρα ή έφεραν τις σημαίες των φυλετικών ονομασιών τους blocos, συμπεριλαμβανομένων των Bésame Mucho (Κάλυψέ με με φιλιά) και του Bloco das Trepadeiras (Βοτανικό Bonking).


Ο Claudio Manhães, ένας 43χρονος τεχνικός ακτίνων Χ, ήρθε για να εκπροσωπήσει την ομάδα του – που ιδρύθηκε από μια συμμορία επαγγελματιών ακτινολογίας που αγαπούσαν τη σάμπα και ονομαζόταν Te Vejo Por Dentro, ή I Can See Your Insides. «Πιστεύαμε ότι το φετινό καρναβάλι θα ήταν ένα σούπερ καρναβάλι όπως το 1919 μετά την ισπανική γρίπη», είπε ο Manhães, δείχνοντας φωτογραφίες από τα πράσινα μπλουζάκια που είχε τυπώσει το μπλοκ του για ένα πάρτι που δεν θα γινόταν πλέον.


"Είναι λυπηρό. Υπήρχαν τόσες πολλές προσδοκίες», αναστέναξε ο Manhães. «Οι γλεντζέδες ήθελαν αυτή τη στιγμή χαράς – και μάλιστα περισσότερο από το συνηθισμένο λόγω της πανδημίας του Covid».


Ο Dhel Aquino, ιδρυτής του Dhel e os Cabras da Peste, ενός μπλοκ που αναμειγνύει τη σάμπα με βορειοανατολικούς ρυθμούς όπως το frevo και το baião , είπε ότι η αποτυχία της κυβέρνησης να υποστηρίξει το ελεύθερο, υπαίθριο καρναβάλι του Ρίο υπονόμευσε τη δημοκρατική φύση της ακολασίας.


«Το καρναβάλι μας είναι συμμετοχικό… ένα μέρος όπου μπορείς να διασκεδάσεις αν έχεις χρήματα και να διασκεδάσεις αν δεν έχεις», είπε ο γεννημένος στην Amazon δημοσιογράφος που θυμήθηκε ότι ερωτεύτηκε το καρναβάλι όταν μετακόμισε στο Ρίο με την οικογένειά του. σαν παιδί.


«Ζω καρναβάλι και αναπνέω καρναβάλι. Περνάω όλο το χρόνο σκεπτόμενος το καρναβάλι», ενθουσιάστηκε ο Aquino πριν φορέσει μια κόκκινη μύτη κλόουν και συμμετάσχει στο τζάμπορι. «Αντιπροσωπεύει την ελευθερία. Αντιπροσωπεύει το να μπορείς να ξεχνάς την καθημερινότητά σου, τα προβλήματά σου, τις απαιτήσεις και τις ανησυχίες σου».


Ο Tarcísio Motta, ένας αριστερός σύμβουλος που επέκρινε την αντιμετώπιση των μπλοκ από την κυβέρνηση, αμφισβήτησε εάν ο δήμαρχος του Ρίο ήθελε να χαρακτηριστεί ως «εχθρός του καρναβαλιού». «Το δημαρχείο έχει δίκιο να υποστηρίζει τα σχολεία σάμπα… αλλά γιατί δεν έχουν κάνει το ίδιο για το καρναβάλι του δρόμου;» ρώτησε ο Μότα, κατηγορώντας τις αρχές ότι στέρησαν από τους κατοίκους το νόμιμο δικαίωμα στο καρναβάλι.


Καθώς η διαμαρτυρία της Τετάρτης μεγάλωνε, ο Χουάρες Σάντος, ο πρόεδρος του μπλοκ LGBTQ+ Banda das Quengas (Band of the Floozies), αναπολούσε τα καρναβάλια του παρελθόντος, όταν τεράστια πλήθη βουρκωμένα από τον ιδρώτα μάζευαν το ηχητικό σύστημα του μπλοκ του στην πλατεία Cruz Vermelha για να ακούσουν βραζιλιάνικα κλασικά - και ο υποχρεωτικός ύμνος I Will Survive!


Δεν θα υπήρχε η Gloria Gaynor το 2022, θρηνούσε ο Santos, του οποίου το ουράνιο τόξο γιλέκο έγραφε το όνομα του γκρουπ και το καρτούν ενός μυώδους άνδρα χορευτή με ένα μικροσκοπικό κόκκινο στρινγκ. «Φέτος έχουμε φιμώσει».

Θέματα

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...