Η περιοχή, η οποία θα μπορούσε λανθασμένα να θεωρηθεί ως πρωτότυπο εργαστήριο, αρχικά κατασκεύαζε μόλις οκτώ SUV την ημέρα. Ωστόσο, η ζήτηση έχει αυξηθεί τα δύο χρόνια από την κυκλοφορία του Nexon EV. Η Tata βγάζει τώρα περισσότερα από 100 ημερησίως, αν και πολλά από αυτά διαχειρίζονται τώρα σε άλλο εργοστάσιο κοντά.
Ακόμη και με αυτό το ταπεινό ξεκίνημα, το οποίο βασίζεται στην παράδοση της Ινδίας του «jugaad» - μια λέξη που αναφέρεται στη λιτή καινοτομία DIY και λύσεις, η Tata κυριαρχεί στη νεοσύστατη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της χώρας.
Αυτό έρχεται σε έντονη αντίθεση με άλλες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν διοχετεύσει δισεκατομμύρια δολάρια σε εργαλεία και τεχνολογία EV από την πρώτη στιγμή, αν και η επιτυχία της Tata οφείλει επίσης πολλά στις κρατικές επιδοτήσεις και στους υψηλούς δασμούς που εμποδίζουν τις εισαγωγές από ανταγωνιστές όπως η Tesla Inc (TSLA.O) .
Πηγαίνοντας στην αδοκίμαστη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Ινδίας, η Tata ήξερε ότι έπρεπε να κατασκευάσει ένα προσιτό αυτοκίνητο για έναν πληθυσμό που γνωρίζει εξαιρετικά το κόστος. Αντί να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο ή μια γραμμή ηλεκτρικών οχημάτων που θα ήταν δαπανηρή και θα απαιτούσε χρόνο, αποφάσισε να επιλέξει ένα υπάρχον επιτυχημένο μοντέλο και να εργαστεί για να το εξοπλίσει με μια μπαταρία.
Ένα εργοστάσιο ηλεκτροκίνητων ηλεκτρικών οχημάτων για μια νέα αγορά θα ήταν "ένα τεράστιο ποσό επένδυσης με βάση τις δυνατότητες των αναδυόμενων όγκων. Δεν θέλαμε να το κάνουμε αυτό", ο Anand Kulkarni, αντιπρόεδρος σειράς προϊόντων και λειτουργιών στην Tata Passenger Electric Mobility. είπε στο Reuters.
Η Tata περιόρισε επίσης την αρχική επένδυση βασιζόμενη σε εταιρείες του ομίλου Tata για μια σειρά εξαρτημάτων και υποδομής EV και επιλέγοντας έναν φθηνότερο τύπο χημικής μπαταρίας.
Αυτό του επέτρεψε να τιμήσει το Nexon EV περίπου 19.000 $ - όχι απαραίτητα φθηνό στην Ινδία, αλλά προσιτό για την ανώτερη μεσαία τάξη και όχι πολύ πιο ακριβό από την κορυφαία έκδοση του βενζινοκίνητου μοντέλου Nexon.
Με μόνο το Nexon EV και ένα άλλο μοντέλο για πωλήσεις στόλου, η Tata κατέχει το 90% των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ινδία, δίνοντάς της ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα πρώτης κίνησης ακόμα κι αν τα EV αντιπροσωπεύουν μόνο το 1% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων.
Τον περασμένο Ιούνιο, η Tata περιέγραψε επιθετικά σχέδια για την κυκλοφορία 10 ηλεκτρικών μοντέλων έως τον Μάρτιο του 2026. Μόνο αυτό το οικονομικό έτος, θέλει να τετραπλασιάσει την παραγωγή EV σε 80.000 αυτοκίνητα, ανέφεραν πηγές.
Αυτές οι φιλοδοξίες προσέλκυσαν 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε επενδύσεις από την αμερικανική εταιρεία ιδιωτικών μετοχών TPG, αποτιμώντας τις δραστηριότητές της στα EV στα 9 δισεκατομμύρια δολάρια - πολύ χαμηλότερα από ορισμένες νεοσύστατες εταιρείες EV αλλά ισοδυναμεί με το 40% της αγοραίας αξίας της Tata Motors. Διαβάστε περισσότερα
"Αυτό μας έδωσε σίγουρα ένα σημαντικό ξεκίνημα. Τώρα μας δίνει έναν πολλαπλασιαστή δύναμης για να κινηθούμε επιθετικά στα EV", δήλωσε ο Shailesh Chandra, διευθύνων σύμβουλος της Tata Motors Passenger Vehicles και της θυγατρικής EV.
Η Tata έχει επίσης διαθέσει 1 δισεκατομμύριο δολάρια από δικά της χρήματα για να χρηματοδοτήσει τα σχέδιά της για EV και μέχρι το 2025 η Chandra αναμένει ότι τα ηλεκτρικά μοντέλα θα αποτελούν το ένα τέταρτο των πωλήσεών της.
Μακροπρόθεσμα, η Tata εργάζεται σε μια πλατφόρμα αυτοκινήτου ειδικά για EV και θέλει το πρώτο της αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί αυτή την αρχιτεκτονική να κυκλοφορήσει το 2025. Η εταιρεία αξιολογεί επίσης την ανάγκη για ένα αποκλειστικό εργοστάσιο EV, είπε ο Kulkarni. Διαβάστε περισσότερα
Στο μεταξύ, σχεδιάζει να τροποποιήσει τις πλατφόρμες των κινητήρων εσωτερικής καύσης για να κατασκευάσει EV με μεγαλύτερες μπαταρίες και μεγαλύτερη αυτονομία οδήγησης. Αυτά τα μοντέλα είναι πιθανό να βγουν στην αγορά σε περίπου δύο χρόνια. Διαβάστε περισσότερα
ΣΤΗΡΙΖΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΑΤΑ
Το Nexon EV έχει σχετικά μέτρια αυτονομία στον πραγματικό κόσμο περίπου 200 km ανά φόρτιση.
Ωστόσο, η γκάμα είναι επαρκής για τους περισσότερους δυνητικούς Ινδούς αγοραστές, έδειξε έρευνα της Tata σε καταναλωτές, που την ώθησε να επιλέξει μια μπαταρία 30 κιλοβατώρας με βάση το σίδερο από την Gotion High Tech Co (002074.SZ) της Κίνας, η οποία είναι φθηνότερη από άλλες λιθίου μπαταρίες ιόντων. Η Tata το έκρινε επίσης πιο ασφαλές για τις τροπικές καιρικές συνθήκες της Ινδίας, είπε ο Kulkarni.Ο Gotion συνεργάζεται με την Tata AutoComp Systems (TASY.NS) για τη συναρμολόγηση των μπαταριών και το σύστημα διαχείρισης μπαταριών.
Η Tata AutoComp, η οποία προμηθεύει τα περισσότερα από τα ηλεκτρικά εξαρτήματα, είναι μία από τις πολλές εταιρείες του όμιλου ετερογενών δραστηριοτήτων της Tata στις οποίες βασίζεται η Tata Motors - ένα τεράστιο πλεονέκτημα σε μια εποχή που πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες οργώνουν κεφάλαια για να γίνουν πιο κάθετα ολοκληρωμένες και να εξαρτώνται λιγότερο από προμηθευτές.
Η Tata Power Company Ltd (TTPW.NS) δημιουργεί σταθμούς φόρτισης, η Jaguar Land Rover συμβάλλει στο σχεδιασμό, ενώ η Tata Chemicals Ltd (TTCH.NS) έχει σχέδια για την ανακύκλωση μπαταριών και την τοπική κατασκευή κυψελών.
Όταν η Tata ξεκίνησε την παραγωγή EV το 2020, τα περισσότερα εξαρτήματα εισήχθησαν. Σήμερα, η Tata AutoComp παράγει περίπου το 50% των εξαρτημάτων εντός της εταιρείας, δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλός της, Arvind Goel.
«Το σχέδιό μας είναι να τοπικοποιήσουμε τα πάντα», είπε.
Όλα τα εξαρτήματα του κινητήρα εκτός από τον μαγνήτη πρόκειται να παραχθούν τοπικά τα επόμενα δύο χρόνια. Εξαιρουμένων των κυψελών, η μπαταρία θα κατασκευαστεί εσωτερικά και η εταιρεία εργάζεται στο δικό της σύστημα διαχείρισης μπαταριών, πρόσθεσε ο Goel.
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΜΠΡΟΣΤΑ
Ωστόσο, η επιχείρηση EV της Tata είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει προκλήσεις. Η κυβέρνηση θέλει το 30% όλων των αυτοκινήτων που πωλούνται στη χώρα να είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2030 και ενώ αυτός ο στόχος μπορεί να φαίνεται αισιόδοξος, ο ανταγωνισμός βρίσκεται στο δρόμο του.
Η Hyundai Motor (005380.KS) της Νότιας Κορέας και η Kia Motors (000270.KS) σχεδιάζουν να ξεκινήσουν την πώληση EVs στην Ινδία φέτος, αν και τα μοντέλα τους αναμένεται να είναι μεγαλύτερα και ακριβότερα. Οι προσδοκίες είναι επίσης υψηλές για ορισμένους ανταγωνιστές να λανσάρουν υβριδικά βενζινοηλεκτρικά.
«Η μεγαλύτερη απειλή θα προκύψει όταν ανταγωνιστές όπως η Hyundai λανσάρουν μοντέλα EV σε παρόμοια κατηγορία τιμών και καθώς τα υβριδικά αυτοκίνητα της Toyota και της Suzuki έρχονται στην αγορά», δήλωσε ο Gaurav Vangaal, αναπληρωτής διευθυντής της S&P Global Mobility.
Και όπως και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, η Tata δυσκολεύεται να προμηθευτεί ημιαγωγούς εν μέσω μιας παγκόσμιας έλλειψης που έχει γίνει η μεγαλύτερη πρόκληση για την αύξηση της παραγωγής και έχει προκαλέσει καθυστερήσεις 5 μηνών στις παραγγελίες EV.
Τούτου λεχθέντος, η Tata σκοπεύει να αξιοποιήσει στο έπακρο το αξιοζήλευτο προβάδισμα της στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Ινδίας. Έχει συγκεντρώσει ένα πλήθος δεδομένων από την παρακολούθηση των 25.000 EV που έχει στο δρόμο - ιδιαίτερα σχετικά με την ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ζεστά κλίματα, λέει ο Kulkarni.
"Η Ινδία έχει πολλά hotspots που την καθιστούν πρόκληση για την ηλεκτροκίνηση. Η ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων σε αυτήν την αγορά μάς παρέχει πλούσια δεδομένα, πληροφορίες που μπορούν να ρέουν πίσω στη διαδικασία ανάπτυξής μας. Δεν μπορώ να σας πω το είδος της πρωτοπορίας που μας δίνει αυτό." αυτός είπε.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου