Κατά την τελευταία Ημέρα AI τον Αύγουστο του 2021, ο Μασκ είπε ότι η Tesla επρόκειτο να κατασκευάσει ένα ανθρωποειδές ρομπότ, το οποίο αναφέρεται είτε ως Tesla Bot είτε ως Optimus σήμερα.
«Πρόκειται να είναι φιλικό, φυσικά, και να περιηγηθεί σε έναν κόσμο ανθρώπων και να εξαλείψει επικίνδυνες, επαναλαμβανόμενες και βαρετές εργασίες», είπε ο Μασκ τότε.
Η Tesla δεν είχε ένα πρωτότυπο υλικού να παρουσιάσει πέρυσι και έκανε την ανακοίνωση του 2021 με έναν ηθοποιό ντυμένο με στολή Tesla Bot να χορεύει στη σκηνή. Το κόλπο προκάλεσε μελαγχολίες από τους κριτικούς και επευφημίες από θαυμαστές.
Φέτος, οι επενδυτές αναμένουν μια πραγματική επίδειξη τεχνολογίας του ρομπότ, μαζί με ενημερώσεις για την πρόοδο της Tesla στην ανάπτυξη τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης που μπορεί να μετατρέψει τα υπάρχοντα ηλεκτρικά οχήματα της εταιρείας σε ρομποταξί.
Ο Μασκ υπόσχεται ένα πραγματικά αυτοοδηγούμενο Tesla από το 2016, όταν είπε ότι μια επίδειξη από ακτή σε ακτή θα πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2017. Μέχρι σήμερα η εταιρεία έχει κυκλοφορήσει μόνο συστήματα υποβοήθησης οδηγού που πρέπει να επιβλέπονται συνεχώς από άνθρωπο οδηγός που παραμένει προσεκτικός στο δρόμο και το αυτοκίνητό του, έτοιμος να αναλάβει ανά πάσα στιγμή.
Όταν ο Μασκ παρουσίασε αρχικά την ιδέα του ανθρωποειδούς ρομπότ στην Ημέρα AI 2021, ο Μασκ είπε για την Optimus, «Θα έπρεπε να είναι σε θέση, «παρακαλώ πηγαίνετε στο κατάστημα και φέρτε μου τα ακόλουθα παντοπωλεία», κάτι τέτοιο».
Αργότερα, ο Μασκ είπε ότι τα ρομπότ που κατασκευάζει η Tesla μια μέρα θα αξίζουν περισσότερο από τα αυτοκίνητά της και ότι χιλιάδες από αυτά θα τεθούν σε λειτουργία κινούμενα μέρη γύρω από τα εργοστάσια, όπου οι άνθρωποι κατασκευάζουν αυτοκίνητα και μπαταρίες.
Κατά τη διάρκεια της κλήσης κερδών του τέταρτου τριμήνου του 2021 της Tesla, ο Μασκ παρατήρησε: «Αν σκέφτεστε την οικονομία – το θεμέλιο της οικονομίας είναι η εργασία. Ο κεφαλαιουχικός εξοπλισμός είναι αποσταγμένη εργασία. Τι θα συμβεί λοιπόν εάν δεν έχετε πραγματικά έλλειψη εργατικού δυναμικού; Δεν είμαι σίγουρος τι σημαίνει οικονομία σε εκείνο το σημείο. Αυτό είναι το θέμα του Optimus, τόσο πολύ σημαντικό».
Η Tesla έχει μικτό ρεκόρ με την αυτοματοποίηση.
Όπως έγραψε ο ανώτερος ερευνητικός αναλυτής του Bernstein Toni Sacconaghi σε ένα σημείωμα της 30ης Σεπτεμβρίου ενόψει της Ημέρας AI 2022, το 2018 η Tesla «είχε προσπαθήσει κατά λάθος να υπερ-αυτοματοποιήσει την τελική συναρμολόγησή της (δηλαδή να τοποθετήσει εξαρτήματα σε αυτοκίνητα). Το αποτέλεσμα ήταν ότι ο Μασκ παραδέχτηκε σύντομα ότι «η υπερβολική αυτοματοποίηση στην Tesla ήταν ένα λάθος» και «οι άνθρωποι είναι υποτιμημένοι».
Η Tesla έφερε περισσότερους ανθρώπους πίσω στις γραμμές παραγωγής και συναρμολόγησης της μετά από αυτό, αλλά ο Sacconaghi γράφει ότι σήμερα η Tesla υπεραυτοματοποιεί την εξυπηρέτηση πελατών της. Οι ιδιοκτήτες της Tesla γενικά δυσκολεύονται να έρθουν σε επαφή με μεμονωμένους αντιπροσώπους πωλήσεων και σέρβις στην Tesla και καθοδηγούνται να διεξάγουν κάθε δυνατή επίλυση παραπόνων μέσω της εφαρμογής για κινητά της Tesla.
Ένας μακροχρόνιος μηχανικός ρομποτικής, ο Alexander Kernbaum, ο οποίος τώρα υπηρετεί ως προσωρινός διευθυντής ρομποτικής στη φημισμένη μη κερδοσκοπική έρευνα και ανάπτυξη SRI International, λέει ότι είτε η Tesla εντυπωσιάζει με την ενημέρωση της ρομποτικής στην Ημέρα AI είτε όχι, η εταιρεία έχει τους πόρους να αναπτύξει κάτι ουσιαστικό και έχει εμπνεύσει νέο ενδιαφέρον στον τομέα.
Ωστόσο, σημειώνει ο Kernbaum, όταν πρόκειται για τη δημιουργία ενός ρομπότ που μπορεί να κάνει τη διαφορά σε ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης αυτοκινήτων, δεν υπάρχει πραγματικά καμία ανάγκη για την Tesla να αναπτύξει ένα ρομπότ με δύο πετάλια. «Τα κινητά ρομπότ θα βρουν χρήσεις», εξηγεί, «Αλλά η κινητικότητα θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο απλή για ένα εργοστασιακό περιβάλλον, πράγμα που σημαίνει ότι οι τροχοί θα είναι ο δρόμος, όχι τα πόδια».
Τα ρομποτικά πόδια απαιτούν πολλή ισχύ, για ένα πράγμα, κάτι που θα επιβάρυνε κάθε μπαταρία που αναπτύσσει η Tesla για τη ρομποτική της. Επιπλέον, τα ρομπότ με πόδια - όπως οι άνθρωποι - μπορούν να σκοντάψουν και να πέσουν. Τα ρομπότ με τροχούς δεν θα ήταν τόσο πιθανό να ανατραπούν. Η ανησυχία για την ασφάλεια θα πρέπει να ισοδυναμεί με ένα εργοστάσιο, προτείνει ο Kernbaum.
Ο Kernbaum πιστεύει ότι η Tesla θα εξυπηρετούσε καλύτερα την εστίαση στα ρομποτικά χέρια. Είπε, «Τα χέρια είναι σαν το απόλυτο πολυεργαλείο. Η επιδεξιότητα και ο χειρισμός αντικειμένων στο χέρι είναι οι μεγάλες προκλήσεις 10 ετών που θα έχουν προφανή αντίκτυπο σε όλη την κατασκευή ακριβείας και σε οτιδήποτε πραγματικά».
Η Ημέρα AI 2022 θα είναι το πρώτο σημαντικό γεγονός της εταιρείας μετά την παραίτηση του πρώην ηγέτη AI της Tesla Andrej Karpathy. Η Ημέρα AI προηγείται της έκθεσης παραγωγής και παραδόσεων οχημάτων της Tesla για το τρίτο τρίμηνο, η οποία αναμένεται εντός ημερών.
Source: CNBC
ΠΗΓΗ: Globe Echo
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου