Επί της ουσίας δηλαδή ζητάει αλλαγή των χερσαίων συνόρων, καθώς η μέση γραμμή ορίζεται με βάση αυτά!
Συγκεκριμένα, η αμφισβήτηση ξεκίνησε με αφορμή τις επιστημονικές έρευνες από το επιστημονικό σκάφος «R/V Alkyon» που ανακοινώθηκαν από την Αθήνα,
στις εκβολές του Έβρου όπου η Άγκυρα, δεν αποδέχεται τα χωρικά μας ύδατα, όπως ανακοίνωσε με NAVTEX.«Είναι πλησίον και εντός των πλευρικού θαλασσίου ορίου Ελλάδας – Τουρκίας, το οποίο δεν έχει ακόμη οριοθετηθεί», αναφέρεται στη σχετική ΝΑVTEX του σταθμού της Σμύρνης!
Είναι η πρώτη φορά που οι Τούρκοι θέτουν τέτοια απαίτηση, ενώ χαρακτηρίζουν την αντίστοιχη ελληνική NAVTEX 091/24 ως «αναξιόπιστη», αν και έχουν εκδοθεί κι άλλες πανομοιότυπες στο παρελθόν, χωρίς να έχει εκδηλωθεί κάποια αντίδραση.
Οι Τούρκοι δεν είχαν μέχρι τώρα αμφισβητήσει ανοιχτά τη μέση γραμμή στις εκβολές του Εβρου, για λόγους που, βεβαίως, συνδέονται με το ιδιαίτερο καθεστώς και του χερσαίου συνόρου, το οποίο παραμένει σταθερό ανεξάρτητα από τη μετακίνηση της κοίτης και του Δέλτα του ποταμού.
Οι Τούρκοι αμφισβητούν μια σύμβαση δεκαετιών, όταν και αποφασίστηκαν οι ακριβείς συντεταγμένες που ακολουθούνται έως σήμερα.
Είναι απορίας άξιο κατά πόσο είναι τυχαία η συγκυρία που επέλεξαν να «φανερώσουν» κι αυτή την απαίτηση.
Προφανώς, και δεν είναι, καθώς υποτίθεται ότι διεξάγεται ελληνοτουρκικός διάλογος και πραγματοποιούνται διαπραγματεύσεις (άγνωστο το αντικείμενο καθώς η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν ενημερώνει κανέναν).
Οπότε οι Τούρκοι έχοντας την εμπειρία πολλών αιώνων διπλωματίας λόγω της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, πραγματοποιούν διαπραγματεύσεις «προελαύνοντας» για να αυξάνουν την πίεση στην ελληνική πλευρά.
Εφευρίσκουν συνεχώς νέα ζητήματα και νέες απαιτήσεις για να κερδίσουν ότι περισσότερο μπορούν.
Η ελληνική πλευρά δεν έχει απαιτήσεις, δε ζητάει τίποτε και όλα όσα βρίσκονται υπό διαπραγμάτευση είναι ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου