Αφορμή στάθηκε το γεγονός ότι αποφασίστηκε να δοθούν 284.580,00 ευρώ σε έξι διαφορετικές ιδιωτικές εταιρίες, προκειμένου να διαφημίσουν τις σχολές της ΔΥΠΑ σε οκτώ περιφερειακές διευθύνσεις.
Συγκεκριμένα:
- Η εταιρία CHOOSE Α.Ε. ανέλαβε να διαφημίσει τις σχολές Π.Δ. Πειραιώς και Νήσων με ποσό 36.580,00 ευρώ και τις σχολές Π.Δ. Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας με ποσό 35.340,00 ευρώ.
- Η εταιρία ΒΙRDIE ΜΟΝ/ΠΗ ΕΠΕ ανέλαβε να διαφημίσει τις σχολές Αν. Μακεδονίας και Θράκης με ποσό 35.216,00 ευρώ και τις σχολές Ηπείρου με ποσό 35.216,00 ευρώ.
- Η εταιρία CLEVERMEDIA A.E. ανέλαβε να διαφημίσει τις σχολές Πελοποννήσου με ποσό 35.216,00 ευρώ.
- Η εταιρία MEDIA ROCKETS MΙΚΕ ανέλαβε να διαφημίσει τις σχολές Κρήτης με ποσό 35.216,00 ευρώ
- Η εταιρία DIGITAD PC ΕΠΕ ανέλαβε να διαφημίσει τις σχολές Θεσσαλίας με ποσό 35.216,00 ευρώ.
- Η εταιρία ROSE GARDEN IKE ανέλαβε να διαφημίσει τις σχολές Αττικής με ποσό 36.580,00 ευρώ.
Όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, το αντικείμενο της σύμβασης είναι το ίδιο για όλες τις απευθείας αναθέσεις και μάλιστα δεν έχει να κάνει με την παραγωγή του υλικού, αλλά μόνο με την κατανομή του στα τοπικά κανάλια, δηλαδή οι εταιρίες έχουν απλά τον ρόλο του μεσάζοντα ανάμεσα στη ΔΥΠΑ και στα τηλεοπτικά κανάλια.
Συγκεκριμένα, αφού προηγουμένως κατανοήσουν οι εταιρίες το ψυχογραφικό και δημογραφικό προφίλ του κοινού-στόχου και αποφασίσουν σε ποια κανάλια και ώρες προβολής θα προβληθεί το υλικό, θα πρέπει να παρακολουθήσουν τις προβολές και να προσκομίσουν αναλυτικά απολογιστικά στοιχεία.
Επιπλέον, προφανώς οι απευθείας αναθέσεις για το ίδιο ακριβώς αντικείμενο σε διαφορετικές εταιρίες αποτελούν τον ορισμό της κατάτμησης δαπανών, καθώς χωρίς τον ΦΠΑ βρίσκονται οριακά κάτω από το όριο των 30.000 ευρώ που ορίζει ο νόμος.
«Ο χρόνος που επιλέχθηκε για τις απευθείας αναθέσεις για να προβληθούν οι διαφημίσεις καθιστούν τις ίδιες τις αποφάσεις τουλάχιστον “περίεργες”, αφού οι εγγραφές για το νέο σχολικό έτος στις Επαγγελματικές Σχολές ολοκληρώνονται στις 13 Σεπτεμβρίου, ενώ για τις ΣΑΕΚ (Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης) απομένουν λίγες ημέρες για να τελειώσουν, στις 23 Σεπτεμβρίου, κατόπιν παρατάσεων» τονίζει ο σύλλογος και υποστηρίζει πως οι αποφάσεις όσων είναι αρμόδιοι στη ΔΥΠΑ για να αναθέσουν σε όποιες εταιρίες επιθυμούν τη διαφήμιση των σχολών αυτών «αποτελεί στην ουσία νόθευση του ελεύθερου ανταγωνισμού, αφού έτσι αποκλείονται πολλές ιδιωτικές εταιρίες που θα μπορούσαν να συμμετέχουν».
Σε κάθε περίπτωση, αποτελεί και μια απαράδεκτη διαχείριση του δημόσιου χρήματος, των πόρων της ΔΥΠΑ και των εισφορών των φορολογουμένων, αφού, εάν διεξήγαγαν έναν μειοδοτικό διαγωνισμό, τότε είναι βέβαιο ότι το συνολικό ποσό θα ήταν πολύ μικρότερο από εκείνο των 284.580,00 ευρώ.
Στην ουσία, όμως, το αντικείμενο των συμβάσεων θα μπορούσε να το είχε αναλάβει η ίδια η υπηρεσία εκδόσεων της ΔΥΠΑ, η οποία καταργήθηκε με το νέο οργανόγραμμα λίγους μήνες αφότου ανέλαβε η νυν διοίκηση.
«Αντί να ιδρύσουν ένα αυτοτελές τμήμα, κατάργησαν την αναγκαία υπηρεσιακή δομή, το αντικείμενο της οποίας ενσωματώθηκε στη Διεύθυνση Γραμματείας της Διοίκησης απαξιώνοντας το έργο της, χωρίς να ενισχυθεί σε προσωπικό, ενώ όσοι υπάλληλοι συνταξιοδοτήθηκαν δεν αντικαταστάθηκαν, αν και ήταν προειλημμένη απόφαση, για να υλοποιήσουν μια επικοινωνιακή στρατηγική με βασικό άξονα τις διαφημίσεις» καταλήγει.
Δοκιμασμένη πρακτική των απευθείας αναθέσεων
Είναι απορίας άξιον πώς η διοίκηση της ΔΥΠΑ, λίγους μήνες μετά τα δημοσιεύματα για τις απευθείας αναθέσεις σε εταιρία-φάντασμα και τις αντίστοιχες για δαπάνες επικοινωνίας τα έτη 2020-2023 ποσού 2.323.299,22 ευρώ, για τις οποίες δεν έχει απαντήσει τίποτα απολύτως, επιλέγει την ίδια ακριβώς τακτική.
*πηγή: εφημερίδα «δημοκρατία»
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου