Το Documento αναδεικνύει εκ νέου την τραγική υποστελέχωση της Γραμμής 1, στην οποία κομβικό ρόλο παίζουν οι τεχνικοί επιδομής. Πώς όμως θα μπορέσουν να εξυπηρετήσουν μόλις έξι άτομα (τρία στην πρωινή βάρδια και άλλα τρία στη βραδινή) μια γραμμή 25 χιλιομέτρων;
Μιλώντας στο Documento ο Γιάννης Κολαΐτης, γενικός γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, τονίζει ότι «είναι αδύνατο μια τέτοια γραμμή με μόλις έξι άτομα στην επιδομή να συντηρηθεί καταλλήλως» ενώ αναφερόμενος στο βαγόνι που πήρε φωτιά επισημαίνει ότι «δεν είχε κάποιο θέμα».
«Ενδεχομένως» εκτιμά ο Γ. Κολαΐτης «ο σπινθήρας προκλήθηκε από την πλάκα που εφάπτεται στην ηλεκτροφόρο, όμως ακόμη περιμένουμε το πόρισμα της πυροσβεστικής. Αυτό θα βγάλει τα ασφαλή συμπεράσματα για το τι συνέβη. Το μεγαλύτερο ζήτημα για εμάς βρίσκεται στη συντήρηση του δικτύου». Αρμόδιοι για τη συντήρηση των γραμμών είναι οι τεχνικοί επιδομής, οι οποίοι μεταξύ άλλων έχουν ως αρμοδιότητα και το καθάρισμα των γραμμών σε ένα απαιτητικό δίκτυο που είναι υπόγειο και σε μεγάλο του μέρος υπέργειο. «Ο μη καθαρισμός του σημείου και η συγκέντρωση καύσιμης ύλης οδήγησaν στο να αρπάξει φωτιά κάτω από το βαγόνι. Για να συγκεντρωθεί εκεί καύσιμο υλικό κάτι δεν έχει γίνει σωστά. Στη Γραμμή 1 έχουμε μόλις τρεις τεχνικούς επιδομής ανά βάρδια. Ο ρόλος τους είναι να καταγράφουν σε εκθέσεις τα προβλήματα, τις οποίες μεταβιβάζουν σε εργολάβους για τη συντήρηση» επισημαίνει ο Γ. Κολαΐτης.
Τι κάνουν οι τεχνικοί επιδομής
Οι αρμοδιότητες των τεχνικών επιδομής είναι η καθαριότητα της γραμμής από φερτά υλικά, η συντήρηση και η λίπανσή της, το «μπουράρισμα» της γραμμής που περιλαμβάνει ηλεκτροσυγκολλήσεις στις γραμμές και την επανατοποθέτηση χαλικιού στα σημεία όπου υπάρχουν ξύλινοι στρωτήρες – στο σημείο Φάληρο – Πειραιάς οι ξύλινοι στρωτήρες αντικαθίστανται με αργούς ρυθμούς από τσιμεντένιους.
«Οι τεχνικοί επιδομής είναι επιφορτισμένοι με βαριάς μορφής εργασία και μιλάμε για μια ομάδα εργαζομένων που βρίσκονται μεταξύ 40 και 50 ετών, με τις τελευταίες προσλήψεις να έχουν γίνει το 2007. Τα μεγάλα κενά καλύπτονται από εργολαβίες από την εταιρεία. Τους τεχνικούς επιδομής συντονίζουν οι εργοδηγοί» υπογραμμίζει ο Γ. Κολαΐτης.
Εργοδηγός ήταν και ο Πέτρος Γιάμαλης που έχασε τη ζωή του στις 16.11.2021 μετά τη σοκαριστική σύγκρουση συρμού λείανσης με συρμό της Γραμμής 1. Ο θάνατός του εξέθεσε ανεπανόρθωτα τότε τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ για τα κενά ασφαλείας.
Ακόμη και μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κανείς εργοδηγός για να συντονίσει τους τεχνικούς, με ορισμένους εξ αυτών να εκτελούν χρέη εργοδηγού. «Αν ξαναγίνει ένα δυστύχημα αντίστοιχο με αυτό του Π. Γιάμαλη, μέχρι και σήμερα δεν έχει βγει από την εταιρεία ένας οδηγός για το τι πρέπει να κάνουμε» επισημαίνει ο Γ. Κολαΐτης.
Συρμοί 20 ετών το λιγότερο
Συνολικά η χώρα αγόρασε συρμούς το 1984, το 1990 και οι τελευταίοι ήρθαν λίγο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Αυτό έχει αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι του ηλεκτρικού να αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα, τα οποία οφείλονται στα πολλά χρόνια λειτουργίας και τα χιλιόμετρα που έχουν κάνει τα τρένα.
«Μια στάνταρ αλλαγή στόλου» τονίζει ο γγ του Σωματείου Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ «θα πρέπει να γίνεται ανά 20 χρόνια, ανάλογα με τη συντήρηση και τα ανταλλακτικά. Το βασικό είναι πόσα λεφτά δίνονται για τη συντήρηση και την αναβάθμισή τους. Διαχρονικά η θέση μας ως σωματείου είναι ότι πρέπει ο στόλος μας να ανανεώνεται ούτως ώστε να μπορούμε να προσφέρουμε στους επιβάτες μας αξιοπρεπή και ασφαλή μετακίνηση. Περιττό να σας πω ότι το 2004, κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων, η γραμμή μας που είναι η παλαιότερη είχε δρομολόγια κάθε τρία λεπτά».
Διαβάστε επίσης
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου