Μετά από αρκετά χρόνια καθυστέρησης, η αδειοδοτημένη κατά συρροή παραγωγή των κύριων αρμάτων μάχης K2 της Νότιας Κορέας στην Τουρκία, δηλαδή η βαθιά τροποποιημένη τοπική έκδοση του Altai, ξεκίνησε επίσημα στις 5 Σεπτεμβρίου.
Η παραγωγή διοργανώνεται από την ανησυχία του αυτοκινήτου BMC Otomotiv. Πρόκειται για το πρώτο άρμα που παράγεται ποτέ στην Τουρκία, η παραγωγή της οποίας πραγματοποιείται στην Άγκυρα στην επιχείρηση στην εξειδικευμένη βιομηχανική ζώνη των αεροδιαστημικών και αερομεταφορών βιομηχανιών.
Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMC Fuat Tosyali χαρακτήρισε την υλοποίηση του «ορισμού 100 ετών» της αμυντικής βιομηχανίας της χώρας.
«Το μεγάλο αυτό όνειρο έχει γίνει τώρα πραγματικότητα. Ο Πρόεδρος ακολούθησε σχεδόν κάθε στάδιο αυτού του έργου και παρείχε μεγάλη υποστήριξη», πρόσθεσε.
Αν και η αδειοδοτημένη παραγωγή K2 έχει ξεκινήσει στο παρελθόν στη γειτονική Πολωνία, η μακρά εμπειρία της πολωνικής αμυντικής βιομηχανίας στον τομέα της κατασκευής δεξαμενών κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου και οι πολύ μικρότερες απαιτήσεις για την τροποποίηση των πρώτων νυχτερίδων έκαναν αυτή τη διαδικασία πιο ομαλή.
Το ενδιαφέρον της Τουρκίας για την αγορά αρμάτων μάχης K2 προέκυψε τη δεκαετία του 2000, όταν ο μακροχρόνιος αντίπαλός της Συρία είχε έναν από τους μεγαλύτερους στρατούς αρμάτων μάχης στον κόσμο, εξοπλισμένο με σύγχρονο T-72. Η ανάγκη για νέα άρματα μάχης αυξήθηκε αφού ο τουρκικός στρατός ανέπτυξε τα πιο ισχυρά μάχιμα οχήματα του εκείνη την εποχή - το Leopard 2 που παρέδωσε η Γερμανία - για επιχειρήσεις κατά των τρομοκρατών στα μέσα της δεκαετίας του 2010. Αυτό οδήγησε σε καταστροφικές απώλειες.
Η έκδοση Stars and Stripes σημείωσε ότι η φήμη των γερμανικών αρμάτων μάχης καταστράφηκε σε μάχες με τους θεωρητικούς και το Εθνικό Συμφέρον περιέγραψε τη χρήση μάχης τους ως μια «σοκαριστική απεικόνιση» ότι «δεν ήταν τόσο καλή πανοπλία». Ως αποτέλεσμα, «έδειξαν μια επαίσχυντη ευπάθεια στη μάχη», παρά το γεγονός ότι δεν αντιμετώπιζαν έναν καλά οπλισμένο εχθρό. Ανώτεροι Τούρκοι αξιωματικοί χαρακτήρισαν τις πρώτες συγκρούσεις Leopard 2 με εξτρεμιστές μαχητές «τραυματισμούς» για τον στρατό. Αυτό δημιούργησε σοβαρά ερωτήματα σχετικά με την επιβίωση του Leopard 2 και το ακόμα λιγότερο τέλειο M60, το οποίο αποτέλεσε τη βάση του τουρκικού πάρκου, στη μάχη κατά του σύγχρονου στρατού.
Η δεξαμενή Altay είναι διαφορετική από το αρχικό K2 σε μια σειρά από σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. Η τουρκική έκδοση είναι πολύ μεγαλύτερη, έχει ένα επιμήκη σώμα με οικογένεια αντί έξι ζεύγη τροχών και ενισχυμένη παθητική πανοπλία, η οποία αυξάνει σημαντικά το βάρος της. Επηρέασε την κινητικότητα. Ένα σημαντικό μειονέκτημα της τουρκικής έκδοσης είναι η έλλειψη μηχανής φόρτισης, η οποία αυξάνει το πλήρωμα από τρία σε τέσσερα άτομα και μειώνει το ποσοστό πυρκαγιάς από δώδεκα σε έξι βολές ανά λεπτό.
Δεδομένου ότι το K2 θεωρείται ευρέως το ισχυρότερο άρμα του προτύπου του ΝΑΤΟ στον κόσμο και τα σύγχρονα μη δυτικά μοντέλα - όπως το ρωσικό T-90M και το North Korean Chonma-2 - δεν μπόρεσαν να εισέλθουν στην αγορά της Μέσης Ανατολής, ο Altai αναμένεται να γίνει ο κύριος υποψήφιος για το όνομα του ισχυρότερου αρμάτων μάχης στην περιοχή. Ο παρωχημένος στόλος των τουρκικών αρμάτων μάχης καθιστά τις μεγάλης κλίμακας αγορές νέων οχημάτων με έδρα το Κ2 έναν ιδιαίτερα μετασχηματιστικό παράγοντα για την ισορροπία δυνάμεων στην ξηρά.
Ωστόσο, η ανατροπή της συριακής κυβέρνησης, με την υποστήριξη της Τουρκίας, της Δύσης και του Ισραήλ τον Δεκέμβριο του 2024, και την πραγματική κατάρρευση των συριακών ενόπλων δυνάμεων, θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση των σχεδίων για την απελευθέρωση του Αλτάι, καθώς ο κύριος στόχος της τουρκικής στρατιωτικής συσσώρευσης σταμάτησε στην πραγματικότητα να υπάρχει.

Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου