Ρωσικά βομβαρδιστικά Tu-95MS πραγματοποίησαν 14ωρη στρατηγική πτήση αποτροπής κοντά στην Αλάσκα: F-16 έσπευσαν να αναχαιτίσουν

 
Οι Ρωσικές Αεροδιαστημικές Δυνάμεις έχουν αναπτύξει στρατηγικά βομβαρδιστικά Tu-95MS για επιχειρήσεις στη Θάλασσα Μπέρινγκ και στη Θάλασσα Οχότσκ, οι οποίες περιελάμβαναν εκτεταμένες πτήσεις κοντά στην Αλάσκα. Το Ρωσικό Υπουργείο Άμυνας ανέφερε σχετικά με τις επιχειρήσεις: «Τα στρατηγικά βομβαρδιστικά Tu-95MS που φέρουν πυραύλους και ανήκουν στην αεροπορία μεγάλου βεληνεκούς των Ρωσικών Αεροδιαστημικών Δυνάμεων πραγματοποίησαν προγραμματισμένη πτήση στον εναέριο χώρο πάνω από ουδέτερα ύδατα των Θαλασσών Μπέρινγκ και Οχότσκ. 

Η πτήση διήρκεσε πάνω από 14 ώρες». «Κατά τη διάρκεια της πτήσης, τα πληρώματα των ρωσικών αεροσκαφών μεγάλου βεληνεκούς πραγματοποίησαν ανεφοδιασμό στον αέρα», σημειώνει περαιτέρω το υπουργείο, προσθέτοντας ότι: «Σε ορισμένα στάδια της πτήσης, τα ρωσικά στρατηγικά βομβαρδιστικά που φέρουν πυραύλους συνοδεύονταν από μαχητικά αεροσκάφη ξένων κρατών». Τα βομβαρδιστικά υποστηρίζονταν από μαχητικά Su-35S και Su-30SM που εδρεύουν στην Άπω Ανατολή της Ρωσίας, τα οποία έχουν ιδιαίτερα μεγάλη εμβέλεια, καθιστώντας τα κατάλληλα για την εκτέλεση αποστολών συνοδείας για μεγάλα χρονικά διαστήματα. F-16 αναχαιτίζει Tu-95 κοντά στην Αλάσκα

Η μεταφόρτωση του  απέτυχε. Invalid response: RpcError

F-16 αναχαιτίζει Tu-95 κοντά στην Αλάσκα


Κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων, η Διοίκηση Αεροδιαστημικής Άμυνας της Βόρειας Αμερικής (NORAD) ανέφερε ότι δύο βομβαρδιστικά Tu-95 και δύο μαχητικά Su-35 εισήλθαν στη Ζώνη Αναγνώρισης Αεροπορικής Άμυνας της Αλάσκας, με ένα αεροσκάφος έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου E-3 και τέσσερα μαχητικά F-16 να απογειώνονται για να τα αναχαιτίσουν σε απάντηση. Λόγω της ιδιαίτερα μικρής εμβέλειας του F-16, τέσσερα αεροσκάφη δεξαμενόπλοιων KC-135 αναπτύχθηκαν για να υποστηρίξουν την επιχείρησή τους, παρέχοντας εναέριο ανεφοδιασμό για να επιτρέψουν στα μαχητικά να παραμείνουν στον αέρα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Τα F-16 και τα F-35 με έδρα την Αλάσκα είχαν πολλαπλές συναντήσεις με ρωσικά βομβαρδιστικά και μαχητικά Su-35, με πλάνα που δημοσιεύθηκαν στις 4 Απριλίου να δείχνουν ένα F-35 να πλησιάζει στενά ένα Su-35 να τοποθετείται με επιτυχία μπροστά και δεξιά του. Προηγουμένως, τον Σεπτέμβριο του 2024, ένα μαχητικό Su-35 προσέγγισε απειλητικά ένα F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ κοντά στην Αλάσκα, διασχίζοντας την πορεία του αμερικανικού αεροσκάφους σε πολύ κοντινή απόσταση, σε αυτό που ορισμένες πηγές χαρακτηρίζουν ως ελιγμό «headbutting».


Το Su-35 κόβει μπροστά από το F-16 κοντά στην Αλάσκα τον Σεπτέμβριο του 2024

Το Su-35 κόβει μπροστά από το F-16 κοντά στην Αλάσκα τον Σεπτέμβριο του 2024


Κάθε βομβαρδιστικό Tu-95MS μπορεί να μεταφέρει οκτώ πυραύλους κρουζ Kh-101 που αποφεύγουν ραντάρ, ή την πυρηνικά οπλισμένη παραλλαγή του πυραύλου, το Kh-102, στους εξωτερικούς πυλώνες του, με τους πυραύλους να έχουν πολύ μεγάλη εμβέλεια άνω των 5000 χιλιομέτρων, ενσωματώνοντας δολώματα και μεταφέροντας κεφαλές 400 κιλών. Το Kh-101 έχει χρησιμοποιηθεί εκτενώς εναντίον ουκρανικών στόχων, με την εμβέλειά του να επιτρέπει στα βομβαρδιστικά να χτυπούν στόχους σε μεγάλο μέρος των Ηνωμένων Πολιτειών από διεθνή ύδατα. Όχι μόνο βρίσκονται υπό ανάπτυξη πιο ικανές κατηγορίες πυραύλων για τα ρωσικά βομβαρδιστικά, αλλά μεγάλο μέρος του στόλου Tu-95MS αναμένεται να αντικατασταθεί από στρατηγικά βομβαρδιστικά Tu-160M ​​που βρίσκονται σε παραγωγή. Επιπλέον, οι περιπολίες ρωσικών βομβαρδιστικών κοντά στην Αλάσκα έχουν κερδίσει αυξανόμενη υποστήριξη από κινεζικά αεροπορικά μέσα, συμπεριλαμβανομένων των βομβαρδιστικών H-6 και των μαχητικών J-16, τα οποία αναπτύχθηκαν για πρώτη φορά για επιχειρήσεις στην περιοχή τον Ιούλιο του 2024. Αντιμέτωπος με αυτές τις αυξανόμενες προκλήσεις, ο εναέριος χώρος της Αλάσκας έχει μείνει ολοένα και πιο ευάλωτος λόγω σε μεγάλο βαθμό της ταχέως αυξανόμενης απαξίωσης του στόλου E-3, ιδίως επειδή η διαθεσιμότητα χρηματοδότησης για έναν διάδοχο, το E-7, παραμένει εξαιρετικά αβέβαιη.

The Russian Aerospace Forces has deployed Tu-95MS strategic bombers for operations in the Bering Sea and the Okhotsk Sea, which included extended flights near Alaska. The Russian Defence Ministry reported regarding the operations: "The Tu-95MS strategic missile-carrying bombers of long-range aviation of Russia’s Aerospace Forces performed a scheduled flight in the airspace over neutral waters of the Bering and Okhotsk Seas. The flight lasted over 14 hours.” "During the flight, the crews of the Russian long-range aircraft conducted mid-air refuelling,” the ministry further noting, adding that: "At some stages of the flight, the Russian strategic missile-carrying bombers were escorted by fighter jets of foreign states." The bombers were supported by Su-35S and Su-30SM fighters based in the Russian Far East, which have particularly long ranges making them well suited to conducting escort missions for extended periods. 

F-16 Intercepts Tu-95 Near Alaska
F-16 Intercepts Tu-95 Near Alaska

During the operations the North American Aerospace Defense Command (NORAD) reported that two Tu-95 bombers and two Su-35 fighters entered the Alaskan Air Defense Identification Zone, with an E-3 early warning and control aircraft and four F-16 fighters scrambled to intent them in response. Due to the particularly short range of the F-16, four KC-135 tanker aircraft were deployed to support their operation, providing aerial refuelling to allow the fighters to remain in the air longer. F-16s and F-35s based in Alaska have had multiple encounters with Russian bombers and Su-35 fighters, with footage released on April 4 showing an F-35 closely encroaching on a Su-35 successfully positioning itself forward and to the right of it. Previously in September 2024 a Su-35 fighter made a threatening approach to a U.S. Air Force F-16 near Alaska, cutting in front of and across the American aircraft’s path at very close range, in what was referred to by some sources as a ‘headbutting’ manoeuvre. 

Su-35 Cuts in Front of F-16 Near Alaska in September 2024
Su-35 Cuts in Front of F-16 Near Alaska in September 2024

Each Tu-95MS bomber can carry eight Kh-101 radar evading cruise missiles, or the missile’s nuclear armed variant the Kh-102, on its external pylons, with the missiles having very long ranges of over 5000 kilometres, integrating decoys, and carrying 400 kilogram warheads. The Kh-101 has been used extensively against Ukrainian targets, with its range allowing bombers to strike targets across much of the United States from international waters. Not only are more capable missile classes under development for Russian bombers, but much of the Tu-95MS fleet is expected to be replaced by Tu-160M strategic bombers currently in production. Moreover, Russian bomber patrols near Alaska have gained growing support from Chinese aviation assets, including H-6 bombers and J-16 fighters, which were first deployed for operations in the area in July 2024. Facing these growing challenges, Alaskan airspace has itself been left increasingly vulnerable due in large part to the fast growing obsolescence of the E-3 fleet, particularly as the availability of funding for a successor, the E-7, remains highly uncertain. 

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...