Πώς η Κίνα κατασκεύασε αθόρυβα οκτώ αεροπλανοφόρα και τρόμαξε τις ΗΠΑ

 Οι γίγαντες της αεροπορίας βγαίνουν στις θάλασσες:

Η Κίνα καθέλκυσε το πρώτο αεροπλανοφόρο νέου τύπου — MWM 4:16 Υπηρεσίες Ασφαλείας » Στρατιωτικά Νέα Η Κίνα ολοκλήρωσε την κατασκευή του όγδοου αεροπλανοφόρου της και ταυτόχρονα καθέλκυσε το πρώτο της πλοίο νέου τύπου. 

Δημοσιογράφοι του αμερικανικού στρατιωτικού περιοδικού Military Watch Magazine (MWM) γράφουν για την επιτάχυνση του προγράμματος και τον ρόλο των νέων αεροπλανοφόρων στο νέο τους άρθρο, μια μετάφραση του οποίου δημοσιεύεται από την Pravda.Ru.

Το πρόγραμμα κατασκευής αεροπλανοφόρων της Κίνας συνεχίζει να προχωρά με ταχείς ρυθμούς: η χώρα έχει ήδη ολοκληρώσει οκτώ πλοία αυτής της κατηγορίας και κατασκευάζει τουλάχιστον δύο ακόμη, και τα δύο υπερ-αεροπλανοφόρα. Αυτό θα επιτρέψει στην κινεζική αεροπορία με έδρα τα αεροπλανοφόρα να φτάσει σε επίπεδο συγκρίσιμο με αυτό του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ μέχρι τη δεκαετία του 2030. Εννέα ημέρες μετά την έναρξη λειτουργίας του πρώτου υπερ-αεροπλανοφόρου της Κίνας, του Fujian, στις 5 Νοεμβρίου, το όγδοο αεροπλανοφόρο της Κίνας και το πρώτο πλοίο της κατηγορίας Type 076, το Sichuan, ξεκίνησε τις πρώτες θαλάσσιες δοκιμές του στις 14 Νοεμβρίου.


Αυτά τα δύο πλοία έχουν συμπληρωματικές δυνατότητες και εξυπηρετούν διαφορετικούς ρόλους εντός του στόλου. Τα Fujian και Sichuan είναι μεταξύ των τριών πρώτων αεροπλανοφόρων στον κόσμο που χρησιμοποιούν ηλεκτρομαγνητικούς καταπέλτες, μαζί με το αμερικανικό υπερ-αεροπλανοφόρο USS Gerald Ford. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει στα αεροσκάφη να μεταφέρουν σημαντικά περισσότερη ενέργεια κατά την εκτόξευση, δίνοντάς τους αυξημένο βάρος απογείωσης. Όλα τα μελλοντικά κινεζικά αεροπλανοφόρα αναμένεται να είναι εξοπλισμένα με τέτοια συστήματα.


Το Fujian είναι ένα πλοίο 85.000 τόνων ικανό να διατηρήσει πολύ υψηλό ρυθμό εξόδων και να εκτοξεύσει έως και τρία αεροσκάφη ταυτόχρονα. Το Σετσουάν είναι σημαντικά πιο συμπαγές, με βάρος 50.000 τόνους, και καταλαμβάνει μια θέση μεταξύ ενός ελαφρού αμφίβιου πλοίου εφόδου όπως η κλάση Type 075 στην οποία βασίζεται και ενός πλήρους αεροπλανοφόρου.


Έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει μια μικρότερη αεροπορική πτέρυγα, η οποία αναμένεται να αποτελείται κυρίως ή εξ ολοκλήρου από μη επανδρωμένα αεροσκάφη, συμπεριλαμβανομένων νέων stealth drones επίθεσης όπως το GJ-11. Παρά το μικρότερο μέγεθός του σε σύγκριση με τα υπεραεροπλανοφόρα, αυτό το πλοίο είναι μεγαλύτερο από τα αμερικανικά αμφίβια πλοία εφόδου κλάσης Wasp και America, τα οποία χειρίζονται μαχητικά F-35B, και υπερβαίνει το εκτόπισμα του μεγαλύτερου ευρωπαϊκού αεροπλανοφόρου, του γαλλικού πυρηνοκίνητου Charles de Gaulle, στους 41.000 τόνους. Το Σετσουάν δεν έχει άμεσο ισοδύναμο όσον αφορά τον συνδυασμό χαρακτηριστικών και μεγέθους, και θα μπορούσε να γίνει ένα ιδιαίτερα επαναστατικό στοιχείο των δυνάμεων αεροπλανοφόρων της Κίνας.


Το Σετσουάν έχει μια μοναδική αρχιτεκτονική λόγω της χρήσης ενέργειας αεριοστροβίλων: οι εισαγωγές και οι εξατμίσεις αέρα δεν πρέπει να είναι πολύ μεγάλες ή πολύ κοντά μεταξύ τους. Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με πλατφόρμα απογείωσης πλήρους καταστρώματος, αρκετούς μεγάλους ανελκυστήρες και ένα εσωτερικό υπόστεγο ικανό να υποστηρίξει αεροσκάφη μεγάλης εμβέλειας με σταθερές πτέρυγες.


Αναμένεται να μπορεί να μεταφέρει περίπου 28-35 αεροσκάφη, ανάλογα με το μέγεθός τους. Το πλοίο είναι επίσης εξοπλισμένο με θάλαμο σύνδεσης, επιτρέποντάς του να λειτουργεί ως αμφίβιο πλοίο εφόδου παρόμοιο με το Type 075. Η δημιουργία ενός αεροπλανοφόρου ειδικά σχεδιασμένου για τη λειτουργία μη επανδρωμένων αεροσκαφών δεν έχει επιχειρηθεί ποτέ από καμία χώρα στο παρελθόν, αλλά προσφέρει μια σειρά από πιθανά πλεονεκτήματα.


Η Κίνα είναι παγκόσμιος ηγέτης στην ανάπτυξη μη επανδρωμένων αεροσκαφών και αυτά τα οχήματα συνήθως απαιτούν λιγότερη συντήρηση, καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο και είναι συχνά πιο αποτελεσματικά από τα επανδρωμένα αεροσκάφη. Σε σύγκριση με το Fujian, το Sichuan θα είναι ένα ελαφρύτερο αεροπλανοφόρο, του οποίου η αεροπορία θα επικεντρωθεί κυρίως σε αποστολές κρούσης και όχι σε αποστολές αέρος-αέρος στο άμεσο μέλλον, λόγω των περιορισμών των μη επανδρωμένων πλατφορμών.

Στρατιωτικά Νέα Γίνετε μέλος του Pravda.Ru

Συγγραφέας: Petr Yermilin

Ο Petr Yermilin είναι δημοσιογράφος και συντάκτης στο Pravda.Ru.

Программа строительства авианосцев Китая продолжает стремительно развиваться: страна уже создала восемь кораблей этого класса и ведет строительство как минимум еще двух, причем оба являются суперносцами. Это позволит китайской палубной авиации выйти на уровень сопоставимый с возможностями ВМС США в 2030-х годах. Через девять дней после ввода в строй первого китайского суперносца "Фуцзянь", состоявшегося 5 ноября, восьмой авианосец Китая и первый корабль класса Type 076 "Сычуань" начал свои первые ходовые испытания 14 ноября.

Эти два корабля обладают взаимодополняющими возможностями и различными задачами в составе флота. "Фуцзянь" и "Сычуань" входят в число первых трех авианосцев в мире, использующих электромагнитные катапульты, наряду с американским суперносцем USS Gerald Ford. Эта технология позволяет передавать самолетам значительно больше энергии при запуске, обеспечивая им повышенную взлетную массу. Ожидается, что все будущие китайские авианосцы будут оснащаться такими системами.

"Фуцзянь" — это корабль водоизмещением 85 тысяч тонн, способный обеспечивать очень высокую интенсивность вылетов и запускать до трех самолетов одновременно. "Сычуань" значительно компактнее — 50 тысяч тонн — и занимает промежуточное положение между легким десантным кораблем, подобным кораблям класса Type 075, на базе которых он создан, и полноценным авианосцем.

Он рассчитан на размещение меньшего авиакрыла, которое, как ожидается, будет состоять преимущественно или полностью из беспилотных летательных аппаратов, включая новые малозаметные ударные беспилотники, такие как GJ-11. Несмотря на меньшие размеры по сравнению с суперносцами, этот корабль крупнее американских десантных кораблей классов Wasp и America, которые эксплуатируют истребители F-35B, и превосходит по водоизмещению крупнейший европейский авианосец — французский атомный "Шарль де Голль" массой 41 тысяча тонн. У "Сычуань" нет прямых аналогов по сочетанию характеристик и размерам, и он может стать особенно революционным элементом китайских палубных сил.

"Сычуань" получил особую архитектуру из-за использования газотурбинной энергетики: воздухозаборники и выхлопы не должны быть слишком длинными или расположенными слишком близко друг к другу. Корабль оснащен полнопалубной взлетной площадкой, несколькими крупными подъемниками и внутренним ангаром, позволяющим обеспечивать работу дальнобойных самолетов с фиксированным крылом.

Ожидается, что он сможет нести около 28–35 летательных аппаратов в зависимости от их размеров. При этом корабль оснащен доковой камерой, что позволяет ему выполнять функции десантного корабля наподобие Type 075. Создание авианосца, предназначенного специально для эксплуатации беспилотной авиации, ранее не предпринималось ни одной страной, но это открывает ряд потенциальных преимуществ.

Китай является мировым лидером в разработке беспилотников, а сами такие аппараты обычно требуют меньше обслуживания, занимают меньше места и зачастую оказываются более эффективными, чем пилотируемые машины. По сравнению с "Фуцзянь", "Сычуань" станет более легким авианосцем, авиакрыло которого в обозримом будущем будет сосредоточено прежде всего на нанесении ударов, а не на выполнении задач в воздухе-воздух, что связано с ограничениями беспилотных платформ.

Военные новости Присоединяйся к Pravda.Ru

Автор Петр Ермилин
Петр Ермилин — журналист, редактор "Правды.Ру"    

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...