Ο πρόεδρος του κόμματος, Σωκράτης Φάμελλος,
στην εισήγησή του υπεραμύνθηκε της απόφασης της Κεντρικής Επιτροπής, χαρακτηρίζοντάς την «ιστορική, ξεκάθαρη και τολμηρή», ενώ έστειλε ένα αυστηρό μήνυμα προς την εσωκομματική αντιπολίτευση: «Δεν νοείται να αποφασίζουμε κάτι δημοκρατικά και στη συνέχεια κάποια στελέχη να κάνουν πως δεν κατάλαβαν ή να παρουσιάζουν ως απόφαση τις απόψεις τους που μειοψήφησαν. Η διαρκής επαναφορά της ίδιας συζήτησης στα όργανα δεν βοηθά τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά τροφοδοτεί την εσωστρέφεια και εξυπηρετεί μόνο την κυβέρνηση», είπε.
Η τοποθέτηση αυτή πυροδότησε θύελλα αντιδράσεων. Ο Παύλος Πολάκης αποχώρησε από τη συνεδρίαση προαναγγέλλοντας την κατάθεση υπογραφών για την άμεση σύγκληση νέας Κεντρικής Επιτροπής με σκοπό την ανατροπή της τρέχουσας γραμμής, δηλώνοντας σε ιδιαίτερα υψηλούς τόνους: «Δυστυχώς επιβεβαιώθηκε το στρατηγικό αδιέξοδο της πολιτικής που ακολουθεί αυτή τη στιγμή, με βάση την απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ σε σχέση με την προοδευτική ανασύνθεση του χώρου και την πορεία του ΣΥΡΙΖΑ. Θεωρώ ότι η μόνη λύση είναι να ξαναγίνει Κεντρική Επιτροπή και να αλλάξει η απόφαση την οποία πήραμε. Δεν υπάρχει καμία άλλη λύση για το χώρο. Γιατί δεν είναι δυνατόν όταν έχεις από την Ελληνική Αριστερή Συμπαράταξη μία εκφώνηση στρατηγικού χαρακτήρα —και είναι δικαίωμά τους—, η οποία λέει ότι δεν συνεργαζόμαστε με κόμματα, δεν συνεργαζόμαστε με βουλευτές κ.τ.λ., μιλάμε μόνο με άτομα, με προσωπικότητες που έρχονται χωρίς το φορτίο του αξιώματός τους, εδώ να επιμένουμε. Εγώ είπα πάρα πολύ καθαρά στον πρόεδρο Σωκράτη Φάμελλο “μίλησες επισήμως με τον Αλέξη τον Τσίπρα να σου επιβεβαιώσει ότι ή δεν συνεργάζεται ή ότι συνεργάζεται;”. Δεν μπορούμε να παρατείνεται αυτή η κατάσταση απαξίωσης αυτοεξευτελισμού και διάλυσης δεν γίνεται μας έχουν φτάσει τόσο χαμηλά», ανέφερε ο Παύλος Πολάκης.

Σφοδρή κριτική άσκησε και ο Νίκος Παππάς, ο οποίος έστρεψε τα βέλη του κατά του προέδρου:
«Δεν ακούσαμε τίποτα για οδικό χάρτη. Δεν υπήρξε καμία εξήγηση για τη δημοσκοπική εικόνα του κόμματος. Η προσέγγιση ότι “καλώς βαδίζουμε” προκαλεί απογοήτευση. Το ζητούμενο είναι η συντεταγμένη πορεία, όχι οι προσωπικές διαπραγματεύσεις».

Από την πλευρά της, η Ρένα Δούρου ζήτησε την άμεση ανάταξη του κόμματος και προειδοποίησε για τις καθυστερήσεις, τονίζοντας τη σημασία της αυτονομίας του ΣΥΡΙΖΑ:
«Η ενότητα μπορεί να επιτευχθεί μόνον μετεκλογικά, δοθέντων των σημερινών δεδομένων, κυρίως της στάσης της ΕΛΑΣ. Αν θέλουμε να είμαστε παρόντες και όχι παρατηρητές όπως σήμερα, πρέπει, όπως έχω πει, να ανατάξουμε το κόμμα με όσες δυνάμεις έχουν μείνει, να τεθούμε σε προεκλογική διάταξη και φυσικά να μετέχουμε στις εκλογές επιδιώκοντας την μέγιστη σύμπραξη προοδευτικών δυνάμεων και προσωπικοτήτων που θέλουν και μπορούν. Διαφορετικά ψηφοδέλτια δεν σημαίνει κατ’ ανάγκην και αντιπαραθετικά ψηφοδέλτια.”.
Τέλος, θέση διαφοροποίησης επέλεξε και ο Θανάσης Θεοχαρόπουλος, σημειώνοντας τις δικές του ενστάσεις για τον τρόπο που πρέπει να κινηθεί το κόμμα:
«Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Είναι σεβαστό αυτό που κάνει ο Αλέξης Τσίπρας αλλά είναι και κατανοητό ότι η ΕΛΑΣ δε διαπραγματεύεται με κόμματα. Επομένως το δικό μας συλλογικό υποκείμενο, ο ΣΥΡΙΖΑ, πρέπει να ετοιμάζεται για όλα τα ενδεχόμενα και να λειτουργήσει ως κόμμα το καλοκαίρι και να πάει στη ΔΕΘ. Ατομικά μπορεί να κάνει ο καθένας ό,τι θέλει.».

Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου