Διαφημίζουν την Ελλάδα στους λαθρομετανάστες!

 Χρειάστηκε να γίνει viral το βίντεο ενός αλλοδαπού από το Μπανγκλαντές που βρισκόταν στο Ναύπλιο, στο οποίο διαβεβαίωνε με προκλητικό θράσος τους ομοεθνείς του ότι η Ελληνική Αστυνομία δεν πρόκειται να ασχοληθεί μαζί τους, ακόμα κι αν στερούνται νομιμοποιητικών εγγράφων, προκειμένου να ασχοληθεί με το ζήτημα το υπουργείο Μετανάστευσης.

Γιατί όμως αυτός ο νεαρός Μπανγκλαντεσιανός, όπως μας πληροφόρησε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Θάνος Πλεύρης, έκανε αυτό το βίντεο; Σίγουρα δεν ήταν μια μεμονωμένη ενέργεια. Αντιθέτως ήταν μέρος ενός πολύ καλά σχεδιασμένου σχεδίου «διαφήμισης» του μπάχαλου που επικρατεί στη χώρα, που παρακολουθεί τα σύνορά της και την εσωτερική της ασφάλεια να γίνονται αντικείμενο χλευασμού στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με έναν πολύ συγκεκριμένο σκοπό. Να πειστούν και άλλοι επίδοξοι λαθρομετανάστες από τις χώρες της Αφρικής και της Ασίας να ξεκινήσουν το ταξίδι προς τη χώρα μας.

Εκμεταλλευόμενοι το γεγονός ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας μοιάζει σήμερα να έχει σηκώσει τα χέρια ψηλά και το ρητορικό δόγμα της αποτροπής να έχει αντικατασταθεί από μια ιδιότυπη παθητικότητα που θυμίζει έντονα τις χειρότερες ημέρες της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, τότε που η χώρα είχε μετατραπεί σε ένα απέραντο ξέφραγο αμπέλι και η επίσημη δικαιολογία για την ανικανότητα ήταν η «ανθρωπιστική ευαισθησία».

Το migrant Tok

Το συγκεκριμένο βίντεο αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης, καλά οργανωμένης βιομηχανίας. Οι λεγόμενοι «νταλάλ», οι μεσίτες και οι διακινητές από το Μπανγκλαντές, το Πακιστάν και τη Λιβύη, δεν κρύβονται πια στα σκοτάδια. Χρησιμοποιούν το TikTok, το Instagram και το Telegram ως επαγγελματικά εργαλεία μάρκετινγκ για να προσελκύσουν νέους πελάτες. Tο πρόβλημα αυτό δεν εμφανίστηκε ξαφνικά σήμερα ούτε αποτελεί μια τωρινή ανακάλυψη των αρμόδιων Αρχών.

Από τις πρώτες ημέρες της ανάληψης του υπουργείου Μετανάστευσης από τον Θάνο Πλεύρη, σχετικά ρεπορτάζ έκρουαν τον κώδωνα του κινδύνου για την πρωτοφανή ψηφιακή εκστρατεία που είχαν εξαπολύσει τα κυκλώματα. Από τότε, οι πλατφόρμες είχαν κατακλυστεί από αναλυτικούς χάρτες, συντεταγμένες GPS και βίντεο-οδηγούς που περιέγραφαν βήμα προς βήμα τη διαδρομή από τη Λιβύη προς την Κρήτη ή τη Γαύδο.

Η στρατηγική τους βασίζεται σε μια πολύ συγκεκριμένη αλυσίδα παραγωγής περιεχομένου. Η αρχή γίνεται με τη ζωντανή κάλυψη του ταξιδιού, όπου οι διακινητές προτρέπουν τους επιβαίνοντες να βγάζουν βίντεο την ώρα που προσεγγίζουν ελληνικές ακτές. Αυτά τα βίντεο, γεμάτα πανηγυρισμούς και συναισθηματική φόρτιση, ανεβαίνουν αμέσως στο διαδίκτυο και λειτουργούν ως η απόλυτη απόδειξη ότι το πέρασμα είναι εφικτό, προβάλλοντας εικόνες όπου οι νεοαφιχθέντες φιλοξενούνται σε δομές και απολαμβάνουν παροχές.

Το δε θράσος των διακινητών είναι τέτοιο, που στα βίντεο αυτά, έχουν και το… τηλέφωνό τους, έτσι ώστε να αποκτήσουν νέους πελάτες. Το επόμενο στάδιο της διαφήμισης εξελίσσεται μέσα στο ίδιο το ελληνικό έδαφος, όπου το παιχνίδι περνά στα χέρια των influencers της παρανομίας. Μετανάστες που έχουν ήδη εγκατασταθεί στην επαρχία, σε περιοχές όπως η Λέρος, η Κρήτη ή η Αργολίδα, παρουσιάζουν μια εξιδανικευμένη καθημερινότητα στους αγρούς ή στις τουριστικές περιοχές. Δείχνουν ότι η εργασία χωρίς έγγραφα είναι εύκολη και, κυρίως, ότι οι Αρχές εθελοτυφλούν.

Η ρητορική τους στοχεύει να καθησυχάσει τον μεγαλύτερο φόβο του υποψήφιου μετανάστη: τη σύλληψη και την απέλαση. Οταν ο φόβος αυτός εξουδετερώνεται ψηφιακά με φράσεις όπως «50 χρόνια να μείνετε, η Αστυνομία δεν έρχεται», η απόφαση για το ταξίδι γίνεται πολύ πιο εύκολη. Η αντίδραση του κρατικού μηχανισμού υπήρξε άλλη μια φορά απελπιστικά καθυστερημένη και αντανακλαστική. Μόνο όταν το θέμα πήρε διαστάσεις και προκάλεσε την οργή των πολιτών στα social media -έπαιξε ακόμη και στην τηλεόραση του Μπανγκλαντές-, θορυβήθηκε το αρμόδιο υπουργείο.

Ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Θάνος Πλεύρης, έσπευσε από το Ναύπλιο να δηλώσει ότι ο συγκεκριμένος αλλοδαπός ταυτοποιήθηκε και ότι κινήθηκαν οι διαδικασίες για την ανάκληση της άδειας διαμονής του και την απέλασή του βάσει του νέου Κώδικα Μετανάστευσης. Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτά τα βίντεο αποτελούν εργαλεία ψευδών ειδήσεων που εκμεταλλεύονται οι διακινητές. Αυτό που αποφεύγει να απαντήσει η κυβέρνηση είναι γιατί πρέπει να μεσολαβήσει ένας δημόσιος ξεσηκωμός για να πράξει η Διοίκηση το αυτονόητο. Δεκάδες παρόμοιοι «influencers» δρουν ανενόχλητοι εδώ και μήνες σε όλη την επικράτεια, λειτουργώντας ως κράχτες, χωρίς κανένας αρμόδιος φορέας να τους ενοχλεί.

Ροές από το Μπανγκλαντές… χωρίς επιστροφές!

Τα νούμερα, όμως, είναι αμείλικτα. Το τελευταίο 16μηνο, περίπου 6.000 πολίτες από το Μπανγκλαντές κατέθεσαν αίτηση ασύλου στην Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι δεν διαθέτουν κανένα προσφυγικό προφίλ, καθώς η χώρα τους δεν βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση. Πόσες επιστροφές έγιναν από αυτούς; Μόλις 110. Αντίθετα, η Κύπρος, αντιμετωπίζοντας παρόμοιες πιέσεις, κατάφερε στο ίδιο διάστημα να επιστρέψει 990 άτομα στην ίδια χώρα.

Γιατί, όμως, το Μπανγκλαντές; Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είχε υπογράψει με τυμπανοκρουσίες μνημόνιο συνεργασίας με το Μπανγκλαντές για τη διαχείριση των ροών και τις επιστροφές. Στην πράξη όμως, η πολιτική των μαζικών νομιμοποιήσεων, που ξεπέρασαν τις 10.000, έστειλε το ακριβώς αντίθετο μήνυμα στις χώρες προέλευσης: «Ελάτε, βρείτε έναν τρόπο να μπείτε και στο τέλος θα μείνετε». Αυτή την κυβερνητική ασυνέπεια και την έλλειψη σοβαρής πολιτικής βούλησης εισπράττουν οι διακινητές και την εξαργυρώνουν σε χιλιάδες ευρώ ανά κεφάλι, μέσω του συστήματος «χαβάλα», που κινείται εντελώς εκτός τραπεζικού ελέγχου.

Τα κυκλώματα κινούνται με απίστευτο θράσος διότι γνωρίζουν πολύ καλά ότι η πιθανότητα να απελαθεί κάποιος από την Ελλάδα είναι σχεδόν μηδενική. Κι αυτό δεν είναι fake news, όπως ισχυρίστηκε ο Πλεύρης, αλλά αλήθεια.

Μεγάλη επιτυχία για την ΕΡΤ

Η συμμετοχή της ΕΡΤ στο Executive Board ενισχύει τη δυνατότητα της χώρας μας να συμβάλλει ενεργά στη διαμόρφωση των εξελίξεων

Μια ιδιαίτερα σημαντική διάκριση για την ΕΡΤ και τη διεθνή της παρουσία αποτελεί η ομόφωνη εκλογή του προέδρου της ΕΡΤ, Γιάννη Παπαδόπουλου, στο Executive Board της European Broadcasting Union (EBU), του ανώτατου διοικητικού οργάνου της Ευρωπαϊκής Ραδιοτηλεοπτικής Ένωσης.

Η εκλογή αυτή συνιστά έμπρακτη αναγνώριση του ρόλου που διαδραματίζει η ΕΡΤ στο ευρωπαϊκό οικοσύστημα των δημόσιων μέσων ενημέρωσης και επιβεβαιώνει την ενισχυμένη θέση και αξιοπιστία της στον διεθνή ραδιοτηλεοπτικό χώρο.

Η European Broadcasting Union (EBU) αποτελεί τη μεγαλύτερη συμμαχία δημόσιων ραδιοτηλεοπτικών οργανισμών παγκοσμίως, εκπροσωπώντας 113 δημόσιους φορείς μέσων ενημέρωσης από 56 χώρες της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής, καθώς και δημόσιους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς των ΗΠΑ, του Καναδά, της Αυστραλίας και της Ιαπωνίας.

Η συμμετοχή της ΕΡΤ στο Executive Board ενισχύει ουσιαστικά τη δυνατότητα της χώρας μας να συμβάλλει ενεργά στη διαμόρφωση των εξελίξεων στον ευρωπαϊκό ραδιοτηλεοπτικό χάρτη, να μεταφέρει τις θέσεις και τις προτεραιότητές της στα ανώτατα κέντρα λήψης αποφάσεων και να διευρύνει τις ευκαιρίες διεθνούς συνεργασίας, ανταλλαγής τεχνογνωσίας και ανάπτυξης κοινών πρωτοβουλιών.

Στην τοποθέτησή του ενώπιον της Γενικής Συνέλευσης της EBU, ο πρόεδρος της ΕΡΤ υπογράμμισε ότι η δύναμη της Ευρωπαϊκής Ραδιοτηλεοπτικής Ένωσης πηγάζει από τη συλλογική δράση των μελών της απέναντι στις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος των μέσων ενημέρωσης. Αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην τεχνητή νοημοσύνη, στον μετασχηματισμό του ψηφιακού περιβάλλοντος, στην εξάπλωση της παραπληροφόρησης, στις οικονομικές και κανονιστικές πιέσεις, καθώς και στις αυξανόμενες δυσκολίες ελεύθερης πρόσβασης σε σημαντικό περιεχόμενο, όπως τα αθλητικά δικαιώματα, λόγω της ενίσχυσης των παγκόσμιων ψηφιακών πλατφορμών.

Κατά την ομιλία του, ο πρόεδρος της ΕΡΤ ανέδειξε επίσης τα σημαντικά βήματα προόδου που έχει πραγματοποιήσει ο Οργανισμός τα τελευταία χρόνια, με έμφαση στην ενίσχυση της αξιοπιστίας και της διεθνούς παρουσίας της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, στην επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού μέσω του ERTFLIX, καθώς και μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας ήχου ERTεcho. Παράλληλα, αναφέρθηκε στην ενδυνάμωση του ραδιοφώνου μέσω της ανάπτυξης του εθνικού ψηφιακού δικτύου εκπομπής DAB+, στη διασφάλιση της πρόσβασης των πολιτών σε κορυφαία πολιτιστικά και αθλητικά γεγονότα διεθνούς εμβέλειας, όπως η Eurovision, οι Ολυμπιακοί Αγώνες και το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου, καθώς και στη διατήρηση της οικονομικής αυτονομίας και της βιώσιμης λειτουργίας της ΕΡΤ.

Η ΕΡΤ θα συνεχίσει να εργάζεται με συνέπεια για την ενίσχυση της διεθνούς της παρουσίας, την προώθηση της καινοτομίας και τη δημιουργία νέων ευκαιριών συνεργασίας, προς όφελος των πολιτών και της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης.

Ο Νόελ Κάραν, Γενικός Διευθυντής της Ευρωπαϊκής Ραδιοτηλεοπτικής Ένωσης (EBU), δήλωσε: «Θα ήθελα να συγχαρώ θερμά τον Γιάννη για την εκλογή του στο Executive Board της EBU. Ο Γιάννης διαθέτει πλούσια εμπειρία στη δημοσιογραφία και στη διοίκηση των μέσων ενημέρωσης, καθώς και βαθιά προσήλωση στον δημοκρατικό, πολιτιστικό και κοινωνικό ρόλο των δημόσιων μέσων ενημέρωσης. Σε μια εποχή κατά την οποία η αξιόπιστη δημοσιογραφία και η ανθεκτικότητα των μέσων ενημέρωσης βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα όλων των Μελών μας, η εμπειρία και η οπτική του Γιάννη θα αποτελέσουν πολύτιμη προσθήκη στο Executive Board. Ανυπομονώ να συνεργαστώ στενά μαζί του, συνεχίζοντας να ενισχύουμε τα δημόσια μέσα ενημέρωσης και να διασφαλίζουμε ότι παραμένουν επίκαιρα, αξιόπιστα και προσβάσιμα για το κοινό σε ολόκληρη την Ευρώπη».

Νέα πρόεδρος της EBU επανεξελέγη η Delphine Ernotte Cunci (CEO France Television)

Τα τρία νέα μέλη του Executive Board της EBU, Rhodri Talfan Davies (BBC), Susanne Wille (SRG SSR), Γιάννης Παπαδόπουλος (ΕΡΤ) με την πρόεδρο της EBU Delphine Ernotte Cunci (France Télévisions CEO)
Ο πρόεδρος της ΕΡΤ, Γιάννης Παπαδόπουλος

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...