Δίκη για μήνυση Αλεβιζοπούλου στο Documento: «Δεν μου έκανε ερωτήσεις, με κοιτούσε»- Κατάθεση φωτιά για την ανακρίτρια της Novartis

 Σοκ και δέος προκαλούν οι καταθέσεις για την ανακρίτρια της Novartis, Κωνσταντίνα Αλεβιζοπούλου, στη δίκη που συνεχίστηκε σήμερα (23/6) στο Μονομελές Εφετείο της Αθήνας κατά την εκδίκαση της μήνυσής της σε βάρος του Documento, του εκδότη της εφημερίδας, Κώστα Βαξεβάνη, του δικηγόρου, Γιάννη Μαντζουράνη και άλλων δημοσιογράφων και ΜΜΕ.

Να σημειωθεί ότι η Κ. Αλεβιζοπούλου ήταν η ανακρίτρια του Ειδικού Δικαστηρίου που ερεύνησε το 2022 την υπόθεση Παπαγγελόπουλου και σκέλη του σκανδάλου Novartis. Η ίδια άσκησε δίωξη σε βάρος του Κ. Βαξεβάνη.

«Θλιβερή διαδικασία»

Κατά τη σημερινή κατάθεσή της η Κατερίνα Κατή, σύμβουλος έκδοσης και αρχισυντάκτρια του τμήματος έρευνας του Documento, αποκάλυψε σημαντικά στοιχεία για την Κ. Αλεβιζοπούλου. Για την πρώτη και τελευταία συνάντησή της με την πρώην ανακρίτρια και με φόντο τις διώξεις σε βάρος του Κ. Βαξεβάνη, η δημοσιογράφος είπε χαρακτηριστικά: «Ζήτησα να καταθέσω. Ένα από τα δημοσιεύματα που υπήρχαν στη δικογραφία ως ενδείξεις ενοχής του Κώστα Βαξεβάνη έφερε την υπογραφή μου. Ήταν δικό μου ρεπορτάζ. Αναρωτήθηκα λοιπόν γιατί η δίωξη δεν είχε επεκταθεί και σε βάρος μου, γιατί ακόμα και γι’ αυτό το δημοσίευμα έπρεπε να λογοδοτήσει ο Κ.Βαξεβάνης, δεν ήταν δίκαιο. Ζήτησα από την ανακρίτρια να μου πει αν είχε δει κάπου το όνομα μου. Από την μη αντίδραση της κατάλαβα ότι ούτε καν το είχε προσέξει . Δεν είμαι από τους δημοσιογράφους που γράφουν καθ΄ υπαγόρευση. Ήταν δικό μου ρεπορτάζ από δικές μου πηγές που επιβεβαιώθηκε απόλυτα . Η κατάθεση μου ήταν μια θλιβερή διαδικασία. Όταν μπήκα στο γραφείο της μπερδεύτηκα. Νόμιζα ότι ήταν η γραμματέας. Δεν μου μιλούσε, δεν μου έκανε ερωτήσεις. Μόνη μου κατέθεσα, ότι κατέθεσα ζητώντας να μου προσκομισθούν όλα τα δημοσιεύματα. Το διακύβευμα ήταν να κατηγορηθεί ο Κώστας Βαξεβάνης και να αποδομηθούν οι αποκαλύψεις μας, να κλείσει η εφημερίδα. Αυτό ήθελε η Κυβέρνηση».

Ο «πόλεμος» στον Βαξεβάνη

Υπενθυμίζεται ότι ο εκδότης του Documento κατηγορήθηκε για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση και άλλα αδικήματα. Στην πραγματικότητα, αποκάλυπτε σημαντικές πτυχές του σκανδάλου και επιχειρήθηκε απροκάλυπτα να οδηγηθεί στη φυλακή.

Η κ. Αλεβιζοπούλου εξανάγκασε τον Κ. Βαξεβάνη να ολοκληρώσει την απολογία του, χωρίς να έχει προλάβει να παραδώσει όλα τα στοιχεία που αποδείκνυαν την αθωότητά του. Η συνταξιοδοτημένη πλέον ανακρίτρια απέφευγε να εξετάσει σημαντικούς μάρτυρες για την υπόθεση και αρνήθηκε να παραλάβει κρίσιμο υλικό.

Οι «παραλήψεις»

Μεταξύ άλλων, αγνόησε πράκτορα του FBI που πρόσφερε χείρα βοηθείας και έθεσε τον εαυτό του στη διάθεση της ελληνικής δικαιοσύνης. Επίσης, δεν δέχθηκε να γίνει κατ΄ αντιπαράσταση εξέταση του Ν. Μανιαδάκη και δύο δικαστικών με τον Κ. Βαξεβάνη, όπως ζητούσε ο δημοσιογράφος για να αποκαλύψει όλα τα απροκάλυπτα ψεύδη του πρώην προστατευόμενου μάρτυρα.

Η σκευωρία σε βάρος του δημοσιογράφου κατέρρευσε μετά από απαλλακτική εισαγγελική πρόταση, με την οποία αποδομήθηκαν τα κατηγορητήρια. Ακολούθησε η πανηγυρική απαλλαγή Βαξεβάνη με βούλευμα του δικαστικού συμβουλίου του ειδικού δικαστηρίου.

Συνέχισε με μήνυση

Η κ. Αλεβιζοπούλου, όμως συνέχισε να στοχοποιεί το Documento και τον Βαξεβάνη. Η πρώην ανώτατη δικαστικός υπέβαλε μηνύσεις σε βάρος της εφημερίδας και του εκδότη της για συκοφαντική δυσφήμιση, για δημοσιεύματα σχετικά με την αξιολόγηση των πεπραγμένων της. Την ενόχλησε επίσης η δημοσίευση φωτογραφία της από χώρο του Αρείου Πάγου…

Στο ίδιο μοτίβο

Στη σημερινή δικάσιμο, κατά τη διαδικασία της ανάγνωσης εγγράφων, οι συνήγοροι της Κ. Αλεβιζοπούλου χαρακτήρισαν «ψευδή» τα αποκαλυπτικά ρεπορτάζ του Documento για το σκάνδαλο Novartis και την πρώην ανακρίτρια, παρά το γεγονός ότι πλαισιώνονταν από ατράνταχτα στοιχεία. Επίσης, αναφέρθηκαν εκ νέου στη δημοσίευση φωτογραφίας της που σύμφωνα με το σκεπτικό τους «δείχνει πρόθεση για ονειδισμό της εγκαλούσας». Ωστόσο, το πώς η εικόνα μιας ανώτατης δικαστικού σε διαδρόμους του Αρείου Πάγου μπορεί να τεκμηριώσει τον παραπάνω ισχυρισμό, δεν απαντήθηκε…

Το έγγραφο του Λοβέρδου

Επίσης, δεν αποδείχθηκαν οι ισχυρισμοί του πρώην Αρεοπαγίτη και συζύγου της Κ. Αλεβιζοπούλου, Β. Μαχαίρα, ότι ο Α. Λοβέρδος είχε καταθέσει στη Βουλή έγγραφο του FBI με το όνομά του. Σύμφωνα με όσα υποστήριξε ο Β. Μαχαίρας, σε προηγούμενη δικάσιμο, ο Ανδρέας Λοβέρδος κατέθεσε στη Βουλή μεταφρασμένο έγγραφο, που ανέφερε ότι ο ίδιος ο πρώην υπουργός είχε λάβει 20.000 ευρώ, σε αντίθεση με την επίσημη μετάφραση που είχε στα χέρια της η Κ. Αλεβιζοπούλου. Υπενθυμίζεται ότι μετά τη μετάφραση από την αρμόδια του υπουργείου Εξωτερικών έλειπε το όνομα του Α. Λοβέρδου…

Όπως είχε αποκαλύψει το Documento, στο έγγραφο που έστειλε το FBI στην εισαγγελία Διαφθοράς τονίζονταν μεταξύ άλλων ότι «το 2012 η NVG (σ.σ. Novartis Ελλάς) πλήρωσε 20.000 ευρώ στον Ανδρέα Λοβέρδο, που ξεπλύθηκαν μέσω της Medical Development, για να εμποδίσει ένα ανταγωνιστικό φάρμακο να αντικαταστήσει το Lucentis (που κατασκευάζεται από τη Novartis) ως θεραπεία πρώτης γραμμής για οφθαλμική χρήση».

Παράλληλα, σήμερα η πλευρά της πρώην ανακρίτριας επέμεινε ότι «ο οποιοσδήποτε μπορεί να κρίνει τις νομικές της ενέργειες, όμως η ίδια δεν φαλκίδευσε δικαιώματα κατηγορουμένων». Πάντως, ο Κώστας Βαξεβάνης σημειώνει σε κάθε δικάσιμο ότι βρέθηκε μια ανάσα από τη φυλακή, ακριβώς επειδή η Κ. Αλεβιζοπούλου δεν έκανε δεκτά τα αιτήματα για να υπερασπιστεί τον εαυτό του…

Ο εκδότης του Documento υπενθύμισε το πρωί της Τρίτης (23/6) ενώπιον του δικαστηρίου ότι «ο Μητσοτάκης με είπε κακούργο συμμορίτη» και η πρώην ανακρίτρια δρομολόγησε διώξεις σύμφωνα με το πρωθυπουργικό και κυβερνητικό αφήγημα.

Η μη κλήση

Ο έγκριτος δικηγόρος και επίσης κατηγορούμενος, Γιάννης Μαντζουράνης επανέφερε το ζήτημα με τη μη κλήση του ανθρώπου από το νομικό τμήμα του FBIπου είχε θέσει τον εαυτό του στη διάθεση των ελληνικών δικαστικών αρχών για το σκάνδαλο Novartis. Με δυναμική του παρέμβαση, ο συνήγορος του Κ. Βαξεβάνη, Γ. Απατσίδης σημείωσε ότι στο έγγραφο που έστειλε το συγκεκριμένο άτομο στον Άρειο Πάγο, υπήρχε το υπηρεσιακό του mail, το όνομά του και η ιδιότητά του, όμως ουδέποτε κλήθηκε από την ανακρίτρια για να καταθέσει.

«Το θέμα δεν ήταν αν μπορούσε να τον καλέσει, αλλά αν ήθελε. Και εδώ προκύπτει το κρίσιμο ερώτημα: Γιατί δεν ήθελε;», πρόσθεσε ο Γιάννης Μαντζουράνης. Επιπλέον, έκανε λόγο για «βάναυσες προσβολές της δικονομίας στην υπόθεση» από πλευράς Κ. Αλεβιζοπούλου. Ο συνήγορος του κ. Μαντζουράνη, Γιώργος Γεωργίου, σημείωσε από την πλευρά του την «ευθυγράμμιση των ανακριτικών πράξεων με την τότε κυβέρνηση».

Απορρίφθηκε το αίτημα Απατσίδη

Να σημειωθεί ότι ο Γιάννης Απατσίδης ζήτησε να κληθούν να καταθέσουν στο δικαστήριο ως μάρτυρες η πρώην ανακρίτρια κατά της διαφθοράς Ηλιάνα Ζαμανίκα και η πρώην επικεφαλής της Εισαγγελίας Διαφθοράς, Ελένη Τουλουπάκη. Το αίτημά του, ωστόσο, απορρίφθηκε από την εισαγγελέα της έδρας…

Με παρέμβασή του ο Κώστας Βαξεβάνης ανέδειξε την όσμωση μερίδας της Δικαιοσύνης, και δη στα ανώτατα κλιμάκια, με το πολιτικό σύστημα στη χώρα και αναφέρθηκε επιγραμματικά σε συγκεκριμένες περιπτώσεις.

Η κατάθεση της Κατή

Ακολούθησε η συγκλονιστική κατάθεση της δημοσιογράφου Κατερίνας Κατή, ως μάρτυρα υπεράσπισης του Κώστα Βαξεβάνη. Η σύμβουλος έκδοσης και αρχισυντάκτρια στο τμήμα Έρευνας του Documento, «έσπασε» όταν διηγήθηκε όσα βίωσε τις ημέρες που οι κατηγορούμενοι πολιτικοί για το σκάνδαλο Novartis είχαν μετατραπεί σε κατήγορους και «κυνηγούς» των δημοσιογράφων.

Η έγκριτη δημοσιογράφος έχει καλύψει τις πιο σημαντικές δίκες των τελευταίων ετών και αποκαλύπτει υποθέσεις που άλλοι διστάζουν να «ακουμπήσουν», όμως με το σκάνδαλο Novartis έζησε κάτι πρωτοφανές για την ίδια. «Με ρεπορτάζ που υπέγραψα βίωσα τη δολοφονία χαρακτήρα στο πετσί μου. Έγινε τεράστιος ντόρος. Ακόμα και συνάδελφοι σχολίαζαν στα social media χωρίς να διαβάζουν τι γράφω. Ήμασταν το κακό σπυρί στον κόρφο του συστήματος».

Η Κ. Κατή υπογράμμισε επίσης ότι «αυτή είναι η δουλειά μας. Να βρίσκουμε πληροφορίες, να τις διασταυρώνουμε και να δημοσιεύουμε ρεπορτάζ. Όμως, αντί να λαμβάνουμε επαίνους για τις αποκαλύψεις μας, βρισκόμαστε υπόλογοι». Η γνωστή δημοσιογράφος αναφέρθηκε επίσης στο MeToo και τις υποθέσεις Λιγνάδη-Φιλιππίδη. Όπως είπε, δημοσιεύτηκαν ανατριχιαστικές μαρτυρίες πριν οι υποθέσεις πάρουν τον δρόμο της Δικαιοσύνης. «Αυτό τι σημαίνει; Ότι οι ρεπόρτερ που δημοσίευαν τις μαρτυρίες είχαν στήσει κάτι; Γιατί συνέβη αυτό με τον Βαξεβάνη και το σκάνδαλο Novartis», διερωτήθηκε.

Επιπλέον, η Κ. Κατή κατέθεσε: «Ο Βαξεβάνης φαίνεται ακλόνητος και γενναίος, και είναι, υπερασπίζεται με σθένος τη δουλειά του, όμως λίγοι άνθρωποι ξέρουν τι βίωσε εκείνη την περίοδο. Ακούσαμε από την πλευρά της εγκαλούσας ότι ήταν βάρβαρος κατά τη διαδικασία της ανάκρισης και ότι ταλαιπώρησε την Κ. Αλεβιζοπούλου. Ο ίδιος πάντως βρέθηκε αδίκως, μια ανάσα από τη φυλακή εκείνη την περίοδο. Έπρεπε να αποδομήσει γραμμή-γραμμή το κατηγορητήριο».

«Πάλευε και για εμάς»

Η σύμβουλος έκδοσης του Documento τόνισε χαρακτηριστικά ότι «κρεμαστήκαμε και εμείς ως δημοσιογράφοι , συνεργάτες του δήθεν “συμμορίτη” στα μανταλάκια. Εκτός από την ελευθερία, την τιμή και την υπόληψη του , ο Βαξεβάνης πάλευε και για εμάς. Η εφημερίδα θα έκλεινε και θα χάναμε τη δουλειά μας και μάλιστα στιγματισμένοι αν οδηγούνταν στη φυλακή. Όταν του ασκήθηκε η δίωξη ο ίδιος ο Πρωθυπουργός της χώρας από το βήμα της Βουλής τον εμφάνισε ως εγκληματία παραβιάζοντας το τεκμήριο της αθωότητας, προσβάλλοντας την ίδια τη Δικαιοσύνη , και δείχνοντας με τη στάση του ποια ήταν η επιθυμία του για την τύχη του Κώστα Βαξεβάνη και της εφημερίδας του. Θα έπρεπε από αυτή την ωμή παρέμβαση στη Δικαιοσύνη να είχε ξεσηκωθεί το σύμπαν , αλλά ο νομικός -δικαστικός κόσμος τότε αγρόν ηγόραζε”.

Η Κ. Κατή ήταν επίσης μάρτυρας υπεράσπισης του Κ. Βαξεβάνη και μίλησε για την… σοκαριστική κατάθεσή της στο γραφείο της πρώην ανακρίτριας. «Ζήτησα να καταθέσω στην Κ. Αλεβιζοπούλου. Ήταν μια θλιβερή διαδικασία. Όταν μπήκα στο γραφείο της μπερδεύτηκα. Νόμιζα ότι ήταν η γραμματέας. Δεν μου μιλούσε. Δεν μου έκανε ερωτήσεις. Μόνη μου κατέθεσα, ότι κατέθεσα. Απλά με κοιτούσε και εγώ μιλούσα. Περίμενα να αντιδράσει, αλλά ήταν μάταιο», σημείωσε η δημοσιογράφος του Documento.

«Έπρεπε να κλείσει το Documento»

Όπως είπε στη συνέχεια, η στόχευση του πολιτικού συστήματος ήταν ξεκάθαρη: «Έπρεπε να κλείσει το Documento, που είχε ήδη αποκαλύψει πολλά για τον Κυριάκο Μητσοτάκη και την Μαρέβα Γκραμπόφσκι, όπως τα Πόθεν Έσχες τους, το σπίτι του Βολτέρου, τα δάνεια του Κήρυκα Χανίων και το mail του Φρουζή (πρώην αντιπρόεδρος της Novartis στην Ελλάδα) με τραπεζώματα το 2016 για στήριξη στον σημερινό πρωθυπουργό».

Η Κ. Κατή υποστήριξε επίσης ότι «η στάση της Αλεβιζοπούλου ήταν απαράδεκτη και για αυτό γεννούσε υποψίες. Η επιχειρηματολογία του δικαστικού συμβουλίου για την απαλλαγή Βαξεβάνη ήταν στην ουσία η πιο σκληρή κριτική στην πρώην ανακρίτρια».

Η δίκη θα συνεχιστεί την Τρίτη 30 Ιουνίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...