Ο Κάπτεν Αμέρικα επιστρέφει δριμύτερος και πιο τολμηρός, δύο έμπειροι αστυνομικοί αναζητούν έναν στυγερό δολοφόνο σε ένα βρώμικο κι επικίνδυνο κύκλωμα βίας και παρανομίας, ένας τρελός φιλόσοφος αποδεικνύεται ο ικανότερος πολιτικός και ένας αλληγορικός Μυστικός Δείπνος καταγγέλλει σαρκαστικά την υποκρισία και την καταπίεση στα κινηματογραφικά πλάνα αυτής της εβδομάδας.
Ο ήρωας, που εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε κόμικς το 1941, από τους δημιουργούς Τζο Σιμόν και Τζακ Κίρμπι και, μέχρι σήμερα, έχει πουλήσει παγκοσμίως πάνω από 210 εκατομμύρια βιβλία με τις περιπέτειες του, επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη μετά την πρώτη ταινία του 2011. Πρόκειται για τον πιο δυναμικό σούπερ ήρωα του σύμπαντος της Marvel, που επανέρχεται με μία τρισδιάστατη περιπέτεια δράσης και επιστημονικής φαντασίας, με τη σκηνοθετική υπογραφή των Άντονι και Τζο Ρούσο, και πρωταγωνιστές τους Κρις Έβανς, Σκάρλετ Γιόχανσον, Κόμπι Σμόλντερς, Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Έμιλι Βανκάμπ, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, Χέιλι Άτγουελ, Άντονι Μακί, Σεμπάστιαν Σταν, Ντομινίκ Κούπερ, Φρανκ Γκρίλο, Τόμπι Τζόουνς, Άλαν Ντέιλ και Τζένι Αγκουτέρ.
Με μια πιο πολιτική και τολμηρή διάθεση που θα σκαλίσει σε βάθος τις διφορούμενες τακτικές των μελών της περίφημης μυστηριώδους οργάνωσης SHIELD, αυτήν τη φορά, ο Κάπτεν Αμέρικα υποχρεώνεται να συνεργαστεί με μία πράκτορα, γνωστή ως Μαύρη Χήρα, για να αντιμετωπίσουν έναν ψυχρό δολοφόνο, τον Στρατιώτη του Χειμώνα, έναν ήρωα που δημιουργήθηκε για τη Marvel, το 2005, από τον Εντ Μπρουμπέικερ.
Βασισμένο στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Καρίλ Φερέι, το πολιτικό θρίλερ του Ζερόμ Σαλ, με τον – βραβευμένο με Όσκαρ - Φόρεστ Ουίτακερ και τους Ορλάντο Μπλουμ, Τάνια Βαν Γκράαν, Νατάσα Λόρινγκ, Πάτρικ Λάιστερ και Κόνραντ Κεμπ, και τη μουσική του - πέντε φορές υποψήφιου για Όσκαρ - Αλεξάντερ Ντεσπλά, ήταν η επίσημη ταινία λήξης στο Φεστιβάλ των Καννών 2013. Σε μια χώρα που πασχίζει να σβήσει από την ιστορία της τη μαύρη σελίδα του Απαρτχάιντ, σε έναν τόπο βαθιά στοιχειωμένο από τα φαντάσματα του παρελθόντος, τη Νότια Αφρική, δύο εμπειροπόλεμοι αστυνομικοί αγωνίζονται να εξιχνιάσουν τη δολοφονία δύο γυναικών.
Όπως τονίζει ο σκηνοθέτης: «Εκείνο, που σκόπευα από την αρχή, ήταν να αναδείξω και να χτίσω την έννοια της συγχώρεσης, η οποία διατρέχει ολόκληρη την ταινία. Γιατί, όπως είχε πει και ο Ντέσμοντ Τούτου: "Δε νοείται μέλλον, δίχως συγχώρεση". Η ταινία ασχολείται με τη δυσκολία και την ανάγκη για συγχώρεση, προκειμένου να μπορέσει κανείς να προχωρήσει και να μη μένει στάσιμος. Και έχω την εντύπωση ότι η Νότια Αφρική είναι ένα κατάλληλο μέρος, για να μιλήσει κανείς για συγχώρεση…»
Η κωμωδία του Ρομπέρτο Άντο, που απέσπασε τα βραβεία καλύτερου σεναρίου και πρώτου ανδρικού ρόλου (Τόνι Σερβίλο) στα Βραβεία της Ένωσης Ιταλών Κριτικών Κινηματογράφου, αναθέτει σε έναν τρελό να δείξει στους πολιτικούς πως να διοικούν το κράτος. Με πρωταγωνιστές τους Τόνι Σερβίλο, Βαλέριο Μαστραντρέα, Βαλέρια Μπρούνι Ταντέσκι και Μικέλα Σεσόν, στην Ιταλία που πλήττεται από την οικονομική κρίση, ο γραμματέας του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης εξαφανίζεται. Για να μη γίνει αντιληπτή η απουσία του, επιστρατεύεται ο δίδυμος αδελφός του, ένας μανιοκαταθλιπτικός φιλόσοφος που, πρόσφατα, βγήκε από το ψυχιατρείο…
Με αφετηρία ένα ιστορικό περιστατικό που συνέβη στην Κούβα, τον 18ο αιώνα, ο μεγάλος Κουβανός σκηνοθέτης Τομάς Γκουτιέρες Αλέα δημιουργεί μία πολιτική παραβολή, γεμάτη χιούμορ, ειρωνεία και σκηνοθετικά ευρήματα, μια τολμηρή καταγγελία της υποκρισίας και των αντιφάσεων της θρησκείας και της αριστοκρατίας. Με τους Νέλσον Βιλάγκρα, Σιλβάνο Ρέι, Λούις Αλμπέρτο Γκαρσία και Χοσέ Αντόνιο Ροντρίγκες, η βραβευμένη ταινία του 1976 αποτελεί μια σατιρική αλληγορία για τις καταπιεστικές κοινωνίες, μια σαρκαστική αναπαράσταση της βιβλικής περιγραφής, με αφρικανικά θρησκευτικά στοιχεία, ανάμικτα με σημεία αναφοράς στην κουβανέζικη ιστορία και λογοτεχνία. Όλα διαδραματίζονται την ημέρα του Πάσχα, όταν ένας φεουδάρχης επιχειρεί να πατάξει την εξέγερση των νέγρων σκλάβων του, προσπαθώντας να τους μυήσει στον χριστιανισμό.
Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
gkoul@naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου