Όσοι παρακολούθησαν από κοντά τα γεγονότα το 2007 ανάμεσα σε Ντένις
και Αλόνσο δυσκολεύουνται να πιστέψουν ότι σήμερα οι δυο τους
αγκαλιάζονται...
Ο Ισπανός πρωταθλητής μίλησε χτες στο Πάραγκον
στους δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου δίδυμου
της ομάδας. Η συνέντευξη δημοσιοποιήθηκε από την ομάδα σήμερα.Πως αποφάσισες να συνεργαστείς με τη McLaren;
Θα ξεκινήσω λέγοντας πως το πρώτο μου καρτ ήταν μια ρέπλικα McLaren – Honda ότι ήμουν 3 ετών. Όταν ανακοινώθηκε η αναβίωση της συνεργασίας πέρυσι ήταν ήδη μια ελκυστική προοπτική. Για μένα ήταν δύσκολη απόφαση ν’ αφήσω τη Ferrari που είναι ένα σημαντικό βήμα στην καριέρα ενός οδηγού. Ήρθα εδώ γιατί πιστεύω ότι μπορεί να μου δώσει τα καλύτερα αποτελέσματα και ένα τρίτο παγκόσμιο τίτλο. Επισκέφτηκα τα εργοστάσια εδώ και στην Ιαπωνία και έχω εμπιστοσύνη ότι θα γίνουν σπουδαία πράγματα. Η προσπάθεια προσέγγισης ξεκίνησε πριν από ενάμιση χρόνο οπότε πρέπει να ευχαριστήσω τον Μάρτιν Ουίτμαρς, τον Έρικ Μπουγιέ, τον Ρον Ντένις και τον Γιασουχίσα Αράι για τις συζητήσεις που με έπεισαν. Είμαι πολύ χαρούμενος ως μέλος αυτής της συνεργασίας. Τώρα είναι ώρα για δουλειά, ελπίζω να έχουμε καλά αποτελέσματα το συντομότερο δυνατό.
Στιγμιότυπο από τη χθεσινή παρουσίαση, με το Μπάτον (δεξιά) να κοιτά τον Αλόνσο.
Η Honda επιστρέφει μετά από 6 χρόνια, πόσο καιρό θα χρειαστείτε για την 1η νίκη;
Ας είμαστε ρεαλιστές. Πρέπει να έχουμε αυτοπεποίθηση γιατί έχουμε όλα τα μέσα, το τεχνικό επιτελείο που μπορεί να μας φέρουν σε ανταγωνιστική θέση αλλά ταυτόχρονα χρειάζεται ρεαλισμός. Η φετινή χρονιά δεν ήταν και τόσο ανταγωνιστική για τη McLaren και το 2015 η Honda θ’ αγωνιστεί για πρώτη φορά με τις μονάδες ισχύος που είναι εξαιρετικά πολύπλοκες. Είναι δύσκολο να πούμε ότι θα είμαστε σε θέση να κερδίσουμε αλλά σας διαβεβαιώνω ότι θα δώσουμε το 100% των δυνατοτήτων μας μέχρι να το πετύχουμε. Έχουμε ήδη σημάδια ότι κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση.
Συμφωνείς με τον Ρον Ντένις που είπε ότι έχεις αφήσει κάτι μισό με τη McLaren;
Ναι. Το ένιωθα και φεύγοντας, έφερα μαζί μου τον αριθμό 1 το 2007 όταν ήρθα εδώ όντας πρωταθλητής και θέλω να το ξαναφέρω αυτή τη φορά με την ομάδα αυτή. Πέτυχα κάποια πράγματα στην καριέρα μου, πήρα τίτλους και χαίρω κάποιας εκτίμησης απ’ όλους ακόμη κι όταν δεν κερδίζω. Όμως υπήρχε κάτι λάθος, η εμπειρία του 2007 και τώρα πρέπει να το φτιάξουμε και αυτό.
Πως βλέπεις τον έτερο οδηγό, Τζένσον Μπάτον και το δοκιμαστή Κέβιν Μάγκνουσεν;
Ανυπομονώ να δουλέψω μαζί τους. Ξέρω εδώ και πολλά χρόνια το Τζένσον είναι κύριος και σπουδαίος αθλητής επαγγελματίας και προσηλωμένος. Η εμπειρία που έχουμε θα βοηθήσει τη Honda στα πρώτα βήματα με τη μονάδα ισχύος. Μαζί με το Κέβιν που ήταν ο καλύτερος rookie θα βοηθήσουμε την ομάδα και θα μάθουμε ο ένας από τον άλλο. Είμαστε πολύ δυνατή ομάδα, οι άλλοι πρέπει να ανησυχούν…
Η σχέση σου με το Ρον Ντένις δεν ήταν καλή στο παρελθόν, άλλαξε αυτό και τι σε κάνει αισιόδοξο ότι δε θα γίνουν τα ίδια στο μέλλον;
Έχουν περάσει χρόνια και κάποια πράγματα ακούγονται με υπερβολή σήμερα. Δεν ήταν η καλύτερη χρονιά το 2007. Ξεκινήσαμε καλά, διεκδικήσαμε το πρωτάθλημα αλλά στο τέλος χώρισαν οι δρόμοι μας για διαφορετικούς λόγους. Όπως είπα ξανά νιώθω καλά για όσα έχω πετύχει εκτός από το 2007. Δεν απέδωσα τότε ότι καλύτερο μπορούσα. Έτσι επτά χρόνια μετά πιο ώριμος έχοντας μάθει και κατανοήσει πράγματα που δεν κατανοούσα στα 25 μου χρόνια έρχομαι να κάνω αυτό που ξεκίνησα το 2007. Μιλήσαμε αρκετά με το Ρον τον προηγούμενο χρόνο βρεθήκαμε σε κάποια δείπνα και σε κάποια δωμάτια ξενοδοχείων αν και αυτό ακούγεται άσχημα. Κατανοούμε και οι δυο ότι είμαστε πολύ ανταγωνιστικοί λατρεύουμε το μηχανοκίνητο αθλητισμό και μερικές φορές διαφωνούμε. Αλλά όπως προείπα είναι διαφορετικά στα 25 σου χρόνια. Επιπλέον δεν είναι πια McLaren – Mercedes αλλά McLaren – Ηonda τελείως διαφορετικό. Επίσης άλλο ο Τζένσον, άλλο ο Λιούις. Είχα άλλα δυο χρόνια συμβόλαιο σε μια ομάδα με πολύ καλή ατμόσφαιρα. Διάλεξα αυτή την πρόκληση γιατί βλέπω καθαρά ότι μπορεί να με ξαναφέρει στις νίκες.
Η McLaren δεν έχει κερδίσει αγώνα εδώ και δυο χρόνια και η μονάδα ισχύος της Honda είναι νέα. Πως αξιολογείς ότι θα υπάρχει δυναμική για νίκες;
Η F1 δεν είναι μαθηματικά, βλέπω την προσήλωση της Honda από την Ιαπωνία τις εγκαταστάσεις, τους νέους τεχνικούς στη McLaren όλα αυτά είναι σημαντικά.
McLaren: Αλόνσο και Μπάτον για το 2015!
Μετά την αποχώρηση του Χάμιλτον στα τέλη του 2012 η McLaren πέρασε δυο χρόνια ψάχνοντας για το νέο αστέρι. Έτσι "έκαψε" τους Πέρεζ και Μάγκνουσεν. Φέτος αποφάσισαν ν' αλλάξουν γραμμή πλεύσης και να ποντάρουν ξανά στην εμπειρία δυο παγκόσμιων πρωταθλητών των Μπάτον (2009) και Αλόνσο (2005, 2006).
Σε σήριαλ με πολλά επεισόδια εξελίχθηκε τελικά η ανακοίνωση του οδηγικού διδύμου της McLaren για το 2015. Σε σημερινή συνέντευξη Τύπου στην έδρα της ομάδας στο Πάραγκον ανακοινώθηκαν τα ονόματα των δυο οδηγών που θα αγωνιστούν με τα χρώματα της Βρετανικής ομάδας το 2015. Όπως αναμένονταν το δίδυμο είναι αυτό των Αλόνσο και Μπάτον, η βρετανική ομάδα πόνταρε στην εμπειρία των δυο παγκόσμιων πρωταθλητών. Ο 22χρονος Κέβιν Μάγκνουσεν που φέτος οδηγούσε για την ομάδα παραμένει στις τάξεις της σε ρόλο δοκιμαστή.Υπήρξαν έντονες παρασκηνιακές διαβουλεύσεις ωσότου καταλήξουν στην απόφαση αυτή. Αρχικά πέρασε καιρός ωσότου συμφωνήσουν με τον Αλόνσο. Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ μας θα πάρει περίπου 32 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Ο Ισπανός δυσκολεύτηκε αρκετά να πάρει απόφαση να φύγει από τη Ferrari αλλά και να συμφωνήσει με τη McLaren. Βλέπετε η προηγούμενη συνεργασία του με την ομάδα το 2007 ήταν εκρηκτική. Από τη στιγμή που ο Αλόνσο συμφώνησε ο Ρον Ντένις έβλεπε τον προϋπολογισμό της ομάδας όσον αφορά στους οδηγούς να ξεφεύγει αν αποφάσιζε όπως φάνταζε λογικό να κρατήσει και το Μπάτον. Σημειώστε εδώ πως το 2014 μετά την αποχώρηση της Vodafone ήταν μια χρονιά με περιορισμένα έσοδα για την McLaren. Η απουσία κεντρικού χορηγού από το μονοθέσιο της ομάδας είναι εμφανής.
Ο Ρον Ντένις θέλοντας να κάνει κάποια οικονομία (;) και ενώ ταυτόχρονα δεν έχει κάποια ιδιαίτερη εκτίμηση στο Μπάτον ήθελε να δώσει αυτή τη θέση στο Μάγκνουσεν. Εντελώς αντίθετη όμως ήταν η απόφαση των υπολοίπων μετόχων της εταιρείας αλλά και της Honda που από το 2015 θα προμηθεύει με μονάδες ισχύος τη βρετανική ομάδα.
Ο Μπάτον έχει αναπτύξει μια ιδιαίτερα καλή σχέση με τους Ιάπωνες αγωνιζόμενος με τους κινητήρες τους από το 2003 - 2008. Παράλληλα η συμβία του Τζέσικα Μιτσιμπάτα, Γιαπωνέζα (τοπ μόντελ) τον έχει βοηθήσει στο να κατανοήσει την κουλτούρα του λαού της. Όπως και να έχει η Honda ήθελε Μπάτον.
O Τζένσον Μπάτον με την εκλεκτή της καρδιάς του Τζέσικα Μιτσιμπάτα.
Μιλώντας για τη νέα του συνεργασία με τη McLaren ο Αλόνσο μεταξύ άλλων είπε: «Δεν έκρυψα ποτέ ότι ο Άιρτον Σένα ήταν είδωλο για μένα. Θυμάμαι ακόμη τις αφίσες στο παιδικό μου δωμάτιο. Το μονοθέσιο της McLaren Honda ήταν για μένα έμπνευση είχα το ίδιο χρώμα στο καρτ, είναι τιμή μου να αγωνιστώ στη F1, μ’ αυτή την ομάδα. Μέσα στη χρονιά είχα αρκετές προτάσεις μερικές ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες από κάποιες ομάδες με υψηλή απόδοση. Η McLaren με είχε προσεγγίσει εδώ και ένα χρόνο και μου είχε ζητήσει να λάβω μέρος σ’ αυτή τη νέα εποχή ενός συνδυασμού που στο παρελθόν κυριάρχησε στη F1. Είχα συζητήσεις εις βάθος με τους επικεφαλής και της McLaren και της Honda, είδα τις φανταστικές εγκαταστάσεις τόσο εδώ όσο και στην Ιαπωνία και είναι ξεκάθαρο για μένα ότι υπάρχουν οι προδιαγραφές για μια μακροχρόνια και επιτυχημένη συνεργασία. Εγώ από την πλευρά μου θα δώσω σ’ αυτή τον καλύτερο εαυτό μου. Έχουμε χρόνο, ελπίδα και ότι είναι απαραίτητο, στόχος μας η επιστροφή του θρύλου».
Από την πλευρά του ο Μπάτον που έφτασε στα όρια της υπομονής χαμογέλασε τελικά μαθαίνοντας ότι θα παραμείνει και το 2015 στη F1: «Είμαι ενθουσιασμένος που θα αγωνιστώ για 16η χρονιά στη F1 και για 6η χρονιά με τη McLaren. Όπως είπε και ο Φερνάντο είμαι σίγουρος πως η McLaren και η Honda θα πετύχουν σπουδαία πράγματα από κοινού. Το ν’ αγωνίζομαι με τα νέα χρώματα της McLaren που είναι ιστορικά είναι για μένα μια σπουδαία ευκαιρία. Πρόκειται για τα ασπροκόκκινα μονοθέσια με τα οποία έγραψε ιστορία ο Σένα. Επίσης χαίρομαι που ο Κέβιν παραμένει μέλος της ομάδας, είναι πολύ γρήγορος και καλό παιδί. Ξέρω τους ανθρώπους της Honda από το 2003 τους σέβομαι και υπόσχομαι να δώσω το 100% ώστε να πετύχει η συνεργασία με τη McLaren. Τέλος ανυπομονώ να συνεργαστώ μ’ έναν οδηγό τόσο γρήγορο και έμπειρο όπως ο Φερνάντο. Είμαι σίγουρος ότι θα τα πάμε πολύ καλά μαζί».
Για λογαριασμό της McLaren μίλησε ο Ρον Ντένις: «Είμαι εκστασιασμένος που συμμετέχω στην νέα εποχή της McLaren-Honda και μιλώ εκ μέρους όλων εδώ στη McLaren. Είμαι σίγουρος ότι και στη Honda επιθυμούν διακαώς να σημειώσουν νίκες. Όσον αφορά στους οδηγούς η πολιτική της McLaren ήταν πάντα το ισχυρότερο δίδυμο αυτό είναι οι Φερνάντο και Τζένσον. Υπογράψαμε με το Φερνάντο πριν λίγο καιρό αλλά προτιμήσαμε να κάνουμε ανακοίνωση μετά και την υπογραφή του Τζένσον. Για πολλούς λόγους πήρε καιρό η διαπραγμάτευση με το Τζένσον ο οποίος είναι 100% αφοσιωμένος στη McLaren-Honda, στη F1 και στην προσπάθεια για νίκες. Αμφότεροι είναι έμπειροι και έχουν ο Αλόνσο 32 νίκες και ο Μπάτον 15 σε 500 εκκινήσεις. Αυτή τη στιγμή έχουμε το καλύτερο δίδυμο οδηγών στη F1».
Ο επικεφαλής της Honda Racing Γιασουχίτσα Αράι συμπλήρωσε: «Η συνεργασία μας με τη McLaren γίνεται ολοένα και πιο ισχυρή και είμαστε ενθουσιασμένοι να καλωσορίσουμε στην ομάδα δυο παγκόσμιους πρωταθλητές. Παραμένουμε προσγειωμένοι και επικεντρωμένοι στη χρονιά που έρχεται. Έχουμε επιταχύνει την εξέλιξη της μονάδας ισχύος μετά τα όσα μάθαμε στις δοκιμές του Άμπου Ντάμπι. Δουλεύοντας μ’ αυτούς τους πολύ έμπειρους οδηγούς θα μπορέσουμε να βελτιστοποιήσουμε τη μονάδα ισχύος πριν το ξεκίνημα του πρωταθλήματος».
Η παρουσίαση της McLaren Honda στις 2/3 στη Γενεύη πιθανόν θα είναι η μέρα που θα αποκαλυφθούν και τα χρώματα του νέου μονοθεσίου. Ακούγονται πολλά για επιστροφή στο θρυλικό άσπρο κόκκινο των τότε McLaren Honda. Θυμίζουμε πως η προηγούμενη συνεργασία των δυο εταιρειών απέδωσε από το 1988 έως το 1992 οχτώ πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών 44 νίκες, 53 pole και όλα αυτά σε 80 αγώνες.
Πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου