Βαρέλι χωρίς πάτο τα παλιά Airbus

Εχει γίνει σίριαλ χωρίς τέλος το φιάσκο με την αξιοποίηση των αεροπλάνων τύπου Airbus. Το Δημόσιο, αφού δεν μπόρεσε να τα πουλήσει, συνεχίζει να ξοδεύει για τη συντήρηση των δύο αεροσκαφών που έχουν ξεμείνει στο Ελληνικό.
Πρόσφατα, η διυπουργική επιτροπή ενέκρινε την καταβολή 193.000 ευρώ, ποσό που θα χρησιμοποιηθεί για τη συντήρηση, την ασφάλεια και τη στάθμευση των δύο αεροσκαφών έως τις 28 Φεβρουαρίου 2015. Τα αντίστοιχα κονδύλια για τις περιόδους 15/4/2013-31/12/2013 και 1/01/2014-31/10/2014 ήταν 566.000 ευρώ και 444.000 ευρώ, αντίστοιχα. Ακόμη, για το διάστημα 28/5/2014-31/10/2014 είχαν εγκριθεί 220.000 ευρώ.


Η ιστορία της πώλησης των συγκεκριμένων αεροσκαφών αρχίζει από το 2009, όταν το Ελληνικό Δημόσιο πήρε πίσω τα τέσσερα αεροσκάφη τύπου Airbus από την Ολυμπιακή, που ιδιωτικοποιήθηκε.
Η προίκα της εταιρίας αποτιμήθηκε 180.000.000 ευρώ το 2009. Ο τότε υπουργός Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου έθεσε τα αεροσκάφη προς πώληση με κατώτατη τιμή τα 100.000.000 ευρώ. Εγινε διαγωνισμός, στον οποίο πλειοδότησε η αμερικανική εταιρία Cirrus, προσφέροντας όμως 95.000.000 ευρώ. Ο διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος το 2011.


Στο τέλος του 2011, η διυπουργική επιτροπή αποκρατικοποιήσεων ανέθεσε το έργο της αποτίμησης της αξίας των Airbus. Παράγοντες της αγοράς εκτιμούσαν τότε ότι τα έσοδα που θα κατέληγαν στα κρατικά ταμεία θα ήταν λιγότερα από 95.000.000 ευρώ (από όσα δηλαδή είχε προσφέρει αρχικά η Cirrus).


Τελικά το 2012 η αμερικανική εταιρία Apollo συμφώνησε με το Δημόσιο να πληρώσει 40.300.000 δολάρια για τα τέσσερα αεροπλάνα. Η εταιρία όμως παρέλαβε τα δύο από αυτά υπό τη μορφή ανταλλακτικών. Το ίδιο θα γινόταν με τα άλλα δύο, αλλά η διαδικασία της αποσυναρμολόγησης καθυστέρησε. Η Apollo ζήτησε μείωση του τιμήματος στα 9.000.000 δολάρια. Ομως το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν ενέκρινε ποτέ τη σύμβαση, διότι το νέο τίμημα θα αποτελούσε ζημιά για το Δημόσιο.
πηγη
ΥΣ.. ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...