Μαζί της θα φέρει και μια αναδιάταξη των εσωτερικών των αυτοκινήτων μας, που θα έχουν τη δυνατότητα να μετατρέπονται σε «σαλόνια» όταν το έλεγχο θα τον ασκεί το σύστημα. Μέχρι όμως να φτάσουμε σε αυτό το επίπεδο θα παρεμβληθούν κάποια ενδιάμεσα, από τα οποία θα απουσιάζουν στοιχεία που τα έχουμε συνηθίσει εδώ και χρόνια.
Στοιχεία όπως π.χ. το καλό, κλασικό χειρόφρενο, που είναι ήδη προστατευόμενο είδος. Και δεν είναι μόνο η μηχανική του υπόσταση που είναι passe. Είναι και η σχετική πολυπλοκότητα της λειτουργίας του και κυρίως ο χώρος που καταλαμβάνει στην κεντρική κονσόλα όπου και συνήθως βρίσκεται. Αν αντικατασταθεί από ένα ηλεκτρικό δεν χρειάζεται τίποτα περισσότερο από έναν μικρό διακόπτη και ο υπόλοιπος χώρος μπορεί να αξιοποιηθεί για κάποια θήκη για το κινητό ή για μια βάση για το αναψυκτικό.
Τα αυτοκίνητα με κλασικό χειρόφρενο θα γίνονται δυστυχώς ολοένα και λιγότερα... Πηγή: BMW
Το ενδιαφέρον εδώ είναι πως και οι διακόπτες αυτοί καθαυτοί είναι είδος προς εξαφάνιση. Ήδη τα πολλά κουμπιά καταργούνται για χάρη του minimal, ενώ η επέλαση των οθονών αφής από τις οποίες θα ελέγχονται στο (άμεσο) μέλλον ακόμα περισσότερες λειτουργίες σε σχέση με σήμερα θα τους δώσουν τη χαριστική βολή. Παρόλο που η νέα τεχνολογία δεν είναι πάντοτε εξίσου πρακτική. Συγκρίνεται το να γυρίσεις απλά ένα κουμπί για να ακούσεις πιο δυνατά ραδιόφωνο με το να πατάς το + συνεχώς για να αυξηθούν οι μπάρες στην οθόνη;
Εδώ εννοείται πως το ηχοσύστημα δεν θα έχει CD. Τι να το κάνει άλλωστε, από τη στιγμή που υπάρχουν οι θύρες USB και η διασύνδεση του κινητού, όπου οι περισσότεροι έχουν αποθηκευμένα τα αγαπημένα τους κομμάτια, θα είναι αναπόσπαστο μέρος του βασικού εξοπλισμού; Ήδη κάποιες εταιρείες δεν διαθέτουν καν ηχοσυστήματα με CD ή αν τα έχουν στη γκάμα τους τα χρεώνουν επιπλέον, ενώ προκειμένου να βρεθεί χώρος για τις θύρες USB καταργείται ένα ακομα στοιχείο που μέχρι πριν λίγα χρόνια ήταν πρώτης γραμμής.
Τη θέση του αναπτήρα την παίρνουν θύρες USB ή επιπλέον παροχή ρεύματος. Πηγή: Audi
Ο λόγος για τον αναπτήρα που πέφτει θύμα όχι μόνο της ανάγκης για επιπλέον θύρες ή για την παροχή ρεύματος αλλά και της μείωσης του αριθμού των καπνιστών. Μαζί του, θύμα των αλλαγών και το τασάκι, ενώ ήδη σε αρκετά μοντέλα αν δεν επιλέξετε το πακέτο καπνιστού δεν θα έχετε ούτε πώς να ανάψετε αλλά ούτε και πώς να σβήσετε το τσιγάρο σας.
Αν πάλι συνηθίζετε να ακουμπάτε στο τραπέζι το πακέτο τα τσιγάρα μαζί με το κλειδί του αυτοκινήτου και το κινητό στο μέλλον θα έχετε μόνο το πακέτο και το κινητό. Κι αυτό γιατί πολύ απλά το αυτοκίνητό σας δεν θα έχει κλειδί, καθώς η δυνατότητα ασφαλούς διασύνδεσης των smartphones θα τους επιτρέπει να λειτουργούν και ως ηλεκτρονικά κλειδιά.
Ακόμα όμως και αν αυτό θα πάρει λίγο καιρό το βέβαιο είναι πως όλο και λιγότερα μπρελόκ θα κρέμονται στα ταμπλό...
Στοιχεία όπως π.χ. το καλό, κλασικό χειρόφρενο, που είναι ήδη προστατευόμενο είδος. Και δεν είναι μόνο η μηχανική του υπόσταση που είναι passe. Είναι και η σχετική πολυπλοκότητα της λειτουργίας του και κυρίως ο χώρος που καταλαμβάνει στην κεντρική κονσόλα όπου και συνήθως βρίσκεται. Αν αντικατασταθεί από ένα ηλεκτρικό δεν χρειάζεται τίποτα περισσότερο από έναν μικρό διακόπτη και ο υπόλοιπος χώρος μπορεί να αξιοποιηθεί για κάποια θήκη για το κινητό ή για μια βάση για το αναψυκτικό.
Τα αυτοκίνητα με κλασικό χειρόφρενο θα γίνονται δυστυχώς ολοένα και λιγότερα... Πηγή: BMW
Το ενδιαφέρον εδώ είναι πως και οι διακόπτες αυτοί καθαυτοί είναι είδος προς εξαφάνιση. Ήδη τα πολλά κουμπιά καταργούνται για χάρη του minimal, ενώ η επέλαση των οθονών αφής από τις οποίες θα ελέγχονται στο (άμεσο) μέλλον ακόμα περισσότερες λειτουργίες σε σχέση με σήμερα θα τους δώσουν τη χαριστική βολή. Παρόλο που η νέα τεχνολογία δεν είναι πάντοτε εξίσου πρακτική. Συγκρίνεται το να γυρίσεις απλά ένα κουμπί για να ακούσεις πιο δυνατά ραδιόφωνο με το να πατάς το + συνεχώς για να αυξηθούν οι μπάρες στην οθόνη;
Εδώ εννοείται πως το ηχοσύστημα δεν θα έχει CD. Τι να το κάνει άλλωστε, από τη στιγμή που υπάρχουν οι θύρες USB και η διασύνδεση του κινητού, όπου οι περισσότεροι έχουν αποθηκευμένα τα αγαπημένα τους κομμάτια, θα είναι αναπόσπαστο μέρος του βασικού εξοπλισμού; Ήδη κάποιες εταιρείες δεν διαθέτουν καν ηχοσυστήματα με CD ή αν τα έχουν στη γκάμα τους τα χρεώνουν επιπλέον, ενώ προκειμένου να βρεθεί χώρος για τις θύρες USB καταργείται ένα ακομα στοιχείο που μέχρι πριν λίγα χρόνια ήταν πρώτης γραμμής.
Τη θέση του αναπτήρα την παίρνουν θύρες USB ή επιπλέον παροχή ρεύματος. Πηγή: Audi
Ο λόγος για τον αναπτήρα που πέφτει θύμα όχι μόνο της ανάγκης για επιπλέον θύρες ή για την παροχή ρεύματος αλλά και της μείωσης του αριθμού των καπνιστών. Μαζί του, θύμα των αλλαγών και το τασάκι, ενώ ήδη σε αρκετά μοντέλα αν δεν επιλέξετε το πακέτο καπνιστού δεν θα έχετε ούτε πώς να ανάψετε αλλά ούτε και πώς να σβήσετε το τσιγάρο σας.
Αν πάλι συνηθίζετε να ακουμπάτε στο τραπέζι το πακέτο τα τσιγάρα μαζί με το κλειδί του αυτοκινήτου και το κινητό στο μέλλον θα έχετε μόνο το πακέτο και το κινητό. Κι αυτό γιατί πολύ απλά το αυτοκίνητό σας δεν θα έχει κλειδί, καθώς η δυνατότητα ασφαλούς διασύνδεσης των smartphones θα τους επιτρέπει να λειτουργούν και ως ηλεκτρονικά κλειδιά.
Ακόμα όμως και αν αυτό θα πάρει λίγο καιρό το βέβαιο είναι πως όλο και λιγότερα μπρελόκ θα κρέμονται στα ταμπλό...
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου