Πολλά και ενδιαφέροντα είναι τα εκθέματα της Toyota στο Σαλόνι
Αυτοκινήτου της Γενεύης που θα παραμείνει ανοικτό για το κοινό έως και
τις 13/3.
Τέσσερα από αυτά είναι τα Toyota C-HR, Hilux, Proace Verso και Kikai.
Το C-HR είναι σχεδιασμένο για να ξεχωρίζει τόσο στη γκάμα της Toyota όσο και στην κατηγορία του. Οι υπεύθυνοι εξέλιξης του επικεντρώθηκαν σε τρεις βασικούς τομείς, την σχεδίαση, τον κινητήρα και τη δυναμική συμπεριφορά.
Το C-HR λανσάρει επίσης καινοτομίες στην κατηγορία του με την εισαγωγή ενός υβριδικού κινητήρα. Χρησιμοποιώντας το τελευταίο υβριδικό σύστημα 1.8 της Toyota, είναι απόλύτως ευθυγραμμισμένο με τη σύγχρονη ζωή στην πόλη, ενώ το C-HR παραγωγής παραμένει πιστό στο πρωτότυπο όχημα το οποίο είδαμε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2014.
Το αυτοκίνητο είναι το αποτέλεσμα παγκόσμιας συνεργασίας των κέντρων σχεδίασης σε 3 ηπείρους με επικεφαλής τον PCD (Project Chief Designer) Kazuhiko Isawa στην έδρα της εταιρίας. Η πρώτη εξωτερική σχεδίαση ήταν προϊόν του στούντιο Calty στην Καλιφόρνια.
Το C-HR θα εφοδιάζεται με μία γκάμα κινητήρων, όπως τον νέο υβριδικό κινητήρα των 122 ίππων, τον 1,2 turbo των 115 ίππων (με 6άρι μηχανικό, ή αυτόματο CVT κιβώτιο) και ένα 2λιτρο κινητήρα που συνεργάζεται μόνο με το αυτόματο κιβώτιο CVT. Το CVT διατίθεται με εκδόσεις FWD ή 4-wheel drive.
Με χαμηλό κέντρο βάρους και πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, η νέα πλατφόρμα TNGA έχει διασφαλίσει άριστη οδική συμπεριφορά, ενώ το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει γραμμική αίσθηση, που μαζί με τη βελτιστοποίηση των κλίσεων του αμαξώματος, χαρίζει στο C-HR οδηγική ακρίβεια αξιοσημείωτη για crossover.
Όσον αφορά τον εξοπλισμό, το C-HR θα εφοδιάζεται με τεχνολογία που συνήθως αποτελεί προνόμιο υψηλότερων κατηγοριών. Το Toyota Safety Sense που προσφέρεται στάνταρ στο C-HR περιλαμβάνει σύστημα Προ-Σύγκρουσης (Pre-Collision system), Προειδοποίηση Απομάκρυνσης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας (Lane Departure Alert), Αναγνώριση Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας (Road Sign Assist) και Αυτόματη Μεγάλη Σκάλα (Automatic Highbeam), καθώς και Ανίχνευση Πεζού (Pedestrian Detection) και Προσαρμοζόμενο Έλεγχο Ταχύτητας Ταξιδιού (Adaptive Cruise Control).
Η παραγωγή του θα γίνεται στο εργοστάσιο Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) στο Sakarya της Τουρκίας, που είναι το τρίτο εργοστάσιο παραγωγής υβριδικών οχημάτων της ΤΜΕ στην Ευρώπη.
Σκληρότερο, ισχυρότερο και πιο ικανό από ποτέ σε συνθήκες εκτός δρόμου, είναι το Hilux. Το δημοφιλές φορτηγάκι που εμφανίστηκε το 1968 κυριαρχεί στην κατηγορία του εδώ και σχεδόν 50 χρόνια, έχοντας σημειώσει πωλήσεις πάνω από 16 εκατομμύρια μονάδες.
Η 8η γενιά Hilux διατίθεται σαν Single Cab, τετράθυρο Extra Cab και πεντάθυρο Double Cab και διαθέτει ισχυρότερο πλαίσιο τύπου σκάλας, ενισχυμένη δομή χώρου φόρτωσης, αναβαθμισμένες ικανότητες 4x4 και βελτιωμένη ικανότητα ρυμούλκησης.
Με μήκος 5.335 mm, πλάτος 1.855 mm και ύψος 1.815 mm, είναι 75 mm μακρύτερο, 20 mm φαρδύτερο και 45 mm χαμηλότερο από τον προκάτοχό του.
Ο χώρος φόρτωσης είναι μεγαλύτερος, ανθεκτικότερος και πρακτικότερος. Το μέγιστο πλάτος του έχει αυξηθεί από 1.544 mm σε 1.645 mm, που είναι η καλύτερη τιμή στην κατηγορία, ενώ η πίσω πόρτα χρησιμοποιεί ισχυρότερους μεντεσέδες και βαρέως τύπου ατσάλινες πλάκες έδρασης για τα αμορτισέρ που τη συγκρατούν ανοικτή. Το πάτωμα του χώρου φόρτωσης έχει γίνει ανθεκτικότερο σε παραμορφώσεις και ζημές κατά τη φόρτωση και εκφόρτωση. Τα νεύρα έχουν ανασχεδιαστεί, ενώ έχουν προστεθεί εγκάρσια στοιχεία στο πάνελ του πατώματος. Το τροπέτο έχει ενισχυθεί και το σχήμα τόσο των ενισχύσεων των θόλων όσο και του καλύμματος ανοίγματος σέρβις στην πίσω πόρτα έχουν βελτιστοποιηθεί.
Με πρόσβαση μέσω ενός συστήματος Smart Entry & Start με ένα κομψό ηλεκτρικό κλειδί, το εσωτερικό του νέου Hilux συνδυάζει την αντοχή και λειτουργικότητα που απαιτείται για ένα επαγγελματικό όχημα , με τη φινέτσα, τα προηγμένα χαρακτηριστικά και τον εξοπλισμό ενός SUV.
Στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί η στιβαρή, τύπου tablet οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, ενώ ο νέος πίνακας οργάνων περιλαμβάνει ένα μεγάλο, αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο εκατέρωθεν της έγχρωμης οθόνης πολλαπλών πληροφοριών 4.2” TFT. Το περιεχόμενό της αλλάζει γρήγορα και εύκολα μέσω ενός διακόπτη στο τιμόνι, με τις πιο σχετικές πληροφορίες να προβάλλονται στο υψηλότερο τμήμα ώστε να ελαχιστοποιείται η διάσπαση της προσοχής του οδηγού κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Το τιμόνι είναι ρυθμιζόμενο ως προς το ύψος και την απόσταση, ενώ ενσωματώνει υποδοχές για τους αντίχειρες σε μία πιο παχιά στεφάνη που εγγυάται καλύτερη λαβή για όλους τους οδηγούς.
Ενσωματωμένα χειριστήρια (μεταξύ των οποίων ένας διακόπτης επαναφοράς 4 κατευθύνσεων) επιτρέπουν τον εύκολο έλεγχο του ηχοσυστήματος των 6 ηχείων και της οθόνης πολλαπλών πληροφοριών, καθώς και τη λειτουργία της οθόνης της κεντρικής κονσόλας 7” ιντσών.
Ο επιλογέας ταχυτήτων είναι πιο κοντός και η επιλογή drive, που περιλαμβάνει και AWD, γίνεται απλά μέσω εργονομικών και εύχρηστων διακοπτών.
Το νέο Hilux διατίθεται με ένα νέο κινητήρα 2.4 D-4D Global Diesel (GD), που διαθέτει και σύστημα Stop/Start. Ο 16βάλβιδος, 4κύλινδρος κινητήρας DOHC εφοδιάζεται με υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και intercooler. Η μονάδα 2.393 cm3 παράγει150 ίππους στις 3.400 rpm, και μέγιστη ροπή 400 Nm μεταξύ 1.600 και 2.000 rpm.
Οι εκδόσεις Hilux 2WD συνδυάζονται με 6τάχυτα χειροκίνητα κιβώτια, ενώ τα AWD μοντέλα συνδυάζονται με 6άρια χειροκίνητα ή αυτόματα κιβώτια. Όλες οι εκδόσεις έχουν τελική ταχύτητα 170 km/h και επιταχύνουν από 0 στα 100 km/h σε 12,8 (6A/T) ή 13,2 (6M/T) δεύτερα.
Η απόδοση καυσίμου του νέου κινητήρα έχει βελτιωθεί κατά 9% σε σχέση με τη μονάδα που αντικαθιστά. Ο 2.4 D-4D έχει μέση κατανάλωση 7,1 l/100Km .
Το νέο πλαίσιο τύπου σκάλας προσφέρει 20% αύξηση στρεπτικής ακαμψίας. Έχει σχεδιαστεί για να συνδυάζει βελτιωμένη συμπεριφορά, οδηγική άνεση, μειωμένα επίπεδα θορύβων και κραδασμών (NV) και ασφάλεια στις συγκρούσεις με εξαιρετική αντοχή ακόμα και στα πιο ακραία οδηγικά περιβάλλοντα. Η σκληρή, ανθεκτική πίσω ανάρτηση με φύλλα σούστας και διπλά αμορτισέρ έχει ανανεωθεί εκτενώς ώστε να συνδυάζει τις off-road δυνατότητες άρθρωσης που χαρακτηρίζουν ένα, AWD επαγγελματικό όχημα με οδηγική άνεση και ευστάθεια τύπου SUV.
Επιπλέον, εφοδιάζεται με ένα κατ’επιλογήν σύστημα τετρακίνησης που περιλαμβάνει μακρύ και κοντό διαφορικό, αλλά και εμπρός/πίσω μπλοκέ διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης.
Ο συνδυασμός βελτιωμένης ροπής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και αυξημένης αντοχής του νέου πλαισίου τύπου σκάλας, έχουν αυξήσει την ικανότητα ρυμούλκησης του νέου Hilux στους 3,2 τόνους.
Το νέο Hilux προάγει την ενεργητική ασφάλεια και την υποστήριξη οδηγού, με τη διαθεσιμότητα του Toyota Safety Sense. Επεξεργαζόμενο τις πληροφορίες που παρέχει μία συμπαγής μονάδα τοποθετημένη στο παρμπρίζ που εδράζει ένα λέιζερ και μία κάμερα, το Toyota Safety Sense προσφέρει στους πελάτες Pre-Collision System (PCS), Lane Departure Alert (LDA), Automatic High Beam (AHB) και Road Sign Assist (RSA) συστήματα.
Πρόκειται για ένα όχημα μεταφοράς επιβατών, με ικανότητα μεταφοράς μέχρι εννέα ατόμων, που διατίθεται σε τρεις εκδόσεις και τρία μήκη αμαξώματος. Όλα τα μοντέλα της σειράς, από το Compact μέχρι την έκδοση VIP, μπορούν να μεταφέρουν με άνεση μέχρι 9 επιβάτες με τις αποσκευές τους.
Πέντε κινητήρες diesel με απόδοση από 95 μέχρι 180 ίππων, συνδυάζονται με χειροκίνητα, αυτοματοποιημένα μηχανικά και αυτόματα κιβώτια για να κινήσουν αξιοπρεπώς το νέο MPV της Τοyota.
Οι ανώτερες εκδόσεις περιλαμβάνουν πρακτικό εξοπλισμό, όπως συρόμενα καθίσματα τοποθετημένα σε ράγες, ανοιγόμενο παράθυρο πίσω πόρτας, αυτόματες συρόμενες πλαϊνές πόρτες και πανοραμική οροφή.
Το Proace Verso θα διατίθεται σε τρία μεγέθη αμαξώματος: Compact, Medium και Long.
Με μήκος 4,6 m και μεταξόνιο 2,9 m, η Compact έκδοση προσφέρει αξιοσημείωτο λόγο μεγέθους/ευρυχωρίας, παρά το ότι εξακολουθεί να προσφέρει χωρητικότητα 9 θέσεων στην καμπίνα, ο κύκλος στροφής του είναι μόλις 11,3 m που του δίνει ευελιξία και διευκολύνει το παρκάρισμα σε κατοικημένες περιοχές.
Η έκδοση Medium έχει μήκος 4,9 m με μεταξόνιο 3,2 m. Η έκδοση Long έχει το ίδιο μεταξόνιο 3,2 m αλλά εκτεταμένο πίσω πρόβολο για μεγαλύτερη χωρητικότητα για μεταφορά αποσκευών, αυξάνοντας το συνολικό μήκος στα 5,3 m.
Έχοντας το πλεονέκτημα των πρακτικών συρόμενων πίσω θυρών στην αριστερή και δεξιά πλευρά και μιας πίσω πόρτας με πάνω μεντεσέ, και οι τρεις εκδόσεις, έχουν πλάτος 2,2 m και ύψος 1,9 m.
Τα μοντέλα Family αναγνωρίζονται από τους χρωματιστούς προφυλακτήρες, ένα χρωμιωμένο διακοσμητικό ένθετο στον εμπρός αεραγωγό, προβολείς ομίχλης και ανεξάρτητα ανοιγόμενο παράθυρο πίσω πόρτας, στάνταρ. Ανάλογα με την έκδοση προσφέρονται ατσάλινες ζάντες 16” ή 17” και αλουμινένιες 17”.
Η ολοκληρωμένη λίστα επιλογών περιλαμβάνει αυτόματες συρόμενες πόρτες που αναγνωρίζουν τη σχετική κίνηση του ποδιού και σε όλες τις εκδόσεις Medium και Long, μία πανοραμική, κρυστάλλινη οροφή.
To ευρύχωρο εσωτερικό έχει σχεδιαστεί για να ικανοποιεί τις ανάγκες ιδιωτών και επαγγελματιών ιδιοκτητών για την άνετη μεταφορά μέχρι εννέα επιβατών με τις αποσκευές τους. Η ολοκληρωμένη φιλοσοφία αποθηκευτικών χώρων σε όλη την καμπίνα περιλαμβάνει ποτηροθήκες και πλούσιες θήκες στις πόρτες.
To ταμπλό περιλαμβάνει αναλογικά όργανα και εργονομικούς μοχλοδιακόπτες, ενώ η θέση οδήγησης (προδιαγραφών SUV) πλαισιώνεται από ένα επιλογέα σχέσεων κοντών διαδρομών τοποθετημένο όσο γίνεται πιο κοντά στο τιμόνι.
Το Proace Verso κυκλοφορεί σε τρεις εκδόσεις: Shuttle, Family και VIP. Οι εκδόσεις Shuttle και Family διατίθενται με αμαξώματα Compact, Medium ή Long, και η VIP σε Medium και Long εκδοχές.
Η έκδοση Shuttle απευθύνεται στον ελεύθερο επαγγελματία, αλλά διαθέτει επενδυμένο πάτωμα και ταπετσαρία ποιότητας, ενώ διατίθεται με 8 ή 9 καθίσματα.
Η έκδοση Family εστιάζει στην ευρυχωρία, την ευελιξία και την άνεση για δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου. Η οκταθέσια διάταξη συνδυάζει εμπρός καθίσματα «τύπου πολυθρόνας» συρόμενα πάνω σε ράγες και αφαιρούμενα καθίσματα δεύτερης (60:40) και τρίτης σειράς, για ευελιξία και πρακτικότητα εσωτερικού επιπέδου MPV. Οι επιβάτες της δεύτερης σειράς επωφελούνται από τραπεζάκια αεροπορικού τύπου ενώ και τα έξι πίσω καθίσματα εφοδιάζονται με σύστημα Isofix.
Η έκδοση VIP είναι σχεδιασμένη σαν ένα πολυτελές όχημα μεταφοράς επιβατών και αναγνωρίζεται από τα φιμέ κρύσταλλα. Διαθέτει συρόμενα (σε ράγα) και αφαιρούμενα καθίσματα δεύτερης σειράς με επιλογή 6θέσιας ή 7θέσιας διάταξης. Ένα αναδιπλούμενο τραπεζάκι που τοποθετείται σε ράγες ανάμεσα στα καθίσματα της δεύτερης σειράς, αυξάνει την άνεση των πίσω επιβατών.
Η τελευταία συνδυάζει καθίσματα εμπρός και μεσαίας σειράς τύπου «captain» με διαιρούμενο 60:40 πίσω πάγκο ενώ οι τρεις σειρές καθισμάτων έχουν διπλές πολυθρόνες και τα καθίσματα της μεσαίας σειράς περιστρέφονται.
Το νέο Proace Verso διατίθεται με πέντε κινητήρες, μεταξύ των οποίων οι 1.6 και 2.0 litre diesel προσφέροντας διαφορετικά επίπεδα ισχύος και κιβώτια και την ενσωμάτωση του συστήματος Stop & Start,.
Μία έκδοση 95 ίππων του κινητήρα 1.6 λτ μπορεί να συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ή 6άρι αυτοματοποιημένο μηχανικό και Stop/Start.
Μία ισχυρότερη έκδοση115 ίππων του κινητήρα 1.6 λτ συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο και Stop & Start.
Ο 2λιτρος 150 ίππων turbodiesel συνδυάζεται με ένα 6εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο και σύστημα Stop & Start. Σε συνδυασμό με ένα 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, η έκδοση180 ίππων του 2λιτρου κινητήρα είναι η ισχυρότερη της σειράς.
Το Proace Verso επίσης υιοθετεί τη φιλοσοφία «Toyota Safety Sense» και πρόσφατα βαθμολογήθηκε με 5 αστέρια στις δοκιμές σύγκρουσης του Euro NCAP.
Συνδυάζοντας ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος και τεχνολογία κάμερας για προηγμένες δυνατότητες ανίχνευσης, τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνουν Forward Collision Warning, Autonomous Emergency Braking, Blind Spot Detection, Lane Departure Alert, Driver Attention Alert, Road Sign Assist και Intelligent Speed Adaptation, Adaptive Front Lighting, και Automatic High Beam system.
Tο Kikai που έκανε πρεμιέρα στη Γενεύη, είναι ένα γνήσιο πρωτότυπο, με «γοητεία» απορρέουσα από τη σχεδίαση που αποκαλύπτει τα εξαρτήματα που συνήθως κρύβει το αμάξωμα.
Κατά συνέπεια, ο ρόλος του αμαξώματος του πρωτοτύπου με κινητήρα στο κέντρο, έχει περιοριστεί στο ελάχιστο, καλύπτοντας απλά το δομικό κλωβό επιβατών μιας κεντρικής, τριθέσιας καμπίνας. Τοποθετημένα πάνω σε ορατά αλουμινένια υποπλαίσια, όλα τα εξαρτήματα είναι ακάλυπτα. Τα εσωτερικά εξαρτήματα του οχήματος γίνονται πλέον τμήμα του εξωτερικού.
Μπροστά, το ψυγείο του Kikai, το σύστημα διεύθυνσης, τα φρένα και τα χυτά αλουμινένια στοιχεία της εμπρός ανάρτησης, όλα εκτίθενται σε κοινή θέα. Πίσω, τα στοιχεία της ανάρτησης, τα φρένα, το ρεζερβουάρ καυσίμου, το χρωμιωμένο σύστημα εξάτμισης και η συμπαγής διάταξη του πλήρως υβριδικού συστήματος κίνησης, είναι επίσης ακάλυπτα.
Το υβριδικό σύστημα του συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα με 4κύλνδρο κινητήρα 1.5lt κύκλου Atkinson. Ο τελευταίος περιλαμβάνει ηλεκτρική αντλία νερού, καδένα χρονισμού χαμηλών τριβών, και μία πολλαπλή εισαγωγής κατασκευασμένη από συνθετικό υλικό και μία συμπαγή πολλαπλή εξαγωγής.
Tο Kikai ξεχωρίζει για την αθόρυβη λειτουργία, την άνεση και την ευκολία οδήγησης κυρίως σε αστικές περιοχές όπου το υβριδικό σύστημα επιτρέπει την αποκλειστικά ηλεκτρική λειτουργία του οχήματος ή με περιορισμένη χρήση του κινητήρα καύσης. Το αυτόματο κιβώτιο διασφαλίζει ομαλή οδήγηση χωρίς κραδασμούς, προσφέροντας μία άνετη και αξιόπιστη εμπειρία για τον οδηγό και τους δύο συνεπιβάτες του.
Η πρόσβαση στην τριθέσια καμπίνα γίνεται μέσω συρόμενων θυρών. Το κάθισμα του οδηγού είναι το μεσαίο, επομένως ο οδηγός βρίσκεται στην καρδιά του αυτοκινήτου και η τριγωνική διάταξη των καθισμάτων δημιουργεί ευχάριστο χώρο επικοινωνίας για τους επιβάτες.
Οι μεγάλες κρυστάλλινες επιφάνειες, προσφέρουν σφαιρική ορατότητα, η κίνηση των πάνω βραχιόνων ελέγχου της εμπρός ανάρτησης είναι ορατή μέσω του παρμπρίζ, ενώ φινιστρίνια στο ύψος των ποδιών του οδηγού αφήνουν να φαίνονται όλες οι κινήσεων του τροχού και της ανάρτησης,, ακόμα και το οδόστρωμμα.
Η γκάμα συστημάτων πολυμέσων με οθόνες αφής της Toyota, ανανεώθηκε για το 2016 και προσφέρει τώρα δυνατότητα επιλογής είτε του στάνταρ συστήματος Toyota Touch 2, ή του Toyota Touch 2 with Go, που ενσωματώνει λειτουργία πλοήγησης πλήρους χάρτη.
Το Touch 2 with Go διατίθεται με αναβαθμισμένο λογισμικό που περιλαμβάνει βελτιωμένη, πιο σαφή και πιο φιλική προς το χρήστη οθόνη μενού, 10 νέα χαρακτηριστικά, βελτιωμένη λειτουργικότητα άνω των 30 στοιχείων και απλούστερη σύνδεση με την πύλη πελατών Toyota για ευκολότερο κατέβασμα εφαρμογών.
Το σύστημα προσφέρει τη δυνατότητα τριετούς δωρεάν υποστήριξης χαρτών και συνδεδεμένων υπηρεσιών, με ενημερώσεις χαρτών και δωρεάν εγγραφή για λήψη δελτίων κυκλοφορίας TomTom σε πραγματικό χρόνο, προειδοποίηση για φορητά ραντάρ υπέρβασης ταχύτητας1, πληροφορίες τιμής καυσίμου, θέσεις στάθμευσης και διαθεσιμότητα, ενημερώσεις καιρού, Google Search, Google Street View, Aupeo!, Aha και Twitter.
Το πακέτο τριών ετών μπορεί να επεκταθεί κατά δύο χρόνια2 ώστε να εναρμονίζεται με την πενταετή εγγύηση αυτοκινήτου της Toyota 2. Επιπλέον, η αναβάθμιση λογισμικού 2016 διατίθεται σε όλους τους σημερινούς ιδιοκτήτες του συστήματος.
Όλα τα αρχικά μενού του συστήματος Touch 2 with Go περιλαμβάνουν μία στήλη με εικονίδια για μεγαλύτερη σαφήνεια και βελτιωμένη λειτουργία αφής. Αυτό βελτιώνει και τη λειτουργικότητα μειώνοντας τον αριθμό των απαιτούμενων βημάτων για εύκολη λειτουργία.
Το μενού πλοήγησης και τα υπομενού έχουν απλοποιηθεί και η ανασχεδιασμένη οθόνη χαρτών περιλαμβάνει νέα στήλη με εικονίδια συντομεύσεων για μεγαλύτερη σαφήνεια και λειτουργικότητα. Μία νέα διαιρούμενη οθόνη επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν περισσότερες λειτουργίες με μια ματιά, συνδυάζοντας το χάρτη πλοήγησης με πληροφορίες ενημέρωσης και εφαρμογών.
Εξάλλου, οι υπηρεσίες πλοήγησης έχουν ενσωματωθεί καλύτερα στο σύστημα. Για παράδειγμα, όταν εισάγει έναν προορισμό, ο οδηγός μπορεί ταυτόχρονα να ελέγχει εικόνες στο Street View και τον καιρό στον προορισμό και να αναζητά χώρους στάθμευσης στην περιοχή. Καθώς το αυτοκίνητο πλησιάζει στον προορισμό, το σύστημα θα ενημερώνει τον οδηγό για ελεύθερους χώρους στάθμευσης εκεί κοντά.
Τα δελτία κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο TomTom χρησιμοποιούνται στάνταρ σαν πηγή πληροφοριών της κυκλοφορίας μόλις ο οδηγός δημιουργήσει μία σύνδεση δεδομένων με το κινητό του τηλέφωνο.
Μία νέα λειτουργία πλοήγησης επιτρέπει στον οδηγό να προγραμματίζει το σύστημα για μέχρι τέσσερις προορισμούς και χρονικό παράθυρο αναχώρησης για κάθε ημέρα της εβδομάδας.
Όταν το όχημα εκκινήσει εντός του χρονικού παραθύρου αναχώρησης, το σύστημα πλοήγησης ενεργοποιείται αυτόματα, καταστρώνοντας μία διαδρομή για τον επιλεγμένο προορισμό. Το σύστημα ενσωματώνει πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο από την TomTom, και προτείνει εναλλακτικές λύσεις στον οδηγό για την αποφυγή κυκλοφοριακής συμφόρησης, για παράδειγμα σε μία καθημερινή διαδρομή.
Η λειτουργία αναζήτησης Σημείων Ενδιαφέροντος έχει επίσης βελτιωθεί, ενώ η διεπαφή τηλεφώνου έχει ανασχεδιαστεί για ευκολότερη χρήση εν κινήσει.
Μία βελτιωμένη έκδοση του συστήματος Touch 2 with Go3 περιλαμβάνει φωνητική αναγνώριση, λειτουργία ανάγνωσης κειμένου και 3D χάρτες πλοήγησης. Η φωνητική αναγνώριση μπορεί τώρα να χρησιμοποιείται για εκκίνηση και έλεγχο των εφαρμογών, για άμεση επιβεβαίωση διεύθυνσης προορισμού και για τη χρήση Apple Siri eyes-free. Ο οδηγός απλά πιέζει και κρατά πατημένο το μπουτόν Voice Recognition στο τιμόνι για να μιλήσει μέσω του Siri στο iPhone του.
Το μενού σεταρίσματος περιλαμβάνει ένα κωδικό «Let’s get Started» QR που ανοίγει έναν οδηγό ταχείας εκκίνησης στο κινητό του χρήστη και το κατέβασμα εφαρμογών έχει επίσης γίνει απλούστερο. Μόλις ο ιδιοκτήτης ενεργοποιήσει τη σύνδεση δεδομένων με το κινητό του, οι εφαρμογές μπορούν να εγκατασταθούν απευθείας στο σύστημα μέσα από το όχημα.
Νίκος Τσάδαρης
Τέσσερα από αυτά είναι τα Toyota C-HR, Hilux, Proace Verso και Kikai.
Toyota C-HR
Το C-HR είναι σχεδιασμένο για να ξεχωρίζει τόσο στη γκάμα της Toyota όσο και στην κατηγορία του. Οι υπεύθυνοι εξέλιξης του επικεντρώθηκαν σε τρεις βασικούς τομείς, την σχεδίαση, τον κινητήρα και τη δυναμική συμπεριφορά.
Το C-HR λανσάρει επίσης καινοτομίες στην κατηγορία του με την εισαγωγή ενός υβριδικού κινητήρα. Χρησιμοποιώντας το τελευταίο υβριδικό σύστημα 1.8 της Toyota, είναι απόλύτως ευθυγραμμισμένο με τη σύγχρονη ζωή στην πόλη, ενώ το C-HR παραγωγής παραμένει πιστό στο πρωτότυπο όχημα το οποίο είδαμε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2014.
Το αυτοκίνητο είναι το αποτέλεσμα παγκόσμιας συνεργασίας των κέντρων σχεδίασης σε 3 ηπείρους με επικεφαλής τον PCD (Project Chief Designer) Kazuhiko Isawa στην έδρα της εταιρίας. Η πρώτη εξωτερική σχεδίαση ήταν προϊόν του στούντιο Calty στην Καλιφόρνια.
Το C-HR θα εφοδιάζεται με μία γκάμα κινητήρων, όπως τον νέο υβριδικό κινητήρα των 122 ίππων, τον 1,2 turbo των 115 ίππων (με 6άρι μηχανικό, ή αυτόματο CVT κιβώτιο) και ένα 2λιτρο κινητήρα που συνεργάζεται μόνο με το αυτόματο κιβώτιο CVT. Το CVT διατίθεται με εκδόσεις FWD ή 4-wheel drive.
Με χαμηλό κέντρο βάρους και πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, η νέα πλατφόρμα TNGA έχει διασφαλίσει άριστη οδική συμπεριφορά, ενώ το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει γραμμική αίσθηση, που μαζί με τη βελτιστοποίηση των κλίσεων του αμαξώματος, χαρίζει στο C-HR οδηγική ακρίβεια αξιοσημείωτη για crossover.
Όσον αφορά τον εξοπλισμό, το C-HR θα εφοδιάζεται με τεχνολογία που συνήθως αποτελεί προνόμιο υψηλότερων κατηγοριών. Το Toyota Safety Sense που προσφέρεται στάνταρ στο C-HR περιλαμβάνει σύστημα Προ-Σύγκρουσης (Pre-Collision system), Προειδοποίηση Απομάκρυνσης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας (Lane Departure Alert), Αναγνώριση Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας (Road Sign Assist) και Αυτόματη Μεγάλη Σκάλα (Automatic Highbeam), καθώς και Ανίχνευση Πεζού (Pedestrian Detection) και Προσαρμοζόμενο Έλεγχο Ταχύτητας Ταξιδιού (Adaptive Cruise Control).
Η παραγωγή του θα γίνεται στο εργοστάσιο Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) στο Sakarya της Τουρκίας, που είναι το τρίτο εργοστάσιο παραγωγής υβριδικών οχημάτων της ΤΜΕ στην Ευρώπη.
Νέο Hilux
Σκληρότερο, ισχυρότερο και πιο ικανό από ποτέ σε συνθήκες εκτός δρόμου, είναι το Hilux. Το δημοφιλές φορτηγάκι που εμφανίστηκε το 1968 κυριαρχεί στην κατηγορία του εδώ και σχεδόν 50 χρόνια, έχοντας σημειώσει πωλήσεις πάνω από 16 εκατομμύρια μονάδες.
Η 8η γενιά Hilux διατίθεται σαν Single Cab, τετράθυρο Extra Cab και πεντάθυρο Double Cab και διαθέτει ισχυρότερο πλαίσιο τύπου σκάλας, ενισχυμένη δομή χώρου φόρτωσης, αναβαθμισμένες ικανότητες 4x4 και βελτιωμένη ικανότητα ρυμούλκησης.
Με μήκος 5.335 mm, πλάτος 1.855 mm και ύψος 1.815 mm, είναι 75 mm μακρύτερο, 20 mm φαρδύτερο και 45 mm χαμηλότερο από τον προκάτοχό του.
Ο χώρος φόρτωσης είναι μεγαλύτερος, ανθεκτικότερος και πρακτικότερος. Το μέγιστο πλάτος του έχει αυξηθεί από 1.544 mm σε 1.645 mm, που είναι η καλύτερη τιμή στην κατηγορία, ενώ η πίσω πόρτα χρησιμοποιεί ισχυρότερους μεντεσέδες και βαρέως τύπου ατσάλινες πλάκες έδρασης για τα αμορτισέρ που τη συγκρατούν ανοικτή. Το πάτωμα του χώρου φόρτωσης έχει γίνει ανθεκτικότερο σε παραμορφώσεις και ζημές κατά τη φόρτωση και εκφόρτωση. Τα νεύρα έχουν ανασχεδιαστεί, ενώ έχουν προστεθεί εγκάρσια στοιχεία στο πάνελ του πατώματος. Το τροπέτο έχει ενισχυθεί και το σχήμα τόσο των ενισχύσεων των θόλων όσο και του καλύμματος ανοίγματος σέρβις στην πίσω πόρτα έχουν βελτιστοποιηθεί.
Με πρόσβαση μέσω ενός συστήματος Smart Entry & Start με ένα κομψό ηλεκτρικό κλειδί, το εσωτερικό του νέου Hilux συνδυάζει την αντοχή και λειτουργικότητα που απαιτείται για ένα επαγγελματικό όχημα , με τη φινέτσα, τα προηγμένα χαρακτηριστικά και τον εξοπλισμό ενός SUV.
Στην κεντρική κονσόλα κυριαρχεί η στιβαρή, τύπου tablet οθόνη αφής 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, ενώ ο νέος πίνακας οργάνων περιλαμβάνει ένα μεγάλο, αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο εκατέρωθεν της έγχρωμης οθόνης πολλαπλών πληροφοριών 4.2” TFT. Το περιεχόμενό της αλλάζει γρήγορα και εύκολα μέσω ενός διακόπτη στο τιμόνι, με τις πιο σχετικές πληροφορίες να προβάλλονται στο υψηλότερο τμήμα ώστε να ελαχιστοποιείται η διάσπαση της προσοχής του οδηγού κατά τη διάρκεια του ταξιδιού. Το τιμόνι είναι ρυθμιζόμενο ως προς το ύψος και την απόσταση, ενώ ενσωματώνει υποδοχές για τους αντίχειρες σε μία πιο παχιά στεφάνη που εγγυάται καλύτερη λαβή για όλους τους οδηγούς.
Ενσωματωμένα χειριστήρια (μεταξύ των οποίων ένας διακόπτης επαναφοράς 4 κατευθύνσεων) επιτρέπουν τον εύκολο έλεγχο του ηχοσυστήματος των 6 ηχείων και της οθόνης πολλαπλών πληροφοριών, καθώς και τη λειτουργία της οθόνης της κεντρικής κονσόλας 7” ιντσών.
Ο επιλογέας ταχυτήτων είναι πιο κοντός και η επιλογή drive, που περιλαμβάνει και AWD, γίνεται απλά μέσω εργονομικών και εύχρηστων διακοπτών.
Το νέο Hilux διατίθεται με ένα νέο κινητήρα 2.4 D-4D Global Diesel (GD), που διαθέτει και σύστημα Stop/Start. Ο 16βάλβιδος, 4κύλινδρος κινητήρας DOHC εφοδιάζεται με υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και intercooler. Η μονάδα 2.393 cm3 παράγει150 ίππους στις 3.400 rpm, και μέγιστη ροπή 400 Nm μεταξύ 1.600 και 2.000 rpm.
Οι εκδόσεις Hilux 2WD συνδυάζονται με 6τάχυτα χειροκίνητα κιβώτια, ενώ τα AWD μοντέλα συνδυάζονται με 6άρια χειροκίνητα ή αυτόματα κιβώτια. Όλες οι εκδόσεις έχουν τελική ταχύτητα 170 km/h και επιταχύνουν από 0 στα 100 km/h σε 12,8 (6A/T) ή 13,2 (6M/T) δεύτερα.
Η απόδοση καυσίμου του νέου κινητήρα έχει βελτιωθεί κατά 9% σε σχέση με τη μονάδα που αντικαθιστά. Ο 2.4 D-4D έχει μέση κατανάλωση 7,1 l/100Km .
Το νέο πλαίσιο τύπου σκάλας προσφέρει 20% αύξηση στρεπτικής ακαμψίας. Έχει σχεδιαστεί για να συνδυάζει βελτιωμένη συμπεριφορά, οδηγική άνεση, μειωμένα επίπεδα θορύβων και κραδασμών (NV) και ασφάλεια στις συγκρούσεις με εξαιρετική αντοχή ακόμα και στα πιο ακραία οδηγικά περιβάλλοντα. Η σκληρή, ανθεκτική πίσω ανάρτηση με φύλλα σούστας και διπλά αμορτισέρ έχει ανανεωθεί εκτενώς ώστε να συνδυάζει τις off-road δυνατότητες άρθρωσης που χαρακτηρίζουν ένα, AWD επαγγελματικό όχημα με οδηγική άνεση και ευστάθεια τύπου SUV.
Επιπλέον, εφοδιάζεται με ένα κατ’επιλογήν σύστημα τετρακίνησης που περιλαμβάνει μακρύ και κοντό διαφορικό, αλλά και εμπρός/πίσω μπλοκέ διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης.
Ο συνδυασμός βελτιωμένης ροπής στις χαμηλές και μεσαίες στροφές και αυξημένης αντοχής του νέου πλαισίου τύπου σκάλας, έχουν αυξήσει την ικανότητα ρυμούλκησης του νέου Hilux στους 3,2 τόνους.
Το νέο Hilux προάγει την ενεργητική ασφάλεια και την υποστήριξη οδηγού, με τη διαθεσιμότητα του Toyota Safety Sense. Επεξεργαζόμενο τις πληροφορίες που παρέχει μία συμπαγής μονάδα τοποθετημένη στο παρμπρίζ που εδράζει ένα λέιζερ και μία κάμερα, το Toyota Safety Sense προσφέρει στους πελάτες Pre-Collision System (PCS), Lane Departure Alert (LDA), Automatic High Beam (AHB) και Road Sign Assist (RSA) συστήματα.
Toyota Proace Verso
Πρόκειται για ένα όχημα μεταφοράς επιβατών, με ικανότητα μεταφοράς μέχρι εννέα ατόμων, που διατίθεται σε τρεις εκδόσεις και τρία μήκη αμαξώματος. Όλα τα μοντέλα της σειράς, από το Compact μέχρι την έκδοση VIP, μπορούν να μεταφέρουν με άνεση μέχρι 9 επιβάτες με τις αποσκευές τους.
Πέντε κινητήρες diesel με απόδοση από 95 μέχρι 180 ίππων, συνδυάζονται με χειροκίνητα, αυτοματοποιημένα μηχανικά και αυτόματα κιβώτια για να κινήσουν αξιοπρεπώς το νέο MPV της Τοyota.
Οι ανώτερες εκδόσεις περιλαμβάνουν πρακτικό εξοπλισμό, όπως συρόμενα καθίσματα τοποθετημένα σε ράγες, ανοιγόμενο παράθυρο πίσω πόρτας, αυτόματες συρόμενες πλαϊνές πόρτες και πανοραμική οροφή.
Το Proace Verso θα διατίθεται σε τρία μεγέθη αμαξώματος: Compact, Medium και Long.
Με μήκος 4,6 m και μεταξόνιο 2,9 m, η Compact έκδοση προσφέρει αξιοσημείωτο λόγο μεγέθους/ευρυχωρίας, παρά το ότι εξακολουθεί να προσφέρει χωρητικότητα 9 θέσεων στην καμπίνα, ο κύκλος στροφής του είναι μόλις 11,3 m που του δίνει ευελιξία και διευκολύνει το παρκάρισμα σε κατοικημένες περιοχές.
Η έκδοση Medium έχει μήκος 4,9 m με μεταξόνιο 3,2 m. Η έκδοση Long έχει το ίδιο μεταξόνιο 3,2 m αλλά εκτεταμένο πίσω πρόβολο για μεγαλύτερη χωρητικότητα για μεταφορά αποσκευών, αυξάνοντας το συνολικό μήκος στα 5,3 m.
Έχοντας το πλεονέκτημα των πρακτικών συρόμενων πίσω θυρών στην αριστερή και δεξιά πλευρά και μιας πίσω πόρτας με πάνω μεντεσέ, και οι τρεις εκδόσεις, έχουν πλάτος 2,2 m και ύψος 1,9 m.
Τα μοντέλα Family αναγνωρίζονται από τους χρωματιστούς προφυλακτήρες, ένα χρωμιωμένο διακοσμητικό ένθετο στον εμπρός αεραγωγό, προβολείς ομίχλης και ανεξάρτητα ανοιγόμενο παράθυρο πίσω πόρτας, στάνταρ. Ανάλογα με την έκδοση προσφέρονται ατσάλινες ζάντες 16” ή 17” και αλουμινένιες 17”.
Η ολοκληρωμένη λίστα επιλογών περιλαμβάνει αυτόματες συρόμενες πόρτες που αναγνωρίζουν τη σχετική κίνηση του ποδιού και σε όλες τις εκδόσεις Medium και Long, μία πανοραμική, κρυστάλλινη οροφή.
To ευρύχωρο εσωτερικό έχει σχεδιαστεί για να ικανοποιεί τις ανάγκες ιδιωτών και επαγγελματιών ιδιοκτητών για την άνετη μεταφορά μέχρι εννέα επιβατών με τις αποσκευές τους. Η ολοκληρωμένη φιλοσοφία αποθηκευτικών χώρων σε όλη την καμπίνα περιλαμβάνει ποτηροθήκες και πλούσιες θήκες στις πόρτες.
To ταμπλό περιλαμβάνει αναλογικά όργανα και εργονομικούς μοχλοδιακόπτες, ενώ η θέση οδήγησης (προδιαγραφών SUV) πλαισιώνεται από ένα επιλογέα σχέσεων κοντών διαδρομών τοποθετημένο όσο γίνεται πιο κοντά στο τιμόνι.
Το Proace Verso κυκλοφορεί σε τρεις εκδόσεις: Shuttle, Family και VIP. Οι εκδόσεις Shuttle και Family διατίθενται με αμαξώματα Compact, Medium ή Long, και η VIP σε Medium και Long εκδοχές.
Η έκδοση Shuttle απευθύνεται στον ελεύθερο επαγγελματία, αλλά διαθέτει επενδυμένο πάτωμα και ταπετσαρία ποιότητας, ενώ διατίθεται με 8 ή 9 καθίσματα.
Η έκδοση Family εστιάζει στην ευρυχωρία, την ευελιξία και την άνεση για δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου. Η οκταθέσια διάταξη συνδυάζει εμπρός καθίσματα «τύπου πολυθρόνας» συρόμενα πάνω σε ράγες και αφαιρούμενα καθίσματα δεύτερης (60:40) και τρίτης σειράς, για ευελιξία και πρακτικότητα εσωτερικού επιπέδου MPV. Οι επιβάτες της δεύτερης σειράς επωφελούνται από τραπεζάκια αεροπορικού τύπου ενώ και τα έξι πίσω καθίσματα εφοδιάζονται με σύστημα Isofix.
Η έκδοση VIP είναι σχεδιασμένη σαν ένα πολυτελές όχημα μεταφοράς επιβατών και αναγνωρίζεται από τα φιμέ κρύσταλλα. Διαθέτει συρόμενα (σε ράγα) και αφαιρούμενα καθίσματα δεύτερης σειράς με επιλογή 6θέσιας ή 7θέσιας διάταξης. Ένα αναδιπλούμενο τραπεζάκι που τοποθετείται σε ράγες ανάμεσα στα καθίσματα της δεύτερης σειράς, αυξάνει την άνεση των πίσω επιβατών.
Η τελευταία συνδυάζει καθίσματα εμπρός και μεσαίας σειράς τύπου «captain» με διαιρούμενο 60:40 πίσω πάγκο ενώ οι τρεις σειρές καθισμάτων έχουν διπλές πολυθρόνες και τα καθίσματα της μεσαίας σειράς περιστρέφονται.
Το νέο Proace Verso διατίθεται με πέντε κινητήρες, μεταξύ των οποίων οι 1.6 και 2.0 litre diesel προσφέροντας διαφορετικά επίπεδα ισχύος και κιβώτια και την ενσωμάτωση του συστήματος Stop & Start,.
Μία έκδοση 95 ίππων του κινητήρα 1.6 λτ μπορεί να συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ή 6άρι αυτοματοποιημένο μηχανικό και Stop/Start.
Μία ισχυρότερη έκδοση115 ίππων του κινητήρα 1.6 λτ συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο και Stop & Start.
Ο 2λιτρος 150 ίππων turbodiesel συνδυάζεται με ένα 6εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο και σύστημα Stop & Start. Σε συνδυασμό με ένα 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, η έκδοση180 ίππων του 2λιτρου κινητήρα είναι η ισχυρότερη της σειράς.
Το Proace Verso επίσης υιοθετεί τη φιλοσοφία «Toyota Safety Sense» και πρόσφατα βαθμολογήθηκε με 5 αστέρια στις δοκιμές σύγκρουσης του Euro NCAP.
Συνδυάζοντας ραντάρ χιλιοστομετρικού κύματος και τεχνολογία κάμερας για προηγμένες δυνατότητες ανίχνευσης, τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας περιλαμβάνουν Forward Collision Warning, Autonomous Emergency Braking, Blind Spot Detection, Lane Departure Alert, Driver Attention Alert, Road Sign Assist και Intelligent Speed Adaptation, Adaptive Front Lighting, και Automatic High Beam system.
Toyota Kikai
Tο Kikai που έκανε πρεμιέρα στη Γενεύη, είναι ένα γνήσιο πρωτότυπο, με «γοητεία» απορρέουσα από τη σχεδίαση που αποκαλύπτει τα εξαρτήματα που συνήθως κρύβει το αμάξωμα.
Κατά συνέπεια, ο ρόλος του αμαξώματος του πρωτοτύπου με κινητήρα στο κέντρο, έχει περιοριστεί στο ελάχιστο, καλύπτοντας απλά το δομικό κλωβό επιβατών μιας κεντρικής, τριθέσιας καμπίνας. Τοποθετημένα πάνω σε ορατά αλουμινένια υποπλαίσια, όλα τα εξαρτήματα είναι ακάλυπτα. Τα εσωτερικά εξαρτήματα του οχήματος γίνονται πλέον τμήμα του εξωτερικού.
Μπροστά, το ψυγείο του Kikai, το σύστημα διεύθυνσης, τα φρένα και τα χυτά αλουμινένια στοιχεία της εμπρός ανάρτησης, όλα εκτίθενται σε κοινή θέα. Πίσω, τα στοιχεία της ανάρτησης, τα φρένα, το ρεζερβουάρ καυσίμου, το χρωμιωμένο σύστημα εξάτμισης και η συμπαγής διάταξη του πλήρως υβριδικού συστήματος κίνησης, είναι επίσης ακάλυπτα.
Το υβριδικό σύστημα του συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα με 4κύλνδρο κινητήρα 1.5lt κύκλου Atkinson. Ο τελευταίος περιλαμβάνει ηλεκτρική αντλία νερού, καδένα χρονισμού χαμηλών τριβών, και μία πολλαπλή εισαγωγής κατασκευασμένη από συνθετικό υλικό και μία συμπαγή πολλαπλή εξαγωγής.
Tο Kikai ξεχωρίζει για την αθόρυβη λειτουργία, την άνεση και την ευκολία οδήγησης κυρίως σε αστικές περιοχές όπου το υβριδικό σύστημα επιτρέπει την αποκλειστικά ηλεκτρική λειτουργία του οχήματος ή με περιορισμένη χρήση του κινητήρα καύσης. Το αυτόματο κιβώτιο διασφαλίζει ομαλή οδήγηση χωρίς κραδασμούς, προσφέροντας μία άνετη και αξιόπιστη εμπειρία για τον οδηγό και τους δύο συνεπιβάτες του.
Η πρόσβαση στην τριθέσια καμπίνα γίνεται μέσω συρόμενων θυρών. Το κάθισμα του οδηγού είναι το μεσαίο, επομένως ο οδηγός βρίσκεται στην καρδιά του αυτοκινήτου και η τριγωνική διάταξη των καθισμάτων δημιουργεί ευχάριστο χώρο επικοινωνίας για τους επιβάτες.
Οι μεγάλες κρυστάλλινες επιφάνειες, προσφέρουν σφαιρική ορατότητα, η κίνηση των πάνω βραχιόνων ελέγχου της εμπρός ανάρτησης είναι ορατή μέσω του παρμπρίζ, ενώ φινιστρίνια στο ύψος των ποδιών του οδηγού αφήνουν να φαίνονται όλες οι κινήσεων του τροχού και της ανάρτησης,, ακόμα και το οδόστρωμμα.
Toyota Touch 2 with Go
Η γκάμα συστημάτων πολυμέσων με οθόνες αφής της Toyota, ανανεώθηκε για το 2016 και προσφέρει τώρα δυνατότητα επιλογής είτε του στάνταρ συστήματος Toyota Touch 2, ή του Toyota Touch 2 with Go, που ενσωματώνει λειτουργία πλοήγησης πλήρους χάρτη.
Το Touch 2 with Go διατίθεται με αναβαθμισμένο λογισμικό που περιλαμβάνει βελτιωμένη, πιο σαφή και πιο φιλική προς το χρήστη οθόνη μενού, 10 νέα χαρακτηριστικά, βελτιωμένη λειτουργικότητα άνω των 30 στοιχείων και απλούστερη σύνδεση με την πύλη πελατών Toyota για ευκολότερο κατέβασμα εφαρμογών.
Το σύστημα προσφέρει τη δυνατότητα τριετούς δωρεάν υποστήριξης χαρτών και συνδεδεμένων υπηρεσιών, με ενημερώσεις χαρτών και δωρεάν εγγραφή για λήψη δελτίων κυκλοφορίας TomTom σε πραγματικό χρόνο, προειδοποίηση για φορητά ραντάρ υπέρβασης ταχύτητας1, πληροφορίες τιμής καυσίμου, θέσεις στάθμευσης και διαθεσιμότητα, ενημερώσεις καιρού, Google Search, Google Street View, Aupeo!, Aha και Twitter.
Το πακέτο τριών ετών μπορεί να επεκταθεί κατά δύο χρόνια2 ώστε να εναρμονίζεται με την πενταετή εγγύηση αυτοκινήτου της Toyota 2. Επιπλέον, η αναβάθμιση λογισμικού 2016 διατίθεται σε όλους τους σημερινούς ιδιοκτήτες του συστήματος.
Όλα τα αρχικά μενού του συστήματος Touch 2 with Go περιλαμβάνουν μία στήλη με εικονίδια για μεγαλύτερη σαφήνεια και βελτιωμένη λειτουργία αφής. Αυτό βελτιώνει και τη λειτουργικότητα μειώνοντας τον αριθμό των απαιτούμενων βημάτων για εύκολη λειτουργία.
Το μενού πλοήγησης και τα υπομενού έχουν απλοποιηθεί και η ανασχεδιασμένη οθόνη χαρτών περιλαμβάνει νέα στήλη με εικονίδια συντομεύσεων για μεγαλύτερη σαφήνεια και λειτουργικότητα. Μία νέα διαιρούμενη οθόνη επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν περισσότερες λειτουργίες με μια ματιά, συνδυάζοντας το χάρτη πλοήγησης με πληροφορίες ενημέρωσης και εφαρμογών.
Εξάλλου, οι υπηρεσίες πλοήγησης έχουν ενσωματωθεί καλύτερα στο σύστημα. Για παράδειγμα, όταν εισάγει έναν προορισμό, ο οδηγός μπορεί ταυτόχρονα να ελέγχει εικόνες στο Street View και τον καιρό στον προορισμό και να αναζητά χώρους στάθμευσης στην περιοχή. Καθώς το αυτοκίνητο πλησιάζει στον προορισμό, το σύστημα θα ενημερώνει τον οδηγό για ελεύθερους χώρους στάθμευσης εκεί κοντά.
Τα δελτία κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο TomTom χρησιμοποιούνται στάνταρ σαν πηγή πληροφοριών της κυκλοφορίας μόλις ο οδηγός δημιουργήσει μία σύνδεση δεδομένων με το κινητό του τηλέφωνο.
Μία νέα λειτουργία πλοήγησης επιτρέπει στον οδηγό να προγραμματίζει το σύστημα για μέχρι τέσσερις προορισμούς και χρονικό παράθυρο αναχώρησης για κάθε ημέρα της εβδομάδας.
Όταν το όχημα εκκινήσει εντός του χρονικού παραθύρου αναχώρησης, το σύστημα πλοήγησης ενεργοποιείται αυτόματα, καταστρώνοντας μία διαδρομή για τον επιλεγμένο προορισμό. Το σύστημα ενσωματώνει πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο από την TomTom, και προτείνει εναλλακτικές λύσεις στον οδηγό για την αποφυγή κυκλοφοριακής συμφόρησης, για παράδειγμα σε μία καθημερινή διαδρομή.
Η λειτουργία αναζήτησης Σημείων Ενδιαφέροντος έχει επίσης βελτιωθεί, ενώ η διεπαφή τηλεφώνου έχει ανασχεδιαστεί για ευκολότερη χρήση εν κινήσει.
Μία βελτιωμένη έκδοση του συστήματος Touch 2 with Go3 περιλαμβάνει φωνητική αναγνώριση, λειτουργία ανάγνωσης κειμένου και 3D χάρτες πλοήγησης. Η φωνητική αναγνώριση μπορεί τώρα να χρησιμοποιείται για εκκίνηση και έλεγχο των εφαρμογών, για άμεση επιβεβαίωση διεύθυνσης προορισμού και για τη χρήση Apple Siri eyes-free. Ο οδηγός απλά πιέζει και κρατά πατημένο το μπουτόν Voice Recognition στο τιμόνι για να μιλήσει μέσω του Siri στο iPhone του.
Το μενού σεταρίσματος περιλαμβάνει ένα κωδικό «Let’s get Started» QR που ανοίγει έναν οδηγό ταχείας εκκίνησης στο κινητό του χρήστη και το κατέβασμα εφαρμογών έχει επίσης γίνει απλούστερο. Μόλις ο ιδιοκτήτης ενεργοποιήσει τη σύνδεση δεδομένων με το κινητό του, οι εφαρμογές μπορούν να εγκατασταθούν απευθείας στο σύστημα μέσα από το όχημα.
Νίκος Τσάδαρης
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου