Μεταξύ αυτών των μέτρων, προτείνουν αύξηση κατά 25% των δασμών στα αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες που παράγονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι εταιρείες υπέβαλαν αυτό το αίτημα σε μια κλειστή συνάντηση με το Υπουργείο Εμπορίου του Πεκίνου στις 18 Ιουνίου, ανέφερε το Bloomberg.
Στη συνάντηση συμμετείχαν εκπρόσωποι τεσσάρων κινεζικών και έξι ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών, καθώς και βιομηχανικοί και ερευνητικοί οργανισμοί. Την περασμένη εβδομάδα, εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανακοίνωσαν προγραμματισμένη αύξηση των δασμών στα ηλεκτρικά οχήματα κινεζικής κατασκευής.
Η ΕΚ σκοπεύει να επιβάλει ατομικούς δασμούς σε τρεις κινέζους κατασκευαστές: BYD (17,4%), Geely (20%) και SAIC (38,1%). Άλλοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα που συμμετείχαν στην έρευνα της ΕΚ σχετικά με τις επιδοτήσεις για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα θα υπόκεινται σε σταθμισμένο μέσο δασμό 21 τοις εκατό.
Άλλοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων από τη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας που πωλούν προϊόντα στην ΕΕ και δεν συνεργάστηκαν στην έρευνα θα υπόκεινται σε υπολειπόμενο δασμό 38,1%. Οι δασμοί αναμένεται να εισαχθούν στις 4 Ιουλίου, εκτός εάν οι κινεζικές αρχές προτείνουν λύση στο πρόβλημα εντός του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου πριν από αυτή την ώρα.
Ο εμπορικός εκπρόσωπος της Κίνας κατηγόρησε την ΕΕ ότι θέλει να κλέψει επιχειρηματικά μυστικά από Κινέζους κατασκευαστές. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιμένει ότι θέλει μόνο να εξισώσει τους όρους ανταγωνισμού. Σχεδόν το ένα πέμπτο των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ το 2023 κατασκευάστηκαν στην Κίνα.
Αυτό το ποσοστό θα μπορούσε σύντομα να φτάσει το 25 τοις εκατό. Μέχρι στιγμής, οι κινεζικές αρχές έχουν ξεκινήσει έρευνα αντιντάμπινγκ για την εισαγωγή χοιρινού κρέατος από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το 2023, οι εξαγωγές από κοινοτικές χώρες προς την Κίνα αυτού του τύπου προϊόντος ανήλθαν σε 1,83 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ωστόσο, η σύνδεση μεταξύ της έρευνας αντιντάμπινγκ και πιθανής αύξησης των δασμών δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα. Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν ήδη εισαγάγει δασμούς 100% στα ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα και ορισμένους δασμούς στα εξαρτήματά τους. Ταυτόχρονα, κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν παρέχονται στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ωστόσο, οι αμερικανικές και ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντέδρασαν στην αύξηση των δασμών πολύ συγκρατημένα. Και η ηγεσία ορισμένων, η Volkswagen για παράδειγμα, επέκρινε ακόμη και αυτά τα βήματα. Είναι απλό - η κινεζική αγορά είναι εξαιρετικά σημαντική για πολλές εταιρείες.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου