Το 2011, μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες στη Wall Street, η Coristine κάηκε. Δοκίμασε πολλαπλές θεραπείες: μετάβαση σε χορτοφαγική διατροφή, διαλογισμό, εγγραφή σε πρόγραμμα MBA. Κανένα από αυτά δεν λειτούργησε.
Σε ένα μπάρμπεκιου, ο Κοριστίν συνάντησε έναν ιδιοκτήτη της εταιρείας σνακ LesserEvil, ο οποίος μίλησε για την επιθυμία να πουλήσει την επιχείρησή του με την «επίπεδη γραμμή».
Ο Coristine δεν είχε εμπειρία στη βιομηχανία τροφίμων, αλλά του κίνησε το ενδιαφέρον η ιδέα μιας νέας αρχής - και του άρεσε που το όνομα της εταιρείας ήταν «συγχρονικό» με έναν υγιεινό, προσεκτικό τρόπο ζωής, λέει.Τον Νοέμβριο του 2011, ο Coristine αγόρασε το LesserEvil για 250.000 $ από τις αποταμιεύσεις του, συν μελλοντική πληρωμή 100.000 $, σύμφωνα με έγγραφα που εξετάστηκαν από το CNBC Make It. Ο κίνδυνος ήταν παρορμητικός και κακώς ερευνημένος, λέει: Το LesserEvil, που είχε στόχο να προσφέρει στους καταναλωτές πιο υγιεινές εναλλακτικές λύσεις ποπ κορν και σνακ, έχανε χρήματα και απέφερε λιγότερο από 1 εκατομμύριο δολάρια σε ετήσια έσοδα εκείνη την εποχή, εκτιμά η εταιρεία.
Ωστόσο, η εταιρεία με έδρα το Danbury του Κονέκτικατ έχει αναπτυχθεί σημαντικά υπό το βλέμμα του. Ως Διευθύνων Σύμβουλος και πρόεδρος, η Coristine αύξησε τις ετήσιες ακαθάριστες πωλήσεις της σε 103,3 εκατομμύρια δολάρια το 2023 — συμπεριλαμβανομένων 82,9 εκατομμυρίων δολαρίων σε καθαρές πωλήσεις — και έφερε τα προϊόντα της σε μεγάλα καταστήματα λιανικής και γωνιακά καταστήματα σε όλες τις ΗΠΑ
Η επιχείρηση, η οποία πουλά μια ποικιλία από ποπ κορν και μπούκλες και μπούκλες σαν Cheetos, είναι κερδοφόρα από το 2021, σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρείας. Έκανε 14,4 εκατομμύρια δολάρια πέρυσι σε κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων ή EBITDA.
«Δεν ήξερα κανέναν στο φαγητό... για να ρωτήσω αν ήμουν τρελός ή όχι, αλλά αυτό είναι μάλλον καλό», λέει η Coristine, 52. «Αν είχα κάνει πολλή έρευνα και το έψαχνα, θα είχα συνειδητοποιήσει ότι η πιθανότητα επιτυχίας ήταν αρκετά χαμηλή».
Δείτε πώς η Coristine κάνει το LesserEvil σε δημοφιλές όνομα.
Μια «άχρηστη» επανεφεύρεση
Όταν αγόρασε το LesserEvil, η Coristine εργαζόταν στην TD Bank και ακολουθούσε ένα MBA στο Cornell University Graduate School.
Το 2012, πήρε το πτυχίο του MBA και ξεκίνησε τη νέα του δουλειά πλήρους απασχόλησης ως Διευθύνων Σύμβουλος της LesserEvil. Μεταξύ των πρώτων του κινήσεων: πρόσληψη του απόφοιτου φίλου του Andrew Strife ως COO και CFO και του εκπαιδευτή του wakeboard ως επικεφαλής μάρκετινγκ.
Μαζί με τον λογιστή του προηγούμενου καθεστώτος, η μικρή ομάδα εργάστηκε από ένα γραφείο στο Wilton του Κονέκτικατ, για να ενημερώσει το branding της LesserEvil και να δημιουργήσει τη δική της γραμμή παραγωγής. Το παλιομοδίτικο branding δεν προσέλκυε πελάτες και η εταιρεία πλήρωνε περίπου το 20% των εσόδων της από κάθε πώληση σε συνεργάτες που βοήθησαν στην κατασκευή και την αποστολή των σνακ, λέει η Coristine.
Οι αποταμιεύσεις της Coristine είχαν εξαντληθεί σε μεγάλο βαθμό, οπότε η ομάδα συγκέντρωσε ένα άγνωστο χρηματικό ποσό από τους φίλους και την οικογένειά της και εξασφάλισε περισσότερη χρηματοδότηση μέσω μιας σύνδεσης που είχε η Coristine σε μια τράπεζα, λέει ο Strife. Μετακόμισαν σε ένα εργοστάσιο 5.000 τετραγωνικών ποδιών στο Danbury το 2012 και το γέμισαν με μεταχειρισμένο εξοπλισμό που αγοράστηκε σε δημοπρασίες.
Η ομάδα έκανε «φίλους με συγκολλητές στον δρόμο», οι οποίοι μπορούσαν να συγκολλήσουν ρόδες και ποπ κορν στα μηχανήματα, λέει ο Strife. Έβαψαν μαύρο το εξωτερικό του εργοστασίου και σοβάτισαν ένα κίτρινο λογότυπο “LesserEvil” στο πλάι του κτιρίου. Όπως θυμάται η Coristine, οι οδηγοί άρχισαν να βγαίνουν από το δρόμο, να μπαίνουν στο εργοστάσιο και να ρωτούν: ”Είναι αυτό ένα στριπτιτζάδικο;”
«Όλα ήταν άχρηστα και έπρεπε να επανεφευρεθούν όσο προχωρούσαμε», λέει ο Strife.
Νέο branding και ένα αντισυμβατικό συστατικό
Το 2014, όταν ένα γειτονικό εργοστάσιο χαλιών μετακόμισε, το LesserEvil γκρέμισε τον τοίχο και πρόσθεσε 2.000 τετραγωνικά πόδια και μια γραμμή παραγωγής στις δραστηριότητές του.
Εκείνη τη χρονιά, ο προσωπικός διατροφολόγος της Coristine πρόσφερε μια πρόταση που εστιάζει στην υγεία: Χρησιμοποιήστε λάδι καρύδας για να σκάσετε το ποπ κορν. Ο Κοριστίν ήταν δύσπιστος ότι το λάδι καρύδας θα έμενε φρέσκο σε μια σακούλα σνακ, οπότε το δοκίμασε κυριολεκτικά στο ράφι, λέει: «Το βάλαμε στην κορυφή ενός ψυγείου, το οποίο ζεσταίνεται πολύ [και το αφήσαμε] για τρεις μήνες. ”
Το λάδι παρέμεινε φρέσκο και η Coristine άρεσε η εκπληκτικά βουτυρώδης γεύση, έτσι η LesserEvil κυκλοφόρησε το αναδιαμορφωμένο προϊόν με ένα νέο λογότυπο του Βούδα το 2014 — αποκαλώντας το Buddha Bowl. Απέφερε περίπου 2 εκατομμύρια δολάρια εκείνο το έτος, αντιπροσωπεύοντας το ένα τρίτο των ετήσιων εσόδων της LesserEvil, λέει η εταιρεία.
Η Kroger, ο πρώτος μεγάλος λιανοπωλητής που πούλησε το LesserEvil, άρχισε να εφοδιάζει τα προϊόντα της το 2015. Αυτή η συνεργασία βοήθησε στη χρηματοδότηση μιας άλλης κίνησης για το LesserEvil το 2017 — αυτή τη φορά, σε ένα εργοστάσιο 20.000 τετραγωνικών ποδιών, λέει ο Strife.
Ένα χρόνο αργότερα, η εταιρεία πήρε την πρώτη της εξωτερική χρηματοδότηση - περίπου 3 εκατομμύρια δολάρια, λέει η εταιρεία - από την εταιρεία επενδύσεων βιώσιμων τροφίμων και γεωργίας InvestEco . Ο Coristine και η ομάδα του χρησιμοποίησαν τα κεφάλαια για να προσθέσουν γραμμές παραγωγής στο νέο εργοστάσιο και να ενημερώσουν ξανά τη συσκευασία του LesserEvil: Κάθε προϊόν διαθέτει πλέον τον δικό του ”γκουρού”, από τον αρχαίο Έλληνα ποιητή Όμηρο έως τον Henry David Thoreau.
Η αλλαγή επωνυμίας και τα προϊόντα που προστέθηκαν, βοήθησαν την μάρκα στην κερδοφορία. Ο Κοριστίν άρχισε να πληρώνει μισθό από τη LesserEvil εκείνη τη χρονιά, λέει η εταιρεία.
«Δεν αισθάνομαι σαν δουλειά»
Ο στόχος της LesserEvil ήταν πάντα να διαφοροποιείται από τους ανταγωνιστές της με μη τυποποιημένα συστατικά όπως το εξαιρετικά παρθένο λάδι καρύδας και το λάδι αβοκάντο, λέει η Coristine.
Μερικές φορές, η χρήση άτυπων συστατικών μπορεί να έχει συνέπειες: Μια έρευνα του Consumer Reports από τον Ιούνιο βρήκε ”σχετικές ποσότητες μολύβδου” σε δύο από τα σνακ Lil’ Puffs της LesserEvil για παιδιά. Η εταιρεία ζήτησε συγγνώμη και λέει στο Make It ότι θα επανακυκλοφορήσει τις ρουφηξιές - χωρίς το αλεύρι μανιόκας που περιείχε στο παρελθόν μόλυβδο - αργότερα φέτος.
Η εταιρεία εξακολουθούσε να έφερε καθαρές πωλήσεις 62 εκατομμυρίων δολαρίων κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024. Χρησιμοποίησε έναν άλλο γύρο χρηματοδότησης — 19 εκατομμύρια δολάρια, σε έναν κύκλο με επικεφαλής την επενδυτική εταιρεία Aria Growth Partners, λέει ο LesserEvil — για να εξαγοράσει προηγούμενους επενδυτές και να ανοίξει ένα νέο εργοστάσιο στο New Milford, περίπου 15 μίλια από τις εγκαταστάσεις του στο Danbury.
Σήμερα, η εταιρεία απασχολεί 280 εργαζόμενους. Οι βραχυπρόθεσμοι στόχοι της Coristine: Συνεχίστε να αναπτύσσεστε και να λανσάρετε νέα προϊόντα. Μακροπρόθεσμα, θέλει απλώς η εταιρεία να «είναι μια μάρκα που θα μπορούσε να υπάρχει για πολύ καιρό», λέει.
Ο LesserEvil έχει ήδη καταφέρει να βοηθήσει την Κοριστίν να λύσει ένα πιο προσωπικό πρόβλημα, προσθέτει — εργάζεται λιγότερο, περίπου από τις 7:45 π.μ. έως τις 4:30 μ.μ., και νιώθει πιο χαρούμενος από τότε που έφυγε από τη Γουόλ Στριτ.
«Αισθάνεται χαρούμενο, επομένως δεν είναι σαν δουλειά», λέει η Coristine.
Θέλετε να κερδίσετε τα χρήματά σας αυτό το φθινόπωρο; Εγγραφείτε για το νέο διαδικτυακό μάθημα του CNBC . Θα σας διδάξουμε πρακτικές στρατηγικές για να χακάρετε τον προϋπολογισμό σας, να μειώσετε το χρέος σας και να αυξήσετε τον πλούτο σας. Ξεκινήστε σήμερα για να νιώθετε πιο σίγουροι και επιτυχημένοι. Χρησιμοποιήστε τον κωδικό EARLYBIRD για μια εισαγωγική έκπτωση 30%, η οποία τώρα επεκτείνεται έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2024, για την περίοδο επιστροφής στο σχολείο.
Επιπλέον, εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο CNBC Make It’s για να λαμβάνετε συμβουλές και κόλπα για επιτυχία στην εργασία, με χρήματα και στη ζωή.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου