Το ασυνήθιστο αίτημα έρχεται λίγες μόνο εβδομάδες μετά την επανέναρξη των απευθείας πτήσεων Ινδίας-Κίνας μετά από μια πενταετή διακοπή μετά από μια σύγκρουση στα σύνορα των Ιμαλαΐων μεταξύ των χωρών.
Το ενημερωτικό δελτίο Reuters Daily Briefing παρέχει όλα τα νέα που χρειάζεστε για να ξεκινήσετε τη μέρα σας. Εγγραφείτε εδώ.
Η Air India επιδιώκει να ανοικοδομήσει τη φήμη και το διεθνές δίκτυό της μετά τη συντριβή ενός Boeing με προορισμό το Λονδίνο (BA.N)
, ανοίγει νέα καρτέλαΤο Dreamliner 787 συνετρίβη στο Γκουτζαράτ τον Ιούνιο, σκοτώνοντας 260 ανθρώπους και αναγκάζοντάς την να διακόψει για λίγο τις πτήσεις για ελέγχους ασφαλείας.
Ωστόσο, αυτή η προσπάθεια περιπλέκεται από το κλείσιμο του εναέριου χώρου του Πακιστάν για τους ινδικούς αερομεταφορείς από τότε που ξέσπασαν οι διπλωματικές εντάσεις μεταξύ τους στα τέλη Απριλίου. Για την Air India, τον μοναδικό αερομεταφορέα της χώρας με σημαντικό διεθνές δίκτυο, το κόστος των καυσίμων έχει αυξηθεί έως και 29% και ο χρόνος ταξιδιού έως και τρεις ώρες σε ορισμένες διαδρομές μεγάλων αποστάσεων, σύμφωνα με το προηγουμένως μη αναφερθέν έγγραφο που υποβλήθηκε σε Ινδούς αξιωματούχους στα τέλη Οκτωβρίου και εξετάστηκε από το Reuters.
Η ινδική κυβέρνηση εξετάζει την έκκληση της Air India να ζητήσει διπλωματικά από την Κίνα να επιτρέψει μια εναλλακτική διαδρομή και πρόσβαση έκτακτης ανάγκης στα αεροδρόμια σε περίπτωση εκτροπής στο Χοτάν, το Κασγκάρ και το Ουρούμκι στο Σιντζιάνγκ, με στόχο την ταχύτερη προσέγγιση στις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Ευρώπη, ανέφερε το έγγραφο.
«Το δίκτυο μεγάλων αποστάσεων της Air India βρίσκεται υπό σοβαρή λειτουργική και οικονομική πίεση... Η διασφάλιση της διαδρομής Χοτάν θα αποτελέσει στρατηγική επιλογή», πρόσθεσε.
Η αεροπορική εταιρεία, που ανήκει στον όμιλο Tata και την Singapore Airlines (SIAL.SI)
, ανοίγει νέα καρτέλα, εκτιμώντας τον αντίκτυπο του κλεισίματος του εναέριου χώρου του Πακιστάν στα κέρδη της προ φόρων στα 455 εκατομμύρια δολάρια ετησίως - ένα σημαντικό ποσό, δεδομένου ότι η ζημία της για το οικονομικό έτος 2024-25 ανήλθε σε 439 εκατομμύρια δολάρια.
Το κινεζικό υπουργείο Εξωτερικών δήλωσε ότι δεν γνώριζε την κατάσταση και παρέπεμψε το Reuters στις «αρμόδιες αρχές».
Η Air India και οι αρχές πολιτικής αεροπορίας στην Ινδία, την Κίνα και το Πακιστάν δεν απάντησαν στα ερωτήματα του Reuters.
ΧΩΡΙΣ ΤΟ HOTAN, ΜΕΡΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ «ΜΗ ΒΙΩΣΙΜΕΣ»
Ο κινεζικός εναέριος χώρος στον οποίο επιδιώκει να έχει πρόσβαση η Air India περιβάλλεται από μερικά από τα υψηλότερα βουνά του κόσμου, ύψους 20.000 ποδιών (6.100 μ.) ή περισσότερο, και αποφεύγεται από τις διεθνείς αεροπορικές εταιρείες λόγω πιθανών κινδύνων ασφαλείας σε περίπτωση περιστατικού αποσυμπίεσης.
Πιο κρίσιμο είναι ότι εμπίπτει επίσης στη Διοίκηση Δυτικού Θεάτρου του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού, η οποία είναι εξοπλισμένη με εκτεταμένα μέσα πυραύλων, μη επανδρωμένων αεροσκαφών και αεράμυνας και μοιράζεται ορισμένα αεροδρόμια με πολιτικά αεροσκάφη, λένε στρατιωτικοί αναλυτές.
Η έκθεση του Πενταγώνου του Δεκεμβρίου για τον στρατό της Κίνας ανέφερε ότι οι αρμοδιότητες της διοίκησης περιλαμβάνουν την αντιμετώπιση οποιασδήποτε σύγκρουσης με την Ινδία.
Ο στρατός της Κίνας έχει πολύ μεγαλύτερο έλεγχο του εναέριου χώρου της χώρας από ό,τι στις περισσότερες άλλες αγορές αεροπορίας, περιορίζοντας τις διαδρομές πτήσης. Ο Damien Symon, εταιρεία παρακολούθησης πληροφοριών ανοιχτού κώδικα, δήλωσε ότι ο στρατός της Κίνας επέκτεινε πρόσφατα μια αεροπορική βάση στο Χοτάν.
Το υπουργείο Άμυνας της Κίνας δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.
Δεδομένα από το AirNav Radar δείχνουν ότι καμία μη κινεζική αεροπορική εταιρεία δεν αναχώρησε ή έφτασε στο αεροδρόμιο του Χοτάν τους τελευταίους 12 μήνες.
Ο Shukor Yusof, ιδρυτής της εταιρείας συμβούλων αεροπορίας Endau Analytics, δήλωσε: «Η Air India μπορεί να προσπαθήσει, αλλά είναι αμφίβολο αν η Κίνα θα επιτρέψει» την πρόσβαση, δεδομένου του εδάφους της περιοχής, της έλλειψης αεροδρομίων έκτακτης ανάγκης και της πιθανότητας προβλημάτων ασφαλείας.
Ο εναέριος χώρος παγκοσμίως έχει περιοριστεί λόγω των πολλαπλασιαζόμενων ζωνών συγκρούσεων.
Οι αμερικανικές αερομεταφορείς έχουν απαγορευτεί να πετούν πάνω από τη Ρωσία από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία το 2022 και έχουν αποσυρθεί από πολλές διαδρομές ΗΠΑ-Ινδίας. Αυτό έδωσε στην Air India σχεδόν μονοπώλιο στις απευθείας πτήσεις από την Ινδία.
Ωστόσο, μετά το κλείσιμο του εναέριου χώρου του Πακιστάν, η διαδρομή Δελχί-Ουάσινγκτον της Air India ανεστάλη τον Αύγουστο. Τώρα, άλλες διαδρομές βρίσκονται υπό αναθεώρηση, με τις απευθείας διαδρομές από τη Βομβάη και την Μπανγκαλόρ προς το Σαν Φρανσίσκο «να γίνονται μη βιώσιμες» λόγω τριών επιπλέον ωρών χρόνου ταξιδιού, συμπεριλαμβανομένης μιας τεχνικής στάσης στην Καλκούτα, ανέφερε το έγγραφο.
Μια πτήση από το Σαν Φρανσίσκο στη Βομβάη με τη Lufthansa μέσω Μονάχου είναι πλέον μόνο πέντε λεπτά μεγαλύτερη από ό,τι με την Air India.
«Οι επιβάτες στρέφονται σε ξένους αερομεταφορείς λόγω μικρότερου χρόνου πτήσης, καθώς έχουν το πλεονέκτημα της υπέρπτησης του Πακιστάν», ανέφερε το έγγραφο.
Η Air India εκτιμά ότι η ζητούμενη διαδρομή Χοτάν στην Κίνα θα μπορούσε να μειώσει σημαντικά τις επιπλέον απαιτήσεις καυσίμων και τους χρόνους πτήσης, να βοηθήσει στην αποκατάσταση της χωρητικότητας επιβατών και φορτίου που μειώθηκε έως και 15% σε διαδρομές όπως η Νέα Υόρκη και το Βανκούβερ-Δελχί, και να μειώσει τις απώλειες κατά περίπου 1,13 εκατομμύρια δολάρια την εβδομάδα.
ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΡΟΗΣ ΤΩΝ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ ΕΜΒΑΘΥΝΕΙ
Δεδομένου ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις χαλάρωσης της απαγόρευσης του εναέριου χώρου, η Air India θέλει επίσης «προσωρινή επιδότηση μέχρι να ανοίξει ο εναέριος χώρος του Πακιστάν», ανέφερε το έγγραφο.
Η Air India, η οποία έχει κάνει παραγγελίες αεροσκαφών ύψους 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ζητά βοήθεια για την επίλυση παλαιών φορολογικών ζητημάτων.
Η κυβέρνηση της Ινδίας αποζημίωσε την αεροπορική εταιρεία για τις οφειλόμενες αποζημιώσεις πριν την πουλήσει στην Tata το 2022,
Ωστόσο, έχουν ληφθεί αρκετές ειδοποιήσεις σχετικά με παλαιές φορολογικές υποχρεώσεις ύψους 725 εκατομμυρίων δολαρίων, γεγονός που αυξάνει τους νομικούς κινδύνους και τους κινδύνους φήμης, ανέφερε το έγγραφο.
Μια εμπιστευτική κυβερνητική ανακοίνωση από τον Μάρτιο, την οποία είδε το Reuters, έδειξε ότι οι φορολογικές αρχές προειδοποίησαν για «αναγκαστικά μέτρα» - τα οποία μπορεί να περιλαμβάνουν δέσμευση περιουσιακών στοιχείων - για την ανάκτηση οφειλών ύψους 58 εκατομμυρίων δολαρίων σε μία περίπτωση.
Η αμφισβήτηση τέτοιων φορολογικών απαιτήσεων έχει οδηγήσει σε «επιπλέον βάρος ταμειακών ροών... παρά τις διαβεβαιώσεις κατά την αποεπένδυση», ανέφερε η αεροπορική εταιρεία.
Ρεπορτάζ από τους Aditya Kalra και Greg Torode. Πρόσθετες αναφορές από τους Laurie Chen στο Πεκίνο και τους Nikunj Ohri και Abhijith Ganapavaram στο Νέο Δελχί. Επιμέλεια από τον Jamie Freed
Τα πρότυπά μας: Οι αρχές εμπιστοσύνης της Thomson Reuters.
NEW DELHI/HONG KONG, Nov 19 (Reuters) - Air India is lobbying the Indian government to convince China to let it use a sensitive military airspace zone in Xinjiang to shorten routes as the financial toll from a ban on Indian carriers flying over Pakistan mounts, a company document shows.
The Reuters Daily Briefing newsletter provides all the news you need to start your day. Sign up here.
Air India has been seeking to rebuild its reputation and international network after a London-bound Boeing (BA.N)
WITHOUT HOTAN SOME ROUTES BECOMING 'UNVIABLE'
CASH FLOW BURDEN DEEPENS FINANCE WOES
Reporting by Aditya Kalra and Greg Torode; Additional reporting by Laurie Chen in Beijing and Nikunj Ohri and Abhijith Ganapavaram in New Delhi; Editing by Jamie Freed
Our Standards: The Thomson Reuters Trust Principles.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου