Δύο σχέδια νέου καταδιωκτικού για την Πολεμική Αεροπορία της Ρωσίας

Η δυνατότητα ανάπτυξης ενός ακόμη σχεδίου καταδιωκτικού πέμπτης γενιάς για την ρωσική Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ), συζητιέται έντονα στην κοινότητα εμπειρογνωμόνων και στα ΜΜΕ. Το επιχείρημα υπέρ αυτού του σχεδίου, είναι η ανάγκη για ανταγωνισμό...

Ωστόσο τέτοιου είδους διπλή εργασία δεν είναι πάντα εφικτή και δικαιολογημένη.
Η πρωτοβουλία της ανάπτυξης ανήκει στον αναπληρωτή πρωθυπουργό της κυβέρνησης Ρωσίας Ντμίτρι Ρογκόζιν. Ο Ρογκόζιν άρχισε πρόσφατα να επιβλέπει την αμυντική βιομηχανία. Έχει τεκμηριώσει την πρότασή του με την ανάγκη για ανταγωνισμό. Μιλώντας τον Φεβρουάριο στο Συμβούλιο της Ομοσπονδίας (άνω βουλή του ρωσικού κοινοβουλίου), ο Ρογκόζιν είπε, πως η ΠΑ Ρωσίας πρέπει να έχει όχι ένα, αλλά δύο πολλά υποσχόμενα αεροπορικά συστήματα μετωπικής αεροπορίας.
Ιστορικά η ΠΑ στην αρχή στην ΕΣΣΔ, και μετά στην Ρωσία ήταν εξοπλισμένη ταυτόχρονα τουλάχιστον με δύο τύπους καταδιωκτικών μετωπικής αεροπορίας. Στις περισσότερες περιπτώσεις αυτά τα μηχανήματα δεν ανταγωνίζονταν, αλλά αλληλοσυμπληρώνονταν. Αυτό φαίνεται πολύ καλά στο παράδειγμα του σημερινού ζεύγους MIG-29/SU-27. Το SU-27 έχει μεγαλύτερη πτητική απόσταση, φέρει πιο ισχυρό οπλισμό και ράδιο-ηλεκτρονικά εξαρτήματα. Το MIG-29  είναι ελαφρύτερο, πιο φθηνό στην λειτουργία, περισσότερο προσαρμοσμένο για τα αεροδρόμια εκτός πόλεων.
Σε συνθήκες χρόνιας υποχρηματοδότησης στα μέσα της δεκαετίας του 1990, η ΠΑ Ρωσίας ήταν αναγκασμένη να επιλέξει έναν τύπο καταδιωκτικού. Επιλέχτηκε το SU-27, το οποίο διέθετε περισσότερες δυνατότητες και καλύτερες πτητικές προδιαγραφές σε σχέση με το ΜΙΓ-29. Αυτή η κατάσταση θα παραμείνει και στο μέλλον: το αεροσκάφος Τ-50 το οποίο περνά σήμερα από δοκιμές, ανήκει στην κατηγορία βαρέων καταδιωκτικών.
Οι προδιαγραφές του «δεύτερου σχεδίου πέμπτης γενιάς» έχουν προσδιοριστεί: πρέπει να είναι ένα ελαφρύ σκάφος, πιο φθηνό και πιο απλό σε σχέση με το «προχωρημένο» Τ-50. Οι εμπειρογνώμονες πιστεύουν πως το σχέδιο του ελαφριού καταδιωκτικού έχει τις ιδανικές προοπτικές στην περίπτωση της μέγιστης ενοποίησής του με το Τ-50, όμως αυτό προβλέπει την ανάπτυξη ενός νέου σχεδίου από την ομάδα του Σουκχόι, και με αυτό τον τρόπο το Σχεδιαστικό Γραφείο Μικογιάν πάλι θα βρεθεί εκτός θέματος. Ωστόσο, η ανάγκη για ένα τέτοιο μηχάνημα υπάρχει και έχει δηλωθεί. Ποια λύση θα βρεθεί σε αυτήν την κατάσταση –ο χρόνος θα δείξει.

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...