Οι ελεύθερες δοκιμές το πρωί του Σαββάτου διεξήχθησαν σε στεγνό οδόστρωμα και ταχύτερος όλων ήταν ο Φέτελ. Η βροχή άρχισε να πέφτει στις 14:50 ώρα Ελλάδος, δέκα λεπτά πριν το ξεκίνημα των δοκιμών και ήταν απαραίτητη η χρήση των ενδιάμεσων ελαστικών με χάραξη για λίγο νερό στο οδόστρωμα. Γύρο με το γύρο όμως η αγωνιστική γραμμή στέγνωνε, η βροχή κόπασε και ως φυσικό επακόλουθο οι χρόνοι βελτιώνονταν.
Τρεις πιλότοι, ο λόγος για τους Φαν ντερ Γκαρντ της Caterham και Τσίλτον, Μπιάνκι της Marussia ρίσκαραν στο φινάλε χρησιμοποιώντας στεγνά ελαστικά και δικαιώθηκαν καθότι βρέθηκαν στη 16αδα. Ειδικά για το φαν ντερ Γκαρντ η επίδοσή του ήταν εντυπωσιακή, αφού ήταν 3ος στη σχετική άτυπη κατάταξη του Q1.
Στον αντίποδα στη ρώσικη ρουλέτα της 17ης θέσης πιάστηκαν οι δυο Toro Rosso, οι δυο Williams, ο Γκουτιέρεζ της Sauber και ο Πικ της Caterham. Ενδεικτικό του τι συνέβη ήταν η πρώτη θέση στην κατάταξη του Μαλντονάντο 5 λεπτά πριν την ολοκλήρωση της αντίστροφης μέτρησης του 20λεπτου. Ο ταχύτερος γύρος στο Q1 επιτεύχθηκε από τον Αλόνσο με ενδιάμεσα ελαστικά.
Στο Q2 το οδόστρωμα ήταν στεγνό και οι προσπάθειες ξεκίνησαν κατευθείαν με τη πιο μαλακή εκ των δυο γομών της Pirelli τη μέση. Οι μόνοι που επιχείρησαν με τη σκληρή γόμα ήταν οι δυο πιλότοι της Ferrari και ο Μαρκ Γουέμπερ. Ταχύτερος όλων ήταν ο τέσσερις φορές νικητής στη συγκεκριμένη πίστα Κίμι Ράικονεν που και στις δυο προσπάθειές του έκανε το ταχύτερο πέρασμα. Ο Φινλανδός φάνηκε να βρίσκει το πάτημά του με τη μέση γόμα και έθεσε σοβαρή υποψηφιότητα για τη μάχη της pole.
Εντύπωση προκάλεσε η υστέρηση του Φέτελ που ήταν 6ος πίσω και από τους Αλόνσο, Ρόσμπεργκ, Γουέμπερ και Μπάτον με διαφορά 0.35 sec από το Ράικονεν. Από τη συνέχεια της διαδικασίας αποκλείστηκαν η 2η Sauber του Νίκο Χούλκενμπεργκ, η μια Force India του Άντριαν Σούτιλ, η μία McLaren του Σέρτζιο Πέρεζ και όπως ήταν λογικό οι τρεις οδηγοί των μικρών ομάδων που είχαν προκριθεί στο Q2.
Το Q3 ξεκίνησε μαζί με τη βροχή που έπεφτε στο τελευταίο μέρος της πίστας. Όλοι οι οδηγοί όπως ήταν φυσικό βγήκαν αμέσως να πάρουν χρόνο όσο το οδόστρωμα κρατούσε ακόμη. Τελικά όμως κανείς δεν τα κατάφερε, με ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα οι εννιά πιλότοι που το επιχείρησαν επέστρεψαν άπρακτοι στα πιτ για να βάλουν ενδιάμεσα ελαστικά. Ο ντι Ρέστα που βγήκε εξ αρχής με ενδιάμεσα ελαστικά ήταν ο πρώτος που πήρε χρόνο και η επίδοσή του αυτή φάνηκε προς στιγμή ικανή να του χαρίσει ακόμη και την 1η θέση καθώς η βροχή δυνάμωνε. Στο φινάλε όμως οι Mercedes και Red Bull μπόρεσαν να βελτιώσουν τους χρόνους τους αφήνοντας πέμπτο τον ντι Ρέστα.
Το φινάλε ήταν συγκλονιστικό με τους Γουέμπερ και Φέτελ να βελτιώνουν ενώ η αντίστροφη μέτρηση έχει ολοκληρωθεί και το Χάμιλτον να λέει την τελευταία λέξη παίρνοντας τη μπουκιά από το στόμα του Φέτελ. Ήταν η 4η συνεχόμενη pole position για το Χάμιλτον νικητή του προηγούμενου αγώνα στην Ουγγαρία και νικητή στο Σπα το 2010.
Απογοήτευση για τους Αλόνσο και Ράικονεν που δεν κατάφεραν να πλασαριστούν στις πρώτες θέσεις της κατάταξης. Συνολικά Lotus και Ferrari περιορίστηκαν στην 4η και 5η σειρά της εκκίνησης. Ανάμεσα στις Red Bull - Mercedes και σε Lotus - Ferrari βρέθηκαν δυο οδηγοί που έκαναν την υπέρβασή τους ο Μπάτον με τη McLaren και ο ντι Ρέστα με τη Force India.
Μετά το τέλος των δοκιμών ο Φέτελ κάθε άλλο παρά απογοητευμένος ήταν: "Είδα ότι ο Λιούις ήταν ταχύτερος και προσπάθησα να πάω πιο γρήγορα. Οι διαφορές ήταν μικρές και σ' αυτές τις συνθήκες μπορεί να συμβεί οτιδήποτε. Κρίμα που δεν πήρα την pole αλλά είμαι ευχαριστημένος σήμερα".
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Γουέμπερ με την άλλη Red Bull που θα εκκινήσει αύριο πίσω από το Χάμιλτον: "Ήταν πολύ δύσκολο για μας να πάρουμε τις σωστές αποφάσεις, ευτυχώς τελικά τα περισσότερα που κάναμε ήταν σωστά. Ήταν δύσκολο να προβλέψεις που θα βρεθείς και σε τι κατάσταση θα είναι η πίστα. Είναι ρίσκο να πας φυλαγμένα περιμένοντας την πίστα να βελτιωθεί στον τελευταίο γύρο. Ήταν οριακό και είμαι χαρούμενος που βρίσκομαι τόσο ψηλά στην εκκίνηση για τον αυριανό αγώνα".
Ο poleman Λιούις Χάμιλτον πιστεύει πως σε στεγνό οδόστρωμα δε θα βρίσκονταν στην πρώτη θέση: "Μαντεύω πως δε θα ήμουν στην pole σε στεγνό οδόστρωμα. Τόσο οι Red Bull όσο και οι Ferrari ήταν γρήγορες σε στεγνό οδόστρωμα οπότε δεν πιστεύω πως θα ήμουν πρώτος. Εξεπλάγην όταν πέρασα τη γραμμή του τερματισμού. Όταν ξεκίνησα το γύρο ήμουν έβδομος ή όγδοος και σκέφτηκα "όχι" καθώς έβρεχε πιο πολύ. Γλίστρησα στη στροφή 1 και έβλεπα στην οθόνη ότι ήμουν 3 δευτερόλεπτα πιο αργός. Συνέχιζα να πιέζω και έβλεπα ότι πλησίαζα το Φέτελ. Αισθάνομαι πραγματικά ευλογημένος και τυχερός. Οι Red Bull νομίζω ότι υπερέχουν σε απόδοση γι' αυτό νιώθω τόσο καλά γι' αυτή την επιτυχία. Έχουν τον ρυθμό ελπίζω αύριο οι συνθήκες να μας επιτρέψουν να τους πιέσουμε. Αισθάνομαι πολύ άνετα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες και νιώθω ικανός να βρω τα όρια όταν όλα αλλάζουν άρδην".
Ο αυριανός αγώνας που αναμένεται με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον θα μεταδοθεί απευθείας από τη Δημόσια Τηλεόραση και τον ΟΤΕ στις 15:00.
Συνολικά η αυριανή σειρά εκκίνησης είναι:
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος Διαφορά
|
1. Lewis Hamilton Mercedes 2m01.012s
|
2.
Sebastian Vettel Red
Bull-Renault 2m01.200s + 0.188s
|
3.
Mark Webber Red
Bull-Renault 2m01.325s + 0.313s
|
4.
Nico Rosberg
Mercedes
2m02.251s + 1.239s
|
5.
Paul di Resta Force
India-Mercedes 2m02.332s + 1.320s
|
6.
Jenson Button
McLaren-Mercedes
2m03.075s + 2.063s
|
7.
Romain Grosjean
Lotus-Renault
2m03.081s + 2.069s
|
8.
Kimi Raikkonen
Lotus-Renault
2m03.390s + 2.378s
|
9. Fernando
Alonso Ferrari 2m03.482s + 2.470s
|
10. Felipe Massa Ferrari 2m04.059s + 3.047s
|
Χρόνος εισόδου στο Q3: 1m49.088s Διαφορά από 1ο Q2
|
11. Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 1m49.088s + 0.792s
|
12. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1m49.103s
+ 0.807s
|
13. Sergio Perez McLaren-Mercedes 1m49.304s + 1.008s
|
14. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1m52.036s + 3.740s
|
15. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1m52.563s + 4.267s
|
16. Max Chilton Marussia-Cosworth 1m52.762s + 4.466s
|
Χρόνος εισόδου στο Q2: 2m02.948s Διαφορά από 1ο Q1
|
17. Pastor Maldonado Williams-Renault 2m03.072s + 2.882s
|
18. Jean-Eric Vergne Toro
Rosso-Ferrari 2m03.300s
+ 3.110s
|
19. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 2m03.317s
+ 3.127s
|
20. Valtteri Bottas Williams-Renault
2m03.432s
+ 3.242s
|
21. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 2m04.324s + 4.134s
|
22. Charles Pic
|
httπηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου