Συγκλονιστική τροπή --GP Βελγίου: Ο Χάμιλτον στην pole!

Υπό βροχή διεξήχθησαν οι κατατακτήριες δοκιμές του Βελγικού GP στην πίστα του Σπα. Η εξέλιξη ήταν συγκλονιστική με τις ανατροπές να διαδέχονται η μία την άλλα στα δάση των Αρδεννών.

Οι ελεύθερες δοκιμές το πρωί του Σαββάτου διεξήχθησαν σε στεγνό οδόστρωμα και ταχύτερος όλων ήταν ο Φέτελ. Η βροχή άρχισε να πέφτει στις 14:50 ώρα Ελλάδος, δέκα λεπτά πριν το ξεκίνημα των δοκιμών και ήταν απαραίτητη η χρήση των ενδιάμεσων ελαστικών με χάραξη για λίγο νερό στο οδόστρωμα. Γύρο με το γύρο όμως η αγωνιστική γραμμή στέγνωνε, η βροχή κόπασε και ως φυσικό επακόλουθο οι χρόνοι βελτιώνονταν.

Τρεις πιλότοι, ο λόγος για τους Φαν ντερ Γκαρντ της Caterham και Τσίλτον, Μπιάνκι της Marussia ρίσκαραν στο φινάλε χρησιμοποιώντας στεγνά ελαστικά και δικαιώθηκαν καθότι βρέθηκαν στη 16αδα. Ειδικά για το φαν ντερ Γκαρντ η επίδοσή του ήταν εντυπωσιακή, αφού ήταν 3ος στη σχετική άτυπη κατάταξη του Q1.
Στον αντίποδα στη ρώσικη ρουλέτα της 17ης θέσης πιάστηκαν οι δυο Toro Rosso, οι δυο Williams, ο Γκουτιέρεζ της Sauber και ο Πικ της Caterham.  Ενδεικτικό του τι συνέβη ήταν η πρώτη θέση στην κατάταξη του Μαλντονάντο 5 λεπτά πριν την ολοκλήρωση της αντίστροφης μέτρησης του 20λεπτου. Ο ταχύτερος γύρος στο Q1 επιτεύχθηκε από τον Αλόνσο με ενδιάμεσα ελαστικά.



Στο Q2 το οδόστρωμα ήταν στεγνό και οι προσπάθειες ξεκίνησαν κατευθείαν
με τη πιο μαλακή εκ των δυο γομών της Pirelli τη μέση. Οι μόνοι που επιχείρησαν με τη σκληρή γόμα ήταν οι δυο πιλότοι της Ferrari και ο Μαρκ Γουέμπερ. Ταχύτερος όλων ήταν ο τέσσερις φορές νικητής στη συγκεκριμένη πίστα Κίμι Ράικονεν που και στις δυο προσπάθειές του έκανε το ταχύτερο πέρασμα. Ο Φινλανδός φάνηκε να βρίσκει το πάτημά του με τη μέση γόμα και έθεσε σοβαρή υποψηφιότητα για τη μάχη της pole.

Εντύπωση προκάλεσε η υστέρηση του Φέτελ που ήταν 6ος πίσω και από τους Αλόνσο, Ρόσμπεργκ, Γουέμπερ και Μπάτον με διαφορά 0.35 sec από το Ράικονεν. Από τη συνέχεια της διαδικασίας αποκλείστηκαν η 2η Sauber του Νίκο Χούλκενμπεργκ, η μια Force India του Άντριαν Σούτιλ, η μία McLaren του Σέρτζιο Πέρεζ και όπως ήταν λογικό οι τρεις οδηγοί των μικρών ομάδων που είχαν προκριθεί στο Q2.

Το Q3  ξεκίνησε μαζί με τη βροχή που έπεφτε στο τελευταίο μέρος της πίστας. Όλοι οι οδηγοί όπως ήταν φυσικό βγήκαν αμέσως να πάρουν χρόνο όσο το οδόστρωμα κρατούσε ακόμη.  Τελικά όμως κανείς δεν τα κατάφερε, με ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα οι εννιά πιλότοι που το επιχείρησαν επέστρεψαν άπρακτοι στα πιτ για να βάλουν ενδιάμεσα ελαστικά. Ο ντι Ρέστα που βγήκε εξ αρχής με ενδιάμεσα ελαστικά ήταν ο πρώτος που πήρε χρόνο και η επίδοσή του αυτή φάνηκε προς στιγμή ικανή να του χαρίσει ακόμη και την 1η θέση καθώς η βροχή δυνάμωνε. Στο φινάλε όμως οι Mercedes και  Red Bull μπόρεσαν να βελτιώσουν τους χρόνους τους αφήνοντας πέμπτο τον ντι Ρέστα.


Το φινάλε ήταν συγκλονιστικό με τους Γουέμπερ και Φέτελ να βελτιώνουν ενώ η αντίστροφη μέτρηση έχει ολοκληρωθεί και το Χάμιλτον να λέει την τελευταία λέξη παίρνοντας τη μπουκιά από το στόμα του Φέτελ. Ήταν η 4η συνεχόμενη pole position για το Χάμιλτον νικητή του προηγούμενου αγώνα στην Ουγγαρία και νικητή στο Σπα το 2010.

Απογοήτευση για τους Αλόνσο και Ράικονεν που δεν κατάφεραν να πλασαριστούν στις πρώτες θέσεις της κατάταξης. Συνολικά Lotus και Ferrari περιορίστηκαν στην 4η και 5η σειρά της εκκίνησης. Ανάμεσα στις Red Bull - Mercedes και σε Lotus - Ferrari βρέθηκαν δυο οδηγοί που έκαναν την υπέρβασή τους ο Μπάτον με τη McLaren και ο ντι Ρέστα με τη Force India.

Μετά το τέλος των δοκιμών ο Φέτελ κάθε άλλο παρά απογοητευμένος ήταν: "Είδα ότι ο Λιούις ήταν ταχύτερος και προσπάθησα να πάω πιο γρήγορα. Οι διαφορές ήταν μικρές και σ' αυτές τις συνθήκες μπορεί να συμβεί οτιδήποτε. Κρίμα που δεν πήρα την pole αλλά είμαι ευχαριστημένος σήμερα".

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Γουέμπερ με την άλλη Red Bull που θα εκκινήσει αύριο πίσω από το Χάμιλτον: "Ήταν πολύ δύσκολο για μας να πάρουμε τις σωστές αποφάσεις, ευτυχώς τελικά τα περισσότερα που κάναμε ήταν σωστά. Ήταν δύσκολο να προβλέψεις που θα βρεθείς και σε τι κατάσταση θα είναι η πίστα. Είναι ρίσκο να πας φυλαγμένα περιμένοντας την πίστα να βελτιωθεί στον τελευταίο γύρο. Ήταν οριακό και είμαι χαρούμενος που βρίσκομαι τόσο ψηλά στην εκκίνηση για τον αυριανό αγώνα".

Ο poleman Λιούις Χάμιλτον πιστεύει πως σε στεγνό οδόστρωμα δε θα βρίσκονταν στην πρώτη θέση: "Μαντεύω πως δε θα ήμουν στην pole σε στεγνό οδόστρωμα. Τόσο οι Red Bull όσο και οι Ferrari ήταν γρήγορες σε στεγνό οδόστρωμα οπότε δεν πιστεύω πως θα ήμουν πρώτος. Εξεπλάγην όταν πέρασα τη γραμμή του τερματισμού. Όταν ξεκίνησα το γύρο ήμουν έβδομος ή όγδοος και σκέφτηκα "όχι" καθώς έβρεχε πιο πολύ. Γλίστρησα στη στροφή 1 και έβλεπα στην οθόνη ότι ήμουν 3 δευτερόλεπτα πιο αργός. Συνέχιζα να πιέζω και έβλεπα ότι πλησίαζα το Φέτελ. Αισθάνομαι πραγματικά ευλογημένος και τυχερός. Οι Red Bull νομίζω ότι υπερέχουν σε απόδοση γι' αυτό νιώθω τόσο καλά γι' αυτή την επιτυχία. Έχουν τον ρυθμό ελπίζω αύριο οι συνθήκες να μας επιτρέψουν να τους πιέσουμε. Αισθάνομαι πολύ άνετα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες και νιώθω ικανός να βρω τα όρια όταν όλα αλλάζουν άρδην".

Ο αυριανός αγώνας που αναμένεται με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον θα μεταδοθεί απευθείας από τη Δημόσια Τηλεόραση και τον ΟΤΕ στις 15:00.

Συνολικά η αυριανή σειρά εκκίνησης είναι:


Θέση Πιλότος             Ομάδα                  Χρόνος      Διαφορά 
 1.  Lewis Hamilton      Mercedes               2m01.012s          
 2.  Sebastian Vettel    Red Bull-Renault       2m01.200s  + 0.188s
 3.  Mark Webber         Red Bull-Renault       2m01.325s  + 0.313s
 4.  Nico Rosberg        Mercedes               2m02.251s  + 1.239s
 5.  Paul di Resta       Force India-Mercedes   2m02.332s  + 1.320s
 6.  Jenson Button       McLaren-Mercedes       2m03.075s  + 2.063s
 7.  Romain Grosjean     Lotus-Renault          2m03.081s  + 2.069s
 8.  Kimi Raikkonen      Lotus-Renault          2m03.390s  + 2.378s
 9.  Fernando Alonso     Ferrari                2m03.482s  + 2.470s
10.  Felipe Massa        Ferrari                2m04.059s  + 3.047s
Χρόνος εισόδου στο Q3: 1m49.088s                 Διαφορά από 1ο Q2
11.  Nico Hulkenberg     Sauber-Ferrari         1m49.088s  + 0.792s 
12.  Adrian Sutil        Force India-Mercedes   1m49.103s  + 0.807s 
13.  Sergio Perez        McLaren-Mercedes       1m49.304s  + 1.008s 
14.  Giedo van der Garde Caterham-Renault       1m52.036s  + 3.740s 
15.  Jules Bianchi       Marussia-Cosworth      1m52.563s  + 4.267s 
16.  Max Chilton         Marussia-Cosworth      1m52.762s  + 4.466s 
Χρόνος εισόδου στο Q2: 2m02.948s                  Διαφορά από 1ο Q1
17.  Pastor Maldonado    Williams-Renault       2m03.072s  + 2.882s 
18.  Jean-Eric Vergne    Toro Rosso-Ferrari     2m03.300s  + 3.110s 
19.  Daniel Ricciardo    Toro Rosso-Ferrari     2m03.317s  + 3.127s 
20.  Valtteri Bottas     Williams-Renault       2m03.432s  + 3.242s 
21.  Esteban Gutierrez   Sauber-Ferrari         2m04.324s  + 4.134s 
22.  Charles Pic        

 httπηγη

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...