Dobroliot: Η «Καλοτάξιδη» κόρη της Aeroflot

Η θυγατρική εταιρία της Aeroflot, η χαμηλού κόστους (low cost airlines) ονομάζεται Dobroliót. Ετσι, εγκαινιάζεται μια νέα εποχή στις low cost εταιρείες στη χώρα. Στο παρελθόν, οι περισσότερες ιδιωτικές πτώχευσαν. Η Dobroliot θα «πετάει» με ολοκαίνουργα αεροσκάφη.
Το όνομα του νέου αερομεταφορέα χαμηλού κόστους ανακοινώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα και είναι αυτό που είχε η Ανώνυμη Εταιρία, η οποία είχε ιδρυθεί το 1923, και αποτελούσε τον προκάτοχο της Aeroflot. Ο γενικός διευθυντής της Aeroflot, Βιτάλι Σαβέλιεφ, χαρακτήρισε την επιλογή της ονομασίας επιτυχημένη καθώς «φέρνει το καλό» (Dobroliót, σημαίνει «καλή πτήση» ή κατά το ελληνικότερον, «Καλοτάξιδη).

Τα δρομολόγια της «Καλοτάξιδης»

Το 2014 η Dobroliot σχεδιάζει εσωτερικές πτήσεις σε Αγία Πετρούπολη, Σαμάρα, Αικατερινμπούργκ, Μαχατσκαλά, Κρασνοντάρ, Ουφά, Καλινινγκράντ, Νόβι Ουρενγκόι. Το 2015, σε Ανάπα, Βολγκογκράντ, Σουργκούτ, Νοβοσιμπίρσκ, Καζάν, Σότσι, Τιουμέν, Ομσκ, Περμ, Νιζνεβάρτοβσκ, Τσελιάμπινσκ. Το 2016, στο Ροστόφ, στο Άστραχαν, στο Μινεράλνιε Βόντι, αλλά και στο «εγγύς εξωτερικό», στο Κίεβο (Ουκρανία), στο Ερεβάν (Αρμενία) και στην Κωνσταντινούπολ

Η Dobroliót ιδρύθηκε στις 4 Οκτωβρίου. Οι πτήσεις της θα ξεκινήσουν την άνοιξη ή το καλοκαίρι του 2014. Η εταιρία low cost θα πετά από το αεροδρόμιο Ντομοντέντοβο της Μόσχας, κάτι ωστόσο που δεν έχει επιβεβαιωθεί επίσημα από τους εκπροσώπους του αερολιμένα. Η Aeroflot θα επενδύσει για τη δημιουργία της εταιρίας 100 εκ. δολάρια, τα οποία σκοπεύει να αποσβέσει σε δύο χρόνια. Τον πέμπτο χρόνο της λειτουργίας της, η Dobroliót θα μεταφέρει 10 εκ. επιβάτες (ο αριθμός των επιβατών της Aeroflot το 2012 έφτασε τα 27,5 εκατ.). Περίπου 1,2 εκ. επιβάτες η Dobroliót αναμένεται να πάρει από την Aeroflot. Η κεφαλαιοποίηση της Dobroliót εκτιμάται ότι θα φτάσει το 1,4 δις δολ. Συγκριτικά, η τιμή της ίδιας της Aeroflot υπολογίζεται στα 1,9 δις δολ.

Η Dobroliót θα είναι αεροπορική εταιρία με «μέγιστη ανεξαρτησία στη λήψη αποφάσεων», αλλά οι βασικές παράμετροι της λειτουργίας του νέου αερομεταφορέα έχουν ήδη εγκριθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο της Aeroflot. Μεταξύ αυτών και το δίκτυο δρομολογίων και η συχνότητα των πτήσεων ως το 2016, όπως και το λογότυπο (το έχει επεξεργαστεί η εταιρία Landor).

Με αεροσκάφη «του κουτιού»

Σε αντίθεση με τις αεροπορικές εταιρίες που επιχείρησαν κατά το παρελθόν να λειτουργήσουν σε πρόγραμμα μεταφορών χαμηλού κόστους, και πολλές από αυτές χρεοκόπησαν, η «κόρη» της Aeroflot θα πετάξει με νέα αεροπλάνα. Η Sky Express (που ήταν ένα πρόγραμμα των Μπορίς και Αλεξάντρ Αμπραμόβιτς) πετούσε με ηλικίας 15 ετών Boeing 737, ενώ η Avianova με ηλικίας 3 και 7 ετών Α320. Η Dobroliót θα χρησιμοποιεί τα νέα Boeing 737 Next Generation. Το ΔΣ της Aeroflot θα συζητήσει για τις λεπτομέρειες απόκτησης των πρώτων οκτώ αεροπλάνων, στις 16 Οκτωβρίου. Κάθε χρόνο ο στόλος της Dobroliót θα αυξάνεται «μόνο με νέα αεροσκάφη», και μετά από πέντε χρόνια θα φτάσει τα 40.

Μεγάλο δίκτυο δρομολογίων
Το προκαταρκτικό πρόγραμμα του δικτύου δρομολογίων έχει διαμορφωθεί για τα προσεχή τρία χρόνια. Ωστόσο, εκπρόσωπος της Aeroflot ανέφερε ότι οι παράμετροί του μπορεί να διαφοροποιηθούν ύστερα από την έναρξη του προγράμματος. Πάντως, τον πρώτο χρόνο, η Dobroliót θα «πετάει» σε 8 προορισμούς με καθημερινές πτήσεις όλη την εβδομάδα. Τον δεύτερο, θα προστεθούν άλλοι 11, ενώ τον τρίτο ακόμη 6.

Με τη δημιουργία αυτής της εταιρίας αλλάζουν άρδην τα δεδομένα στην αγορά των μεταφορών χαμηλού κόστους, στη Ρωσία. Στο μεταξύ, η Aeroflot φαίνεται να πετυχαίνει αλλαγές στη νομοθεσία, οι οποίες επιτρέπουν να αυξηθεί η αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων low cost. Αλλωστε, κοινή πεποίθηση στους ειδικούς στον κλάδο των αερομεταφορών είναι ότι, εάν δεν εναρμονιστεί η ρωσική νομοθεσία με τους διεθνείς κανονισμούς, δεν θα «πιάσουν» οι low cost στη Ρωσία. Οι αλλαγές στη νομοθεσία δεν αποκλείεται να γίνουν ως το τέλος του 2013.
phgh

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...