Δημοσιεύθηκε στη «Διαύγεια» η υπουργική απόφαση για την έκδοση
παραχωρητηρίων σε 12.000 δικαιούχους εργατικών κατοικιών του ΟΕΚ,
προκειμένου να τους μεταβιβαστεί η πλήρης κυριότητα, νομή και κατοχή των
κατοικιών στις οποίες διαμένουν.
Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας, «η απόφαση καθορίζει την ενιαία τιμή μονάδας παραχώρησης στους δικαιούχους κατοικιών των οικισμών του τέως ΟΕΚ και αφορά 150 οικισμούς σε όλη την Ελλάδα με 12.000 κατοικίες,
για τις οποίες εκκρεμούσε επί χρόνια, σε ορισμένες περιπτώσεις από το 1978, η έκδοση παραχωρητηρίων. Στην απόφαση προβλέπεται, επίσης, η αναθεώρηση των τιμών των κατοικιών για περίπου 5.000 οικιστές, οι οποίοι είχαν ήδη λάβει οριστικά παραχωρητήρια και αποπληρώνουν ακόμη το τίμημα, με τιμές μεγαλύτερες από αυτές που θα προκύψουν από την εφαρμογή της υπουργικής απόφασης. Παράλληλα, η απόφαση απαλλάσσει τους οικιστές από έξοδα που, μέχρι τώρα, τους επιβάρυναν άδικα και μετακυλούσαν το υπερβάλλον κόστος κατασκευής σε αυτούς. Με την απόφαση αυτή, δίνεται οριστικό τέλος στην ομηρία και ανασφάλεια χιλιάδων οικιστών σε όλη την Ελλάδα, που, επί δεκαετίες, ήταν “ενοικιαστές” στα σπίτια τους, ενώ ο ΟΑΕΔ (διάδοχος του τ. ΟΕΚ) είχε σημαντικές απώλειες εσόδων από την αδυναμία των οικιστών να αντεπεξέλθουν στις παλαιές υψηλές τιμές παραχώρησης».
Ειδικότερα, στην απόφαση την οποία υπογράφουν η υπουργός Εργασίας,
Έφη Αχτσιόγλου και η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας, αρμόδια για την
καταπολέμηση της ανεργίας, Ράνια Αντωνοπούλου, καθορίζονται οι όροι, οι
προϋποθέσεις, η διαδικασία και η μέθοδος υπολογισμού της χρεούμενης
αξίας των παραχωρούμενων και των προς παραχώρηση κατοικιών, σε οικισμούς
του τ. ΟΕΚ (νυν ΟΑΕΔ) σε όλη την Επικράτεια, για τις οποίες δεν έχει
εκδοθεί τίτλος οριστικής παραχώρησης.
Η απόφαση αναφέρει τα εξής: «Για την έναρξη της χρονίζουσας (πέραν των 30 ετών) διαδικασίας έκδοσης οριστικού τίτλου παραχώρησης, στους δικαιούχους, που, μετά από διαδικασία κλήρωσης, τους παραχωρήθηκε με προσωρινό τίτλο κατοικία, ευρισκομένη σε οικισμό Εργατικών Κατοικιών (τ. ΟΕΚ) ανά την Επικράτεια, καθορίζουμε τους παρακάτω όρους, προϋποθέσεις, διαδικασίες και μέθοδο υπολογισμού της χρεούμενης αξίας ανά τετραγωνικό μέτρο επιφανείας κατοικίας, λαμβάνοντας υπόψη τα παρακάτω:
Α. 1. Ότι τα μεγέθη, ποσά, κόστoς, δαπάνες, που περιγράφονται στην παρούσα, αναφέρονται στα χορηγηθέντα με το υπ’ αριθμ. πρωτ. 1020/20-12-2016 έγγραφο του ΟΑΕΔ στοιχεία και αφορούν σε 11.134 κατοικίες χωρίς οριστικό παραχωρητήριο, σε 150 οικισμούς ανά την Επικράτεια. Εξ αυτών οι 144 οικισμοί είναι περαιωμένοι και οι υπόλοιποι έξι οικισμοί, ήτοι: “ΚΕΡΚΥΡΑ V”, “ΚΑΡΔΙΤΣΑ ΙΧ”, “ΕΛΕΥΣΙΝΑ IV & V”, “ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ΙΙΙ” & “ΚΥΡΑ ΚΑΛΗ ΓΡΕΒΕΝΩΝ” βρίσκονται σε διαδικασία αποπεράτωσης. Για τους τέσσερις εξ αυτών, ήτοι: “ΕΛΕΥΣΙΝΑ IV & V”, “ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ΙΙΙ” & “ΚΥΡΑ ΚΑΛΗ ΓΡΕΒΕΝΩΝ”, σημειώνεται ότι η εκταμιευθείσα δαπάνη ανέγερσής τους εξαντλήθηκε, κατά κύριο λόγο, για την κατασκευή των κτιρίων κατοικιών τους.
2. Τη δομημένη επιφάνεια όλων των κτιρίων κατοικιών στα σύνολο των οικισμών, προσαυξημένη με το 20% της επιφανείας των υπογείων αποθηκευτικών τους χώρων, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο υπ’ αριθμ. πρωτ. 1020/20-12-2016 έγγραφο του ΟΑΕΔ.
3. Τη δαπάνη ανέγερσης εκάστου εκ των 150 οικισμών, όπως προκύπτει από τα στοιχεία (τελευταίος Α.Π.Ε.), που περιλαμβάνονται στα υπ’ αριθμ.πρωτ.1020/20-12-2016 και 84/31.1.2017 έγγραφα του ΟΑΕΔ.
4. Τη δαπάνη αναθεώρησης εργασιών για την ανέγερση εκάστου εκ των 150 οικισμών, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στα υπ’ αριθμ. πρωτ.1020/20-12-2016 και 84/31.1.2017 έγγραφα του ΟΑΕΔ.
5. Το ποσό του συμβατικού προϋπολογισμού για την ανέγερση εκάστου εκ των 150 οικισμών, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στα υπ’ αριθμ. πρωτ.1020/20-12-2016 και 84/31.1.2017 έγγραφα του ΟΑΕΔ.
6. Το προβλεπόμενο και περιλαμβανόμενο στο συμβατικό προϋπολογισμό ανέγερσης εκάστου εκ των 150 οικισμών, ποσοστό αναθεώρησης εργασιών, όπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων των υπ’ αριθμ. πρωτ. 1020/20-12-2016 και 84/31.1.2017 εγγράφων του ΟΑΕΔ, το οποίο, ανερχόμενο στο 3% κατά μέσο όρο, αντιστοιχούσε στον κατά μέσο όρο δύο ετών συμβατικό χρόνο περαίωσης των εργασιών εκάστου οικισμού.
7. Το αποδεκτό ποσοστό αναθεώρησης των εργασιών, που αντιστοιχεί στον κατά μέσο όρο συμβατικά οριζόμενο αρχικό χρόνο ολοκλήρωσης των εργασιών εκάστου εκ των 150 οικισμών (δύο έτη κατά μέσο όρο), αυξημένο και με τον οριζόμενο στη νομοθεσία “εύλογο χρόνο” για την οριστική του περαίωση, το οποίο αναλογικά προκύπτει σε ποσοστό 3,75%.
8. Το αποδεκτό ποσοστό από τη δαπάνη αναθεώρησης εργασιών για την ανέγερση των οικισμών (Α4), το οποίο τόσο για το σύνολο των 146 οικισμών, όσο και για το σύνολο των τεσσάρων (“ΕΛΕΥΣΙΝΑ IV & V”, “ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ΙΙΙ” & “ΚΥΡΑ ΚΑΛΗ ΓΡΕΒΕΝΩΝ”), προκύπτει, ως εξής:
Το άθροισμα του συμβατικού προϋπολογισμού τους (Α5) απομειούται κατά 3% (Α6). Στο προκύπτον αποτέλεσμα εφαρμόζεται το αποδεκτό ποσοστό αναθεώρησης 3,75%(Α7), παρέχοντας την αντιστοιχούσα στο ποσοστό αυτό δαπάνη αναθεώρησης του συμβατικού προϋπολογισμού τους. Η δαπάνη αυτή, αναγόμενη, στη συνέχεια, στη δαπάνη αναθεώρησης εργασιών για την ανέγερση τους (Α4) αθροιστικά, παρέχει το ζητούμενο αποδεκτό ποσοστό.
9. Το ποσό υπέρβασης του συμβατικού προϋπολογισμού για την ανέγερση των οικισμών, το οποίο τόσο για το σύνολο των 146 οικισμών, όσο και για το σύνολο των τεσσάρων (“ΕΛΕΥΣΙΝΑ IV & V”, “ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ΙΙΙ” & “ΚΥΡΑ ΚΑΛΗ ΓΡΕΒΕΝΩΝ”), προκύπτει, ως εξής:
Από το άθροισμα της δαπάνης ανέγερσής τους (Α3), αφαιρείται το άθροισμα της δαπάνης αναθεώρησης των εργασιών για την ανέγερσή τους (Α4), καθώς και το απομειωμένο κατά 3% άθροισμα του ποσού του συμβατικού προϋπολογισμού για την ανέγερσή τους (Α5). Το αποτέλεσμα αποτελεί το ποσό υπέρβασης του συμβατικού προϋπολογισμού τους.
10. Το συντελεστή 70%, ο οποίος προέκυψε ως μέγεθος από τη στατιστική επεξεργασία των στοιχείων αξιόπιστου δείγματος οικισμών (κτίρια και υποδομές), με πληρότητα στοιχείων, που περιλαμβάνονται στο υπ’ αριθμ. πρωτ. 1020/20-12-2016 έγγραφο του ΟΑΕΔ. Ο συντελεστής αυτός, εφαρμοζόμενος στο σύνολο των οικισμών, εκτός των τεσσάρων (“ΕΛΕΥΣΙΝΑ IV & V”, “ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ΙΙΙ” & “ΚΥΡΑ ΚΑΛΗ ΓΡΕΒΕΝΩΝ”), για τους αναφερόμενους στο (Α1) λόγους, μετατρέπει την καθαρή δαπάνη ανέγερσης των οικισμών σε καθαρή δαπάνη ανέγερσης των κτιρίων κατοικιών τους, όπως περιγράφεται στη σχέση του κεφαλαίου (Β) της παρούσης.
11. Το ποσό του ΦΠΑ που αντιστοιχεί στην ανέγερση εκάστου εκ των 150 οικισμών, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στα υπ’ αριθμ. πρωτ. 1020/20-12-2016 84/31.1.2017 έγγραφα του ΟΑΕΔ, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί υπολογιζόμενο αναλογικά, όπως περιγράφεται στη σχέση του κεφαλαίου (Β) της παρούσης.
Β. Η χρεούμενη αξία ανά τμ επιφανείας κατοικίας θα προκύψει περιγραφικά από τις παρακάτω σχέσεις:
Η καθαρή δαπάνη όλων των κτιρίων κατοικιών στο σύνολο των 150 οικισμών προκύπτει από το άθροισμα των παρακάτω δύο προσθετέων, ως ακολούθως:
α) Η δαπάνη ανέγερσης (Α3) των τεσσάρων οικισμών “ΕΛΕΥΣΙΝΑ IV & V”, “ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ΙΙΙ” & “ΚΥΡΑ ΚΑΛΗ ΓΡΕΒΕΝΩΝ” αθροιστικά, θα απομειωθεί τόσο με το ποσό υπέρβασης του συμβατικού προϋπολογισμού για την ανέγερση των οικισμών αυτών (Α9), όσο και με τη δαπάνη αναθεώρησης των εργασιών για την ανέγερσή τους (Α4), μειωμένη κατά το αποδεκτό ποσοστό αναθεώρησης (Α8). Το αποτέλεσμα της περιγραφόμενης αυτής πράξης είναι η καθαρή δαπάνη ανέγερσης των οικισμών αυτών, η οποία ταυτίζεται με την καθαρή δαπάνη ανέγερσης των κτιρίων κατοικιών τους (Α1) & (Α10), αποτελώντας τον πρώτο προσθετέο.
β) Η δαπάνη ανέγερσης (Α3), των υπολοίπων 146 οικισμών αθροιστικά, θα απομειωθεί τόσο με το ποσό υπέρβασης του συμβατικού προϋπολογισμού για την ανέγερση των οικισμών αυτών (Α9), όσο και με τη δαπάνη αναθεώρησης των εργασιών για την ανέγερσή τους (Α4), μειωμένη κατά το αποδεκτό ποσοστό αναθεώρησης (Α8). Το αποτέλεσμα της περιγραφόμενης αυτής πράξης, που αποτελεί την καθαρή δαπάνη ανέγερσής τους, μετατρέπεται σε καθαρή δαπάνη ανέγερσης των κτιρίων κατοικιών τους, με την εφαρμογή του συντελεστή 70% (Α10), αποτελώντας το δεύτερο προσθετέο.
Το ως άνω άθροισμα, στη συνέχεια, αυξάνεται με το ποσό του ΦΠΑ (Α11) που αναλογεί στο άθροισμα αυτό, παρέχοντας ένα νέο αποτέλεσμα. Το πηλίκο της διαίρεσης με αριθμητή το νέο αυτό αποτέλεσμα και παρονομαστή τη δομημένη επιφάνεια όλων των κτιρίων κατοικιών στους οικισμούς αυτούς προσαυξημένη με το 20% της επιφανείας των υπογείων αποθηκευτικών χώρων (Α2), απομειούμενο κατά 10%, λόγω της δεινής οικονομικής κατάστασης των δικαιούχων, στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 66 του νόμου 4445/2016 (Α 236 ), αποτελεί τη χρεούμενη αξία ανά τετραγωνικό μέτρο επιφανείας κατοικίας. Στον καθορισμό της τιμής αυτής, η δαπάνη των έργων υποδομής σε όλους τους οικισμούς, καθώς και η δαπάνη αγοράς των εκτάσεων για την ανέγερσή τους, δεν λαμβάνονται υπόψη, στο πλαίσιο των διατάξεων του άρθρου 66 του ως άνω νόμου.
Γ. Η χρεούμενη αξία εκάστης κατοικίας θα προκύψει ως αποτέλεσμα της επιφανείας της κατοικίας επί τη χρεούμενη αξία ανά τμ επιφανείας κατοικίας (Β). Σε περίπτωση που η κατοικία συνοδεύεται και από υπόγειο αποθηκευτικό χώρο, για τον υπολογισμό της χρεούμενης αξίας της, η επιφάνεια της κατοικίας θα αυξάνεται με το 20% της επιφανείας του υπογείου αποθηκευτικού χώρου που της αντιστοιχεί.
Δ. Σε όσους οικισμούς εκκρεμεί ή δεν έχει εκκινήσει η έκδοση οριστικών παραχωρητηρίων και έχει δημοσιευτεί, μετά από απόφαση του ΔΣ του τ. ΟΕΚ ή του ΟΑΕΔ, τιμή μονάδος επιφανείας κατοικίας μικρότερη απ’ αυτήν που προκύπτει στο κεφάλαιο (Β) της παρούσας Υπουργικής Απόφασης, θα υπολογιστεί η χρεούμενη αξία των κατοικιών τους, με τη μικρότερη αυτή τιμή μονάδος. Για τους υπόλοιπους οικισμούς, η χρεούμενη αξία των κατοικιών τους θα υπολογισθεί με την προκύπτουσα από την παρούσα Υπουργική Απόφαση, τιμή μονάδος επιφανείας κατοικίας.
Ε. Στο πλαίσιο της ισόνομης και δίκαιης αντιμετώπισης των δικαιούχων οικιστών, η τιμή μονάδας παραχώρησης που θα προκύψει από την εφαρμογή της παρούσας Υπουργικής Απόφασης, θα ισχύσει και για τις κατοικίες των οικισμών για τις οποίες έχουν εκδοθεί οριστικά παραχωρητήρια, με τιμή παραχώρησης υψηλότερης της προκύπτουσας με την παρούσα απόφαση τιμής και βρίσκονται εντός του προβλεπόμενου από το οριστικό παραχωρητήριο χρόνου εξόφλησης.
ΣΤ. Για τη χρεούμενη αξία των κατοικιών των οικισμών “ΚΕΡΚΥΡΑ V”, “ΚΑΡΔΙΤΣΑ ΙΧ”, “ΕΛΕΥΣΙΝΑ IV & V”, “ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ΙΙΙ” & “ΚΥΡΑ ΚΑΛΗ ΓΡΕΒΕΝΩΝ” που βρίσκονται στο στάδιο αποπεράτωσης, θα χρησιμοποιηθεί η προκύπτουσα από την παρούσα απόφαση τιμή μονάδος επιφανείας κατοικίας.
Ζ. Από τη δημοσίευση της παρούσας στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καταργείται κάθε Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση του Νόμου 2224/94, η οποία αντιβαίνει στην εφαρμογή της παρούσας Υπουργικής Απόφασης.
Η. Οι όροι αποπληρωμής ρυθμίζονται με Υπουργική Απόφαση που εκδίδεται, μετά από έκφραση γνώμης του ΔΣ/ΟΑΕΔ.
Θ. Της παρούσης αποφάσεως εξαιρούνται οι κατοικίες του στεγαστικού προγράμματος τ. ΟΕΚ “ΠΑΚΑΔΙ”, καθώς και οι κατοικίες των κοινών στεγαστικών προγραμμάτων του τ. ΟΕΚ με την Πρόνοια.
Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Κατ’ εξαίρεση, στις μεν περιπτώσεις, τις οποίες καταλαμβάνει το κεφάλαιο Δ. της παρούσας, η ισχύς αυτής αρχίζει από την ημερομηνία δημοσίευσης των οικείων αποφάσεων του ΔΣ του τ. ΟΕΚ ή του ΔΣ του ΟΑΕΔ, στις δε περιπτώσεις τις οποίες καταλαμβάνει το κεφάλαιο Ε. της παρούσας, η ισχύς αυτής αρχίζει από τις ημερομηνίες έκδοσης των οριστικών παραχωρητηρίων».
πηγη
Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας, «η απόφαση καθορίζει την ενιαία τιμή μονάδας παραχώρησης στους δικαιούχους κατοικιών των οικισμών του τέως ΟΕΚ και αφορά 150 οικισμούς σε όλη την Ελλάδα με 12.000 κατοικίες,
για τις οποίες εκκρεμούσε επί χρόνια, σε ορισμένες περιπτώσεις από το 1978, η έκδοση παραχωρητηρίων. Στην απόφαση προβλέπεται, επίσης, η αναθεώρηση των τιμών των κατοικιών για περίπου 5.000 οικιστές, οι οποίοι είχαν ήδη λάβει οριστικά παραχωρητήρια και αποπληρώνουν ακόμη το τίμημα, με τιμές μεγαλύτερες από αυτές που θα προκύψουν από την εφαρμογή της υπουργικής απόφασης. Παράλληλα, η απόφαση απαλλάσσει τους οικιστές από έξοδα που, μέχρι τώρα, τους επιβάρυναν άδικα και μετακυλούσαν το υπερβάλλον κόστος κατασκευής σε αυτούς. Με την απόφαση αυτή, δίνεται οριστικό τέλος στην ομηρία και ανασφάλεια χιλιάδων οικιστών σε όλη την Ελλάδα, που, επί δεκαετίες, ήταν “ενοικιαστές” στα σπίτια τους, ενώ ο ΟΑΕΔ (διάδοχος του τ. ΟΕΚ) είχε σημαντικές απώλειες εσόδων από την αδυναμία των οικιστών να αντεπεξέλθουν στις παλαιές υψηλές τιμές παραχώρησης».
Η απόφαση αναφέρει τα εξής: «Για την έναρξη της χρονίζουσας (πέραν των 30 ετών) διαδικασίας έκδοσης οριστικού τίτλου παραχώρησης, στους δικαιούχους, που, μετά από διαδικασία κλήρωσης, τους παραχωρήθηκε με προσωρινό τίτλο κατοικία, ευρισκομένη σε οικισμό Εργατικών Κατοικιών (τ. ΟΕΚ) ανά την Επικράτεια, καθορίζουμε τους παρακάτω όρους, προϋποθέσεις, διαδικασίες και μέθοδο υπολογισμού της χρεούμενης αξίας ανά τετραγωνικό μέτρο επιφανείας κατοικίας, λαμβάνοντας υπόψη τα παρακάτω:
Α. 1. Ότι τα μεγέθη, ποσά, κόστoς, δαπάνες, που περιγράφονται στην παρούσα, αναφέρονται στα χορηγηθέντα με το υπ’ αριθμ. πρωτ. 1020/20-12-2016 έγγραφο του ΟΑΕΔ στοιχεία και αφορούν σε 11.134 κατοικίες χωρίς οριστικό παραχωρητήριο, σε 150 οικισμούς ανά την Επικράτεια. Εξ αυτών οι 144 οικισμοί είναι περαιωμένοι και οι υπόλοιποι έξι οικισμοί, ήτοι: “ΚΕΡΚΥΡΑ V”, “ΚΑΡΔΙΤΣΑ ΙΧ”, “ΕΛΕΥΣΙΝΑ IV & V”, “ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ΙΙΙ” & “ΚΥΡΑ ΚΑΛΗ ΓΡΕΒΕΝΩΝ” βρίσκονται σε διαδικασία αποπεράτωσης. Για τους τέσσερις εξ αυτών, ήτοι: “ΕΛΕΥΣΙΝΑ IV & V”, “ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ΙΙΙ” & “ΚΥΡΑ ΚΑΛΗ ΓΡΕΒΕΝΩΝ”, σημειώνεται ότι η εκταμιευθείσα δαπάνη ανέγερσής τους εξαντλήθηκε, κατά κύριο λόγο, για την κατασκευή των κτιρίων κατοικιών τους.
2. Τη δομημένη επιφάνεια όλων των κτιρίων κατοικιών στα σύνολο των οικισμών, προσαυξημένη με το 20% της επιφανείας των υπογείων αποθηκευτικών τους χώρων, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο υπ’ αριθμ. πρωτ. 1020/20-12-2016 έγγραφο του ΟΑΕΔ.
3. Τη δαπάνη ανέγερσης εκάστου εκ των 150 οικισμών, όπως προκύπτει από τα στοιχεία (τελευταίος Α.Π.Ε.), που περιλαμβάνονται στα υπ’ αριθμ.πρωτ.1020/20-12-2016 και 84/31.1.2017 έγγραφα του ΟΑΕΔ.
4. Τη δαπάνη αναθεώρησης εργασιών για την ανέγερση εκάστου εκ των 150 οικισμών, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στα υπ’ αριθμ. πρωτ.1020/20-12-2016 και 84/31.1.2017 έγγραφα του ΟΑΕΔ.
5. Το ποσό του συμβατικού προϋπολογισμού για την ανέγερση εκάστου εκ των 150 οικισμών, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στα υπ’ αριθμ. πρωτ.1020/20-12-2016 και 84/31.1.2017 έγγραφα του ΟΑΕΔ.
6. Το προβλεπόμενο και περιλαμβανόμενο στο συμβατικό προϋπολογισμό ανέγερσης εκάστου εκ των 150 οικισμών, ποσοστό αναθεώρησης εργασιών, όπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων των υπ’ αριθμ. πρωτ. 1020/20-12-2016 και 84/31.1.2017 εγγράφων του ΟΑΕΔ, το οποίο, ανερχόμενο στο 3% κατά μέσο όρο, αντιστοιχούσε στον κατά μέσο όρο δύο ετών συμβατικό χρόνο περαίωσης των εργασιών εκάστου οικισμού.
7. Το αποδεκτό ποσοστό αναθεώρησης των εργασιών, που αντιστοιχεί στον κατά μέσο όρο συμβατικά οριζόμενο αρχικό χρόνο ολοκλήρωσης των εργασιών εκάστου εκ των 150 οικισμών (δύο έτη κατά μέσο όρο), αυξημένο και με τον οριζόμενο στη νομοθεσία “εύλογο χρόνο” για την οριστική του περαίωση, το οποίο αναλογικά προκύπτει σε ποσοστό 3,75%.
8. Το αποδεκτό ποσοστό από τη δαπάνη αναθεώρησης εργασιών για την ανέγερση των οικισμών (Α4), το οποίο τόσο για το σύνολο των 146 οικισμών, όσο και για το σύνολο των τεσσάρων (“ΕΛΕΥΣΙΝΑ IV & V”, “ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ΙΙΙ” & “ΚΥΡΑ ΚΑΛΗ ΓΡΕΒΕΝΩΝ”), προκύπτει, ως εξής:
Το άθροισμα του συμβατικού προϋπολογισμού τους (Α5) απομειούται κατά 3% (Α6). Στο προκύπτον αποτέλεσμα εφαρμόζεται το αποδεκτό ποσοστό αναθεώρησης 3,75%(Α7), παρέχοντας την αντιστοιχούσα στο ποσοστό αυτό δαπάνη αναθεώρησης του συμβατικού προϋπολογισμού τους. Η δαπάνη αυτή, αναγόμενη, στη συνέχεια, στη δαπάνη αναθεώρησης εργασιών για την ανέγερση τους (Α4) αθροιστικά, παρέχει το ζητούμενο αποδεκτό ποσοστό.
9. Το ποσό υπέρβασης του συμβατικού προϋπολογισμού για την ανέγερση των οικισμών, το οποίο τόσο για το σύνολο των 146 οικισμών, όσο και για το σύνολο των τεσσάρων (“ΕΛΕΥΣΙΝΑ IV & V”, “ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ΙΙΙ” & “ΚΥΡΑ ΚΑΛΗ ΓΡΕΒΕΝΩΝ”), προκύπτει, ως εξής:
Από το άθροισμα της δαπάνης ανέγερσής τους (Α3), αφαιρείται το άθροισμα της δαπάνης αναθεώρησης των εργασιών για την ανέγερσή τους (Α4), καθώς και το απομειωμένο κατά 3% άθροισμα του ποσού του συμβατικού προϋπολογισμού για την ανέγερσή τους (Α5). Το αποτέλεσμα αποτελεί το ποσό υπέρβασης του συμβατικού προϋπολογισμού τους.
10. Το συντελεστή 70%, ο οποίος προέκυψε ως μέγεθος από τη στατιστική επεξεργασία των στοιχείων αξιόπιστου δείγματος οικισμών (κτίρια και υποδομές), με πληρότητα στοιχείων, που περιλαμβάνονται στο υπ’ αριθμ. πρωτ. 1020/20-12-2016 έγγραφο του ΟΑΕΔ. Ο συντελεστής αυτός, εφαρμοζόμενος στο σύνολο των οικισμών, εκτός των τεσσάρων (“ΕΛΕΥΣΙΝΑ IV & V”, “ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ΙΙΙ” & “ΚΥΡΑ ΚΑΛΗ ΓΡΕΒΕΝΩΝ”), για τους αναφερόμενους στο (Α1) λόγους, μετατρέπει την καθαρή δαπάνη ανέγερσης των οικισμών σε καθαρή δαπάνη ανέγερσης των κτιρίων κατοικιών τους, όπως περιγράφεται στη σχέση του κεφαλαίου (Β) της παρούσης.
11. Το ποσό του ΦΠΑ που αντιστοιχεί στην ανέγερση εκάστου εκ των 150 οικισμών, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στα υπ’ αριθμ. πρωτ. 1020/20-12-2016 84/31.1.2017 έγγραφα του ΟΑΕΔ, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί υπολογιζόμενο αναλογικά, όπως περιγράφεται στη σχέση του κεφαλαίου (Β) της παρούσης.
Β. Η χρεούμενη αξία ανά τμ επιφανείας κατοικίας θα προκύψει περιγραφικά από τις παρακάτω σχέσεις:
Η καθαρή δαπάνη όλων των κτιρίων κατοικιών στο σύνολο των 150 οικισμών προκύπτει από το άθροισμα των παρακάτω δύο προσθετέων, ως ακολούθως:
α) Η δαπάνη ανέγερσης (Α3) των τεσσάρων οικισμών “ΕΛΕΥΣΙΝΑ IV & V”, “ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ΙΙΙ” & “ΚΥΡΑ ΚΑΛΗ ΓΡΕΒΕΝΩΝ” αθροιστικά, θα απομειωθεί τόσο με το ποσό υπέρβασης του συμβατικού προϋπολογισμού για την ανέγερση των οικισμών αυτών (Α9), όσο και με τη δαπάνη αναθεώρησης των εργασιών για την ανέγερσή τους (Α4), μειωμένη κατά το αποδεκτό ποσοστό αναθεώρησης (Α8). Το αποτέλεσμα της περιγραφόμενης αυτής πράξης είναι η καθαρή δαπάνη ανέγερσης των οικισμών αυτών, η οποία ταυτίζεται με την καθαρή δαπάνη ανέγερσης των κτιρίων κατοικιών τους (Α1) & (Α10), αποτελώντας τον πρώτο προσθετέο.
β) Η δαπάνη ανέγερσης (Α3), των υπολοίπων 146 οικισμών αθροιστικά, θα απομειωθεί τόσο με το ποσό υπέρβασης του συμβατικού προϋπολογισμού για την ανέγερση των οικισμών αυτών (Α9), όσο και με τη δαπάνη αναθεώρησης των εργασιών για την ανέγερσή τους (Α4), μειωμένη κατά το αποδεκτό ποσοστό αναθεώρησης (Α8). Το αποτέλεσμα της περιγραφόμενης αυτής πράξης, που αποτελεί την καθαρή δαπάνη ανέγερσής τους, μετατρέπεται σε καθαρή δαπάνη ανέγερσης των κτιρίων κατοικιών τους, με την εφαρμογή του συντελεστή 70% (Α10), αποτελώντας το δεύτερο προσθετέο.
Το ως άνω άθροισμα, στη συνέχεια, αυξάνεται με το ποσό του ΦΠΑ (Α11) που αναλογεί στο άθροισμα αυτό, παρέχοντας ένα νέο αποτέλεσμα. Το πηλίκο της διαίρεσης με αριθμητή το νέο αυτό αποτέλεσμα και παρονομαστή τη δομημένη επιφάνεια όλων των κτιρίων κατοικιών στους οικισμούς αυτούς προσαυξημένη με το 20% της επιφανείας των υπογείων αποθηκευτικών χώρων (Α2), απομειούμενο κατά 10%, λόγω της δεινής οικονομικής κατάστασης των δικαιούχων, στο πλαίσιο εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 66 του νόμου 4445/2016 (Α 236 ), αποτελεί τη χρεούμενη αξία ανά τετραγωνικό μέτρο επιφανείας κατοικίας. Στον καθορισμό της τιμής αυτής, η δαπάνη των έργων υποδομής σε όλους τους οικισμούς, καθώς και η δαπάνη αγοράς των εκτάσεων για την ανέγερσή τους, δεν λαμβάνονται υπόψη, στο πλαίσιο των διατάξεων του άρθρου 66 του ως άνω νόμου.
Γ. Η χρεούμενη αξία εκάστης κατοικίας θα προκύψει ως αποτέλεσμα της επιφανείας της κατοικίας επί τη χρεούμενη αξία ανά τμ επιφανείας κατοικίας (Β). Σε περίπτωση που η κατοικία συνοδεύεται και από υπόγειο αποθηκευτικό χώρο, για τον υπολογισμό της χρεούμενης αξίας της, η επιφάνεια της κατοικίας θα αυξάνεται με το 20% της επιφανείας του υπογείου αποθηκευτικού χώρου που της αντιστοιχεί.
Δ. Σε όσους οικισμούς εκκρεμεί ή δεν έχει εκκινήσει η έκδοση οριστικών παραχωρητηρίων και έχει δημοσιευτεί, μετά από απόφαση του ΔΣ του τ. ΟΕΚ ή του ΟΑΕΔ, τιμή μονάδος επιφανείας κατοικίας μικρότερη απ’ αυτήν που προκύπτει στο κεφάλαιο (Β) της παρούσας Υπουργικής Απόφασης, θα υπολογιστεί η χρεούμενη αξία των κατοικιών τους, με τη μικρότερη αυτή τιμή μονάδος. Για τους υπόλοιπους οικισμούς, η χρεούμενη αξία των κατοικιών τους θα υπολογισθεί με την προκύπτουσα από την παρούσα Υπουργική Απόφαση, τιμή μονάδος επιφανείας κατοικίας.
Ε. Στο πλαίσιο της ισόνομης και δίκαιης αντιμετώπισης των δικαιούχων οικιστών, η τιμή μονάδας παραχώρησης που θα προκύψει από την εφαρμογή της παρούσας Υπουργικής Απόφασης, θα ισχύσει και για τις κατοικίες των οικισμών για τις οποίες έχουν εκδοθεί οριστικά παραχωρητήρια, με τιμή παραχώρησης υψηλότερης της προκύπτουσας με την παρούσα απόφαση τιμής και βρίσκονται εντός του προβλεπόμενου από το οριστικό παραχωρητήριο χρόνου εξόφλησης.
ΣΤ. Για τη χρεούμενη αξία των κατοικιών των οικισμών “ΚΕΡΚΥΡΑ V”, “ΚΑΡΔΙΤΣΑ ΙΧ”, “ΕΛΕΥΣΙΝΑ IV & V”, “ΓΙΑΝΝΙΤΣΑ ΙΙΙ” & “ΚΥΡΑ ΚΑΛΗ ΓΡΕΒΕΝΩΝ” που βρίσκονται στο στάδιο αποπεράτωσης, θα χρησιμοποιηθεί η προκύπτουσα από την παρούσα απόφαση τιμή μονάδος επιφανείας κατοικίας.
Ζ. Από τη δημοσίευση της παρούσας στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καταργείται κάθε Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση του Νόμου 2224/94, η οποία αντιβαίνει στην εφαρμογή της παρούσας Υπουργικής Απόφασης.
Η. Οι όροι αποπληρωμής ρυθμίζονται με Υπουργική Απόφαση που εκδίδεται, μετά από έκφραση γνώμης του ΔΣ/ΟΑΕΔ.
Θ. Της παρούσης αποφάσεως εξαιρούνται οι κατοικίες του στεγαστικού προγράμματος τ. ΟΕΚ “ΠΑΚΑΔΙ”, καθώς και οι κατοικίες των κοινών στεγαστικών προγραμμάτων του τ. ΟΕΚ με την Πρόνοια.
Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Κατ’ εξαίρεση, στις μεν περιπτώσεις, τις οποίες καταλαμβάνει το κεφάλαιο Δ. της παρούσας, η ισχύς αυτής αρχίζει από την ημερομηνία δημοσίευσης των οικείων αποφάσεων του ΔΣ του τ. ΟΕΚ ή του ΔΣ του ΟΑΕΔ, στις δε περιπτώσεις τις οποίες καταλαμβάνει το κεφάλαιο Ε. της παρούσας, η ισχύς αυτής αρχίζει από τις ημερομηνίες έκδοσης των οριστικών παραχωρητηρίων».
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου