Το νεότερο και πιο προηγμένο αεροπλανοφόρο των Ηνωμένων Πολιτειών ξεκίνησε την πρώτη του ανάπτυξη για εκπαίδευση με συμμάχους και περιπολία στην ανοιχτή θάλασσα του Ατλαντικού εν μέσω αυξανόμενων εντάσεων σε όλο τον κόσμο.
Το USS Gerald R. Ford ξεκίνησε την ανάπτυξή του στον Βόρειο Ατλαντικό την Τρίτη ως το κύριο πλοίο μιας ομάδας κρούσης αερομεταφορέα που περιλαμβάνει έξι πλοία από χώρες του ΝΑΤΟ, αρκετές Η.Π.Α. πολεμικά πλοία και ένα υποβρύχιο.
«Θα χρησιμοποιήσουμε ολόκληρο τον Ατλαντικό ως παρκοκρέβατό μας», είπε στους δημοσιογράφους πριν από την ανάπτυξη ο πλοίαρχος του Πολεμικού Ναυτικού Paul Lanzilotta, διοικητής του πλοίου. «Θα κάνουμε σχεδόν κάθε σύνολο αποστολών που είναι στο χαρτοφυλάκιο για τη ναυτική αεροπορία».
«Το μεγαλύτερο και χειρότερο πολεμικό πλοίο της Αμερικής», όπως το αποκαλεί το Ναυτικό, έχει σχεδόν δύο δωδεκάδες νέες τεχνολογίες και ένα πλήρως επανασχεδιασμένο θάλαμο πτήσης, το οποίο του επιτρέπει να πραγματοποιεί 30% περισσότερες πτήσεις από άλλες ΗΠΑ. μεταφορείς.
Μεταξύ των νέων τεχνολογιών του πυρηνοκίνητου αερομεταφορέα είναι ένα ολοκαίνουργιο σύστημα ραντάρ για την ανίχνευση απειλών και το Ηλεκτρομαγνητικό Σύστημα Εκτόξευσης Αεροσκαφών (EMALS) που χρησιμοποιείται για τον καταπέλτη αεροσκαφών από το πλοίο. Παλαιότερες Η.Π.Α. Οι μεταφορείς χρησιμοποιούν ατμοκίνητους καταπέλτες, οι οποίοι απαιτούν σημαντικό χώρο στο πλοίο για σωληνώσεις ατμού, επιστροφή συμπύκνωσης και φρέσκο νερό που απαιτείται για την παραγωγή του ατμού.
Το USS Ford είναι το μεγαλύτερο πολεμικό πλοίο στον κόσμο που εκτοπίζει 112.000 τόνους νερού, δηλαδή 12.000 περισσότερους τόνους από τα αεροπλανοφόρα κατηγορίας Nimitz και 32.000 περισσότερους από το τρίτο μεγαλύτερο πλοίο στον κόσμο: το νέο αεροπλανοφόρο Fujian της Κίνας.
Ωστόσο, λόγω των σημαντικών αναβαθμίσεων στο σχεδιασμό και τον αυτοματισμό, το πλοίο απαιτεί περίπου 600 λιγότερους ναύτες για να το χειριστούν από τα πλοία της κατηγορίας Nimitz, μια αλλαγή που αναμένεται να μεταφραστεί σε εξοικονόμηση δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά τη διάρκεια ζωής του πλοίου 50 ετών.
Η τρέχουσα ομάδα κρούσης του πλοίου περιλαμβάνει δυνάμεις από τον Καναδά, τη Δανία, τη Φινλανδία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία, τη Σουηδία, την Ισπανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Είναι η μεγαλύτερη εταιρική επίδειξη δύναμης στον Ατλαντικό από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, σύμφωνα με τις Η.Π.Α. ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ.
Ο Λανζιλότα είπε ότι η ανάπτυξη στον Βόρειο Ατλαντικό θα χρησιμεύσει ως «ένα είδος προσέγγισης για την προετοιμασία» για μεγαλύτερες παγκόσμιες αναπτύξεις που θα ξεκινήσουν το επόμενο έτος. Θα προβάλει επίσης ισχύ στον Βόρειο Ατλαντικό μέσω ασκήσεων αεράμυνας, ευαισθητοποίησης στον θαλάσσιο τομέα, θαλάσσιων επιδρομών μεγάλης εμβέλειας, κατανεμημένων θαλάσσιων επιχειρήσεων, ασκήσεων ανθυποβρυχιακού πολέμου, καθώς και ναυτικής ολοκλήρωσης, σύμφωνα με τον αντιναύαρχο Dan Dwyer, διοικητή των Η.Π.Α. Δεύτερος Στόλος, ο οποίος δραστηριοποιείται στο εξωτερικό στην Αρκτική και τον Βόρειο Ατλαντικό.
«Σε αυτόν τον τομέα του στρατηγικού ανταγωνισμού, δεν μπορούμε πλέον να υποθέσουμε ότι η γεωγραφία μας παρέχει την προστασία και την αντιπαράθεση που είχαμε στο παρελθόν», δήλωσε ο Dwyer.
Η ανάπτυξη έρχεται επτά μήνες μετά την παράνομη εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και λίγες εβδομάδες αφότου ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν κάλεσε για κινητοποίηση 300.000 επιπλέον στρατευμάτων σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστούν οι μεγάλες απώλειες στο πεδίο της μάχης.
Όμως, ενώ η εστίαση της Μόσχας στην Ουκρανία έχει απασχολήσει τις χερσαίες δυνάμεις της Ρωσίας, ο ναυτικός στόλος της Μόσχας παραμένει «αδιάλυτος» από τη μάχη, σύμφωνα με τον Μπρους Τζόουνς, σύμβουλο καθηγητή στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ και διευθυντή του Έργου για τη Διεθνή Τάξη και Στρατηγική του Ινστιτούτου Brookings.
«Είδαμε μια σημαντική αύξηση της ρωσικής ναυτικής δραστηριότητας ενόψει της κρίσης στην Ουκρανία στην Αρκτική… έτσι ο Βόρειος Ατλαντικός είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος όπου θα καταλήξουμε να αποτρέψουμε τη Ρωσία», είπε. VOA.
Ο Τζόουνς επισημαίνει την πιθανή δολιοφθορά του αγωγού Nord Stream στη Μαύρη Θάλασσα ως παράδειγμα του τύπου επιθετικότητας που θα μπορούσαν να ασκήσουν οι ρωσικές ναυτικές δυνάμεις.
«Αναμφισβήτητα, βρισκόμαστε σε μια πιο επικίνδυνη περίοδο, επειδή η Ρωσία μπορεί κάλλιστα να επιδιώκει να κλιμακωθεί πέρα από την Ουκρανία, καθώς η κατάσταση στην Ουκρανία χειροτερεύει για αυτόν [τον Πούτιν]», είπε στη VOA.
Τα αεροπλανοφόρα χρησιμοποιούνται ως πλωτές, κινητές αεροπορικές βάσεις που παρέχουν αεροπορική κάλυψη για πλοία στη θάλασσα και επιθετικές δυνατότητες σε όλο τον κόσμο, όπως, για παράδειγμα, όταν χρησιμοποιήθηκαν αεροπλανοφόρα για τη διεξαγωγή αεροπορικών επιδρομών κατά του Ισλαμικού Κράτους.
Η Melanie Sisson, συνεργάτης εξωτερικής πολιτικής στο Ινστιτούτο Brookings, είπε ότι οι αερομεταφορείς έχουν χρησιμεύσει ως "ραχοκοκαλιά για τις Ηνωμένες Πολιτείες όσον αφορά την προβολή ισχύος, από την άποψη της προβολής δύναμης", ωθώντας τη στρατιωτική ισχύ προς τα εμπρός, ενώ επίσης χρησιμεύουν ως ένα τεράστιο σύμβολο των Η.Π.Α. στρατιωτικές δεσμεύσεις προς συμμάχους σε όλο τον κόσμο.
Το USS Ford είναι το πρώτο πλοίο σε μια νέα κατηγορία αεροπλανοφόρων εδώ και περισσότερα από 45 χρόνια. Το ηγετικό πλοίο των αερομεταφορέων της κλάσης Nimitz, το USS Nimitz, αναμένεται να αποσυρθεί μετά από μια τελική ανάπτυξη τους επόμενους μήνες.
Το USS Ford έκανε χρόνια πίσω από το χρονοδιάγραμμα και δισεκατομμύρια δολάρια πέρα από τον προϋπολογισμό λόγω προβλημάτων ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών και σχεδιασμού του.
The United States’ newest and most advanced aircraft carrier has embarked on its first deployment to train with allies and patrol the high seas of the Atlantic amid increased tensions across the globe.
The USS Gerald R. Ford began its deployment in the North Atlantic on Tuesday as the lead ship in a carrier strike group that includes six ships from NATO countries, several U.S. warships and a submarine.
“We’re going to use the entire Atlantic as our playpen,” Navy Captain Paul Lanzilotta, the ship’s commanding officer, told reporters ahead of the deployment. “We’re going to be doing pretty much every mission set that’s in the portfolio for naval aviation.”
“America’s biggest and baddest warship,” as the Navy calls it, has nearly two dozen new technologies and a completely redesigned flight deck, which allows it to generate 30% more flights than other U.S. carriers.
Among the nuclear-powered carrier’s new technologies is a brand-new radar system to detect threats and the Electromagnetic Aircraft Launch System (EMALS) used to catapult aircraft off the ship. Older U.S. carriers use steam-powered catapults, which require a significant amount of space on the ship for steam piping, condensation return and fresh water needed to produce the steam.
The USS Ford is the largest warship in the world displacing 112,000 tons of water, which is 12,000 more tons than the Nimitz-class carriers and 32,000 more than the world’s third-largest ship: China’s new Fujian aircraft carrier.
However, due to significant upgrades in design and automation, the ship requires about 600 fewer sailors to maneuver it than the Nimitz-class carriers, a change that is expected to translate into billions of dollars in savings during the ship’s 50-year lifespan.
The ship’s current carrier strike group includes forces from Canada, Denmark, Finland, France, Germany, the Netherlands, Sweden, Spain and the United States. It’s the largest partnership show of force in the Atlantic since World War II, according to the U.S. Navy.
Lanzilotta said the North Atlantic deployment will serve as a “steppingstone kind of approach” to prepare for longer global deployments that will begin next year. It will also project power in the North Atlantic through air defense exercises, maritime domain awareness, long-range maritime strikes, distributed maritime operations, anti-submarine warfare exercises, as well as naval integration, according to Vice Admiral Dan Dwyer, commander of U.S. Second Fleet, which overseas operations in the Arctic and North Atlantic.
“In this area of strategic competition, we can no longer assume that geography provides us with the protection and standoff that we’ve had in the past,” said Dwyer.
The deployment comes seven months after Russia illegally invaded Ukraine and just weeks after Russian President Vladimir Putin called for a mobilization of 300,000 more troops in an effort to counter heavy losses on the battlefield.
But while Moscow’s focus on Ukraine has preoccupied Russia’s ground forces, Moscow’s naval fleet remains “undiluted” by the fight, according to Bruce Jones, a consulting professor at Stanford University and the director of the Brookings Institution’s Project on International Order and Strategy.
“We saw a substantial increase in Russian naval activity in the lead-up to the Ukraine crisis in the Arctic … so the North Atlantic is a very important place where we’re going to end up having to deter Russia,” he told VOA.
Jones points to the potential sabotage of the Nord Stream pipeline in the Black Sea as an example of the type of aggression that Russia’s naval forces might be capable of waging.
“Arguably, we’re in a more dangerous period, because Russia may well be looking to escalate beyond Ukraine as the situation in Ukraine gets worse for him [Putin],” he told VOA.
Aircraft carriers are utilized as floating, movable air bases that provide air cover for ships at sea and offensive capabilities across the globe, as, for example, when carriers were used to conduct airstrikes against Islamic State.
Melanie Sisson, a foreign policy fellow at the Brookings Institution, said carriers have served as the “backbone for the United States in terms of power projection, in terms of force projection,” pushing military power forward while also serving as a massive symbol of U.S. military commitments to allies across the globe.
The USS Ford is the first ship in a new class of aircraft carriers in more than 45 years. The lead ship of the Nimitz-class carriers, the USS Nimitz, is expected to retire after a final deployment in the coming months.
The USS Ford ran years behind schedule and billions of dollars over budget due to problems integrating its new technologies and design.
Source: Voa News
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου