#metoo: in Hollywood, women are now at the top of the bill.#metoo: στο Χόλιγουντ, οι γυναίκες είναι πλέον στην κορυφή του λογαριασμού

 Ο Τζέιμς Μποντ είναι νεκρός στο τέλος του τελευταίου έργου «Το Dying can wait» (2021), οι εικασίες ήταν έντονες για το φύλο του ατόμου που θα έπαιρνε τη σκυτάλη από τον ηθοποιό Ντάνιελ Κρεγκ. Η παραγωγός των δικαιωμάτων Barbara Broccoli έχει διαψεύσει εδώ και καιρό τις ελπίδες όσων θέλουν να δουν μια γυναίκα να απεικονίζει την 007 στην οθόνη. «Ο Τζέιμς Μποντ είναι αντρικός χαρακτήρας» αποφάσισε, τον Σεπτέμβριο του 2021, η κυρία Μπρόκολη, ενώ πρόσθεσε: «Ελπίζω να γίνουν πολλές, πάρα πολλές ταινίες με γυναίκες, για γυναίκες, από γυναίκες, για γυναίκες. »

Αυτό ουσιαστικά συμβαίνει, πέντε χρόνια μετά το σκάνδαλο Weinstein και την έναρξη του #metoo: το τελευταίο έχει επιταχύνει μαζικά ένα κίνημα που ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη, την παρουσία γυναικών στους βασικούς ρόλους ταινιών και ακόμη περισσότερων σειρών. Βιογραφικές ταινίες, όπως αυτή για τη Μέριλιν Μονρόε, Ξανθά μαλλιά, που απλώς επιδεινώνει τη δίκη του χολιγουντιανού μαχισμού. υπερηρωίδες που δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν τους άντρες ομολόγους τους, όπως ο γυναικείος στρατός της Dahomey στο The Woman King. γυναικεία ρούχα όπως το 355 με την Jessica Chastain (πέντε γυναίκες κατάσκοποι). Υπάρχουν οι ιστορίες που δεν υπήρξαν ποτέ – The Ladies Game που ανιχνεύει τη μοίρα ενός ορφανού πρωταθλητή σκακιού – και οι πραγματικές αντι-ηρωίδες, όπως η Anna Delvey, στο Inventing Annamythomaniac upstart στην υψηλή κοινωνία της Νέας Υόρκης.

Αυτή η εξέλιξη επιβεβαιώνεται ποσοτικά από τη μελέτη του Ιδρύματος Annenberg για τις 100 κορυφαίες ταινίες που κυκλοφόρησαν κάθε χρόνο μεταξύ 2007 και 2021. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, στο 40% περίπου των ταινιών, μια γυναίκα ήταν ο κύριος χαρακτήρας ή μοιράστηκε αυτόν τον ρόλο με έναν άνδρα. Αυτό είναι σίγουρα λιγότερο από ισοτιμία, αλλά περισσότερο από το 32% της περιόδου 2015-2017 και πάνω απ' όλα ένα πραγματικό άλμα σε σύγκριση με την περίοδο 2007-2014, όταν μόνο το ένα τέταρτο των ταινιών είχαν γυναίκα στον κύριο ρόλο. Από την άλλη, οι ηρωίδες παραμένουν νέες, μόνο επτά από αυτές είναι άνω των 45 το 2021 σε σύγκριση με είκοσι επτά άνδρες.

Το φαινόμενο έχει πάει χέρι-χέρι με μια μεγαλύτερη αναπαράσταση της εθνοτικής διαφορετικότητας, που επιταχύνθηκε από το φαινόμενο Black Lives Matter. Έτσι, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, σχεδόν το 30% των ταινιών είχαν έναν λεγόμενο «έγχρωμο» ήρωα, υπερδιπλάσιο σε σχέση με την περίοδο 2007-2017. «Τα στοιχεία για το 2021 [32 %] εξακολουθούν να είναι σημαντικά χαμηλότερα από το ποσοστό των έγχρωμων ατόμων που αποτελούν το 40% του πληθυσμού.», κρίνει το Ίδρυμα Annenberg. Στην πραγματικότητα, αυτή η υποεκπροσώπηση αφορά τους Λατίνους (9% των ταινιών) αλλά όχι τους υπερεκπροσωπούμενους Ασιάτες (11%) και τους μαύρους (11%) των οποίων η εκπροσώπηση αντικατοπτρίζει το δημογραφικό βάρος των Αφροαμερικανών. Είναι απαραίτητο να προστεθεί μέρος του 23% των ηρώων «πολυφυλετικών».

πηγη αθρου

επιμέλεια by panos antypas 


panosantypasloutraki@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...