Νέα δεδομένα στην αεροπορική αγορά της χώρας μας φέρνουν οι καταιγιστικές εξελίξεις στον παγκόσμιο χάρτη των αερομεταφορών. Οι εταιρείες της Ασίας και της Μέσης Ανατολής αποκτούν πλέον σαφές προβάδισμα έναντι των ευρωπαϊκών οι οποίες φαίνεται να αδυνατούν να ανταγωνιστούν τις ανερχόμενες δυνάμεις του κλάδου..
Τα κεφάλαια που διαθέτουν οι Άραβες της Μέσης Ανατολής, αλλά και η δυναμική που έχουν αποκτήσει οι αγορές της Ασίας έχουν αλλάξει τα αεροπορικά δεδομένα οδηγώντας τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες -οι οποίες παράλληλα επιχειρούν σε ένα βαθύτατα υφεσιακό περιβάλλον- σε συγχωνεύσεις, περιορισμό του πτητικού τους έργου ή ακόμα και «λουκέτο».
Επίσης σοβαρό πρόβλημα ανταγωνισμού αντιμετωπίζουν και οι αμερικάνικες αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες στην συντριπτική τους πλειοψηφία διαθέτουν στόλους γερασμένους και ενεργοβόρους.
Ανακατατάξεις
Οι εξελίξεις στην ελληνική αγορά συναρτώνται άμεσα με τις παγκόσμιες αυτές ανακατατάξεις.
Η Qatar Airways επέλεξε την Αθήνα ως ενδιάμεσο σταθμό για τις πτήσεις της προς την Νέα Υόρκη, κάποιες εταιρείες οι οποίες δεν είναι δυνατόν να αντεπεξέλθουν στα νέα δεδομένα, αναπροσαρμόζουν τη στρατηγική τους, ενώ η Olympic και η Aegean επιδιώκουν νέο «γάμο» μεταξύ τους ώστε να μπορέσουν να επιβιώσουν. Δυναμική ανάπτυξη των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους (low cost carriers) στην Ελλάδα διαγράφεται την τελευταία πενταετία με συνολικά 25 εταιρείες να εκτελούν πτήσεις από και προς τα ελληνικά αεροδρόμια.
Ακόμα και στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, αν και θεωρείται «ακριβό» για τις εταιρείες αυτές, τον φετινό Χειμώνα, ο οποίος έχει χαρακτηριστεί από τη διεθνή αεροπορική αγορά «δύσκολος» θα εξυπηρετούνται 11 εταιρείες χαμηλού κόστους οι οποίες εξυπηρετούν 20 ευρωπαϊκούς προορισμούς εκτελώντας 92 πτήσεις εβδομαδιαίως.
Κίνηση
Δεν είναι τυχαίο ότι η συγκεκριμένη αγορά αντιπροσωπεύει το 11,7% της διεθνούς επιβατικής κίνησης του αεροδρομίου της Αθήνας και το 27,4% της αγοράς του συνόλου των ξένων αεροπορικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο ΔΑΑ.
Αν και από το 2011 δυο αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους έπαυσαν τη λειτουργία τους από το «Ελευθέριος Βενιζέλος» λόγω της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας, ωστόσο, το μερίδιο αγοράς που έχουν φέτος είναι ελάχιστα μεγαλύτερο από πέρυσι. Ειδικότερα το 2010 το ΔΑΑ «φιλοξενούσε» 12 αερομεταφορείς χαμηλού κόστους οι οποίοι εκτελούσαν 19 προορισμούς. Το μερίδιό τους επί του συνόλου της διεθνούς κίνησης, είχε διαμορφωθεί στο 10.6%, ενώ το μερίδιο επί του συνολικού αριθμού προορισμών από/προς την Αθήνα ήταν 24,7%. Βελτιωμένη ήταν η εικόνα το 2011 όπου μια ακόμα εταιρεία προστέθηκε στο ΔΑΑ.
πηγη
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου