Όταν η Αθήνα ήταν μια επαρχία περίπου 120.000 κατοίκων Κάθε συνοικία και ένα διαμέρισμα της Ελλάδας

 

Μπορεί σήμερα η Αθήνα να είναι μια πρωτεύουσα εκατομμυρίων κατοίκων αλλά πριν από περίπου έναν αιώνα τα πράγματα δεν ήταν ακριβώς έτσι. Για την ακρίβεια αποτελούσε μια επαρχία. Μια μικρή αναπτυσσόμενη πόλη. Η Αθήνα του 1900 ήταν πολύ διαφορετική από τη σημερινή όψη της πόλης.

Η Αθήνα και η οικονομία της

Εκεί την περίοδο στην Αθήνα βρισκόταν σε άνθιση το εμπόριο όπως και οι βιοτεχνίες, μεγάλη οικοδομική δραστηριότητα που έδινε δουλειά σε αρκετά από τα πάρα πολλά διαθέσιμα εργατικά χέρια.

Πειραιάς: Το μεγάλο λιμάνι της χώρας μέσα από ρετρό φωτογραφίες Αναμνήσεις από το λιμάνι, το Δημοτικό Θέατρο, το Ρολόι και τη γειτονιά του Τσίλλερ

 

Ξεφυλλίζοντας μνήμες και ανατρέχοντας στο παρελθόν καταλαβαίνει κανείς ότι η ιστορία του Πειραιά χάνεται στα βάθη των αιώνων. Μάλιστα ο Πειραιάς κάποτε ήταν αποτελούσε νησί, όπως δηλώνει και η ονομασία του, η οποία προήλθε από το ρήμα «περαιόω» που σημαίνει «περνώ κάποιον αντίκρυ». Αργότερα, ενώθηκε με την ξηρά από τις προσχώσεις υλικού που κατέβαζαν οι χείμαρροι. Έτσι, δημιουργήθηκε μια χερσόνησος, η λεγόμενη σήμερα «Πειραϊκή χερσόνησος».

Ο Πειραιάς και η πρόσφατη ιστορία του

Ποιος ήταν ο «Σταμάτης» του Πειραιά και πώς βγήκε το παρατσούκλι

 

Ήταν φθινόπωρο του 1904 όταν η Αθήνα και ο Πειραιάς είχαν ήδη ξεκινήσει να εκσυγχρονίζονται και έβλεπαν συνεχώς αλλαγές στην καθημερινότητά τους. Κάποιες από αυτές, μάλιστα, δεν ήταν εύκολο για τον κόσμο να τις διαχειριστεί. Είτε από φόβο είτε ακόμη και από άγνοια. Κάτι τέτοιο συνέβη και τον Σεπτέμβριο του 1904 όταν πραγματοποιήθηκε η ηλεκτροδότηση του ατμοκίνητου σιδηροδρόμου Αθηνών – Πειραιώς. ‘Η αλλιώς ο «Σταμάτης» του Πειραιά.

Ο «Σταμάτης» του Πειραιά και η ιστορία του

Ο Λουτσέσκου ζήτησε τη φανέλα του Μέσι κι αυτός πήγε στα αποδυτήρια για του φέρει Το πρωτόκολλο της UEFA αλλάζει και τις συνήθειες

 


Η Ντιναμό Κιέβου γνώρισε την ήττα με 2-1 από την Μπαρτσελόνα στο «Καμπ Νόου», αλλά αυτό δεν εμπόδισε τον Μιρτσέα Λουτσέσκου να ζητήσει τη φανέλα του

Συνήθως μετά το τέλος μιας αναμέτρησης, ποδοσφαιριστές μεταξύ τους ανταλλάζουν φανέλες.

Ωστόσο, στην αναμέτρηση της Μπαρτσελόνα με την Ντιναμό Κιέβου, είδαμε τον προπονητή της ουκρανικής ομάδας, Μιρτσέα Λουτσέσκου να κατευθύνεται προς το μέρος του Λιονέλ Μέσι για να ζητήσει τη φανέλα του.

Απολύθηκε από τη Θέλτα ο πρώην προπονητής του Ολυμπιακού, Όσκαρ Γκαρθία

 

Ο πρώην προπονητής του Ολυμπιακού, Όσκαρ Γκαρθία, απολύθηκε από τη Θέλτα έπειτα από την ισοπαλία με 1-1 της ομάδας του Βίγκο απέναντι στην Έλτσε.

Η διοίκηση της ομάδας του Βίγκο ανακοίνωσε σήμερα την απομάκρυνση του Οσκαρ Γκαρθία από την τεχνική ηγεσία της.

Ο 47χρονος πρώην προπονητής του Ολυμπιακού δεν θα συνεχίσει στον πάγκο της ομάδας, «πληρώνοντας» τα αρνητικά αποτελέσματα από την αρχή της σεζόν, καθώς η Θέλτα έχει συγκεντρώσει μόλις επτά βαθμούς και είναι στην 16η θέση.

Ο Γκαρθία είχε αναλάβει τη Θέλτα τον Νοέμβριο του 2019 διαδεχόμενος τον Φραν Εσκριμπά.

Δώρο Χριστουγέννων: Να αποκατασταθεί άμεσα η αδικία ζητά ο ΣΥΡΙΖΑ

 

Να φέρουν άμεσα διάταξη στη Βουλή, με την οποία όλοι οι εργαζόμενοι να λάβουν το πλήρες δώρο των Χριστουγέννων που δικαιούνται με πλήρη κάλυψή του από το κράτος στις πληττόμενες επιχειρήσεις, ζητούν η Έφη Αχτσιόγλου και Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου από τους υπουργούς Οικονομικών και Εργασίας.

Συγκεκριμένα, η τομεάρχης Οικονομικών και η τομεάρχης Εργασίας του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρουν σε κοινή δήλωση τους ότι «η κυβέρνηση τους τελευταίους οκτώ μήνες έχει καταδικάσει την πλειονότητα των εργαζομένων να ζει με το επίδομα αναστολής των 534 ευρώ, και τους υπόλοιπους εργαζομένους σε εκ περιτροπής εργασία και μείωση μισθού λόγω του προγράμματος ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ που θεσμοθέτησε».

Προσφυγή σωματείων στο ΣτΕ για τα αρχαία του Μετρό της Θεσσαλονίκης: Η 6η Νοεμβρίου είναι ένας σταθμός, αλλά δεν είναι το τέρμα

 

«Η 6η Νοεμβρίου είναι ένας σταθμός, αλλά δεν είναι το τέρμα», τονίζουν σε κοινή ανακοίνωσή τους τα τέσσερα σωματεία που προσέφυγαν στο ΣτΕ ζητώντας την κατά χώρον διατήρηση των αρχαιοτήτων στον σταθμό «Βενιζέλου» του μετρό Θεσσαλονίκης.


Τα σωματεία (ο Ενιαίος Σύλλογος Υπαλλήλων ΥΠΠΟΑ Αττικής, Στερεάς και Νήσων, η Πανελλήνια Ένωση Συντηρητών Αρχαιοτήτων, ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων και ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων) αναφέρονται στη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 6 Νοεμβρίου στην ολομέλεια του ΣτΕ σχετικά με «τις αιτήσεις των 4 σωματείων του Υπουργείου Πολιτισμού, φορέων,

Ο θρυλικός «Καρνάβαλος» που άφησε ιστορία στην Ελλάδα

 

Ταξιδεύοντας πίσω στον χρόνο και στην ελληνική επαρχία ακούς διάφορες ιστορίες και διηγήσεις και βλέπεις φωτογραφίες από μια άλλη εποχή. Μύθοι, θρύλοι και ιστορίες μπλέκονται και δημιουργούν την παράδοση του κάθε τόπο. Με έναν τέτοιο τρόπο έχει μείνει στην ιστορία της Ορεινής Ναυπακτίας ο θρυλικός «Καρνάβαλος». Ο «Καρνάβαλος» είναι ένα λεωφορείο που έγινε γνωστό για τη διαδρομή του αλλά και το… μούγκρισμά του. Ήταν εξάλλου το πρώτο αστικό λεωφορείο το οποίο συνέδεε την γραμμή Ναυπάκτου – Άνω Χώρας. Ιστορίες από την παλιά Ελλάδα που μένουν ακόμη ζωντανές…

Απολαμβάνοντας τη θέα στο Γκραν Κάνυον της Ελλάδας που κατέχει ρεκόρ Γκίνες

 

Υπάρχουν τοποθεσίες και αξιοθέατα στην Ελλάδα που αν και έχουν διακριθεί παγκοσμίως, μπορεί κάποιοι να μην τα γνωρίζουν. Επιβλητικά και κάποιες φορές δύσκολα στην προσέγγιση, αξίζει τον κόπο να τα επισκεφθείς γιατί σου προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες και εικόνες που δε θα δεις συχνά στη ζωή σου. Ένα μέρος που σε καθηλώνει με την ομορφιά του και σου προκαλεί δέος είναι το λεγόμενο Γκραν Κάνυον της Ελλάδας. Ένα φαράγγι που έχει μπει στο βιβλίο με τα Ρεκόρ Γκίνες και κάθε επίσκεψη εκεί αποτελεί και μια διαφορετική εμπειρία. Ανάλογα από ποιο σημείο θα το προσεγγίσεις. Ο λόγος για το Φαράγγι του Βίκου στην Ήπειρο και συγκεκριμένα στα Ζαγοροχώρια

Το υπόγειο ελληνικό ποτάμι με την απόκοσμη ομορφιά Μοναδική ομορφιά κάτω από τη γη...

 

Όσο ταξιδεύεις και εξερευνείς την Ελλάδα, τόσο περισσότερο εμφανίζονται μπροστά σου άγνωστες μαγικές γωνιές που δεν φανταζόσουν ότι υπήρχαν. Λίμνες και ποτάμια, βουνά και θάλασσες με απόκοσμη ομορφιά ή παράξενη ιστορία που λίγοι γνωρίζουν. Μια από αυτές τις περιπτώσεις είναι το ιδιαίτερο ελληνικό ποτάμι με την απόκοσμη ομορφιά που βρίσκεται στην βόρεια Ελλάδα. Μια επίσκεψη εκεί σε ταξιδεύει σε έναν άλλο κόσμο, όχι γνωστό στο ευρύ κοινό. Το σίγουρο είναι ότι θα σε αφήσει με τις καλύτερες εντυπώσεις. Θα χρειαστεί, βέβαια, να βρεθείς μέχρι τη Δράμα

Οι 10 πιο βρώμικες αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο

 

Ερευνα για τις πιο βρώμικες αεροπορικές εταιρείες στον κόσμο διεξήγαγε η βρετανική Ενωση Καταναλωτών Which? Travel. Οι 8.000 συμμετέχοντες έδωσαν αρνητική πρωτιά σε αεροπορική που πετάει και στην Ελλάδα. Στην έρευνα «ανταγωνίζονταν» συνολικά 42 εταιρείες.

Η γνωστή σε όλους Ryanair άφησε δυσάρεστη ανάμνηση στο 42% των ερωτηθέντων. Σύμφωνα με το Skynews, η πασίγνωστη ιρλανδική εταιρεία χαμηλού κόστους θεωρείται η πιο βρώμικη παγκοσμίως. Στη δεύτερη και τρίτη θέση βρίσκεται η WizzAir μαζί με τη Vueling Airlines. Ωστόσο, έχουν αρκετή διαφορά από την πρώτη. Easyjet, Thomson και Iberia ακολουθούν με μικρότερα ποσοστά.

Γιατί οι αεροσυνοδοί έχουν το χέρι πίσω από την πλάτη;

 Ας δούμε το λόγο ύπαρξης μιας κίνησης που κάνουν οι αεροσυνοδοί. Γιατί τα πάντα έχουν λόγο. Πιθανόν να έχετε προσέξει μπαίνοντας κάποια φορά στο αεροπλάνο ότι η αεροσυνοδός σας χαιρέτησε με το ένα χέρι πίσω από την πλάτη. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Καθημερινά πραγματοποιούνται χιλιάδες πτήσεις σε όλο τον κόσμο. Γίνονται ταξίδια λίγων ή και περισσότερων ωρών από άκρη σ’ άκρη στον πλανήτη. Γι’ αυτό το λόγο υπάρχει μια τεράστια οργάνωση κατά τη διάρκεια της πτήσης.


Αεροσυνοδοί και πιλότοι βρίσκονται πάντα σε συνεννόηση και υπάρχουν κανόνες τους οποίους ακολουθούν. Είναι ειδικά προετοιμασμένοι πριν από κάθε ταξίδι ώστε να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ή σε κάποιο ιδιαίτερο συμβάν.

Η κατρακύλα της λίρας και η αποχώρηση – σοκ κορυφαίων οικονομικών αξιωματούχων στην Τουρκία

 

Το έδαφος για μία αύξηση των επιτοκίων και άλλες κινήσεις με στόχο να σταματήσει η πτώση - ρεκόρ της λίρας προετοιμάζει η αποχώρηση - σοκ των δύο κορυφαίων οικονομικών αξιωματούχων της Τουρκίας το Σαββατοκύριακο, ανέφεραν αναλυτές, αν και αιωρούνται πολιτικά ζητήματα σχετικά με την αλλαγή ηγεσίας, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters.


Χωρίς να υπάρξει κάποια εξήγηση από την κυβέρνηση του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο γαμπρός του Μπεράτ Αλμπαϊράκ

Αλβέρτος Μπουρλά:Η συνάντηση με τον Κυριάκο Μητσοτάκη και η ανάρτηση του Ηλία Μόσιαλου

 

Καλά είναι τα νέα που ανακοινώθηκαν τη Δευτέρα για το εμβόλιο κατά της Covid-19 που αναπτύσσεται από τις Pfizer και Biontech, το οποίο είναι «αποτελεσματικό κατά 90%». Διευθύνων σύμβουλος του φαρμακευτικού κολοσσού Pfizer είναι ο Αλβέρτος Μπουρλά, «ένας Έλληνας που βρίσκεται στη διεθνή πρωτοπορία της έρευνας, της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας», όπως είχε γράψει σε ανάρτησή του προ μηνών ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.


Αλέξης Τσίπρας: Η κυβέρνηση των αρίστων συνεχίζει να αυτογελοιοποιείται με το φιάσκο της τηλεκπαίδευσης

 

Τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στην τηλεκπαίδευση αποτελεί το νέο πεδίο αντιπολιτευτικής αντιπαράθεσης προς την κυβέρνηση εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ αφού μετά τις σχετικές ανακοινώσεις της Κουμουνδούρου και των αρμόδιων τομεαρχών, τη σκυτάλη πήρε ο ίδιος ο πρόεδρος του κόμματος Αλέξης Τσίπρας που με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σημειώνει ότι «η κυβέρνηση των «αρίστων και του επιτελικού κράτους συνεχίζει να αυτογελοιοποιείται.

Μετά από τόσους μήνες δε φρόντισαν να ετοιμάσουν τίποτα άλλο παρά την αυτοπροβολή τους στα αδρώς επιχορηγούμενα ΜΜΕ της λίστας Πέτσα».

Ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας,ICAO για τουρκικό χάρτη: Καμία αλλαγή στα ισχύοντα όρια για επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης

 

Ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας ξεκαθαρίζει ότι «ουδεμία αλλαγή έχει επέλθει στα όρια και αρμοδιότητες SAR Αθηνών», απαντώντας σε επιστολή του ελληνικού ΥΠΕΞ για τον τουρκικό χάρτη με την επέκταση της περιοχής ευθύνης της Άγκυρας για έρευνα και διάσωση στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.


Ξεκάθαρη ήταν η απάντηση που έδωσε ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) στο ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών, για τα όρια και τις αρμοδιότητες για επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης (SAR) Αθηνών.