Τελευταίος αγώνας Σάμπα στο Σάο Πάολο!

Η F1 ρίχνει αυλαία αυτή την Κυριακή με μια μοναδική παράσταση στο Ιντερλάγος της Βραζιλίας (σ.σ: απευθείας Alpha, 17:00).Μπορεί τα πρωταθλήματα να έχουν κριθεί με το Φέτελ και τη Red Bull να διατηρούν τους τίτλους οδηγών και κατασκευαστών που κατέκτησαν το 2010 αλλά είναι..
ακόμη αρκετά θέματα ανοιχτά. Όπως η μάχη της 2ης θέσης για την οποία ερίζουν οι Μπάτον και Αλόνσο αλλά και η μάχη στους κατασκευαστές για την 7η θέση ανάμεσα στις Sauber και Toro Rosso. Μια μάχη που εκτός από το γόητρο για το νικητή θα αποφέρει και σημαντικά περισσότερα λεφτά από τη συμφωνία Ομόνοιας. Θυμίζουμε ότι στις ομάδες μοιράζεται ένα σεβαστό ποσό από τα τηλεοπτικά δικαιώματα που εισπράττει η FOM. Η κατανομή του ποσού γίνεται με βάση την κατάταξη του πρωταθλήματος κατασκευαστών αλλά και τα χρόνια συμμετοχής κάθε ομάδας στο θεσμό. Το Ιντερλάγος με διαδρομή μόλις 4.309m είναι η πιο μικρή μόνιμη πίστα όπου γίνεται αγώνας F1. Επίσης είναι η διαδρομή με τις περισσότερες ανομοιομορφίες πράγμα που αναγκάζει τους μηχανικούς να ψηλώσουν λίγο τα μονοθέσια μ’ ότι αυτό συνεπάγεται σε αεροδυναμική απόδοση. Ο νικητής του τελευταίου αγώνα στο Άμπου Ντάμπι Λιούις Χάμιλτον αισιοδοξεί για μια επανάληψη της επιτυχίας: «Το Ιντερλάγος έχει αργές στροφές και μια πολύ μεγάλη ευθεία. Απαιτεί μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση και ισχυρό κινητήρα, το μονοθέσιο διαθέτει και τα δυο. Επιπλέον έχουμε αξιόπιστο KERS και αποδοτικό DRS οπότε είμαι σίγουρος ότι θα είμαστε ανταγωνιστικοί». Όσον αφορά στις απαιτήσεις της πίστας είναι αριστερόστροφη και έχει πολλές αναπηδήσεις. Αυτό έχει ως συνέπεια μια αυξημένη φόρτιση της αριστερής πλευράς του σώματος του οδηγού. Η πίστα βρίσκεται στα περίχωρα του Σάο Πάλο μιας μεγαλούπολης 11 εκ. κατοίκων. Το υψόμετρο των 800 μέτρων από το επίπεδο της θάλασσας συνεπάγεται απώλειες ισχύος της τάξεως του 8% για τους κινητήρες. Αυτό συμβαίνει γιατί ο αέρας είναι πιο αραιός σ’ αυτό το υψόμετρο. Πρακτικά μπορεί κανείς να υπολογίσει πως για κάθε 100 μέτρα ανόδου οι κινητήρες χάνουν 1%. Βέβαια πιο αραιός αέρας συνεπάγεται και λιγότερο καύσιμο ώστε να επιτευχθεί η ιδανική στοιχειομετρική αναλογία αέρα – βενζίνης. Σε κάθε περίπτωση η ζώνη του DRS που στη συγκεκριμένη πίστα βρίσκεται 70 μέτρα μετά τη στροφή 3 δεν αναμένεται να αποδειχτεί τόσο αποτελεσματική όσο σε άλλες περιπτώσεις. Αυτό γιατί το γρανάζωμα του κιβωτίου θα γίνει κυρίως με γνώμονα την επιτάχυνση των μονοθεσίων στις δυο τελευταίες καμπές και στο ανηφορικό αρχικό κομμάτι της μεγάλης ευθείας εκκίνησης τερματισμού.


Η Pirelli έχει στη διάθεση των οδηγών τη μέση και τη μαλακή γόμα, αναμένεται όλοι να μεγιστοποιήσουν την χρήση της μαλακής γόμας. Η Ιταλική εταιρεία κατασκευής ελαστικών έχει πέντε εργοστάσια στην Βραζιλία περισσότερα απ’ ότι σε οποιαδήποτε άλλη χώρα στον κόσμο συμπεριλαμβανομένης της Ιταλίας. Εκεί φτιάχνονται ελαστικά για αυτοκίνητα δρόμου, για φορτηγά, για μηχανές αλλά υπάρχει και ένα εργοστάσιο κατασκευής συρματόσχοινων που χρησιμοποιούνται στο σκελετό του ελαστικού.

O αγώνας αυτής της Κυριακής είναι ο 39ος στη Βραζιλία, 28 απ’ αυτούς έχουν γίνει στο Ιντερλάγος
. Στον αγώνα θα συμμετέχουν τρεις Βραζιλιάνοι, οι Φελίπε Μάσα, Ρούμπενς Μπαρικέλο και Μπρούνο Σένα. Στο παρελθόν οι Βραζιλιάνοι που έχουν κερδίσει τον αγώνα είναι οι Έμερσον Φιτιπάλντι, Κάρλος Πάτσε, Νέλσον Πικέ, Άιρτον Σένα, και Φελίπε Μάσα.

Ειδικά για τον 30χρονο πιλότο της Ferrari η νίκη το 2008 παραμένει η τελευταία της καριέρας του μέχρι σήμερα.
Ο εν λόγω αγώνας είχε δραματική εξέλιξη με το Μάσα να κερδίζει και το Χάμιλτον να παίρνει τον τίτλο προσπερνώντας τον Τίμο Γκλοκ στην τελευταία στροφή. Το 2007 στην ίδια πίστα είχε πάρει τον τίτλο ο Ράικονεν και το 2009 πήρε εκεί τον τίτλο ο Μπάτον.

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...