23 δισ. € ξοδεύουν ετησίως οι νεόπλουτοι της Κίνας...


H αναδυόμενη αγορά της Κίνας έχει μετατραπεί σε παράδεισο για τους κατασκευαστές πολυτελών ειδών, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια έχουν δει την πελατεία τους στη Δύση να συρρικνώνεται επικίνδυνα λόγω της οικονομικής κρίσης..

Η Boss και άλλες επιχει­ρήσεις ποντάρουν στο γεγονός ότι σύ­­ντομα 76 εκατ. Κινέζοι θα κερ­δίζουν ετησίως 25.000 ευρώ.
Η Boss και άλλες επιχει­ρήσεις ποντάρουν στο γεγονός ότι σύ­­ντομα 76 εκατ. Κινέζοι θα κερ­δίζουν ετησίως 25.000 ευρώ.
Η νέα αστική τάξη της Κίνας διαθέτει πολύ χρήμα και δεν διστάζει να το ξοδέψει με την ίδια ταχύτητα που το κερδίζει. Εάν κάποτε ένας Κινέζος πλούσιος μπορούσε να περιμένει έως και τρία χρόνια για το καινούργιο μοντέλο της λιμουζίνας που επιθυμούσε, οι νεόπλουτοι προσφέρουν αρκετές δεκάδες χιλιάδες ευρώ περισσότερα προκειμένου να αποκτήσουν το αντικείμενο του πόθου τους μέσα σε λίγες εβδομάδες. Σύμφωνα με έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί, οι νεόπλουτοι της Κίνας ξοδεύουν 23 δισ. ευρώ τον χρόνο σε είδη πολυτελείας, εκ των οποίων τα 8 δισ. οι κάτοικοι του Μακάο και του Χονγκ Κονγκ.
100% ακριβότερα
Το αστρονομικό αυτό ποσό καθιστά την Κίνα τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ειδών πολυτελείας στον κόσμο, αλλά για πολλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων και πωλητές κοσμημάτων είναι ήδη η σημαντικότερη: και αυτό επειδή οι Κινέζοι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν πολύ περισσότερα για να αποκτήσουν κάτι, παρά τους υψηλούς δασμούς που έχουν τα προϊόντα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι λόγω των δασμών, οι Κινέζοι αγοράζουν 100% ακριβότερα τα αυτοκίνητα, δηλαδή μια daimler που στη Γερμανία κοστίζει 250.000 ευρώ, στην Κίνα κοστίζει 500.000 ευρώ. Ακόμη και τα πολύ ακριβά αυτοκίνητα, όπως οι Bentley, βρίσκουν πολλούς αγοραστές εκεί. Από τα 3.929 οχήματα που πούλησε η Bentley το πρώτο εξάμηνο του 2012 παγκοσμίως, τα 1.059 ήταν στην Κίνα. Η Mercedes πουλάει στους Κινέζους τις μισές λιμουζίνες της S-class.
Από τα 3.929 οχήματα που πούλησε η Bentley το πρώτο εξάμηνο, τα 1.059 ήταν στην Κίνα.
Από τα 3.929 οχήματα που πούλησε η Bentley το πρώτο εξάμηνο, τα 1.059 ήταν στην Κίνα.
Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, ότι αρκετοί κατασκευαστές έχουν κυκλοφορήσει στην αγορά αρκετά μοντέλα ειδικά για τους Κινέζους πελάτες τους. Μάλιστα, τα στολίζουν με δράκους και κόκκινο βελούδο, κάτι που ταιριάζει στο γούστο των Κινέζων...
Ακόμη, αρκετοί ταξιδεύουν στο εξωτερικό για να προμηθευτούν πολυτελή είδη σε χαμηλότερες τιμές ή κάνουν υπερπολυτελείς εκδρομές με παροχές που μόνο οι δισεκατομμυριούχοι και οι άνθρωποι με μεγάλη επιρροή μπορούν να φανταστούν. Για παράδειγμα, υπάρχουν στην Κίνα γραφεία ταξιδίων ειδικά για ζάπλουτους, που τους προσφέρουν ξεχωριστές αποδράσεις από την καθημερινότητα, οι οποίες μπορεί να περιλαμβάνουν βόλτα στα μαγαζιά της Νέας Υόρκης, συνάντηση με την ιδιοκτήτρια μιας μεγάλης εταιρείας καλλυντικών για να δοκιμάσουν μια κρέμα που δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμη στο εμπόριο, μια χειραψία ή και δείπνο με τον δήμαρχο μιας ευρωπαϊκής πρωτεύουσας. «Οι πελάτες μας έχουν τα χρήματα αλλά δεν ξέρουν πώς να τα αξιοποιήσουν», εξηγεί η Λίλι Φενγκ που έχει ανοίξει ένα τέτοιο γραφείο και κάνει χρυσές δουλειές. «Ο δικός μας ρόλος είναι να? αναθρέψουμε τους πελάτες μας ώστε να φέρονται σαν πλούσιοι».
23 δισ. € ξοδεύουν ετησίως οι νεόπλουτοι της Κίνας...
Εργα τέχνης
Πριν από 17 χρόνια, μόνο το 1% της αγοράς πολυτελών προϊόντων προερχόταν από την Κίνα, σήμερα το ποσοστό αυτό φτάνει το 25%. Το γούστο των Κινέζων έχει έρθει πιο κοντά στα δυτικά πρότυπα και υπάρχουν δύο κατηγορίες νεόπλουτων.
Εκείνοι που αγοράζουν αυτοκίνητα, κοσμήματα και σκάφη αναψυχής -όλα φυσικά πανάκριβα- και εκείνοι που επενδύουν σε έργα τέχνης και ακριβά κρασιά. Αρκετές από τις καλύτερες συλλογές κρασιών στον κόσμο βρίσκονται πλέον σε κελάρια του Πεκίνου ή της Σαγκάης, ενώ οι δύο μεγαλύτεροι οίκοι δημοπρασιών, μετά τον Cristie's και τον Sotheby's, έχουν περάσει πλέον σε κινεζικά χέρια. Εκαναν πρόσφατα, δε, το ντεμπούτο τους με πωλήσεις αρκετών εκατομμυρίων δολαρίων.
Από οίκους μόδας
«Απόχη» και στα μεσαία εισοδήματα
Δεν είναι, όμως, μόνο οι Κροίσοι που ενδιαφέρουν τις δυτικές επιχειρήσεις. Μεγάλοι οίκοι μόδας, όπως οι Armani, Hugo Boss και Dunhill, που στοχεύουν και στα μεσαία εισοδήματα, έχουν ανοίξει την τελευταία τριετία περισσότερα από 70 υποκαταστήματα και μάλιστα σε διάφορες από τις μεγαλουπόλεις της Κίνας. Μέχρι το 2015 υπολογίζεται ότι θα υπάρχουν 76 εκατομμύρια Κινέζοι που θα κερδίζουν ετησίως περίπου 25.000 ευρώ, οπότε ανοίγεται μια νέα αγορά για λιγότερο ακριβά αλλά απλησίαστα για τους Δυτικούς αυτήν τη στιγμή προϊόντα.
«Μανία»
Αλλωστε, όπως επισημαίνουν οι ειδικοί, αυτήν τη στιγμή οι Κινέζοι βιώνουν από τη μια τον υπερκαταναλωτισμό και από την άλλη μια μανία προς οτιδήποτε προέρχεται από τη Δύση. Ακόμη και μια βόλτα σε αλυσίδα φαστ φουντ για εκείνους δεν είναι μια πρόχειρη λύση για φαγητό, αλλά μια επιλογή λάιφσταϊλ.
Και αυτό δεν περνά απαρατήρητο από τους επιχειρηματίες, που φροντίζουν να «ενδύουν» τα προϊόντα τους με μια... αύρα δυτικού τρόπου ζωής.
Σε mall «μαμούθ»
Γόνδολες τους μεταφέρουν από κατάστημα σε κατάστημα
Σε πόλεις όπως το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο, τα εμπορικά κέντρα που έχουν ανοίξει για να εξυπηρετήσουν τους ντόπιους Κροίσους έχουν εξωφρενικές παροχές. Το «Venetian», παραδείγματος χάριν, στο Μακάο, είναι ένα θέρετρο με 3.000 σουίτες, καζίνο στα πρότυπα του Λας Βέγκας και μάλιστα το μεγαλύτερο στον κόσμο και ένα εμπορικό κέντρο που όμοιό του δεν υπάρχει ούτε στις πλούσιες χώρες του Κόλπου.
Στο εκθεσιακό κέντρο συνωστίζονται όλες οι ευρωπαϊκές μάρκες, από αυτοκίνητα και δερμάτινα είδη μέχρι κοσμήματα και ρούχα οίκων υψηλής ραπτικής, προσφέροντας προϊόντα τα οποία δεν πωλούνται ακόμη στην Κίνα. Κάτι σαν μια πρόγευση, ωστόσο, μπορούν άνετα να γίνουν παραγγελίες. Οι εύποροι πελάτες μεταφέρονται από το ένα κατάστημα στο άλλο με γόνδολες, επειδή οι αποστάσεις είναι μεγάλες: το θέρετρο έχει έκταση 50.000 τετραγωνικά μέτρα.
ΜΑΡΙΑ ΑΔΑΜΙΔΟΥ
madam@pegasus.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...