Η όπερα «Μπίλι Μπαντ» επιστρέφει στο φεστιβάλ Γκλίντενμπορν

ο 2013 δεν είναι μόνο η χρονιά του Βέρντι και του Βάγκνερ. Σηματοδοτεί τα 100 χρόνια από τη γέννηση του Βρετανού συνθέτη Μπέντζαμιν Μπρίτεν.
Το αριστούργημά του Μπίλι Μπαντ επιστρέφει στη σκηνή στο φεστιβάλ όπερας Γκλίντενμπορν.
Είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα του Άγγλου συνθέτη Μπέντζαμιν Μπρίτεν. Η όπερα περιγράφει την τραγική ιστορία του γοητευτικού και γενναίου ναύτη Μπίλι, ο οποίος έχει καταδικαστεί σε θάνατο επειδή, άθελά του σκότωσε έναν ανώτερό του.

Ο ανερχόμενος βαρύτονος Ζακ Ιμπράιλο μιλάει για τον αθώο και αγνό Μπίλι Μπάντ. Υπάρχουν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στον ερμηνευτή και τον χαρακτήρα που υποδύεται.
«Ο τρόπος που βλέπει τη ζωή, που βλέπει τους ανθρώπους, που αντιδρά σε καταστάσεις είναι η αιτία που ξεχωρίζει στο πλοίο. Έχει καλή και θετική προσωπικότητα, βλέπει το καλό σε όλους τους ανθρώπους, θα ήταν ψέμα να πω ότι ισχύει το ίδιο και για εμένα. Είναι σίγουρα πολύ καλύτερος από εμένα. Όταν εκνευρίζομαι έχω την τάση τραυλίζω, και μπορώ να δω ότι και εκείνος όταν αγχώνεται τραυλίζει. Το ότι είμαι νέος επίσης βοηθάει, αλλά αυτό δεν θα κρατήσει για πολύ».
«Ο Κάπτεν Βέρε βρίσκεται μεταξύ του απόλυτου κακού στο πρόσωπο του Τζόν Κλάγκαρτ και του απόλυτου καλού, στο πρόσωπο του Μπίλι Μπάντ. Ο χαρακτήρας του βρίσκεται κάπου στη μέση και είναι κάπως μπερδεμένος» δήλωσε ο Μαρκ Πάντμορ, που υποδύεται τον ομώνυμο ρόλο.
Την εξιστόρηση κάνει ο καπετάνιος ενός βρετανικού πολεμικού πλοίου που έχει χαθεί στην ομίχλη, σύμβολο κλειστοφοβίας και απομόνωσης.
«Αυτό που είναι πιο δύσκολο για τον κάπτεν Βέρε είναι ότι συνειδητοποιεί πως η αγάπη του για τον Μπίλι είναι ανέφικτη. Η ομοφυλοφιλία είναι παράνομη, ήταν παράνομη ακόμα και στην Αγγλία, την περίοδο που γράφτηκε η όπερα, το 1951, όποτε υπάρχει η αίσθηση ότι ο έρωτας ανάμεσά σε δύο άντρες είναι απαγορευμένος, είναι ταμπού, αλλά μπορεί να υπάρξει».
Μετά από σχεδόν 80 χρόνια το Φεστιβάλ Γκλίντεμπορν είναι γνωστό για τις εντυπωσιακές ενδυμασίες του κοινού του, αλλά και τα υπαίθρια πικ νικ που λαμβάνουν χώρα στη διάρκειά του.
«Ένα από τα στοιχεία του χαρακτήρα του Μπίλι είναι ο αγώνας του για το καλό, η αρετή είναι το καλύτερο και αυτό που είναι σωστό, είναι σωστό. Θέλει να επικρατεί δικαιοσύνη και νομίζω ότι κατανοεί ότι σκότωσε έναν άνθρωπο και για αυτό το λόγο ο νόμος επιβάλλει να πεθάνει. Νομίζω ότι αυτό είναι πιο ταιριαστό στον αθώο χαρακτήρα του. Αν κάτι είναι σωστό, είναι σωστό» αναφέρει ο Ζακ Ιμπράιλο.
Αυτή η έκδοση του Μπίλι Μπάντ είναι έργο του Σερ Άντιρου Ντέιβις, μεγάλου καλλιτέχνη και θαυμαστή του Μπρίτεν: «Οι όπερες του Μπρίτεν θα αντέξουν στη δοκιμασία του χρόνου. Σε εκατό χρόνια από τώρα θα συνεχίσουν να παίζονται και να θεωρούνται τα αριστουργήματα που είναι. Το πάθος και τα προβλήματα των ανθρώπων που δεν ταιριάζουν οι χαρακτήρες τους. Αυτό είναι το θέμα με το οποίο πάντα είχε εμμονή ο Μπρίτεν».
Για να δείτε περισσότερα αποσπάσματα των συνεντεύξεων μπορείτε να επισκεφθείτε το:
Paule Constable – interview extras

Χρονοδιάγραμμα μετάδοσης

Δευτέρα
08:15, 14:15, 19:45
Τρίτη
05:15, 10:15, 15:45, 23:45
Τετάρτη
06:45
Πέμπτη
20:45
Παρασκευή
06:45, 14:15, 18:45
Σάββατο
07:15, 13:45, 22:15, 01:45
Κυριακή
07:45, 17:15, 21:45, 00:45
Παρακαλώ σημειώστε ότι το προγραμματισμένο ωράριο ενδέχεται να αλλάξει λόγω εκτάκτων ειδήσεων. Ολα τα ωράρια εκφράζονται στην Ώρα Κεντρικής Ευρώπης CET.

 video Εδω

Νέοι ερμηνευτές εμπνέονται από τον Γκέοργκ Σόλτι

Tα νέα αστέρια της όπερας συμμετέχουν στο διάσημο θερινό σχολείο της Ακαδημίας Γκέοργκ Σόλτι που βρίσκεται στην Τοσκάνη.
Ο Σόλτι ήταν ένας από τους διασημότερους μαέστρους του 20ου αιώνα.
«Προσπαθούσε να αναδείξει καινούριους μουσικούς και ερμηνευτές. Δεν ήθελε να καθίσει σπίτι του μετά την σύνταξη. Αγαπούσε τους νέους και ένιωθε πως είχε χρέος να εκπαιδεύσει τις νέες γενιές. Ήθελε να τους μάθει, όσα εκείνος διδάχθηκε μεγάλους δασκάλους», υποστήριξε η Λαίδη Βαλερύ, ιδρυτής και πρόεδρος της Ακαδημίας Σόλτι.
Ο Σόλτι απεβίωσε το ’77. Το έργο του όμως συνεχίζεται, μέσω της συζύγου Λαίδης Βαλερύ και της μουσικής ακαδημίας που εκείνη δημιούργησε.
Στην Καστιλιόνε ντέλλα Πεσκάια ο Σόλτι περνούσε τα καλοκαίρια του και προετοίμαζε τα επόμενα μουσικά του σχέδια. Ήταν λοιπόν λογικό να δημιουργηθεί εδώ, το θερινό σχολείο όπερας που φέρει το όνομα του.
Στο 10ο θερινό σχολείο υπέβαλλαν αίτηση περισσότεροι από 200 νέοι ερμηνευτές. Όμως μόνο 12 έλαβαν πρόσκληση.
Το θερινό σχολείο διαρκεί τρεις εβδομάδες και οι 12 ερμηνευτές έρχονται σε επαφή με το Bel Canto.
«Το Bel Canto απαιτεί μια ιδιαίτερη προσέγγιση. Όταν τραγουδώ Bel Canto εστιάζω στα σύμφωνα που είναι τόσο όμορφα.Κι όταν έρχονται τα φωνήεντα, η μελωδική γραμμή δεν διαταράσσεται. Αυτή είναι η ομορφιά του. Πρόκειται για ένα δύσκολο είδος τραγουδιού. Η φωνή μου είναι το μόνο που ακούν οι ακροατές, οπότε πρέπει να είναι τέλεια. Πρόκειται για ένα δύσκολο είδος τραγουδιού», δήλωσε στην κάμερα του Euronews η σοπράνο, Μαρλένα Ντεβόε.
«Οι ερμηνευτές που συμμετέχουν έχουν δυνατότητες, όμως δεν αρκεί να έχουν καλή φωνή. Χρειάζονται ψυχική δύναμη, γιατί το πρόγραμμα είναι απαιτητικό και εμείς τους δίνουμε συνεχώς οδηγίες και κατευθύνσεις. Αυτό πρέπει να γίνει έτσι και εδώ πρέπει να προσέξεις. Οπότε πρέπει να έχουν υπομονή και να αγαπούν πραγματικά αυτό που κάνουν», υποστηρίζει ο Τζόναθαν Ραπ, καλλιτεχνικός διευθυντής της Ακαδημίας Σόλτι.
Οι 12 μαθητές λειτουργούν ως μια ομάδα και δουλεύουν κάτω από την επίβλεψη ενός μουσικού εκπαιδευτή, που παίζει πιάνο και ουσιαστικά αντικαθιστά την ορχήστρα. Με τον ίδιο τρόπο δούλευε και ο Σόλτι στην όπερα της Βουδαπέστης.
«Ο εκπαιδευτής μας είναι ένα άγρυπνο μάτι που μας παρακολουθεί. Έχει την ευθύνη και επιλέγει τις ασκήσεις που κάνουμε. Φροντίζει να μην χάνουμε την ουσία της μουσικής. Ο εκπαιδευτής γνωρίζει την γλώσσα και τις ιστορίες των τραγουδιών, οπότε η παρουσία του δίπλα μας είναι εξαιρετικά σημαντική», υποστηρίζει ο βαρύτονος Άντονυ Ρίντ.
«Πάθος για τελειότητα. Αυτή ήταν η βασική αρχή του Σόλτι. Η νέα γενιά ερμηνευτών, πρέπει να εμπνευστεί από την δουλειά του και την ζωή του. Αυτό θέλω να μεταδώσω στα νέα αστέρια της όπερας και νομίζω πως είναι εξαιρετικά σημαντικό. Πρέπει να μελετούν, να κατανοούν τον ρόλο, τον στίχο και την ιστορία. Πρέπει να ξέρουν γιατί τραγουδούν και όταν ερμηνεύουν στη σκηνή, να δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό»
σημειώνει ο Τζόναθαν Ραπ, καλλιτεχνικός διευθυντής της Ακαδημίας Σόλτι.
«Σκοπός μας είναι να κάνουμε πράξη τις αρχές του Γκεόργκ Σόλτι»: Ποτέ μην τα παρατάς,δούλεψε σκληρά, πολύ σκληρά. Δώσε τον καλύτερο σου εαυτό σε ό,τι κάνεις και πέτυχε το καλύτερο», υποστήριξε η Λαίδη Βαλερύ, ιδρυτής και πρόεδρος της Ακαδημίας Σόλτι.
Lady Valerie Solti – interview extras
Περισσότερα για: Κλασσική μουσική, Ιταλία, Οπερα

Τοσκάνη: Φεστιβάλ μουσικής δωματίου... στην εξοχή

 

Με φόντο το μαγευτικό τοπίο της εξοχής στην Τοσκάνη, διεξάγεται τα τελευταία 25 χρόνια, το δημοφιλές φεστιβάλ μουσικής δωματίου, με τίτλο «Ραντεβού στη Γη της Σιένα», προς τιμήν της διάσημης συγγραφέα Άιρις Ορίγκο. Η εκπομπή Musica, μας μεταφέρει, στο αγρόκτημα Λα Φότσε, έναν ονειρικό κόσμο μουσικής και φυσικής ομορφιάς, που κρύβει μια γοητευτική ιστορία.
Η τέχνη και η μουσική κυλάει στο αίμα της οικογένειας Ορίγκο, που ίδρυσε το φεστιβάλ. Πρόεδρος της οργανωτικής επιτροπής είναι η Μπενεντέτα, κόρη της Άιρις Ορίγκο. Στην εποχή της, η αγγλοαμερικανίδα συγγραφέας ήταν στενή φίλη πολλών διάσημων καλλιτεχνών, όπως ο βιολονίστας Γεχούντι Μενουχίν.
«Μέσω του Γεχούντι γνώρισα τον σύζυγό μου τον Αλμπέρτο. Ήταν παλιός μαθητής του Μενουχίν και είχαν έρθει εδώ μαζί. Έτσι γνωριστήκαμε και ερωτευτήκαμε», θυμάται η Μπενεντέτα.
Καρπός αυτού του γάμου ήταν ο Αντόνιο Λισι. Ο διάσημος βιολοντσελίστας και κάτοχος του βραβείου Γκράμι, είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του φεστιβάλ.
Όπως αποκαλύπτει η μητέρα του ο Λίσι θεωρούσε από μικρός την περιοχή, λόγω της ακουστικής, ιδανική για κονσέρτα.
Το φεστιβάλ διεξάγεται κάθε χρόνο στο κτήμα της οικογένειας και στα ιστορικά μνημεία της γειτονικής Βαλ Ντ’ Όρτσα, στη μνήμη της Άιρις και του Αντόνιο Ορίγκο.
Η συγγραφέας και ο σύζυγός της αγόρασαν το Λα Φότσε στις αρχές της δεκαετίας του ’20 και δούλεψαν σκληρά για να βελτιώσουν το τοπίο και τις συνθήκες ζωής του πληθυσμού.
«Το κτήμα δημιουργήθηκε από το μηδέν. Κατασκευάστηκαν φράγματα, δεξαμενές, δρόμοι. Αυτό ήταν το έργο του παππού μου του Αντόνιο. Η γιαγιά μου η Άιρις έχτισε μια μικρή κλινική και ένα σχολείο, Κατά τη διάρκεια του πολέμου, διαμόρφωσε έναν ειδικό χώρο για τα παιδιά των προσφύγων» υποστηρίζει η Κάτια Λίσι, εγγονή της Άιρις.
Η Άιρις Ορίγκο έγραψε αρκετά βιβλία. Ανάμεσα τους και τα περίφημα Ημερολόγια του Πολέμου. Ο ανερχόμενος συνθέτης και μαέστρος Φραντσέσκο Τσιλούφο, συνέθεσε μια συλλογή τραγουδιών, αφιερωμένα στην προσωπικότητα και το έργο της.
«Η Άιρις Ορίγκο κατάφερε να εντοπίσει το βασικό χαρακτηριστικό του ιταλικού λαού: στο τέλος των Ημερολογίων του Πολέμου αναφέρει: «Βλέπω γύρω μου τα πάντα να έχουν ερημώσει. Αλλά γνωρίζω οτι θα σηκώσουν τα μανίκια. Η σκληρή δουλειά για την ανοικοδόμηση της χώρας από το μηδέν είναι στο αίμα αυτών των ανθρώπων», αναφέρει ο Τσιλούφο.
Ελπίδα, ομορφιά και μουσική. Ένα φεστιβάλ που συμβολίζει τη συνέχεια της καλλιτεχνικής οικογενειακής παράδοσης.
Στα βίντεο ακούγονται αποσπάσματα από τα ακόλουθα έργα:
«Un Rien» Νο 8, σε Σι ματζόρε, και «Prélude Soi-Disant Dramatique» σε Φα δίεση από τον Τζοακίνο Ροσίνι. Στο πιάνο ο Μάρκο Ματζότσι .
«Gran Tango για τσέλο, πιάνο και έγχορδα» από τους Αστόρ Πιατζόλα και Χοσέ Μπραγκάτο. Στο βιολοντσέλο ο Αντόνιο Λίσι.
Το μουσικό φεστιβάλ « Ραντεβού στη γη της Σιένα» φέτος θα διεξαχθεί από τις 19 έως τις 28 Ιουλίου στη νότια Τοσκάνη.
Περισσότερα για: Κλασσική μουσική, Κονσέρτο, , Φεστιβάλ Μουσικής, Πιάνο

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...