Malaysia Airlines: Ποιοι είναι οι Ουιγούροι-Τούρκοι που θεωρούνται ύποπτοι για τρομοκρατία στην μοιραία πτήση

Πριν μία εβδομάδα, Ουιγούροι είχαν αιματοκυλίσει σιδηροδρομικό σταθμό στην Κίνα
H χρονική συγκυρία της εξαφάνισης του αεροπλάνου, μία εβδομάδα μετά τη δολοφονία με μαχαίρια 29 ατόμων σε σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης Κούνμινγκ της Κίνας, προκαλεί υποψίες ότι ένοπλοι από την κινεζική μουσουλμανική μειονότητα των Ουιγούρων μπορεί να εμπλέκονται στην μυστηριώδη υπόθεση με την εξαφάνιση του αεροσκάφους των Malaysia Airlines.


Ένας από τους μαλαισιανούς αξιωματούχους δήλωσε ότι οι αρχές δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο ανάμειξης Ουιγούρων - τουρκόφωνων μουσουλμάνων της Κίνας επισημαίνοντας ότι Ουιγούροι απελάθηκαν στην Κίνα από την Μαλαισία το 2011 και το 2012 επειδή διέθεταν πλαστά διαβατήρια.

Οι Ουιγούροι θεωρούνται ακόμα και από επιστημονικές έρευνες- πολύ πιο «γνήσιοι» Τούρκοι από αυτούς της σημερινής Τουρκίας, διότι δεν έχουν αναμιχθεί καθόλου με άλλες φυλές. Οι Ουιγούροι επιζητούν την απόσχισή τους από την Κίνα και πάμπολες φορές έχουν εξεγερθεί κατά του κινεζικού κράτους, έχοντας , όπως λέγεται, την υποστήριξη της κυβέρνησης της Αγκυρας . Οι εννέα εκατομμύρια Ουιγούροι ζουν στην επαρχία Σιντζιάνγκ της δυτικής Κίνας. Είναι τουρκόφωνοι μουσουλμάνοι με προτίμηση στο σουνιτικό Ισλάμ. Εθνικά και πολιτισμικά έχουν πιο πολλές ομοιότητες με τις γειτονικές χώρες της Κεντρικής Ασίας παρά με το Πεκίνο.

Οι αναταραχές και εθνοτικές συγκρούσεις στην πολύ πλούσια σε κοιτάσματα πετρελαίου και φυσικού αερίου περιοχή άρχισαν όταν Ουιγούροι ηγέτες προσπάθησαν δύο φορές στο παρελθόν να αποκτήσουν την ανεξαρτησία του «ανατολικού Τουρκεστάν» όπως επίσης αποκαλούν την περιοχή τους. Μετά την αποτυχία, τους πολλοί Ουιγούροι έφυγαν για το εξωτερικό και αρκετοί από αυτούς εξακολουθούν να υποστηρίζουν την αυτονομία και πιο πολύ την ανεξαρτησία του ανατολικού Τουρκεστάν. Μία εκ των πιστών υποστηρικτών των Ουιγούρων της διασποράς είναι η Τουρκία, η οποία φιλοξένησε πολλούς εξόριστους Ουιγούρους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις στην καρδιά της Αμερικής το 2001 πολλοί Ουιγούροι είχαν γραφτεί σε μαύρη λίστα των ΗΠΑ αλλά και της Κίνας. Ουιγούροι αυτονομιστές κλείστηκαν στις φυλακές του Γκουαντάναμο στην Κούβα με την υποψία ότι ήταν τρομοκράτες.









Σενάρια τρόμου για το χαμένο αεροσκάφος της Malaysia Airlines-

Την ταυτότητα επιβατών οι οποίοι ταξίδευαν με κλεμμένα διαβατήρια, ερευνούν οι αρχές καθώς εξετάζουν όλες τις πιθανότητες- και αυτή της τρομοκρατικής ενέργειας- μετά την χθεσινή εξαφάνιση αεροσκάφους της Malaysian Airlines με 239 επιβαίνοντες και προορισμό το Πεκίνο. Κατά τις έρευνες για τον εντοπισμό του αεροπλάνου, αεροσκάφος διάσωσης του Βιετνάμ εντόπισε ένα αντικείμενο που ενδεχομένως να ανήκει στο αγνοούμενο Μπόινγκ.



Στο σημείο εκείνο επικρατούσε πυκνό σκοτάδι ώστε να διακριβωθεί αν πρόκειται για συντρίμμια του αεροσκάφους. Με το πρώτο φως της ημέρας θα αποσταλούν περισσότερα αεροσκάφη στη θαλάσσια περιοχή νοτίως του Βιετνάμ για να συμμετάσχουν στις έρευνες.
Σύμφωνα με στοιχεία από τα ραντάρ φαίνεται ότι το αεροσκάφος, προτού εξαφανιστεί, πιθανώς είχε αλλάξει πορεία και επέστρεφε στην Κουάλα Λουμπούρ από όπου είχε απογειωθεί.
Στο ραντάρ που παρακολουθούσε το αεροσκάφος της Malaysia Airlines φάνηκε ότι το Boeing 777 ενδέχεται να έκανε στροφή και να επέστρεφε στην Κουάλα Λουμπούρ προτού εξαφανιστεί χθες στη 1:30 το βράδυ (τοπική ώρα). Γι' αυτό το λόγο οι έρευνες έχουν επεκταθεί στις δυτικές ακτές της Μαλαισίας.
Σενάρια τρόμου για το χαμένο αεροσκάφος της Malaysia Airlines
«Αυτό που κάναμε ήταν να ελέγξουμε όσα κατέγραψε το ραντάρ και καταλάβαμε ότι υπάρχει μια πιθανότητα το αεροσκάφος να έκανε αναστροφή», δήλωσε ο Ροντζάλι Νταούντ, διοικητής της Βασιλικής Πολεμικής Αεροπορίας της Μαλαισίας.
Το αεροσκάφος, το οποίο μετέφερε 227 επιβάτες και 12μελές πλήρωμα και εκτελούσε την πτήση Κουάλα Λουμπούρ- Πεκίνο, φαίνεται ότι συνετρίβη στα ανοιχτά του Βιετνάμ χθες Σάββατο, αφότου χάθηκε η επικοινωνία με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Σενάρια τρόμου για το χαμένο αεροσκάφος της Malaysia Airlines
Όπως ανακοίνωσε η Interpol, τουλάχιστον δυο από τα διαβατήρια που χρησιμοποιήθηκαν από επιβάτες του Boeing ήταν καταχωρημένα ως απωλεσθέντα ή κλεμμένα, ενώ εξετάζονται και άλλα «ύποπτα» διαβατήρια.
Η Interpol μάλιστα σημείωσε ότι δεν είχε γίνει κανένας έλεγχος την βάση των δεδομένων της από καμία χώρα μέχρι την ώρα αναχώρησης της πτήσης.
Πλέον ελέγχεται όλος ο κατάλογος των επιβατών, όπως και το υλικό από τις κάμερες κλειστού κυκλώματος του αεροδρομίου.
Εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας, περικυκλωμένος από δημοσιογράφους
Εκπρόσωπος της αεροπορικής εταιρείας, περικυκλωμένος από δημοσιογράφους
«Δεν θα ερευνήσουμε μόνο τους τέσσερις ανθρώπους που αναφέρονται από τα μέσα ενημέρωσης, αλλά όλους όσοι περιλαμβάνονται στον κατάλογο», υπογράμμισε νωρίτερα ο υπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας, Χισ. Χουσεϊν. Ερωτηθείς αν έγινε αεροπειρατία- μία από τις εκδοχές που φαίνεται να ενισχύεται μετά τις πληροφορίες για τα κλεμμένα διαβατήρια- απάντησε:
«Εξετάζουμε όλες τις πιθανότητες. Είναι ακόμη νωρίς για να βγάλουμε σίγουρα συμπεράσματα. Επικεντρωνόμαστε στην ανεύρεση του αεροσκάφους...Παράλληλα οι υπηρεσίες πληροφοριών έχουν κινητοποιηθεί και φυσικά οι αντιτρομοκρατικές υπηρεσίες (…) όλων των ενδιαφερόμενων χωρών έχουν ενημερωθεί», ανέφερε ο Μαλαισιανός υπουργός, σημειώνοντας ότι υπάρχει συνεργασία και με το FBI.
Σενάρια τρόμου για το χαμένο αεροσκάφος της Malaysia Airlines
Κλεμμένα διαβατήρια
Οι επιβάτες του μοιραίου Boeing ήταν στην πλειοψηφία τους Κινέζοι, ενώ υπήρχαν και άλλοι από Λατινική Αμερική και Ευρώπη.
Στον κατάλογο των επιβατών που εξέδωσε η Malaysia Airlines περιλαμβάνονται τα ονόματα δύο Ευρωπαίων -του Αυστριακού Κρίστιαν Κότσελ και του Ιταλού Λουίτζι Μαράνλτι- οι οποίοι, σύμφωνα με τα υπουργεία Εξωτερικών των χωρών τους δεν επέβαιναν στο αεροπλάνο.
Η αυστριακή αστυνομία σημείωσε ότι εντόπισε τον Κότσελ ασφαλή στο σπίτι του, ενώ πρόσθεσε ότι το διαβατήριό του είχε κλαπεί πριν χρόνια όταν είχε ταξιδέψει στην Ταϊλάνδη.
Το ιταλικό υπουργείο Εξωτερικών ανακοίνωσε ότι κανένας Ιταλός δεν επέβαινε στο αεροσκάφος, παρότι το όνομα του Μαράλντι περιλαμβάνεται στον κατάλογο. Η μητέρα του, Ρενάτα Λούτσι, είπε στο πρακτορείο Reuters, ότι το διαβατήριο του γιου της έχει χαθεί και μάλλον του το είχαν κλέψει στην Ταϊλάνδη το 2013.
Επιπλέον, η κινέζικη εφημερίδα Xiamen Daily ανέφερε ότι ένας από τους ανθρώπους που φερόταν να ταξιδεύει με το Βoeing, βρίσκεται στο σπίτι του στην Κίνα και το όνομα δεν αντιστοιχεί στον αριθμό διαβατηρίου, σύμφωνα με το ρεπορτάζ.
Προς το παρόν δεν είναι ξεκάθαρο αν η ταυτότητα του Kινέζου επιβάτη είναι μεταξύ αυτών που ελέγχονται.
Επιπλέον, το αμερικανικό δίκτυο CNN μετέδωσε σήμερα ότι οι δυο άνδρες που ταξίδευαν με τα κλεμμένα διαβατήρια του Ιταλού και του Αυστριακού είχαν αγοράσει μαζί τα εισιτήρια.
Δεν έχουν εντοπιστεί συντρίμμια στις πετρελαιοκηλίδες
Βιετναμέζικα πλοία που συμμετέχουν στις έρευνες έφτασαν στην περιοχή όπου είχαν εντοπιστεί δύο πετρελαιοκηλίδες κοντά στο σημείο από το οποίο είχε εκπέμψει το τελευταίο σήμα το αεροσκάφος, ωστόσο δεν βρήκαν συντρίμμια.
Στην επιχείρηση συμμετέχουν συνολικά 34 αεροσκάφη και 40 πλοία (με την συνδρομή της Μαλαισίας, του Βιετνάμ, της Κίνας, των Φιλιππίνων, της Σιγκαπούρης και των ΗΠΑ).
Οι ενάεριες επιχειρήσεις διακόπηκαν τη νύχτα και ξεκίνησαν και πάλι σήμερα τα ξημερώματα, ενώ οι έρευνες στη νότια θάλασσα της Κίνας, συνεχίστηκαν όλη τη νύχτα.
«Η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης θα συνεχιστεί για όσο χρειαστεί», δήλωσε ο πρωθυπουργός της Μαλαισίας, Νατζίμπ Ραζάκ.
Προς το παρόν δεν έχει αποκλειστεί κανένα ενδεχόμενο, ούτε αυτό του λάθους ή της βλάβης. Η Malaysia Airlines πάντως διαβεβαίωσε ότι φτερό του Boeing που είχε υποστεί ζημιές το 2012, είχε επισκευαστεί, ενώ το αεροσκάφος φέρεται να είχε επιθεωρηθεί πριν από 10 ημέρες και διαπιστώθηκε ότι βρισκόταν σε «καλή κατάσταση».
Παραμένει ωστόσο αναπάντητο το ερώτημα γιατί οι πιλότοι δεν πρόλαβαν να εκπέμψουν SOS. Αυτό και μόνο δείχνει ότι συνέβη κάτι «πολύ σοβαρό, πολύ ξαφνικά» (όπως π.χ. η έκρηξη βόμβας) λένε οι ειδικοί.
Τα ερωτηματικά πληθαίνουν και οι συγγενείς των επιβατών- στους οποίους η εταιρεία συνέστησε να προετοιμαστούν «για τα χειρότερα»- συγκλονισμένοι και οργισμένοι κατηγορούν τις μαλαισιανές αερογραμμές για την ελλιπή ενημέρωση και για τον τρόπο χειρισμού της κρίσης.

Η παρούσα τραγωδία θυμίζει έντονα την συντριβή αεροπλάνου της Air France στον Ατλαντικό, το 2009, κατά την οποία σκοτώθηκαν 228 άνθρωποι.
Όπως όλα δείχνουν βρισκόμαστε μπροστά στο πιο σοβαρό αεροπορικό δυστύχημα από το 2001, όταν 265 άνθρωποι είχαν σκοτωθεί στις ΗΠΑ μετά τη συντριβή ενός Airbus A-300 της Αmerican Airlines.
www.ethnos.gr
Διαβάστε ακόμη:
Το κινητό επιβάτη του μοιραίου Boeing «κλειδί» για τον εντοπισμό του αεροσκάφους


ΤΟΝ ΚΑΛΕΣΕ Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ

Το κινητό επιβάτη του μοιραίου Boeing «κλειδί» για τον εντοπισμό του αεροσκάφους

Η οικογένεια ενός Κινέζου επιβάτη του αεροσκάφους της Malaysia Airlines που χάθηκε χθες από τα ραντάρ κάλεσε το κινητό του τηλέφωνο και κατάφερε να συνδεθεί. Οι αρχές της Μαλαισίας προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν το σήμα για να εντοπίσουν το Boeing, όπως μετέδωσε κρατικός τηλεοπτικός σταθμός της Κίνας.

Το κινητό επιβάτη του μοιραίου Boeing «κλειδί» για τον εντοπισμό του αεροσκάφους
Ο τηλεοπτικός σταθμός Beijing Television ανακοίνωσε ότι προσπάθησε να καλέσει με την σειρά του το εν λόγω κινητό τηλέφωνο, το οποίο αρχικά φάνηκε να λειτουργεί, όμως στη συνέχεια η κλήση διακόπηκε.
Στο Boeing 777 βρίσκονταν 227 επιβάτες 14 εθνικοτήτων και 12 μέλη του πληρώματος. Το αεροσκάφος χάθηκε από τα ραντάρ το Σάββατο, γύρω στη 1:30 το βράδυ (τοπική ώρα, 19:30 της Παρασκευής ώρα Ελλάδας), δηλαδή περίπου μία ώρα μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο.

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...