Εντυπωσιάστηκε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου
Υποδομών που μπήκε μέσα στη σήραγγα και είδε από κοντά το φράγμα
Αποσελέμη- τι ζήτησαν οι εκπρόσωποι των εταιρειών- ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Σε λίγους μήνες ολοκληρώνεται και η μεγάλη σήραγγα της εκτροπής των υδάτων Οροπεδίου που γίνεται στον Αποσελέμη! Ο μετροπόντικας έχει ήδη κατασκευάσει τα 2/3 αυτού του μεγαλεπήβολου έργου, ενώ ταυτόχρονα και τον Σεπτέμβριο ο ΑΚΤΩΡ παραδίδει τον έλεγχο και τη λειτουργία του έργου του φράγματος Αποσελέμη στον Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης!
Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών κ.Δέδες έμεινε εντυπωσιασμένος από το έργο του φράγματος Αποσελέμη καθώς χθες είχε τη δυνατότητα να δει από κοντά τι γίνεται, ενώ μπήκε και μέσα στη σήραγγα σε βάθος 2000 μέτρων όσο ακριβώς έχει ήδη διανοίξει μέχρι τώρα ο μετροπόντικας!
Συγκεκριμένα τα συνεργεία της ΙΝΤΡΑΚΑΤ που έχουν πάρει το έργο της σήραγγας έχουν ανοίξει πάνω από 1900 μέτρα και απομένουν άλλα 1500 για να ολοκληρωθεί το έργο το οποίο θα φέρει τα πλημμυρικά νερά από το Οροπέδιο στο φράγμα Αποσελέμη.
Είναι στην πραγματικότητα ένα πολυεργοστάσιο αυτό που γίνεται στο φράγμα, παραδέχθηκαν όσοι ξεναγήθηκαν στον ταμιευτήρα, στα διυλιστήρια και μετά στη σήραγγα.
Ο κ.Δέδες ακουσε και τα παράπονα των αναδόχων αφού το τελευταίοα διάστημα έχουν μειωθεί δραματικά οι πληρωμές.
¨Να μας προσέξετε λίγο” του είπαν οι εταιρείες και ο γενικός υποσχέθηκε ότι θα το δει το θέμα των πληρωμών.
Εκείνο πάντως που χρήζει και άμεσης αντιμετώπισης είναι να γίνει ομαλά η διαδοχή από τον ΑΚΤΩΡΑ στον ΟΑΚ η λειτουργία και η διαχείριση του φράγματος. Η εργολαβία λήγει τον Σεπτέμβριο και μετά όλα περνούν στα χέρια του οργανισμού. Θα τα καταφέρει; Θα δείξει.
η σήραγγα
Θυμίζουμε ότι η σήραγγα εκτροπής των υδάτων Οροπεδίου Λασιθίου έχει συνολικό μήκος 3425,50 μ. σε οριζόντια προβολή και σταθερή κατά μήκος κλίση ίση με 15,07% σε όλο το μήκος της. Ο αγωγός πτώσης, χαλυβδοσωλήνας DN 1800 χλσ., που τοποθετείται εντός της σήραγγας εδράζεται σε βάθρα επι της πλάκας δαπέδου σε όλο το μήκος της σήραγγας.
Η εκσκαφή και η επένδυση της κυκλικής σήραγγας οροπεδίου Λασιθίου γίνεται με μηχάνημα ολομέτωπης κοπής για την διάτρηση σηράγγων με διπλή ασπίδα [ Tunel Boring Machine (TBM)]. Η εσωτερική διάμετρος της σήραγγας μετά την επένδυση θα είναι 4,35μ ενώ η εκτιμώμενη διάμετρος εκσκαφής της σήραγγας με ΤΒΜ θα είναι περίπου 5,05μ. Η εσωτερική επένδυση θα γίνει με προκατασκευασμένα στοιχεία οπλισμένου σκυροδέματος C40/50 (segments) πάχους 0,20μ. Πίσω από την τελευταία ασπίδα θα τοποθετούνται τα προκατασκευασμένα στοιχεία από οπλισμένο σκυρόδεμα της μόνιμης επένδυσης. Το δάπεδο κυκλοφορίας της σήραγγας θα διαμορφωθεί με προκατασκευασμένα στοιχεία από οπλισμένου σκυροδέματος μήκους 1.30,πλάτους ~3,00μ όπως και τα segments επένδυσης. Η τοποθέτηση του δαπέδου θα γίνει μετα την διάνοιξη της σήραγγας.
Ο σχεδιασμός του ΤΒΜ καθώς και οι υποστηρικτικοί συρμοί του αυτού είναι πλήρως εξοπλισμένοι έτσι ώστε να παρέχουν όλα τα απαιτούμενα εργαλεία , εφόδια και εγκαταστάσεις προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις του έργου. Ειδικότερα θα περιλαμβάνει τον κύριο εξοπλισμό για τις ανάγκες της διάνοιξης όπως:
-Σύστημα μεταφοράς – ανάρτησης –τοποθέτησης των προκατασκευασμένων
-Σύστημα παραγωγής και έγχυσης ενεμάτων –κονιαμάτων
-Σύστημα πλήρωσης των κενών πίσω από την επένδυση.
- Διατρητικό για την διάνοιξη οπών τσιμεντένεσης βελτίωσης της βραχόμαζας.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου