Έκανε τον γύρο του πλανήτη με ένα αυτοσχέδιο καταμαράν, μόνος και χωρίς
GPS. Τώρα, φιλοδοξεί να σώσει τις θάλασσες από τα ανθρώπινα απόβλητα
(Vids)
Το καταμαράν του ταξίδεψε με "παραδοσιακούς" τρόπους χωρίς να διαθέτει σύγχρονο εξοπλισμό. Η συνολική απόσταση που κάλυψε ήταν 31000 ν.μ. και πραγματοποίησε 27 προγραμματισμένες στάσεις.
Με το αυτοσχέδιο καταμαράν του, το Ma Louloute (21ft), πέρασε από τα παρακάτω μέρη, ενώ το σκάφος του έπαθε μεγάλη ζημιά στη Σρι Λάνκα: Αγαδίρ, Μαρόκο, Λας Πάλμας, Γκραν Κανάρια, Μαρτινίκα, Παναμά, Νησιά Γκαλαπάγκος, Νησιά Μαρκέσας, Νησιά Τουαμότου, Ταϊτή, Γαλλική Πολυνησία, Φίτζι, Βανουάτου, Νέα Καληδονία, Αυστραλία, Μπαλί, Μαλδίβες.
..
Ιστιοπλοΐα στις θάλασσες ολόκληρου του κόσμου με ένα σκάφος 6,5 μέτρων. Ο Γαλλοελβετός σκίπερ Yvan Bourgnon
αναχώρησε το 2013 από τη δυτική Γαλλία και το Σαμπλ Ντολόν με ένα
σκοπό. Να διασχίσει τον Ατλαντικό και μετέπειτα τον Ειρηνικό ωκεανό
χωρίς GPS αλλά μονάχα με τη βοήθεια του εξάντα.
Το καταμαράν του ταξίδεψε με "παραδοσιακούς" τρόπους χωρίς να διαθέτει σύγχρονο εξοπλισμό. Η συνολική απόσταση που κάλυψε ήταν 31000 ν.μ. και πραγματοποίησε 27 προγραμματισμένες στάσεις.
Με το αυτοσχέδιο καταμαράν του, το Ma Louloute (21ft), πέρασε από τα παρακάτω μέρη, ενώ το σκάφος του έπαθε μεγάλη ζημιά στη Σρι Λάνκα: Αγαδίρ, Μαρόκο, Λας Πάλμας, Γκραν Κανάρια, Μαρτινίκα, Παναμά, Νησιά Γκαλαπάγκος, Νησιά Μαρκέσας, Νησιά Τουαμότου, Ταϊτή, Γαλλική Πολυνησία, Φίτζι, Βανουάτου, Νέα Καληδονία, Αυστραλία, Μπαλί, Μαλδίβες.
Πάρτε βαθιά ανάσα και απολαύστε το παρακάτω βίντεο:
Το Ma Louloute απέπλευσε στις 5 του Οκτώβρη το 2013 με δύο άτομα. Τον Yvan Bourgnon και τον Vincent Beauvarlet. Όπως είπαμε, ο στόχος ήταν να πραγματοποιηθεί ο γύρος του κόσμου με σκάφος χωρίς καμπίνα, κάτι που δεν είχε ξαναγίνει ποτέ. Ο Beauvarlet εγκατέλειψε στα Γκραν Κανάρια, αφήνοντας τον Yvan μόνο του. Εκείνος προχώρησε με αυταπάρνηση, με ελάχιστο ύπνο, κόντρα σε φυσική κόπωση και καταιγίδες που συνάντησε στην τεράστια πορεία του.
Το μικρό καταμαράν αναποδογύρισε στη μέση του Ατλαντικού και ο Bourgnon έκανε "διάλειμμα" ενός μήνα στη Μαρτινίκα για να φτιάξει το σκάφος, σχεδόν από την αρχή. Η δεύτερη επισκευή έγινε πάλι αναγκαστικά στη Σριν Λάνκα. Τελικά, στις 23 Ιουνίου του 2015, έφτασε στο Ouistreham κοντά στην Caen, ολοκληρώνοντας το project του.
Το 2025 τα πλαστικά στους ωκεανούς θα είναι όσα και τα ψάρια
Το NEWS 247 συνάντησε τον Γαλλοελβετό πλοηγό και εξερευνητή στο Φόρουμ Καινοτομίας που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου στο Γαλλικό Ινστιτούτο της Αθήνας. Ο Yvan Bourgnon προσκλήθηκε ως ιδρυτής της The Sea Cleaners. Ο χαμηλών τόνων και οραματιστής σκίπερ παρουσίασε το νέο του project που αποσκοπεί στο να καθαρίσει τις θάλασσες από τα πλαστικά.Όπως ανέφερε, αυτή τη στιγμή στις θάλασσες ρίχνονται οκτώ εκατομμύρια τόνοι πλαστικών αποβλήτων κάθε χρόνο: μπουκάλια, σακούλες, παιχνίδια και μικροπλαστικά. Η ποσότητα αυτή καλύπτει μια τεράστια έκταση (34 φορές όσο το Μανχάταν) ενώ έως το 2025 μπορεί να φθάσει τα 17,5 εκατομμύρια ετησίως, "αν δεν ληφθούν μέτρα με συντονισμό κρατών σε παγκόσμιο επίπεδο". "Το 2025 τα πλαστικά στους ωκεανούς θα είναι όσα και τα ψάρια", ανέφερε ο Bourgnon.
Μάλιστα, για το 2015, η εκτίμηση είναι ότι 9,1 εκατομμύρια τόνοι πλαστικών θα βρουν το δρόμο τους προς τις θάλασσες. Δώδεκα χώρες ευθύνονται για το 50% των πλαστικών που καταλήγουν στους ωκεανούς ενώ, όπως ανέφερε ο σκίπερ, για να διαλυθεί ένα μόνο πλαστικό μπουκαλάκι στη θάλασσα, χρειάζονται περίπου 450 χρόνια.
Ο Yvan Bourgnon αυτή την περίοδο προσπαθεί μέσα από crowdfunding να συγκεντρώσει χρήματα για να ολοκληρώσει το νέο του καταμαράν, το "THE MANTA", το οποίο θα μαζεύει τα πλαστικά από τους ωκεανούς. Η προσπάθεια του ξεκίνησε στις 14 Οκτωβρίου.
Το σκάφος σχεδιάζεται για να πλέει κοντά στις ακτές και να φιλτράρει το νερό. Η ράμπα συλλογής σκουπιδιών θα έχει εύρος 72 μέτρων και θα συλλέγει τα μικροαπόβλητα χωρίς να τραυματίζει την υδρόβια άγρια ζωή. Η συνολική του χωρητικότητα θα είναι 300 m3, ενώ η διαδικασία καθαρισμού θα διαρκεί ολόκληρους μήνες, ανάλογα με την περιοχή.
Το σύστημα φιλτραρίσματος είναι εμπνευσμένο από το αντίστοιχο που έχει ο οργανισμός των φαλαινών ενώ το MANTA θα διαθέτει έναν ηλεκτρονικό μηχανισμό που θα εκπέμπει θορύβους οι οποίοι θα διώχνουν από κοντά του όλα τα ψάρια έτσι ώστε να μην τραυματιστούν ή εγκλωβιστούν. Τα συλλεχθέντα απόβλητα θα αναλύονται από το επιστημονικό προσωπικό της ομάδας και στη συνέχεια όσα μπορούν να αξιοποιηθούν, θα στέλνονται για ανακύκλωση.
Το ενδιαφέρον επίσης είναι ότι το MANTA θα πλέει με πανιά και με ένα υβριδικό σύστημα Kite Wing που σχεδιάζεται από τον ίδιο τον Bourgnon. Τέλος, η κατασκευή του καταμαράν, θα κοστίσει συνολικά 200.000 ευρώ, ενώ η καμπάνια του crowdfunding θα ολοκληρωθεί στις 13 Δεκεμβρίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου