Στο μεγαλύτερο κόμβο διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για την ευρύτερη
περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, φιλοδοξεί να αναδείξει το λιμάνι του
Πειραιά μέσα στο 2017 η Cosco έχοντας πλέον αναλάβει τον έλεγχο του ΟΛΠ.
Ο στόχος αυτός μεταφράζεται σε διακίνηση μέσω του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας πάνω από 4 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων.
Ήδη οι επιδόσεις του 2016 έχουν φέρει πιο κοντά τον Πειραιά στην πρώτη πεντάδα της μεγάλης ευρωπαϊκής λίγκας. Με βάση τα ανεπίσημα στοιχεία, η θυγατρική της Cosco στον Πειραιά ΣΕΠ Α.Ε. πέτυχε νέο ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ που διαχειρίζεται με 3,450 εκατομμύρια TEU, με ρυθμό αύξησης σε σχέση με το 2015 της τάξης του 15%.
Μάλιστα ήδη από το 2016 θα μπορούσε να έχει ξεπεραστεί το ψυχολογικό όριο των 3,5 εκατ. TEU, κάτι που δε συνέβη μετά τις απεργίες αλλά και τα προβλήματα στην πλοηγική υπηρεσία που εμπόδισαν την απρόσκοπτη λειτουργία του λιμανιού το 2016. Εάν στη διακίνηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ προστεθούν και τα 270 χιλιάδες κοντέινερ του προβλήτα Ι τότε μέσω του Πειραιά διακινήθηκαν συνολικά 3,720 εκατ. TEU.
Με βάση την κατάταξη του 2015, τα μεγέθη αυτά διατηρούν, εκτός απροόπτου, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας στην πρώτη 8άδα των λιμανιών της Ευρώπης και στην πρώτη τριάδα των λιμανιών της Μεσογείου, έχοντας αφήσει πίσω του την Gioia Tauro (Ιταλία) το Marsaxlokk (Μάλτα) το Ambarli (Κωνσταντινούπολη).
Νέα ανάπτυξη
Ο μεγάλος στόχος είναι ξεπεραστεί το όριο των 4 εκατ. TEU. Μέσα στη χρονιά αναμένεται να υπάρχουν βελτιώσεις στο κομμάτι των υποδομών και του εξοπλισμού, όπως προβλέπεται στο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ. Μέχρι το Μάιο αναμένεται να λειτουργήσει πλήρως το δυτικό τμήμα του προβλήτα ΙΙΙ, ο οποίος αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε δοκιμαστική λειτουργία, ύψους 230 εκατ. ευρώ.
Με την επένδυση αυτή η συνολική δυναμικότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά θα προσεγγίσει τα 7 εκατ. TEU. Μέχρι το τέλος του έτους, αρχές του 2018 αναμένεται να φτάσουν επίσης στον Πειραιά οι τελευταίοι 3 super post panamax γερανοί, οι μεγαλύτερες και πλέον σύγχρονες που θα καταστήσουν εφικτή την εξυπηρέτηση μεγαλύτερων πλοίων νέας γενιάς με μεταφορική ικανότητα άνω των 15 χιλιάδων κοντέινερ. Εφόσον κινηθεί με τους ίδιους ρυθμούς ανάπτυξης, ο Πειραιάς θα μπορεί να ανταγωνιστεί ακόμη και με τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου που βρίσκονται στην Ισπανία (Valencia και Algeciras).
Η μάχη πάντως για την ανάδειξη του Πειραιά στην κορυφή της Ανατολικής Μεσογείου, δεν αναμένεται να είναι εύκολη, καθώς ο ανταγωνισμός από παραδοσιακά λιμάνια όπως το Πορτ Σάιντ στην Αίγυπτο και η Σμύρνη στην Τουρκία αλλά και νέων παικτών όπως το Ασντότ στο Ισραήλ και η Λεμεσός στην Κύπρο, γίνεται ακόμη πιο σκληρός.
Ο στόχος αυτός μεταφράζεται σε διακίνηση μέσω του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας πάνω από 4 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων.
Ήδη οι επιδόσεις του 2016 έχουν φέρει πιο κοντά τον Πειραιά στην πρώτη πεντάδα της μεγάλης ευρωπαϊκής λίγκας. Με βάση τα ανεπίσημα στοιχεία, η θυγατρική της Cosco στον Πειραιά ΣΕΠ Α.Ε. πέτυχε νέο ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ που διαχειρίζεται με 3,450 εκατομμύρια TEU, με ρυθμό αύξησης σε σχέση με το 2015 της τάξης του 15%.
Μάλιστα ήδη από το 2016 θα μπορούσε να έχει ξεπεραστεί το ψυχολογικό όριο των 3,5 εκατ. TEU, κάτι που δε συνέβη μετά τις απεργίες αλλά και τα προβλήματα στην πλοηγική υπηρεσία που εμπόδισαν την απρόσκοπτη λειτουργία του λιμανιού το 2016. Εάν στη διακίνηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ προστεθούν και τα 270 χιλιάδες κοντέινερ του προβλήτα Ι τότε μέσω του Πειραιά διακινήθηκαν συνολικά 3,720 εκατ. TEU.
Με βάση την κατάταξη του 2015, τα μεγέθη αυτά διατηρούν, εκτός απροόπτου, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας στην πρώτη 8άδα των λιμανιών της Ευρώπης και στην πρώτη τριάδα των λιμανιών της Μεσογείου, έχοντας αφήσει πίσω του την Gioia Tauro (Ιταλία) το Marsaxlokk (Μάλτα) το Ambarli (Κωνσταντινούπολη).
Νέα ανάπτυξη
Ο μεγάλος στόχος είναι ξεπεραστεί το όριο των 4 εκατ. TEU. Μέσα στη χρονιά αναμένεται να υπάρχουν βελτιώσεις στο κομμάτι των υποδομών και του εξοπλισμού, όπως προβλέπεται στο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ. Μέχρι το Μάιο αναμένεται να λειτουργήσει πλήρως το δυτικό τμήμα του προβλήτα ΙΙΙ, ο οποίος αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε δοκιμαστική λειτουργία, ύψους 230 εκατ. ευρώ.
Με την επένδυση αυτή η συνολική δυναμικότητα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων του Πειραιά θα προσεγγίσει τα 7 εκατ. TEU. Μέχρι το τέλος του έτους, αρχές του 2018 αναμένεται να φτάσουν επίσης στον Πειραιά οι τελευταίοι 3 super post panamax γερανοί, οι μεγαλύτερες και πλέον σύγχρονες που θα καταστήσουν εφικτή την εξυπηρέτηση μεγαλύτερων πλοίων νέας γενιάς με μεταφορική ικανότητα άνω των 15 χιλιάδων κοντέινερ. Εφόσον κινηθεί με τους ίδιους ρυθμούς ανάπτυξης, ο Πειραιάς θα μπορεί να ανταγωνιστεί ακόμη και με τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου που βρίσκονται στην Ισπανία (Valencia και Algeciras).
Η μάχη πάντως για την ανάδειξη του Πειραιά στην κορυφή της Ανατολικής Μεσογείου, δεν αναμένεται να είναι εύκολη, καθώς ο ανταγωνισμός από παραδοσιακά λιμάνια όπως το Πορτ Σάιντ στην Αίγυπτο και η Σμύρνη στην Τουρκία αλλά και νέων παικτών όπως το Ασντότ στο Ισραήλ και η Λεμεσός στην Κύπρο, γίνεται ακόμη πιο σκληρός.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου