Θύελλα αντιδράσεων στις τάξεις των οδηγών ταξί (και όχι μόνο) προκαλεί η «εισβολή» της αμερικανικής Uber στην ελληνική αγορά.
Η αμφιλεγόμενη εταιρία, που έχει απλώσει τα «δίχτυα» της σε περισσότερες από 45 χώρες, προκαλώντας μαζικές διαμαρτυρίες και «βροχή» από δικαστικές προσφυγές σε Γαλλία, Βρετανία, Γερμανία, Ισπανία, Ολλανδία και άλλα κράτη, φιλοδοξεί να γιγαντώσει το δίκτυό της και στην Ελλάδα.
Η υπόθεση φαίνεται ότι έχει και πολιτικές προεκτάσεις, καθώς προβεβλημένα στελέχη της Ν.Δ. έχουν ταχθεί ανοιχτά υπέρ της λειτουργίας της πλατφόρμας της Uber στην Ελλάδα, ενώ την προώθηση των υπηρεσιών της εταιρίας φέρεται ότι έχει αναλάβει συγγενικό πρόσωπο του προέδρου της «γαλάζιας» παράταξης Κυριάκου Μητσοτάκη.
Ανάμεσα στα κορυφαία πολιτικά πρόσωπα που ζητούν να «τρέξουν» οι νομοθετικές διαδικασίες, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρίας στην Ελλάδα, βρίσκεται η βουλευτής της Ν.Δ. Ντόρα Μπακογιάννη, ενώ σαφή θέση υπέρ της λειτουργίας της Uber πήρε και ο αναπληρωτής εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Οι δημόσιες τοποθετήσεις στελεχών της Ν.Δ. εξαγρίωσαν τους οδηγούς ταξί, που πραγματοποίησαν μάλιστα συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία του κόμματος. Ανάμεσά τους βρέθηκαν και «γαλάζιοι» συνδικαλιστές, που απείλησαν ότι θα καταθέσουν τις κομματικές τους ταυτότητες.
Αποικιακές μέθοδοι
Η Uber έκανε την εμφάνισή της το 2009 στις ΗΠΑ και μέσα σε λίγα χρόνια, με τις αποικιακού τύπου μεθόδους της, κατάφερε να στρέψει εναντίον της σχεδόν το σύνολο των ταξιτζήδων της Ευρώπης. Η τακτική της εταιρίας να «βαφτίζει» επαγγελματία οδηγό οποιονδήποτε ιδιώτη διαθέτει ένα αυτοκίνητο σε καλή κατάσταση (χωρίς εκπαίδευση, άδεια κ.λπ.) ξεσήκωσε τους οδηγούς ταξί, που προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη εναντίον της Uber για αθέμιτο ανταγωνισμό, αλλά και για ζητήματα ασφάλειας των μετακινήσεων και προστασίας των προσωπικών δεδομένων οδηγών και πελατών.
Σημειώνεται ότι «πυρά» εναντίον της εταιρίας εξαπολύουν ακόμα και εργαζόμενοί της, με τελευταίο παράδειγμα τον οδηγό που τα 'ψαλε πριν από λίγες ημέρες στον διευθύνοντα σύμβουλο της Uber, Travis Kalanick, για τις εξαιρετικά χαμηλές αμοιβές που προσφέρει. Με όλες αυτές τις «σκιές» να τη συνοδεύουν και με την πρόσφατη επιτυχία της ελληνικής Taxibeat (έκλεισε συμφωνία ύψους 40.000.000 ευρώ με τον γερμανικό όμιλο Daimler) να βρίσκεται ακόμα στο προσκήνιο, προκαλεί απορίες η σπουδή ορισμένων να στηρίξουν την πλατφόρμα της Uber, που με βάση τους συσχετισμούς που επικρατούν στην ελληνική αγορά φαντάζει μάλλον περιττή.
dimokratianews.gr
Η αμφιλεγόμενη εταιρία, που έχει απλώσει τα «δίχτυα» της σε περισσότερες από 45 χώρες, προκαλώντας μαζικές διαμαρτυρίες και «βροχή» από δικαστικές προσφυγές σε Γαλλία, Βρετανία, Γερμανία, Ισπανία, Ολλανδία και άλλα κράτη, φιλοδοξεί να γιγαντώσει το δίκτυό της και στην Ελλάδα.
Η υπόθεση φαίνεται ότι έχει και πολιτικές προεκτάσεις, καθώς προβεβλημένα στελέχη της Ν.Δ. έχουν ταχθεί ανοιχτά υπέρ της λειτουργίας της πλατφόρμας της Uber στην Ελλάδα, ενώ την προώθηση των υπηρεσιών της εταιρίας φέρεται ότι έχει αναλάβει συγγενικό πρόσωπο του προέδρου της «γαλάζιας» παράταξης Κυριάκου Μητσοτάκη.
Ανάμεσα στα κορυφαία πολιτικά πρόσωπα που ζητούν να «τρέξουν» οι νομοθετικές διαδικασίες, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρίας στην Ελλάδα, βρίσκεται η βουλευτής της Ν.Δ. Ντόρα Μπακογιάννη, ενώ σαφή θέση υπέρ της λειτουργίας της Uber πήρε και ο αναπληρωτής εκπρόσωπος Τύπου του κόμματος Κωνσταντίνος Κυρανάκης. Οι δημόσιες τοποθετήσεις στελεχών της Ν.Δ. εξαγρίωσαν τους οδηγούς ταξί, που πραγματοποίησαν μάλιστα συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από τα γραφεία του κόμματος. Ανάμεσά τους βρέθηκαν και «γαλάζιοι» συνδικαλιστές, που απείλησαν ότι θα καταθέσουν τις κομματικές τους ταυτότητες.
Αποικιακές μέθοδοι
Η Uber έκανε την εμφάνισή της το 2009 στις ΗΠΑ και μέσα σε λίγα χρόνια, με τις αποικιακού τύπου μεθόδους της, κατάφερε να στρέψει εναντίον της σχεδόν το σύνολο των ταξιτζήδων της Ευρώπης. Η τακτική της εταιρίας να «βαφτίζει» επαγγελματία οδηγό οποιονδήποτε ιδιώτη διαθέτει ένα αυτοκίνητο σε καλή κατάσταση (χωρίς εκπαίδευση, άδεια κ.λπ.) ξεσήκωσε τους οδηγούς ταξί, που προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη εναντίον της Uber για αθέμιτο ανταγωνισμό, αλλά και για ζητήματα ασφάλειας των μετακινήσεων και προστασίας των προσωπικών δεδομένων οδηγών και πελατών.
Σημειώνεται ότι «πυρά» εναντίον της εταιρίας εξαπολύουν ακόμα και εργαζόμενοί της, με τελευταίο παράδειγμα τον οδηγό που τα 'ψαλε πριν από λίγες ημέρες στον διευθύνοντα σύμβουλο της Uber, Travis Kalanick, για τις εξαιρετικά χαμηλές αμοιβές που προσφέρει. Με όλες αυτές τις «σκιές» να τη συνοδεύουν και με την πρόσφατη επιτυχία της ελληνικής Taxibeat (έκλεισε συμφωνία ύψους 40.000.000 ευρώ με τον γερμανικό όμιλο Daimler) να βρίσκεται ακόμα στο προσκήνιο, προκαλεί απορίες η σπουδή ορισμένων να στηρίξουν την πλατφόρμα της Uber, που με βάση τους συσχετισμούς που επικρατούν στην ελληνική αγορά φαντάζει μάλλον περιττή.
dimokratianews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου