Στην Ελλάδα έφτασαν εμπειρογνώμονες του ΟΗΕ τον
περασμένο Φεβρουάριο για την υπόθεση-θρίλερ με τους 410 τόνους
εκρηκτικών, αξίας 5.000.000 ευρώ, οι οποίοι είχαν βρεθεί στις αρχές του
περασμένου Ιανουαρίου εντός του πλοίου «Ανδρομέδα» στην Κρήτη.
Η Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές
Δραστηριότητες και Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας είχε ενημερώσει για
την υπόθεση την Επιτροπή Κυρώσεων του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων
Εθνών για τη Λιβύη. Έτσι, εξειδικευμένοι
εμπειρογνώμονες έφτασαν στην Αθήνα στις 13 Φεβρουαρίου, προκειμένου να διαπιστώσουν εάν το φορτίο του πλοίου «Ανδρομέδα» εμπίπτει στις κυρώσεις του ΟΗΕ κατά της Λιβύης. Σημειώνεται ότι από την Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχει κοινοτική οδηγία, που απαγορεύει τη μεταφορά και πώληση όπλων και εκρηκτικών στη Λιβύη, όπου μπορεί να χρησιμοποιηθούν για εσωτερική καταστολή.
Οι εμπειρογνώμονες του ΟΗΕ μετέβησαν και στις Σέρρες, όπου έχουν
αποθηκευτεί οι 410 τόνοι εκρηκτικών, σε ασφαλείς εγκαταστάσεις του
Στρατού. Η Δικαιοσύνη αποφάσισε να μην καταστραφούν τα εκρηκτικά, καθώς
κάτι τέτοιο θα μπορούσε στο μέλλον να προκαλέσει ζημιά στο ελληνικό
Δημόσιο (αν για παράδειγμα η Δικαιοσύνη κρίνει ότι πρέπει να παραδοθούν
σε κάποιον από τους εμπλεκομένους).
Ο αρχιπλοίαρχος και εκπρόσωπος της εταιρίας Andromeda Shipmanagem ent, Θεόδωρος Ρέλλος, ο οποίος βρίσκεται προφυλακισμένος στις φυλακές Κορυδαλλού, επιμένει σε δηλώσεις του στη HuffPost Greece ότι
τα εκρηκτικά δεν θα πήγαιναν ποτέ στη Λιβύη αλλά στους νόμιμους
παραλήπτες τους, που ήταν δύο εταιρίες στην Αιθιοπία που αναγράφονται
στα παραστατικά. Προφυλακισμένο παραμένει και το πλήρωμα του
«Ανδρομέδα», για το οποίο έχει δείξει ενδιαφέρον ινδική μη κυβερνητική
οργάνωση που επιθυμεί να βοηθήσει τους Ινδούς ναυτικούς.
Ο κ. Ρέλλος ισχυρίζεται από την πρώτη στιγμή ότι έπεσε θύμα ναυταπάτης: «Με
ανυπόστατα στοιχειά, περνώντας στα όρια της σκευωρίας, είμαστε
προφυλακισμένοι. Συγκρίνοντάς την υπόθεση μας με άλλες κυριαρχούν
αναπάντητα ερωτήματα, τα οποία θέσαμε στην ανάκριση άλλα κανείς δεν
δίνει σημασία. Νόμιμο φορτίο, νόμιμοι όλοι οι εμπλεκόμενοι, όλα
πιστοποιημένα και ένα πλοίο που ζητάει βοήθεια πλέοντας επί δυο μήνες
χωρίς λιμάνι. Έχω κάνει αιτήματα αποφυλάκισης αλλά δυστυχώς έχουν
απορριφθεί. Δεν έλαβαν υπόψη τους ούτε ότι πάσχω από σοβαρότατες
ασθένειες».
Το «Ανδρομέδα», πριν ακινητοποιηθεί τον Ιανουάριο από το Λιμενικό, βρισκόταν για ενάμιση μήνα μεσοπέλαγα ταξιδεύοντας σε θάλασσες ακόμα και με οχτώ μποφόρ, μεταφέροντας 29 εμπορευματοκιβώτια με εκρηκτικές ύλες υψηλής επικινδυνότητας. Σύμφωνα με τον κ. Ρέλλο, οι ναυλωτές δεν πλήρωναν –όπως είχε συμφωνηθεί- τα τέλη διέλευσης από τη διώρυγα του Σουέζ (αξίας περίπου 150.000 ευρώ) για να ολοκληρωθεί το ταξίδι, με αποτέλεσμα για πολλές εβδομάδες το πλοίο να κινείται άσκοπα. Από την πλευρά του το Λιμενικό υποστήριξε ότι τα εκρηκτικά θα κατέληγαν στη Λιβύη, κάτι που απαγορεύεται.
εμπειρογνώμονες έφτασαν στην Αθήνα στις 13 Φεβρουαρίου, προκειμένου να διαπιστώσουν εάν το φορτίο του πλοίου «Ανδρομέδα» εμπίπτει στις κυρώσεις του ΟΗΕ κατά της Λιβύης. Σημειώνεται ότι από την Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχει κοινοτική οδηγία, που απαγορεύει τη μεταφορά και πώληση όπλων και εκρηκτικών στη Λιβύη, όπου μπορεί να χρησιμοποιηθούν για εσωτερική καταστολή.
Το «Ανδρομέδα», πριν ακινητοποιηθεί τον Ιανουάριο από το Λιμενικό, βρισκόταν για ενάμιση μήνα μεσοπέλαγα ταξιδεύοντας σε θάλασσες ακόμα και με οχτώ μποφόρ, μεταφέροντας 29 εμπορευματοκιβώτια με εκρηκτικές ύλες υψηλής επικινδυνότητας. Σύμφωνα με τον κ. Ρέλλο, οι ναυλωτές δεν πλήρωναν –όπως είχε συμφωνηθεί- τα τέλη διέλευσης από τη διώρυγα του Σουέζ (αξίας περίπου 150.000 ευρώ) για να ολοκληρωθεί το ταξίδι, με αποτέλεσμα για πολλές εβδομάδες το πλοίο να κινείται άσκοπα. Από την πλευρά του το Λιμενικό υποστήριξε ότι τα εκρηκτικά θα κατέληγαν στη Λιβύη, κάτι που απαγορεύεται.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου