Η πτήση μας ήταν προγραμματισμένη για το πρωί του Σαββάτου. Οι
αποσκευές μας περιείχαν τα απαραίτητα: Χάρτη του νησιού, μαγιό και
κάμερες. Κάμερες και φακούς. Ήμασταν αποφασισμένοι να αποτυπώσουμε την
άγρια ομορφιά της Αστυπάλαιας στα επόμενα δύο 24ωρα που θα ακολουθούσαν.
Δεν έπρεπε να χαθεί ούτε ένα δευτερόλεπτο.
Δεν έπρεπε να χαθεί ούτε ένα δευτερόλεπτο.
Η Αστυπάλαια από ψηλά μοιάζει σαν πεταλούδα. Για αυτό και όσοι το γνωρίζουν την αποκαλούν «η πεταλούδα του Αιγαίου».
Το ταξίδι μας πάνω από τα σύννεφα κράτησε λιγότερο από μία ώρα. Προσγειωθήκαμε και οι ντόπιοι μας υποδέχτηκαν με εγκαρδιότητα και αυθεντικό αυθορμητισμό. Τακτοποιηθήκαμε στο ξενοδοχείο, φάγαμε πρωινό από τα χέρια της κυρίας Νίνας και χορτάτοι ξεχυθήκαμε στο νησί.
Οι ψαράδες στη Μαλτεζάνα και τα βεγγαλικά στη Χώρα
Πρώτη στάση ήταν η παραλία Λιβάδια. Ένα ψιλό χαλίκι εντός και εκτός της θάλασσας που διατηρούσε ένα μπλε όμοιο με του ουρανού, ίσα για να χάνεται ο ορίζοντας. Τα νέα από την υπόλοιπη χώρα έφτασαν γρήγορα, όσο εμείς επιχειρούσαμε ακόμη μία λήψη: Βροχή και χαλάζι έπλητταν τη χώρα, την ίδια στιγμή που η θερμοκρασία στην Αστυπάλαια ανέβαινε και ο ήλιος γινόταν πιο δυνατός. Βάλαμε λίγο ακόμη αντιηλιακό και συνεχίσαμε.Επόμενη στάση η Ανάληψη ή Μαλτεζάνα, όπως αποκαλούν οι ντόπιοι το γραφικό λιμανάκι. Χρυσές ακτίνες έπεφταν στο νερό και τα σπίτια είχαν ένα γλυκό χρώμα. Απέναντι δύο βραχονησίδες, το Γλυνό και το Χόνδρο. Οι ψαράδες σε ετοιμότητα. Άλλοι ετοίμαζαν τα δίχτυα για την επαύριο και άλλοι συνέχιζαν να δοκιμάζουν την τύχη τους, με συντροφιά το καλάμι τους.
Λίγο πριν μας βρει το σκοτάδι και επιστρέφοντας στο ξενοδοχείο, ακούσαμε στο δρόμο ήχο γνώριμο από βιολιά. Κυνηγήσαμε τη μελωδία για να γίνουμε τελικοί συμμέτοχοι στο γάμο της Μαρίας και του Γιάννη. Ήταν καλεσμένο όλο το χωριό. 600 άνθρωποι χόρεψαν και τραγούδησαν, σαν να ήμασταν όλοι σε κάποιο πανηγύρι. Κι έπειτα τα βεγγαλικά, τόσα που όλα τα σπίτια του χωριού άλλαξαν χρώμα από τις αντανακλάσεις…
Το Κάστρο της Αστροπλιάς και οι Βάτσες
Η επόμενη μέρα μας βρήκε μέσα σε ένα τζιπ να «οργώνουμε» τις
δύο ωραιότερες παραλίες του νησιού: Βάτσες και Καμινάκια. Η πρόσβαση
δύσκολη εξαιτίας του χωματόδρομου, μα αποζημιωθήκαμε μόλις που η παραλία
στις Βάτσες φάνηκε. Βότσαλο και βάθος είναι τα δύο χαρακτηριστικά της
παραλίας με τα παρατεταγμένα αρμυρίκια. Ομοίως και στα Καμινάκια.
Επιστρέψαμε στη Χώρα για μια ξενάγηση στο Κάστρο που επιβλητικά στέκει από το 14ο αιώνα. Λέγεται και κάστρο της Αστροπλιάς ή Κάστρο των Κουιρίνι. Είναι δομημένο με παραδοσιακή τοπική σκούρα πέτρα και περιστοιχίζεται από άσπρα σπιτάκια, κυκλαδίτικου στυλ, οι εξωτερικοί τοίχοι των οποίων δημιουργούν ένα πραγματικό τείχος, με μικρά παράθυρα για πολεμίστρες. Με έντονο φρουριακό χαρακτήρα για να προστατεύσει τους κατακτητές από τους πειρατές, έχει ορατότητα στα δύο φυσικά λιμάνια του νησιού.
Το Κάστρο κατά καιρούς ήταν πυκνοκατοικημένο. Στα τέσσερα στρέμματά του ζούσαν κατά μέσο όρο 2.500 άτομα, ενώ φαίνεται ότι οι κάτοικοί του έφτασαν και τις 4.000. Τα προνομιούχα καστρινά σπίτια που ήταν κοντά στο Σεράι είχαν εξαιρετικό αποχετευτικό σύστημα. Το «Σεράι», ένας τετράγωνος πύργος με περίμετρο 18 μ. στο νοτιοανατολικό άκρο, ήταν κατά κάποιο τρόπο ο ακρόπυργος του κάστρου.
Μια από τις πιο σημαντικές νεότερες επεμβάσεις στο κάστρο ήταν η ανέγερση του ναού της Παναγίας της Πορταϊτισσας, αφιερωμένος στον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Χτίστηκε το 1853 στη θέση του αρχοντικού των Κουϊρίνι. Στο εσωτερικό του Κάστρου βρίσκεται και ο αρχαιότερος ναός του Αη-Γιώργη που κτίστηκε το 1790. Ο ελεύθερος χώρος μπροστά στην εκκλησία αποτελούσε τη μπλάτσα (πλατεία) όπου γίνονταν τα πανηγύρια και οι χοροί της καστροπολιτείας. Όμως εμείς είχαμε ήδη εμπειρία από το πώς διασκεδάζει σήμερα το νησί!
Όσο πλανιόμασταν στα στενά για να φτάσουμε στους ανεμόμυλους με τις πορφυρές σκεπές, βουκαμβίλιες δέσποζαν πάνω από το κεφάλι μας και η θέα στο λιμάνι κρυβόταν πίσω από κάθε τοίχο.
Το φαγητό στην κεντρική πλατεία μάς αποζημίωσε. Λαζάνια με φρέσκο αστακό, ντολμαδάκια γιαλαντζί και κολοκυθοκεφτέδες γέμισαν τα πιάτα μας. Ακολούθησε γλυκό ρακόμελο και λίγο αργότερα ένας πολύ γλυκός ύπνος.
Η ημέρα της επιστροφής ξημέρωσε. Αποχαιρετίσαμε το λευκό στα σπίτια των Αστροπαλιτών, τις μοναδικές παραλίες, την απίστευτη θετική αύρα που το νησί αποπνέει. Εις το επανιδείν.
Επιστρέψαμε στη Χώρα για μια ξενάγηση στο Κάστρο που επιβλητικά στέκει από το 14ο αιώνα. Λέγεται και κάστρο της Αστροπλιάς ή Κάστρο των Κουιρίνι. Είναι δομημένο με παραδοσιακή τοπική σκούρα πέτρα και περιστοιχίζεται από άσπρα σπιτάκια, κυκλαδίτικου στυλ, οι εξωτερικοί τοίχοι των οποίων δημιουργούν ένα πραγματικό τείχος, με μικρά παράθυρα για πολεμίστρες. Με έντονο φρουριακό χαρακτήρα για να προστατεύσει τους κατακτητές από τους πειρατές, έχει ορατότητα στα δύο φυσικά λιμάνια του νησιού.
Το Κάστρο κατά καιρούς ήταν πυκνοκατοικημένο. Στα τέσσερα στρέμματά του ζούσαν κατά μέσο όρο 2.500 άτομα, ενώ φαίνεται ότι οι κάτοικοί του έφτασαν και τις 4.000. Τα προνομιούχα καστρινά σπίτια που ήταν κοντά στο Σεράι είχαν εξαιρετικό αποχετευτικό σύστημα. Το «Σεράι», ένας τετράγωνος πύργος με περίμετρο 18 μ. στο νοτιοανατολικό άκρο, ήταν κατά κάποιο τρόπο ο ακρόπυργος του κάστρου.
Μια από τις πιο σημαντικές νεότερες επεμβάσεις στο κάστρο ήταν η ανέγερση του ναού της Παναγίας της Πορταϊτισσας, αφιερωμένος στον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Χτίστηκε το 1853 στη θέση του αρχοντικού των Κουϊρίνι. Στο εσωτερικό του Κάστρου βρίσκεται και ο αρχαιότερος ναός του Αη-Γιώργη που κτίστηκε το 1790. Ο ελεύθερος χώρος μπροστά στην εκκλησία αποτελούσε τη μπλάτσα (πλατεία) όπου γίνονταν τα πανηγύρια και οι χοροί της καστροπολιτείας. Όμως εμείς είχαμε ήδη εμπειρία από το πώς διασκεδάζει σήμερα το νησί!
Όσο πλανιόμασταν στα στενά για να φτάσουμε στους ανεμόμυλους με τις πορφυρές σκεπές, βουκαμβίλιες δέσποζαν πάνω από το κεφάλι μας και η θέα στο λιμάνι κρυβόταν πίσω από κάθε τοίχο.
Το φαγητό στην κεντρική πλατεία μάς αποζημίωσε. Λαζάνια με φρέσκο αστακό, ντολμαδάκια γιαλαντζί και κολοκυθοκεφτέδες γέμισαν τα πιάτα μας. Ακολούθησε γλυκό ρακόμελο και λίγο αργότερα ένας πολύ γλυκός ύπνος.
Η ημέρα της επιστροφής ξημέρωσε. Αποχαιρετίσαμε το λευκό στα σπίτια των Αστροπαλιτών, τις μοναδικές παραλίες, την απίστευτη θετική αύρα που το νησί αποπνέει. Εις το επανιδείν.
5 Photos: Αστυπάλαια: Η πεταλούδα του Αιγαίου παίρνει την τελική της μορφή
1 of 5
5 Photos: Αστυπάλαια: Η πεταλούδα του Αιγαίου παίρνει την τελική της μορφή
2 of 5
5 Photos: Αστυπάλαια: Η πεταλούδα του Αιγαίου παίρνει την τελική της μορφή
3 of 5
5 Photos: Αστυπάλαια: Η πεταλούδα του Αιγαίου παίρνει την τελική της μορφή
4 of 5
5 Photos: Αστυπάλαια: Η πεταλούδα του Αιγαίου παίρνει την τελική της μορφή
5 of 5
Μπορεί πάνω στο χάρτη να μοιάζει με πεταλούδα, μπορεί κι αν
κοιτάξεις πανοραμικά να δεις πράγματι την όψη μιας πεταλούδας να
δεσπόζει καταμεσής του Αιγαίου, ωστόσο, η Αστυπάλαια,
με μια μεγάλη γιορτή που στήθηκε στο νησί, εγκαινίασε το έμβλημά της,
την τουριστική της ταυτότητα, εκείνη που θα την ταξιδέψει σε κάθε γωνιά
αυτού του πλανήτη. Και δεν είναι άλλη από μια… πεταλούδα.
Διαβάστε επίσης
Στις αρχές του Μαΐου, η χρυσαλίδα αποφάσισε ότι έφτασε η ώρα
για τη μεγάλη της έξοδο. Κάπως έτσι άνοιξε τα τέσσερα φτερά της, στα
χρώματα του Αιγαίου, του ουρανού, της θάλασσας και του πορφυρού των
ανεμόμυλων και είναι έτοιμη να κατακλύσει τις διεθνείς τουριστικές
αγορές και τους ταξιδιώτες που θα καταφθάσουν από κάθε σημείο του
ορίζοντα. Πάντοτε με το λευκό των σπιτιών να τη συντροφεύει για να
υπενθυμίζει σε όλους τη φιλοξενία των κατοίκων της.
Το CNN Greece βρέθηκε σε αυτή τη μεγάλη γιορτή, στην παρουσίαση αυτού του λογότυπου, αλλά και της στρατηγικής marketing του νησιού. Το κεντρικό μήνυμα της ταυτότητας, που παρουσίασε η κυρία Μαρία Τζάννου από την εταιρία Συμβούλων, είναι: «Astypalea. Τhe Aegean Energy Spring».
Η Μαρία Καμπούρη, αντιδήμαρχος Τουρισμού Αστυπάλαιας, χαιρετίζοντας την εκδήλωση, σημείωσε πως «κύριος στόχος μας είναι να διευρύνουμε την τουριστική σεζόν, η οποία τα τελευταία χρόνια σημειώνει σημαντική άνοδο, με κορωνίδα την περσινή χρονιά, όταν και καταγράφηκε αύξηση της τάξεως του 20% σε σχέση με το 2016, ενώ ο Σεπτέμβριος σημείωσε αύξηση τάξεως 60% (με τον αντίστοιχο του 2016). Επιπλέον, θέλουμε να διευρύνουμε τις συνδέσεις του νησιού με άλλους προορισμούς». Μάλιστα, η αντιδήμαρχος Τουρισμού του νησιού υπογράμμισε τη συμβολή της Sky Express στην τουριστική ανάπτυξη του νησιού. Η δραστηριοποίηση της εταιρείας με τον στόλο νέας τεχνολογίας και τη μοναδική εμπειρία πτήσης που προσφέρει σε όλους τους επιβάτες, επέφερε σημαντική αύξηση της αεροπορικής επιβατικής κίνησης.
Παρουσιάζοντας την κεντρική ιδέα της στρατηγικής και της καμπάνιας, ο πρόεδρος της MTC GROUP, Νότης Μαρτάκης, αναφέρθηκε στη «στροφή» της διεθνούς αγοράς από τη μαζικότητα στην επιλεκτικότητα προς την οποία προσαρμόστηκε η Αστυπάλαια σε όλες τις δράσεις της, με στόχο «την ανάδειξη των ποιοτικών χαρακτηριστικών του νησιού στο κατάλληλο κοινό, αποφεύγοντας τη μαζικότητα και τις συμβατικές μεθόδους προσέγγισης των αγορών που έχουν αμφίβολη αποτελεσματικότητα και μόνο τη δημιουργία εντυπώσεων εξυπηρετούν», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.
Στη φωτό (από αριστερά προς τα δεξιά) η σύμβουλος τουριστικού marketing Μαρία Τζάννου, ο Νότης Μαρτάκης της Mtc Group, η αντιδήμαρχος Τουρισμού Αστυπάλαιας Μαρία Καμπούρη, ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, ο δήμαρχος του νησιού Πανορμίτης Κονταράτος και ο αντιπεφερειάρχης Φιλήμων Ζανετίδης
Το CNN Greece βρέθηκε σε αυτή τη μεγάλη γιορτή, στην παρουσίαση αυτού του λογότυπου, αλλά και της στρατηγικής marketing του νησιού. Το κεντρικό μήνυμα της ταυτότητας, που παρουσίασε η κυρία Μαρία Τζάννου από την εταιρία Συμβούλων, είναι: «Astypalea. Τhe Aegean Energy Spring».
Η Μαρία Καμπούρη, αντιδήμαρχος Τουρισμού Αστυπάλαιας, χαιρετίζοντας την εκδήλωση, σημείωσε πως «κύριος στόχος μας είναι να διευρύνουμε την τουριστική σεζόν, η οποία τα τελευταία χρόνια σημειώνει σημαντική άνοδο, με κορωνίδα την περσινή χρονιά, όταν και καταγράφηκε αύξηση της τάξεως του 20% σε σχέση με το 2016, ενώ ο Σεπτέμβριος σημείωσε αύξηση τάξεως 60% (με τον αντίστοιχο του 2016). Επιπλέον, θέλουμε να διευρύνουμε τις συνδέσεις του νησιού με άλλους προορισμούς». Μάλιστα, η αντιδήμαρχος Τουρισμού του νησιού υπογράμμισε τη συμβολή της Sky Express στην τουριστική ανάπτυξη του νησιού. Η δραστηριοποίηση της εταιρείας με τον στόλο νέας τεχνολογίας και τη μοναδική εμπειρία πτήσης που προσφέρει σε όλους τους επιβάτες, επέφερε σημαντική αύξηση της αεροπορικής επιβατικής κίνησης.
Παρουσιάζοντας την κεντρική ιδέα της στρατηγικής και της καμπάνιας, ο πρόεδρος της MTC GROUP, Νότης Μαρτάκης, αναφέρθηκε στη «στροφή» της διεθνούς αγοράς από τη μαζικότητα στην επιλεκτικότητα προς την οποία προσαρμόστηκε η Αστυπάλαια σε όλες τις δράσεις της, με στόχο «την ανάδειξη των ποιοτικών χαρακτηριστικών του νησιού στο κατάλληλο κοινό, αποφεύγοντας τη μαζικότητα και τις συμβατικές μεθόδους προσέγγισης των αγορών που έχουν αμφίβολη αποτελεσματικότητα και μόνο τη δημιουργία εντυπώσεων εξυπηρετούν», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.
Στη φωτό (από αριστερά προς τα δεξιά) η σύμβουλος τουριστικού marketing Μαρία Τζάννου, ο Νότης Μαρτάκης της Mtc Group, η αντιδήμαρχος Τουρισμού Αστυπάλαιας Μαρία Καμπούρη, ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος, ο δήμαρχος του νησιού Πανορμίτης Κονταράτος και ο αντιπεφερειάρχης Φιλήμων Ζανετίδης
Ο δήμαρχος Αστυπάλαιας, Πανορμίτης Κονταράτος,
επεσήμανε τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει για την ενίσχυση του
Τουρισμού, ευχαριστώντας και τους επαγγελματίες για τη συμμετοχή και τη
στήριξη που παρέχουν στη γενικότερη προσπάθεια για την παρουσία της
Αστυπάλαιας στις τουριστικές αγορές.
Ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκου, κλείνοντας την εκδήλωση, αναφέρθηκε στη σημαντική συμβολή της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στο ΑΕΠ της χώρας, χάρη στην τουριστική ανάπτυξη, πράγμα που αποδεικνύεται, όπως είπε, από το γεγονός ότι 1 στα 3 ευρώ των τουριστικών -και όχι μόνο- επενδύσεων γίνεται στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα, ενώ ακόμα και το 50% του τέλους διανυκτέρευσης θα έχει εισπραχθεί από το Νότιο Αιγαίο.
Αν αποφασίσετε να επισκεφθείτε την Αστυπάλαια, θα πρέπει να έχετε στη διάθεσή σας περισσότερες από πέντε ημέρες για να προλάβετε να γνωρίσετε έστω λίγες από τις ομορφιές του νησιού (μέχρι να ανανεώσετε το ραντεβού σας για το επόμενο καλοκαίρι). Πολλές παραλίες, γραφικά σοκάκια, αυλές «ντυμένες» με ασβέστη και εκατοντάδες γάτες σας περιμένουν για να σας μυήσουν στην ξεχωριστή θετική ενέργεια που περιβάλλει το νησί.
Andromeda Resort, Chrysalis Boutique Hotel, Kallichoron Art Boutique Hotel, Mouras Resort, Mouras Studios, Vithos Seaside Aparthotel.
Ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκου, κλείνοντας την εκδήλωση, αναφέρθηκε στη σημαντική συμβολή της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στο ΑΕΠ της χώρας, χάρη στην τουριστική ανάπτυξη, πράγμα που αποδεικνύεται, όπως είπε, από το γεγονός ότι 1 στα 3 ευρώ των τουριστικών -και όχι μόνο- επενδύσεων γίνεται στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα, ενώ ακόμα και το 50% του τέλους διανυκτέρευσης θα έχει εισπραχθεί από το Νότιο Αιγαίο.
Το νησί της θετικής ενέργειας
Η αλήθεια είναι πως η «πεταλούδα του Αιγαίου» εκπέμπει θετική ενέργεια που αναβλύζει από τη γη και τους ανθρώπους της, ενώ γίνεται αισθητή στους επισκέπτες της, δημιουργώντας αισθήματα χαράς, ευφορίας και χαλάρωσης. Είναι η ενέργεια που φορτίζει τις μπαταρίες τους, γεμίζει τους πνεύμονες οξυγόνο και θαλασσινή αύρα, δίνει ρυθμό στα πόδια τους να σύρουν το χορό στα πανηγύρια, να διασκεδάσουν, να ερωτευτούν, να ζήσουν μοναδικές, αυθεντικές εμπειρίες. Είναι η ενέργεια που δίνει ώθηση στα φτερά της «πεταλούδας». Και εκείνη μας ξεναγεί στον μαγικό κόσμο του νησιού. Μεταμορφώνεται, σαγηνεύει και αλλάζει σχήμα για να παρουσιάσει κάθε φορά μια ξεχωριστή εμπειρία στο νησί της Αστυπάλαιας (γαστρονομία, πολιτισμός, δραστηριότητες, φύση που συνδυάζονται αρμονικά με τον ήλιο και τη θάλασσα).Ταξίδι στην Αστυπάλαια
Η Αστυπάλαια είναι ακριβώς το κομβικό σημείο εκείνο που οι Κυκλάδες συναντούν τα Δωδεκάνησα. Αποπνέει μια φινέτσα, μια ηρεμία και μία θετική αύρα που θα γαληνέψει την ψυχή και του πιο απαιτητικού ταξιδιώτη.Αν αποφασίσετε να επισκεφθείτε την Αστυπάλαια, θα πρέπει να έχετε στη διάθεσή σας περισσότερες από πέντε ημέρες για να προλάβετε να γνωρίσετε έστω λίγες από τις ομορφιές του νησιού (μέχρι να ανανεώσετε το ραντεβού σας για το επόμενο καλοκαίρι). Πολλές παραλίες, γραφικά σοκάκια, αυλές «ντυμένες» με ασβέστη και εκατοντάδες γάτες σας περιμένουν για να σας μυήσουν στην ξεχωριστή θετική ενέργεια που περιβάλλει το νησί.
Πού να μείνετε
Προτιμήστε να μείνετε εντός της Χώρας ή λίγα μέτρα έξω από αυτή. Ενδεικτικά:Andromeda Resort, Chrysalis Boutique Hotel, Kallichoron Art Boutique Hotel, Mouras Resort, Mouras Studios, Vithos Seaside Aparthotel.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου