ΜΟΣΧΑ, 24 Απριλίου - RIA Novosti, Αντρέι Κοτς.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες παρουσίασαν σχέδια για την ανάπτυξη του Πολεμικού Ναυτικού. Ο στόχος είναι η παροχή υπεροχής έναντι των αντιπάλων. Πρώτα απ' όλα από τη Ρωσία και την Κίνα, που πρόσφατα πραγματοποίησαν ελιγμούς.
Ωστόσο, το φιλόδοξο σχέδιο έχει ήδη αντιμετωπίσει προβλήματα.
Διάλεξε ένα
Το δημοσιευμένο έγγραφο εξετάζει την ανανέωση της σύνθεσης του πλοίου μέχρι το 2052. Η πρώτη του εκδοχή πέρυσι στο Καπιτώλιο επικρίθηκε.
Συγκεκριμένα, ένα μέλος της Επιτροπής Ενόπλων Υπηρεσιών της Γερουσίας, ο Ρότζερ Γουίκερ, αμφέβαλλε ότι η βιομηχανία θα τραβούσε την παραγγελία σε 30 χρόνια. Η ιδέα έχει βελτιωθεί. Τρεις τρόποι περαιτέρω ανάπτυξης του στόλου εξετάζονται. Σύμφωνα με το πρώτο Πεντάγωνο είναι τώρα. Αυτό το σενάριο προβλέπει την αντικατάσταση των αντιτορπιλικών Arleigh Burke Flight III με πολλά υποσχόμενα DDG(X), αλλά μόνο από το 2032.
Και πριν από αυτό, σχεδιάζεται να φέρουμε στο μυαλό μας τη νέα πλατφόρμα, να ελέγξουμε τη λειτουργία όλων των εξαρτημάτων και συγκροτημάτων, ώστε τα σειριακά πλοία να μην έχουν βλάβες.
Θα πρέπει επίσης να κατασκευάσουν πολλά υποσχόμενες φρεγάτες πυραύλων κλάσης Constellation από το 2026, ένα ή δύο σημαιοφόροι το χρόνο.
Όσο για τις υποβρύχιες δυνάμεις, τότε εγκατέλειψαν τη βιασύνη. Η μετάβαση από τα πυρηνικά υποβρύχια πολλαπλών χρήσεων κλάσης Virginia στο προηγμένο SSN(X) μετατοπίστηκε από τα τέλη της δεκαετίας του 2020 στα μέσα της δεκαετίας του 2030. Για οικονομικούς λόγους.
Χωρίς όρια
Η δεύτερη επιλογή είναι η ταυτόχρονη αγορά των υποβρυχίων πολλαπλών χρήσεων Virginia και SSN (X), τα οποία θα αντικαταστήσουν σταδιακά τα παλαιότερα πυρηνικά πλοία. Αντί για αντιτορπιλικά, η εστίαση είναι στις υπεράκτιες μη επανδρωμένες πλατφόρμες.
Οι συγγραφείς παραδέχονται ότι οι δύο πρώτες επιλογές είναι απίθανο να καταστήσουν δυνατή την απόκτηση 355 σημαίων σε 30 χρόνια.
Σήμερα, το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ διαθέτει περίπου 300 πλοία και υποβρύχια.
Η επέκταση παρεμποδίζεται από διάφορους παράγοντες. Πρώτον, ο προϋπολογισμός, γύρω από τον οποίο διαφωνούν συνεχώς στη Γερουσία. Δεύτερον, η έλλειψη παραγωγικής ικανότητας.
Ως τρίτη επιλογή, οι συντάκτες του εγγράφου προτείνουν να ξεχάσουμε αυτές τις συνθήκες.
Εάν επενδύσουμε όλους τους πόρους, ξεχνώντας τους περιορισμούς, τότε, σύμφωνα με την ιδέα, ο δείκτης στόχος θα επιτευχθεί μέχρι το 2042. Σύμφωνα με αυτό το σενάριο, το Πολεμικό Ναυτικό θα αγοράζει αεροπλανοφόρα μία φορά κάθε τέσσερα χρόνια. Και πολλά υποσχόμενα πυρηνικά υποβρύχια SSN (X) και αντιτορπιλικά DDG (X) - δύο μονάδες ετησίως.
Παρεμπιπτόντως, το 2040, μια πλήρης ανανέωση του στόλου, καθώς και των Ενόπλων Δυνάμεων στο σύνολό τους, σχεδιάστηκε επίσης από το Πεκίνο, τον κύριο γεωπολιτικό αντίπαλο της Ουάσιγκτον. Η Κίνα είναι μια κορυφαία θαλάσσια δύναμη που έχει ήδη αποδείξει στον κόσμο την ικανότητα να ναυπηγεί πλοία οποιασδήποτε τάξης. Είναι πιθανό η Κίνα να σπρώξει τις ΗΠΑ στον θρόνο του «βασιλιά των ωκεανών».
Προβλήματα με τον κλάδο
Οι Αμερικανοί δεν δρομολογούν ακόμη νέα πλοία, αλλά παροπλίζουν «συνταξιούχους». Ξεκινήσαμε με δύο παράκτια πολεμικά πλοία κλάσης Independence, το USS Jackson (LCS-6) και το USS Montgomery (LCS-8). Θα τεθούν εκτός λειτουργίας το 2024.Американские
ВМС с 2015 по 2019 год потратили 2,8 миллиарда долларов на
реконструкцию верфей. Рассчитывали повысить их производительность и
эффективность. Но, согласно правительственному отчету, на четырех
госпредприятиях за эти годы 75 процентов работ по обслуживанию
авианосцев и АПЛ не выполнили в срок. В частных компаниях ситуация
получше, однако они занимаются преимущественно мало- и среднетоннажными
кораблями.
Верфи
очень старые. К примеру, бостонским больше 200 лет. Конечно, там не раз
меняли оборудование, однако инфраструктура уже не соответствует
современным требованиям. Адмирал Кодл призвал увеличить финансирование
военно-морских верфей в Портсмуте, Пьюджет-Саунде и Перл-Харборе.
Техническое
состояние американского флота давно оставляет желать лучшего. Еще
осенью 2020-го спецкомиссия доложила конгрессу о многочисленных
проблемах с надводными кораблями. За последние десятилетия их
боеспособность упала.
Больше
всего вопросов к силовым установкам: они регулярно выходят из строя, а
ремонтом приходится заниматься экипажам — прямо в море. На 30 с лишним
кораблях эффективность двигателей за пять лет снизилась на 20 процентов.
Ненадежность
и капризность, по сути, поставила крест на новейших быстроходных
вымпелах класса Freedom, то и дело ломавшихся в походах. Дефект признали
системным, и с 2021-го эти корабли не покупают.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου