Επιχειρώντας να αλλάξει το «βαρύ» κλίμα για την κυβέρνηση στην Βόρεια Ελλάδα ο πρωθυπουργός Κυριάκος
Μητσοτάκης προσπαθεί να χρησιμοποιήσει έργα που η κατασκευή τους κράτησε δεκαετίες για να δείξει πως κάτι καλό γίνεται στην Θεσσαλονίκη και άρα σε όλη την Μακεδονία.Μόνο που το Μετρό Θεσσαλονίκης έπρεπε να είναι έτοιμο εδώ και πολλά χρόνια και όχι να τελειώσει μία απλή βασική γραμμή μετά από 15 χρόνια έργων!
Η απλή βασική γραμμή σε μία πόλη του ενός εκατομμυρίου κατοίκων δε φτάνει ούτε για «ζήτω».
Για την ακρίβεια το Μετρό στη Θεσσαλονίκη έπρεπε ήδη να έχει τρεις γραμμές όπως και των Αθηνών έπρεπε να έχει ήδη πέντε και διπλάσιους σταθμούς από αυτούς που έχει σήμερα.
Σε δύο πόλεις κατεξοχήν δυσλειτουργικές όπου οι κάτοικοι τους ξοδεύουν τη μισή του ζωή για να μεταφερθούν στις δουλειές τους και μετά από αυτές στο σπίτι τους, είναι έγκλημα που ακόμα δεν διαθέτουν ικανά μεταφορικά μέσα.
Μετά από 20 χρόνια που τα μετρό των δύο πόλεων θα έχουν ίσως καλύψει τις ανάγκες των κατοίκων τους θα είναι πλέον αργά για μία ακόμα γενιά που θα έχει χάσει τα καλύτερα χρόνια της ζωής της σε πολύ άσχημες συνθήκες διαβίωσης και οικονομικής ανάπτυξης.
Γιατί κακά τα ψέματα, μόνο το μετρό είναι αξιόπιστο μέσο για να μπορεί ένας εργαζόμενος να φτάνει έγκαιρα, με ασφάλεια και άνετα στην εργασία του και για να επιστρέψει σπίτι τώρα.
Θα πει κάποιος φταίει ο πρωθυπουργός για όλα αυτά; Όχι, φταίνε όλες οι κυβερνήσεις μαζί και με την σημερινή.
Και σίγουρα δεν αποτελεί λόγο περηφάνιας ότι τελείωσε ένα έργο μετά από τόσα χρόνια.
«Το FlyOver θα είναι έτοιμο πριν στα μέσα του 2027», δεσμεύτηκε ο πρωθυπουργός.
«Η επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά θα είναι έτοιμη τον Νοέμβριο του 2025.
Προσωπική μου δέσμευση ότι το μετρό θα επεκταθεί και στην δυτική Θεσσαλονίκη όπως έχουμε πει επανειλημμένως, υπογράμμισε ο πρωθυπουργός στην ομιλία του κατά την τελετή παράδοσης του μετρό Θεσσαλονίκης.
Οι νέοι συρμοί, είπε ο πρωθυπουργός, σταδιακά θα ενώσουν το κέντρο με τις συνοικίες….όταν μειώνονται οι φυσικές αποστάσεις τελικά μειώνονται και οι κοινωνικές αποστάσεις.
Ωραία όλα αυτά που είπε για την Δυτική Θεσσαλονίκη, αλλά δεν μπορεί να δεσμευτεί για καμιά επέκταση για τον εξής απλό λόγο:
Πρώτα πρέπει να γίνουν μελέτες που θα χρειαστούν τουλάχιστον δύο χρόνια αν ξεκινήσουν από σήμερα, μετά θα πρέπει να δημοπρατηθεί το έργο και η δημοπράτηση του θα κρατήσει άλλα δύο χρόνια και στο τέλος θα πρέπει να κατασκευαστεί το οποίο θα κάνει σίγουρα πέντε χρόνια.
Μετά από εννέα χρόνια ο πρωθυπουργός σίγουρα δεν θα είναι πλέον πρωθυπουργός.
Το ότι οι Θεσσαλονικείς θα δουν επέκταση στην δυτική πλευρά της πόλης το 2034 σίγουρα κι αυτό δεν αποτελεί επιτυχία.
Για την Αθήνα να μην το θίξουμε, για να γίνει πλήρες το μετρό θα φτάσουμε το 2045 και βλέπουμε.
Φυσικά το πρόβλημα δεν είναι μόνο με τα μετρό, καθώς ακόμα η χώρα χρειάζεται αυτοκινητόδρομους και νέους δρόμους γενικότερα ενώ και το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας είναι κυριολεκτικά για γέλια.
Θα πει κάποιος ότι για να γίνουν όλα αυτά χρειάζονται χρήματα.
Όταν έχουν δοθεί συνολικά έξι Κοινοτικά Πλαίσια Στήριξης και τώρα διανύουμε το έβδομο (συνολικής αξίας κοντά στα 15 δισ. ευρώ), τα έργα που θα έπρεπε να έχουν γίνει στη χώρα είναι τουλάχιστον διπλάσια και θα μπορούσαν να είναι και τριπλάσια.
Το γιατί δεν έγιναν είναι μία άλλη ιστορία που την ψυχανεμίζονται λίγο πολύ όλοι οι κάτοικοι της χώρας.
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου