Ο Christian Scharpf, δήμαρχος της πόλης Ingolstadt, της δεύτερης πλουσιότερης στη Γερμανία, αναζητά τρόπους να εξοικονομήσει κοντά στα 100 εκατομμύρια ευρώ.
Η αυτοκινητοβιομηχανία Audi, με έδρα κοντά στον ποταμό Δούναβη, συνεισέφερε περισσότερα από 100 εκατομμύρια ευρώ ετησίως στα ταμεία της πόλης μέσω του μητρικού ομίλου της, Volkswagen.
Ωστόσο, αυτές οι εισροές έχουν σταματήσει εδώ και πάνω από έναν χρόνο.
Τον Νοέμβριο, η Audi ανέφερε μείωση 91% στα λειτουργικά της κέρδη για το τρίμηνο που έληξε τον Σεπτέμβριο, ενώ έχει προχωρήσει σε χιλιάδες απολύσεις.
Οι δραστηριότητές της στην Κίνα, όπου η κορυφαία γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία συνήθιζε να πραγματοποιεί μεγάλο μέρος από τις πωλήσεις της και ακόμα μεγαλύτερο μέρος από τα κέρδη της, συρρικνώθηκαν κατά 25% τους εννέα μήνες έως τον Σεπτέμβριο του 2024, σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Οι Κινέζοι κατασκευαστές, τους οποίους κάποτε οι Δυτικοί περιγελούσαν και χαρακτήριζαν πρωτόγονους, έχουν μετατραπεί σε ισχυρούς ανταγωνιστές, αποσπώντας μερίδια αγοράς τόσο εντός όσο και εκτός Κίνας.
Η επιβράδυνση της οικονομικής ανάπτυξης στη Χώρα του Δράκου και ο εντεινόμενος ανταγωνισμός από εκεί έχουν υπονομεύσει τη γερμανική βιομηχανία.
Σε συνδυασμό με την εκτόξευση του ενεργειακού κόστους και την απειλή νέων δασμών στο εμπόριο, οι προοπτικές είναι ζοφερές.
Μοιραία οι Γερμανοί κατασκευαστές και οι προμηθευτές τους ανακοίνωσαν δεκάδες χιλιάδες απολύσεις.
Η γερμανική μεταποίηση, η τρίτη μεγαλύτερη στον κόσμο, συρρικνώνεται σταθερά εδώ και επτά χρόνια, ενώ η γερμανική οικονομία, συνολικά, έχει συρρικνωθεί τα τελευταία δύο χρόνια, καταγράφοντας, σύμφωνα με τη γερμανική ομοσπονδιακή στατιστική υπηρεσία, τη δεύτερη συνεχόμενη ετήσια ύφεση από το 1951.
Το ΑΕΠ έχει παραμείνει σχεδόν στάσιμο από το 2019, πριν από την πανδημία Covid-19 - η μεγαλύτερη περίοδος στασιμότητας από το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Οι περισσότεροι οικονομολόγοι αναμένουν ότι θα στασιμότητα θα συνεχιστεί και φέτος.
Κείμενο σε εξέλιξη...
www.bankingnews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου