Οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, βασικοί εμπορικοί εταίροι των ΗΠΑ, δηλώνουν πλέον ανοιχτά αισιόδοξες για το εμπόριο υπό τη νέα κυβέρνηση Trump, παρά το γεγονός ότι οι έρευνες δείχνουν δυσοίωνες προοπτικές.Όταν
ρωτήθηκαν σε πρόσφατη έρευνα σχετικά με τον αντίκτυπο της προεδρίας του
Donald Trump στις ΗΠΑ στην οικονομία, οι οικονομικοί αναλυτές στη
Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία ήταν από τους πιο αρνητικούς -
ακόμη περισσότερο από ό,τι στον Καναδά και τις ίδιες τις ΗΠΑ.
Καλοπιάνουν τον Trump
στόσο, σημειώνει η Euractiv, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες,
οι εξαγωγές των οποίων αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα πέμπτο των
γερμανικών εξαγωγών προς τις ΗΠΑ, μιλούν για τα θετικά σε δημόσιες
δηλώσεις τους.
"Αντιλαμβανόμαστε τους εαυτούς μας ως μέρος της
αμερικανικής κοινωνίας", δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου VW
Oliver Blume στην Bild am Sonntag.
Ο Blume δήλωσε ότι η VW
θα συνεχίσει να συνεργάζεται με την επόμενη αμερικανική κυβέρνηση "με
δοκιμασμένο και δοκιμασμένο τρόπο", συγκεκριμένα επενδύοντας περισσότερα
από 5 δισεκατομμύρια ευρώ στο εργοστάσιό της στην Chattanooga του
Tennessee και άλλα 5 δισεκατομμύρια ευρώ σε μια κοινοπραξία με τον
κατασκευαστή EV Rivian.
Αλλά η VW θα μπορούσε να αντιμετωπίσει εμπορικές επιπλοκές στις ΗΠΑ.
Ορισμένα
από τα αυτοκίνητά της που προορίζονται για την αμερικανική ήπειρο
κατασκευάζονται στο Μεξικό και, ως εκ τούτου, θα μπορούσαν να υπόκεινται
σε ξεχωριστούς δασμούς όταν εισάγονται στις ΗΠΑ.
Και ενώ οι φήμες
ότι το εγχώριο εργοστάσιο παραγωγής EV στο Zwickau θα μεταφερθεί στις
ΗΠΑ έχουν απορριφθεί προς το παρόν, αυτό θα μπορούσε να αλλάξει στο
μέλλον.
Οι δασμοί καταπνίγουν την ανάπτυξη, προειδοποιεί η Mercedes
Ο
διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz Ola Källenius έδωσε παρόμοιο τόνο
στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών την περασμένη εβδομάδα, λέγοντας
ότι η εταιρεία του δραστηριοποιείται "στις Ηνωμένες Πολιτείες για πάνω
από 100 χρόνια" και έχει "βαθιές" επενδύσεις και ρίζες και στις δύο
πλευρές του Ατλαντικού.
Ως πρόεδρος της ένωσης της
αυτοκινητοβιομηχανίας της ΕΕ, ACEA, ο Källenius μίλησε ακόμη και για μια
"μεγάλη συμφωνία" στην οποία θα πρέπει να καταλήξει η ΕΕ με τη νέα
κυβέρνηση Trump.
"Κάθε φορά που μια οικονομική περιοχή παίρνει το
αμβλύ εργαλείο της απλής αύξησης των δασμών, καταπνίγει την ανάπτυξη",
δήλωσε.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες BMW και DaimlerTruck
απάντησαν ομοίως σε ερωτήσεις των μέσων ενημέρωσης σχετικά με την
κυβέρνηση Trump, εκφράζοντας γενική υποστήριξη για το ελεύθερο εμπόριο
και αισιοδοξία ότι οι δασμοί θα αποφευχθούν.
Καθώς εισέρχεται σε ένα πιθανότατα τρίτο έτος ύφεσης, η Γερμανία ελπίζει για το καλύτερο, αλλά προετοιμάζεται και για το χειρότερο.
Σε
μια έκθεση τηλεγραφήματος που διέρρευσε και έγινε πρωτοσέλιδο το
Σαββατοκύριακο, ο Γερμανός πρέσβης στις ΗΠΑ, Αντρέας Μιχάλης,
προειδοποίησε το Βερολίνο να αναμένει "τη μέγιστη δυνατή αναστάτωση, τη
διάλυση της καθιερωμένης πολιτικής τάξης και των γραφειοκρατικών δομών"
στις ΗΠΑ.
Και οι αριθμοί δεν φαίνονται καλοί για τη Γερμανία.
Οι
γερμανικές εξαγωγές προς τις ΗΠΑ ανήλθαν σε 80,7 δισ. ευρώ κατά το
πρώτο εξάμηνο του 2024, αλλά οι εισαγωγές από τις ΗΠΑ ήταν μόλις 46 δισ.
ευρώ.
Βιομηχανικές και διπλωματικές φωνές φοβούνται ότι αυτή η
ανισορροπία είναι τόσο κραυγαλέα που καμία φιλική χειρονομία, λόγια ή
συζήτηση για συμβιβασμό δεν θα είναι αρκετή για να διαφύγει της προσοχής
του Trump.
www.bankingnews.gr
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης
(
Atom
)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου